Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Απόλυτα επιτυχημένη η Ανάβαση Κύμης



Η φιλοξενία των κατοίκων, όλων των φορέων και ιδιαίτερα της Δημοτικής αρχής και των επαγγελματιών, είναι πραγματικά αφοπλιστική και αρχίζοντας αυτή την αναδρομή στο διήμερο, η START LINE εκ μέρους όλων των συμμετεχόντων, των επισκεπτών και των μελών της θέλει να ευχαριστήσει για μία ακόμα φορά την Κύμη και τους ανθρώπους της. Η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα ευχαριστεί τον Μεγάλο Χορηγό του αγώνα την ναυτιλιακή εταιρεία SEAJETS, την Εμπορία Αυτοκινήτων "KATSINIS EVIA" , τους χορηγούς επικοινωνίας Zougla.gr, Motori.gr, το ΡΑΔΙΟ ΑΛΙΒΕΡΙ που για μία ακόμα φορά κάλυψε ζωντανά την ανάβαση, καθώς και όλους τους επαγγελματίες που βοήθησαν στη φετινή διοργάνωση.

Στα του αγώνα… 

Οι 61 συμμετοχές με το κλείσιμό τους προμήνυαν ότι θα γίνει ένας πολύ ενδιαφέρων αγώνας και οι άνθρωποι της  START LINE έκαναν ότι ήταν δυνατόν για να εξασφαλίσουν την ομαλότερη διεξαγωγή του. Έμενε μόνο να συνηγορήσει και ο καιρός ώστε όλοι να ευχαριστηθούν οδήγηση και θέαμα. 

Ο Τεχνικός Έλεγχος που έγινε το Σάββατο το πρωί στο Λιμάνι της Κύμης τελείωσε με 59 οδηγούς (Βαγγέλης Αρβανιτάκης και  Αργύρης Τσούλος δεν πέρασαν Τ.Ε.) να έχουν πάρει το ΟΚ για να παρακολουθήσουν στη συνέχεια την ενημέρωση των οδηγών που έγινε στην έξοδο των PITS. Η ενημέρωση αυτή έγινε σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα, καθώς αφιερώθηκε στη μνήμη του φίλου και συνεργάτη Αντώνη Ιωαννίδη που «έφυγε» πριν από λίγο καιρό.  Στη μνήμη του κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή και κληρώθηκε μία αναμνηστική πλακέτα  την οποία πήρε ο Παναγιώτης Λιώρης.    

Το Σάββατο τα τρία σκέλη των δοκιμαστικών διεξήχθησαν χωρίς απολύτως κανένα απρόοπτο και κάτω από ιδανικές καιρικές συνθήκες.

Η Κυριακή βρίσκει τους οδηγούς έτοιμους να οδηγήσουν στις 52 στροφές της Ανάβασης Κύμης. O “CHOCOS”  (Νο 46) αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα στα δοκιμαστικά του Σαββάτου τα οποία η ομάδα του προσπάθησε να λύσει όλο το βράδυ χωρίς όμως αποτέλεσμα και τελικά να μην μπορέσει να πάρει μέρος στον αγώνα. Ο Γιώργος Κεχαγιάς  (Νο 48) μετά τα  δοκιμαστικά είχε πρόβλημα με το turbo το οποίο άλλαξε, αλλά τελικά δεν κατάφερε να πάρει μέρος στον αγώνα, ενώ δεν ξεκίνησαν  και οι Σταμάτης Σταματίου (Νο 36) και Κώστας Κοφινάς (Νο 55).

Ο κόσμος εκμεταλλευόμενος την καλοκαιρινή μέρα, κατέκλυσε τη διαδρομή, ιδιαίτερα στα σημεία που οι άνθρωποι της περιοχής είχαν ετοιμάσει κατάλληλους χώρους για να φιλοξενήσουν τους θεατές,  κάτω από τη σκιά των πυκνών δένδρων και τεντών, με πάγκους, τραπέζια και φυσικά τα κατάλληλα εδέσματα!

