Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Αποστολή, εξετελέσθη!

 

- Δεύτεροι στην Ομάδα Ν οι Μάνος και Κώστας Στεφανής στο 1ο Ράλλυ Σπριντ StartLine

- Θετική η ομογενοποίηση  πληρώματος και ομάδας στα χρώματα της Valvoline

- Ο στόχος της ομαλής επαναδραστηριοποίησης μετά από μακρά απουσία, απέδωσε

 

Στην δεύτερη θέση της Ομάδας Ν και στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης του 1ου Ράλλυ Σπριντ Start Line τερμάτισαν οι Μάνος και Κώστας Στεφανής.

 

Επιστρέφοντας στην αγωνιστική δράση, το πλήρωμα που επαναδραστηριοποιήθηκε αγωνιστικά μετά από μία και πλέον επταετία, είδε την διαδικασία προσαρμογής να γίνεται εμφανώς πιο εύκολα από ότι αρχικά περίμενε.

Η οδηγική προσέγγιση του Μάνου, η προσαρμογή με ένα νέο αυτοκίνητο, αλλά και η εκ δεξιών καθοδήγηση του Κώστα με τις κατάλληλες σημειώσεις, αποδείχθηκε στο τέλος, ότι ήταν πιο γρήγορη και συνάμα πιο διασκεδαστική στην εξέλιξη.

 

Με όλα αυτά, όμως είναι η τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη ικανοποιητική; Με γνώμοναότι ο κάθε αθλητής έχει μία υποσυνείδητη τάση να βλέπει και να επιδιώκει την κορυφή, σίγουρα όχι. Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου του Mitsubishi Lancer Evo9, δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα «συνεργάσιμος» κατά την διάρκεια του αγώνα, με αποτέλεσμα το πλήρωμα να μην αποδώσει όσα θα επιθυμούσε. Επιπλέον, ένα τετ-α-κε στην πρώτη Ε.Δ., αφαίρεσε κι αυτό σημαντικό μερίδιο περεταίρω επιτυχίας.

 

«Προφανώς οι αγώνες δεν αξιολογούνται με τα ‘’αν’’, και αυτό το ξέρουμε πολύ καλά. Με δεδομένη την πολυετή αγωνιστική απραξία μου, θεωρώ την επίδοσή μας καλύτερη από το αναμενόμενο. Στο πρώτο πέρασμα, σε ένα τετ-α-κε, ήταν αναγκαίο να βάλω όπισθεν, δεν απενεργοποίησα το ILS, με αποτέλεσμα ένα κομμένο πίσω ημιαξόνιο, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο επίδοσης. Στην επανάληψη, ήταν ο κινητήρας που ρετάριζε και δεν μας επέτρεψε να απολαύσουμε παραπάνω από όσο θα θέλαμε αυτή την συμμετοχή μας», δήλωσε ο Μάνος Στεφανής.

 

Από την πλευρά του ο Κώστας Στεφανής προσέγγισε τεχνικά τον αγώνα: «Ήταν μία πολύ καλή και τεχνική Ειδική Διαδρομή, η οποία απαιτούσε εμπειρία για σωστές σημειώσεις, αναγκαίες για ένα σβέλτο ρυθμό. Δυστυχώς το πρόβλημα του κινητήρα μας στέρησε επιπλέον ευχαρίστηση

 

Στον αγώνα, νικητές αναδείχθηκαν οι Φιλιππίδης- Σαΐνης με Mitsubishi Lancer Evo IX που ήταν και πρώτοι στην Ν4.  Δεύτεροι γενικής ήταν  οι Μπαντούνας- Παναγιωτούνης με Mitsubishi Evo VI που ήταν και πρώτοι στην Α8  και τρίτοι  οι Ζήσης- Τσιάπας με Mitsubishi Evo VI που ήταν και δεύτεροι στην Α8.

F1: Πρεμίερα με νίκη Hamilton



Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου του κερδίζοντας τον άλλο οδηγό της Mercedes,Nico Rosberg. Ο Hamilton σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στην Αυστραλία και την 34η της καριέρας του. Αμφότερες οι Mercedes σταμάτησαν μια φορά, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 25ο και 26ο γύρο αντίστοιχα.

 

Ο Hamilton εκκίνησε από την pole position πλέον τις τελευταίες επτά φορές που έχει ξεκινήσει πρώτος έχει καταφέρει να κερδίσει. Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Ferrari. Ο Γερμανός σταμάτησε μόνο μια φορά στον 24ο γύρο αλλάζοντας τη μαλακή γόμα με την οποία είχε εκκινήσει, με μέση. Η βελτίωση της απόδοσης που είδαμε στην Αυστραλία επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για το 2015 βάση των οποίων η Pirelli εξέλιξε μια ενισχυμένη δομή για το σκελετό των πίσω ελαστικών.

 

Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών ήταν αρκετά περιορισμένες στη λεία επιφάνεια της πίστας στη Μελβούρνη παρότι οι χρόνοι είναι βελτιωμένοι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ανά γύρο, σε σχέση με πέρυσι. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ στοπ, σε αυτό συνετέλεσε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα που μείωσε την ενέργεια η οποία διέρχεται από τα ελαστικά στους πρώτους γύρους όπου τα μονοθέσια είναι πιο βαριά.

 

Κάποιοι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop, απ' αυτούς τερμάτισε ψηλότερα οMarcus Ericsson με τη Sauber που πήρε την όγδοη θέση λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Ο οδηγός της FerrariKimi Raikkonen ακολουθούσε τους πρωτοπόρους με στρατηγική 2pit stop (θεωρητικά ήταν κατά 4 δευτερόλεπτα ταχύτερη απ' αυτή του ενός pit stop) αλλά τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα λίγο πριν το φινάλε.

 

Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές (στην περιοχή των 20 βαθμών Κελσίου) με τη συννεφιά να βοηθά στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δυο πρώτοι να βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλο κοντά στα δυο δευτερόλεπτα, για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery τόνισε: "Όπως περιμέναμε η Αυστραλία ήταν ένας σκληρός αγώνας για τις ομάδες αλλά τα ελαστικά απέδωσαν όπως ήταν αναμενόμενο. Οι δροσερές συνθήκες και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η ταχύτερη στρατηγική των δυο pit stop να μετατραπεί σε στρατηγική ενός pit stop για τους περισσότερους αγωνιζόμενους. Πέρα από την κορυφαία απόδοση των πρωταγωνιστών είχαμε μερικές λαμπρές οδηγικές αποδόσεις από πρωτάρηδες οδηγούς που πολύ γρήγορα κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών του 2015 και των επιλογών στρατηγικής.

 

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα

 

 

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

HAM              1:30.945

RAI            1:31.426

Δεύτερος

ROS               1:31.092

ERI            1:31.560

Τρίτος

VET               1:31.457

HAM         1:31.940

 

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα

Μέση γόμαSergio Perez (38 γύροι)

Μαλακή γόμαJenson Button (27 γύροι)

 

Μετρητής αλήθειας

Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο pit stop είναι η ταχύτερη για τον αγώνα των 58 γύρων αλλά η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop. Εκτιμούσαμε πως η βέλτιστη στιγμή για αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα σ' αυτή τη στρατηγική ήταν ο 34ος γύρος. Ο Hamilton έκανε το μοναδικό του pit stop στον 24ο γύρο και επωφελήθηκε από την έξτρα διάρκεια της μέσης γόμας χωρίς συμβιβασμούς σε απόδοση.