Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Ιστορικό Ακρόπολις: Πρεμιέρα για ζέσταμα




Σύντομο αλλά διασκεδαστικό το 1ο ασφάλτινο Σκέλος της κατηγορίας Sporting του 13ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο ολοκληρώθηκε χτες, Παρασκευή 6 Ιουνίου, με την επιστροφή των πληρωμάτων στη μαρίνα της Ιτέας ύστερα από δύο ειδικές διαδρομές (Αμφίκλεια 1 και 2). Και στις δύο ειδικές επικράτησε το πλήρωμα από την Ιταλία «Lucky»-Fabrizia Pons, οι οποίοι τερμάτισαν μπροστά από τους συμπατριώτες τους και Πρωταθλητές 2009 Enrico Brazzoli-Maurizio Barone αμφότεροι με Lancia 037 με μόλις 0,9δλ διαφορά. Την πρώτη τριάδα έκλεισε ακόμη ένα πλήρωμα από την Ιταλία οι Lucio Da Zanche-Giulio Oberti με Porsche 911 Carrera RS, οι οποίο διεκδικούν τον τίτλο στην κατηγορία 2 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων.

 

Όσον αφορά τα ελληνικά πληρώματα, πρώτοι Έλληνες και έκτοι της άτυπης γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Ανδρέας Καροτσιέρης-Λεωνίδας Μαχαίρας με Porsche 911, οι οποίοι ήταν οι ταχύτεροι Έλληνες και στις δύο ε.δ., με διαφορά μόλις 9,7 δλ. από τους περσινούς πρωταθλητές στην κατηγορία των Ιστορικών, Ελευθέριο Μανδρούκα-Νίκο Τσάδαρη. Στην τρίτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισαν οι Αντώνης Γιοβάς-Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης με Audi 80 GT. Ανάμεσα στις σημαντικές εγκαταλείψεις της ημέρας ήταν αυτή των Βασίλη και Γιάννη Βελάνη, οι οποίοι εγκατέλειψαν μετά την 1η ε.δ. από μηχανικό πρόβλημα, αλλά και των Pietro Corredig-Sonia Borghese, οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα στην τροφοδοσία της BMW 2002 tii.

 

Στo αυριανό 2ο Σκέλος τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να φορούν την ασφάλτινη περιβολή τους, αφού ο αγώνας θα διεξαχθεί και πάλι σε ασφάλτινες επιφάνειες και συγκεκριμένα σε δύο ειδικές διαδρομές (Χάνι Ζαγκανά και Παύλιανη). Από την πρώτη τα πληρώματα θα περάσουν τρεις φορές, ενώ από τη δεύτερη θα περάσουν δύο φορές.

 

Οι ιταλικές μάχες και όχι μόνο αναμένονται άκρως ενδιαφέρουσες, ενώ φυσικά είναι απολύτως κατανοητό πως τίποτε ακόμη δεν έχει κριθεί, αφού βρισκόμαστε στην αρχή του αγώνα. Η δράση ξεκινά σήμερα στις 10:58 στην Ε.Δ. Χάνι Ζαγκανά και ύστερα από 5 ειδικές, τα αυτοκίνητα θα επιστρέψουν στην Ιτέα και το σέρβις παρκ στις 16:30 για την ολοκλήρωση του δεύτερου Σκέλους.

 

 


Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Μια γιορτή με φόντο τη Ακρόπολη

 


 

Η 13η εκδοχή του διασημότερου αγώνα Ιστορικών Αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ξεκίνησε με τον παραδοσιακό τρόπο, στο πλακόστρωτο της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών, τη Πέμπτη Ιουνίου στις 18.00. Στη καθιερωμένη τελετή, που διοργάνωσαν άψογα για άλλη μια φορά τα πολύπειρα στελέχη της ΕΛΠΑ, παρευρέθηκε πλήθος κόσμουπου υποδέχθηκε με ενθουσιασμό και παρατεταμένοχειροκρότημα κάθε ένα από τα 118 πληρώματα των σπάνιων ιστορικών αυτοκινήτων που συμμετέχουν στον αγώνα.

 

Η ξεχωριστή αυτή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού είχε ξεκινήσει λίγες ώρες νωρίτερα, στις 12:00 το μεσημέριμε τη διαδικασία του Τεχνικού και του Διοικητικού Ελέγχου που έγινε στον θαυμάσιο χώρο την Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι.