Η Ομάδα Ν ήταν υπόθεση και πάλι του Παναγιώτη Κύρκου (Νο 12) με το MITSUBISHI EVO IX με χρόνο 4:07.36.  Δεύτερος ο Κωνσταντίνος Κάκος (Νο 10) - MITSUBISHI EVO VIII με  χρόνο 4:18.31 και τρίτος ο Γιάννης Ποτουρίδης (Νο 14) με SUBARU Impreza 555 και χρόνο 4:24.56. Οι 3 πρώτοι νικητές της Ν ήταν και οι νικητές της κλάσης Ν/4.

Την Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα κατέκτησε ο Μιχάλης Αναστασόπουλος (Νο 6) με το PEUGEOT 106 S16 και χρόνο 4:27.24, ακολουθούμενος από τον Παναγιώτη Σμυρναίο (Νο 4)  με ίδιο αυτοκίνητο και χρόνο 4:27.57. Τρίτος ήταν ο Νίκος Ντούρας (Νο 8) με PEUGEOT 206 RC και χρόνο 4:31.31.

Νικητής της Κλάσης Ν/2 –ΕΝ/2 ήταν ο Μιχάλης Αναστασόπουλος με δεύτερο τον Παναγιώτη Σμυρναίο και τρίτο τον Κώστα Ντέκα (Νο 7) με CITROEN Saxo VTS και χρόνο 4:35.20.

Η Ομάδα Α βρήκε νικητή τον Μιχάλη Ευθυμίου (Νο 35) με το FORD Escort WRC και χρόνο 4:13.18, με δεύτερο τον Γιάννη Ζάγαρη (No 26) με PEUGEOT 106 S16 που πήρε και την πρώτη θέση στα δίλιτρα και στην Κλάση Α/6  και χρόνο 4:16.60 και τρίτο τον Σπύρο Βοργιά (Νο 25) με PEUGEOT 106 S16 και χρόνο 4:17.07, που ήταν δεύτερος στα δίλιτρα και δεύτερος στην Α/6. Τρίτος στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα και τρίτος στην Α/6  ήταν ο Γιάννης Τασιόπουλος (Νο 22) με CITROEN Saxo VTS και χρόνο 4:22.23.

Την Κλάση Α/5-ΕΑ/5 κέρδισε ο τοπικός Νίκος Μώρος (Νο 18) με PEUGEOT 106 Rallye και χρόνο 4:27.78, με δεύτερο τον Βασίλη Μπάτζανο (Νο 21) με ίδιο αυτοκίνητο και χρόνο 4:34.83 και τρίτο τον Νίκο Χρέππα (Νο 16) επίσης με PEUGEOT 106 Rallye και χρόνο 4:42.32.

Στην Κλάση Α/7-ΕΑ/7 νικητής αναδείχθηκε ο Χρήστος Μάντεσης (Νο30) με HONDA Civic Type-R και χρόνο 4:24.07, ακολουθούμενος στη δεύτερη θέση από τον Παναγιώτη Μπίμπικα (No 32) με PEUGEOT 306 και χρόνο 4:26.19 και στη τρίτη θέση από τον Γιάννη Φωτεινέλη (Νο 29) με HONDA Civic Type-R και χρόνο 4:27.57. 

Στην Ομάδα Ε νικητής ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος (No 47) με το γνωστό FORD Escort WRC και χρόνο 3:56.60, δεύτερος ο Παναγιώτης Λιώρης (Νο 50) με FORD Escort Cosworth WRC και χρόνο 4:05.24 και τρίτος ο Μάριος Ηλιούπολος (Νο 49) με ίδιο αυτοκίνητο και χρόνο 4:05.99.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο Μάριος Ηλιούπουλος κατέθεσε ένσταση για έλεγχο καυσίμου στα αυτοκίνητα των Λεωνίδα Κύρκου και Παναγιώτη Λιώρη. Νεώτερη ενημέρωση θα υπάρξει μόλις υπάρξουν τα αποτελέσματα του ελέγχου.