 

Σήμερα ο αγώνας της κατηγορίας Regularity ξεκινά από το ΟΑΚΑ στις 09:00 και τα αυτοκίνητα μέσω Αλυκής θα τερματίσουν το 1ο σκέλος του αγώνα λίγο πριν τις 19:00 στη γραφική πόλη της Ιτέας, αφού διανύσουν περί τα 340 χλμ.

Για την κατηγορία Sporting η αγωνιστική δράση ξεκινά επίσης αύριο, όμως πιο αργά, στις 14:03 το μεσημέρι από την αφετηρία της 1ης ασφάλτινης Εδικής Διαδρομής «Αμφίκλεια 1», η οποία επαναλαμβάνεται λίγο αργότερα, ενώ στη συνέχεια τα αυτοκίνητα θα φτάσουν στην Ιτέα στις 16:53 το απόγευμα.

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

F1: Η σειρά του Καναδά



Όπως στο Μονακό έτσι και στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ θα χρησιμοποιηθούν η μαλακή γόμαPirelli P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και η πολύ μαλακή γόμα Pirelli P Zero Red(κόκκινο χρώμα). Πρόκειται για μια διαδρομή μόνιμη κατά το ήμισυ όπου συνυπάρχουν τμήματα πίστας, με τμήματα δρόμων του πάρκου. Tο Μόντρεαλ είναι τελείως διαφορετικό από το Μονακό καθώς οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι πολύ υψηλότερες, οι καιρικές συνθήκες ευμετάβλητες και η επιφάνεια έχει χαμηλή πρόσφυση που πολλές φορές αιφνιδιάζει και τους πιο έμπειρους οδηγούς. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών στο παρελθόν είχαν κάποια στενή επαφή με τον «τοίχο των πρωταθλητών» στην έξοδο του τελευταίου σικέιν. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τα ελαστικά στο Μόντρεαλ είναι το φρενάρισμα, η θερμότητα που αποβάλλεται από τους δίσκους ζεσταίνει τα ελαστικά (μολονότι φέτος λόγω του ηλεκτρονικού συστήματος brake bywire η λειτουργία των πίσω φρένων είναι διαφορετική). Επίσης υπάρχουν κάποια αξιοσημείωτα κερμπ στο Μόντρεαλ όπου τα ελαστικά απορροφούν καταπονήσεις λειτουργώντας ως μέρος της ανάρτησης του μονοθεσίου.

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Αναμένουμε τα ελαστικά να έχουν πολύ πιο σκληρή δουλειά στον Καναδά απ’ ότι στο Μονακό. Θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα ποσά ενέργειας και υψηλότερες φορτίσεις λόγω των υψηλότερων ταχυτήτων. Αυτό προϋποθέτει τη μέγιστη δυνατή μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση, πράγμα που βέβαια, είναι ζητούμενο στο Μόντρεαλ. Η πίστα βελτιώνεται σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου και συχνά βλέπουμε πλαγιολισθήσεις – ειδικά φέτος με μειωμένη την κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη – οι οποίες προφανώς αυξάνουν την καταπόνηση των ελαστικών. Παρόλα αυτά περιμένουμε η φθορά και η πτώση στην απόδοση να είναι σε λογικά πλαίσια ακόμη και για τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας. Στον Καναδά συνήθως οι αγώνες είναι απρόβλεπτοι και η στρατηγική μπορεί να κάνει πραγματικά μεγάλη διαφορά, καθώς υπάρχει και μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όπως είδαμε και στο Μονακό αυτός που είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, υιοθετώντας μια ευέλικτη στρατηγική σε ασυνήθιστες καταστάσεις, κρατά το κλειδί της επιτυχίας σε αγώνες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και ο Καναδάς είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής και αν κρίνουμε από τα επιμέρους σημάδια – αν δεν έχει βρέξει καθόλου σε προηγούμενες περιόδους – θα είναι καθοριστικό το σημείο που θα βρέξει.