Στην Ομάδα Ε έως 2 λίτρα ήταν ο Κώστας Ψιλιώτης (No 42) με FORD Escort και χρόνο 4:24.25 που κέρδισε και την Κλάση ΕΕ/11, με δεύτερο τον Θόδωρο Μαυροπούλη (No 40) με OPEL Ascona και χρόνο 4:36.90 που ήταν δεύτερος και στην ΕΕ/11 και τρίτο τον Θανάση Κουρνιάτη (Νο 39) με το μπλε FORD Escort MKII και χρόνο 4:38.58 που ήταν και τρίτος στην ΕΕ/11.

Στην Κλάση ΕΕ/12 νικητής ήταν ο Παναγιώτης Ευθυμίου (Νο 45) με BMW M3 E30 και χρόνο 4:13.63 με δεύτερο τον Θεσσαλονικιό Δημήτρη Μανωλόπουλο (Νο 44) με το RENAULT 5 Turbo Maxi και χρόνο 4:29.20.

Στα Ιστορικά νικητής ήταν ο Γιώργος Κατσαρός (Νο 53) με το FORD Escort RS 1600 και χρόνο 4:39.25, με δεύτερο τον Απόστολο Μαρασλή (Νο 56)  με FORD Escort RS 2000 και χρόνο 4:44.90 και τρίτο τον Γιώργο Καρρά (Νο 52) με BMW 2002 Ti και χρόνο 4:46.94. Οι τρεις πρώτοι νικητές των Ιστορικών ήταν και νικητές της Κλάσης 2/C3.

Η Formula Saloon είχε νικητή τον ( στη φωτογραφία) Κώστα Πατσουρέα (Νο 60) με MITSUBISHI Evo IX και χρόνο 3:57.48, δεύτερο τον Παρασκευά Ραπατζίκο (Νο 61) με LANCIA Integrale και χρόνο 4:29.37 και τρίτο τον Δημήτρη Δημητρίου με OPEL Ascona B και χρόνο 5:24.09.

Η απονομή που ακολούθησε έγινε στην κεντρική πλατεία της Κύμης με την παρουσία του νυν και υποψήφιου Δημάρχου κ. Δημήτρη Θωμά, μελών της Δημοτικής αρχής, εκπροσώπων όλων των φορέων που συνετέλεσαν στην επιτυχία της ανάβασης, των συμμετεχόντων και μελών των ομάδων τους και πλήθους κόσμου. Ο Δήμαρχος συνεχάρη τους συμμετέχοντες και όλους όσοι συνέβαλαν στη 12η ΑΝΑΒΑΣΗ ΚΥΜΗΣ ευχόμενος το 2015 οι συμμετέχοντες να είναι ακόμη περισσότεροι, υποσχόμενος να στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας από την αφετηρία μέχρι το Κ5 της διαδρομής. Κλείνοντας,  η START LINE ανακοίνωσε ότι ο Μεγάλος Χορηγός του αγώνα SEAJET ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της για βοήθεια στην επαναλειτουργία του Δημοτικού Σχολείου της πόλης,  μετά τη μεγάλη πυρκαγιά που προκάλεσε τεράστια ζημιά, προσφέροντας τεχνολογικό υλικό (υπολογιστές, εκτυπωτές και laptop), κίνηση που έγινε δεκτή με θερμό χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους.

Η 12η ΑΝΑΒΑΣΗ ΚΥΜΗΣ έκλεισε με την υπόσχεση και την ευχή όλων για ραντεβού στο ίδιο μέρος με την 13η διοργάνωση την Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2015.


F1: Η στρατηγική ελαστικών στη Βαρκελώνη

Η Βαρκελώνη απέδειξε ακόμη μια φορά πως είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες όλης της χρονιάς όσον αφορά στα ελαστικά. Παραταύτα οι οχτώ από τους δέκα πρώτους κατάφεραν να ολοκληρώσουν τους 66 γύρους του αγώνα πραγματοποιώντας μόλις 2 pit stop. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα είχε κάνει τέσσερα pit stop αυτό καταδεικνύει τις βελτιώσεις και την αυξημένη αντοχή που έχουν τα φετινά ελαστικά της Pirelli. Οι εν λόγω βελτιώσεις οδήγησαν σε χαμηλότερα επίπεδα φθοράς, πτώσης της απόδοσης και λιγότερων μικρών κομματιών που αποκολλούνται (marbles) χωρίς να μειωθεί η απόδοση των ελαστικών.

Η στρατηγική ήταν καθοριστική στο Ισπανικό Grand Prix, ο Lewis Hamilton πήρε την 4η συνεχή του νίκη και πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Βρετανός εκκίνησε με μέση γόμα από την pole, έβαλε ξανά τη μέση γόμα και στο τέλος τη σκληρή. Στο φινάλε κέρδισε με διαφορά μόλις 6 δεκάτων τον έτερο πιλότο της Mercedes, Nico Rosberg που επέλεξε στρατηγική μέσης, σκληρής, μέσης γόμας. Οι δυο διαφορετικές στρατηγικές είχαν ως αποτέλεσμα μια συναρπαστική μονομαχία ρόδα με ρόδα καθώς ο Rosberg μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το φρέσκο και ταχύτερο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε στο τέλος του αγώνα.

Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull εκκίνησε 15ος αλλά κατάφερε να τερματίσει 4ος εφαρμόζοντας μια στρατηγική σπριντ με 3 pit stop. Ο Vettel μεγιστοποίησε τη χρήση της μέσης γόμας και πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Επίσης κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις προς το τέλος του αγώνα.

Το δεύτερο διήμερο τεστ δοκιμών εξέλιξης εντός της σεζόν, θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία από αύριο Τρίτη 13/5. Οι Sauber και Toro Rosso θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2015 για λογαριασμό της Pirelli την πρώτη μέρα δοκιμών ενώ τη δεύτερη θα κάνουν δοκιμές ελαστικών οι Force India και McLaren.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Είδαμε μερικές συναρπαστικές μάχες για την πρώτη δεκάδα της κατάταξης στο τελευταίο μέρος του αγώνα παρότι πολλοί οδηγοί είχαν επιλέξει τελείως διαφορετικές στρατηγικές. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της στρατηγικής φέτος, σε κάθε αγώνα όχι μόνο όσον αφορά στον αριθμό των αλλαγών αλλά και τη σειρά που επιλέγεις να χρησιμοποιήσεις τα διαφορετικά ελαστικά, αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η βροχή που έπεσε το προηγούμενο βράδυ στην πίστα είχε ως αποτέλεσμα να είναι πιο χαμηλές οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος. Αυτό μείωσε τη διαφορά ανάμεσα στη μέση και στη σκληρή γόμα και πρόσθεσε μια ακόμη παράμετρο στην εξίσωση. Μολονότι η Βαρκελώνη είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους ήταν υπό πλήρη έλεγχο όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μόνο δυο pit stop. Αυτό είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς που γίνεται από πέρυσι στο Μιλάνο και στο Ισμίτ απ’ όλη την ομάδα. Θέλω να τους ευχαριστήσω όλους θερμά. Τώρα θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο δεύτερο τεστ μέσα στη σεζόν όπου εξελίσσουμε τα ελαστικά του 2015.

Μετρητής αλήθειας:


Είπαμε πως ήταν εφικτή η υιοθέτηση στρατηγικής δυο pit stop για τον αγώνα των 66 γύρων. Η πρόβλεψή μας ήταν : Εκκίνηση με μέση γόμα, αλλαγή σε μέση γόμα στον 22ο γύρο και μετά σκληρή γόμα στον 45ο γύρο. Ο Lewis Hamilton ακολούθησε αυτό που εκτιμούσαμε απλά έκανε νωρίτερα τις αλλαγές. Μπήκε για πρώτη φορά στα pit στον 18ο γύρο και για δεύτερη στον 43ο γύρο.