 

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli«Το Μόντρεαλ είναι μια ιδιαίτερη και ασυνήθιστη διαδρομή με υψηλές ταχύτητες και μια ενδιαφέρουσα μίξη, πίστας με δρόμους πάρκου. Από την πλευρά του οδηγού το πιο σημαντικό είναι να διατηρήσει τα πίσω ελαστικά στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες στροφές οπότε η πίεση στα ελαστικά είναι κυρίως στο διαμήκη άξονα κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και της επιτάχυνσης. Πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός πατώντας το γκάζι αλλιώς φθείρεις υπέρμετρα τα ελαστικά και το φρενάρισμα τότε γίνεται επίσης πολύ δύσκολο. Δεν είναι μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στην αθλητική ικανότητα του οδηγού αλλά απαιτεί υψηλή αυτοσυγκέντρωση στο φρενάρισμα ειδικά στο σικέιν πριν τα πιτ όπου καραδοκεί ο τοίχος των πρωταθλητών. Προσωπικά θυμάμαι τον Καναδά για τη νίκη μου εκεί το 1995: Παραμένει η μοναδική μου νίκη στη F1, τη μέρα των γενεθλίων μου και με το θρυλικό Νο 27 στο μονοθέσιο, το ίδιο είχε και ο Ζυλ Βιλνέβ. Τα συναισθήματα ήταν απίστευτα».

 

Η διαδρομή υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Η πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι τα δυο σημεία κλειδιά που επηρεάζουν τα ελαστικά στο Μόντρεαλ. Η αυξημένη ροπή και η μειωμένη κάθετη – αεροδυναμικά παραγόμενη – δύναμη των φετινών μονοθεσίων καθιστούν φέτος ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση. Το μεγαλύτερο θέμα είναι το σπινάρισμα καθώς η ολίσθηση των ελαστικών στο οδόστρωμα υπερθερμαίνει το πέλμα. Ένα καθυστερημένο φρενάρισμα που έχει ως συνέπεια το μπλοκάρισμα των τροχών οδηγεί σε τοπική παραμόρφωση, παρότι η σχεδίαση των φετινών ελαστικών τα έχει κάνει πολύ πιο ανθεκτικά σε τέτοια φαινόμενα.

Τα μονοθέσια συνήθως στο Μόντρεαλ σετάρονται με μικρές κλίσεις στις αεροτομές καθώς ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που πρέπει να ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Το τίμημα που πληρώνει κανείς για να το πετύχει αυτό, είναι μικρότερη αεροδυναμική απόδοση και κατ’ επέκταση πρόσφυση στις στροφές. Αυτό συνεπάγεται ότι τα μονοθέσια γλιστρούν πιο πολύ και εξαρτώνται περισσότερο στη στροφή, από τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρει η γόμα του ελαστικού.

Το πολύ μαλακό ελαστικό έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το μαλακό ελαστικό έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στον Καναδά είναι ευμετάβλητος, πολλές φορές αυτό οδηγεί σε διακοπές του αγώνα. Το Καναδικό GPτου 2011 ήταν ο πρώτος αγώνας εκεί, στη σύγχρονη εποχή της Pirelli και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας στην ιστορία της F1  λόγω των επαναλαμβανόμενων διακοπών.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά στον Καναδά είναι η ανομοιομορφία που παρουσιάζει το οδόστρωμα. Ουσιαστικά πρόκειται για διαφορετικές επιφάνειες  που έχουν διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης. Δουλειά της γόμας του ελαστικού είναι να αμβλύνει αυτές τις διαφορές και να προσφέρει όσον είναι δυνατόν πιο σταθερό επίπεδο κρατήματος.

Ο Sebastian Vettel κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull πέρυσι, έχοντας εκκινήσει από την pole. Πήρε τη νίκη ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop ( supersoftmedium,medium) ενώ στις δοκιμές χρησιμοποίησε ενδιάμεσα ελαστικά (πράσινο χρώμα) καθώς το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο. Η Pirelli φέτος στη θέση της μέσης γόμας φέρνει τη μαλακή γόμα καθώς όλα τα ελαστικά είναι λίγο πιο σκληρά από τα αντίστοιχα περσινά.


Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Έκτη νίκη για Marquez

Ο Πρωταθλητής του ΠαγκοσμίουΠρωταθλήματος MotoGP2013 Marc Marquez(Repsol Honda RC213Vκατέκτησε την 6η συνεχόμενη νίκη του με Pole Position στο Ιταλικό MotoGP μετά από μία σκληρή μάχη που είχε με τον οδηγό της Yamaha JorgeLorenzoο οποίος τερμάτισε στη δεύτερη θέση.

Οι 77.463 ιταλοί θεατές είχαν τη δυνατότητα να δουν ένα συγκλονιστικό αγώνα που έκοβε την ανάσα με τις συνεχείς εναλλαγές των αναβατών στην πρώτη θέση και τελικά τονMarqueez νε κερδίζει την πρώτη θέση με διαφορά 0.121 δευτερόλεπτα. Η νίκη αυτή ήταν η 12η για τον Ισπανό αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία και η 38η στην καριέρα του στα 125ccκαι στη Moto2. Όπως και στους προηγούμενους πέντε αγώνες της σεζόν ο Marquez ξεκίνησε από την pole positionτης πίστας του Mugello με που βρίσκεται έξω από τη Φλωρεντία και έχει συνολικό μήκος 5.345-km. Ο ρυθμός του αγώνα ήταν ιδιαίτερα γρήγορος από το ξεκίνημα του και οMarquez πραγματοποίησε τον ταχύτερο χρόνο στον πέμπτο γύρο και ενώ τον ακολουθούσε ο Lorenzo. Με την αγωνιστική σεζόν να βρίσκεται στο 1/3, ο Marquez με τις 6 νίκες του έχει εξασφαλίσει μία διαφορά 53 pointsγεγονός που του δίνει ένα περιθώριο ασφαλείας περισσοτέρων των δύο αγώνων.

Ο δεύτερος αναβάτης της Repsol Honda RC213V DaniPedrosa τερμάτισε στην τέταρτη θέσημετά το κακό ξεκίνημα που είχε κατά τη διάρκεια της εκκίνησης. Για τον Pedrosa ο αγώνας ήταν πιο δύσκολος καθώς ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα με την εγχείρηση που υποβλήθηκε στο χέρι του. Είχε σκληρή μονομαχία με τον οδηγό της Ducati AndreaIannone (Ducati) μέχρι τον 18ο γύρο όπου κατάφερε να δημιουργήσει απόσταση ασφαλείας και να τερματίσει στην 4ηθέσηΜε την κατάταξη αυτή ο Pedrosa βρέθηκε στην 3η θέσητου πίνακα της βαθμολογίας (96β), με ένα βαθμό πίσω από τον Valantino Rossi.

Επόμενος αγώνας θα είναι το Catalunyan GP στο Montmeloτης Ισπανίας, έξω από τη Barcelonaστις 15 Ιουνίου.

Ο νικητής του αγώνα Marc Marquez(Repsol HondaRC213Vδήλωσε:
Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος με τη σημερινή νίκη μουκαθώςείχα μία σκληρή μάχη με το Jorge. Δεν περίμενα  να κερδίσω στον ιταλικό αγώνα, στόχοw μου ήταν να συγκεντρώσω βαθμούς για το πρωτάθλημα και όχι να κερδίσω την πρώτη θέση. Είχαμε κάνει εξαιρετική δουλειά στην προετοιμασία τηςμοτοσυκλέτας και κυρίως με την αλλαγής στο γρανάζι τηςέκτης θέσης, η οποία αποδείχθηκε πολύ χρήσιμη στο σημερινό αγώναΤώρα έχουμε δύο εβδομάδες καιρό για να προετοιμαστούμε για τον επόμενο αγώνα στο Montmelo της Ισπανίας, έναν αγώνα με μεγάλη σημασία για μένα καθώς είναι κοντά στο σπίτι μου. 

Ο Dani Pedrosa(Repsol Honda RC213Vδήλωσε:
Το ιταλικό MotoGP ήταν ένας δύσκολος αγώνας και δενκατάφερα να πετύχω το αποτέλεσμα που ήθελα. Το χέρι μουακόμη με ενοχλεί και δεν ήμουν εκατό τοις εκατό έτοιμοςΟσημερινός αγώνας είχε μεγάλο ενδιαφέρον και θα ήθελα νασυγχαρώ τον Marc και τον Jorge για την όμορφη μάχη που έδωσαν.