Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Έτοιμη η Hyundai για την επιστροφή στο WRC



Η Hyundai είναι έτοιμη να επιστρέψει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) της FIA και στα πλαίσια του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού παρουσίασε την έκδοση rally-ready βασισμένη στο νέο i20.

Το WRC είναι ένας από τους δυσκολότερους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, και το όχημα της
Hyundai έχει σχεδιαστεί για να ξεπεράσει τα δύσκολα εδάφη και τις καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι αγωνιζόμενοι.

Μετά την αποχώρηση της από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 2003, ο μακροπρόθεσμος στόχος της Hyundai ήταν να δημιουργήσει μία in-house ομάδα WRC στην Ευρώπη και να αναπτύξει το αγωνιστικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, που έκανε το ντεμπούτο του WRC i20 στο Παρίσι.

Ο Mark Hall, Διευθυντής Marketing της Hyundai Motor Europe, σχολίασε: "Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο συγκλονιστικούς αθλητικούς αγώνες παγκοσμίως. Είναι ένα θέαμα γεμάτο με ενθουσιασμό και δυναμισμό - η τέλεια ενσάρκωση της μάρκας Hyundai.”
"Το WRC προσφέρει επίσης την πιο διαφορετική τεχνολογικά πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η συμμετοχή μας θα αποδείξει τη μηχανική υπεροχή και την αντοχή της Hyundai και θα βοηθήσει επίσης στην βελτίωση των οχημάτων μας στο μέλλον. "


Η ιστορία της Hyundai στο Ράλι
Η συμμετοχή της εταιρείας στο άθλημα ξεκίνησε το 1998, όταν αγωνίστηκε στην κατηγορία F2 του WRC για δύο σεζόν. Το 1999, η ομάδα ανακοίνωσε ότι θα κατακτήσει την κορυφή της κατηγορίας το 2000, με ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο WRC βασισμένο στο τρίθυρο Accent.

Στο τέλος της σεζόν το 2003, μετά από τέσσερα αγωνιστικά χρόνια στο WRC, η Hyundai απέσυρε τα κεφάλαια της από το πρόγραμμα του ράλι και αποσύρθηκε από το πρωτάθλημα, προσβλέποντας στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της για τη δημιουργία μιας in-house ομάδα WRC στην Ευρώπη.


Σχετικά με το WRC
Το WRC διοικείται και ελέγχεται από την Federation Internationale de l'Automobile (FIA), το όργανο διοίκησης του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως.

Τα σημερινά αυτοκίνητα World Rally βασίζονται σε οχήματα παραγωγής που φέρουν κινητήρα 1,6-λίτρων και διαθέτουν αεροδυναμικές βελτιώσεις, συστήματα τετρακίνησης, υπερσυμπιεστές, σειριακά κιβώτια ταχυτήτων και άλλα στοιχεία  υψηλής τεχνολογίας.

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

F1: H ώρα της Κορέας



Τις μαλακές P Zero Yellow και πολύ μαλακές γόμες P Zero Red έχει επιλέξει η Pirelli για την πίστα Yeongam. Η Κορεατική πίστα χαρακτηρίζεται από μεγάλη ποικιλία ταχυτήτων και στροφών, έχοντας πολύ υψηλές απαιτήσεις από το πιο μαλακό ελαστικό της γκάμας. Εκτός από τις γρήγορες στροφές που είναι εφάμιλλες της Σουζούκα, κάποια τμήματα θυμίζουν περισσότερο το Μονακό, επομένως τα χαρακτηριστικά επιδόσεων των ελαστικών δοκιμάζονται  από κάθε άποψη.
Η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια, που σημαίνει ότι εξελίσσεται αισθητά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς η άσφαλτος προοδευτικά στρώνεται με γόμα. Η Yeongam είναι μία ημι-μόνιμη εγκατάσταση, με το τμήμα στην πλευρά του λιμανιού να αποτελείται από δημόσιους δρόμουςκάτι που αυξάνει την πρόκληση επειδή τα επίπεδα πρόσφυσης μεταβάλλονται. Με τις καιρικές συνθήκες συχνά ασταθείς και απρόβλεπτες στην Κορέα, υπάρχει πάντα πιθανότητα χρήσης των ενδιάμεσων Cinturato Green και βρόχινων Cinturato Blue.
Το δυνατό φρενάρισμα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της Κορεατικής πίστας, με τα μονοθέσια να υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης  5,2g όταν φρενάρουν στη στροφή 3. Λόγω μεταφοράς βάρους, τα εμπρός ελαστικά δέχονται φορτίο αντίστοιχο των 900 kg ή ακόμα μεγαλύτερο.
Το πιο απαιτητικό κομμάτι της πίστας για τα ελαστικά είναι από τις στροφές 10 – 17: πρόκειται για μία αλληλουχία στροφών με γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Από τις λίγες αριστερόστροφες πίστες της χρονιάς, καταπονεί περισσότερο το εμπρός δεξί ελαστικό γιατί αυτό πρέπει να προσφέρει όλη την απαραίτητη μηχανική πρόσφυση στις στροφές, με την πολύ μαλακή γόμα να συμβάλλει αποτελεσματικά στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:
Paul Hembery: «Για την Κορέα έχουμε επιλέξει τους ίδιους τύπους ελαστικών με πέρσι, τότε αρκετά τολμηρό επειδή η Κορέα έχει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιούμε supersoft. Στο τέλος, είδαμε την πολύ μαλακή γόμα να αντέχει 10+ γύρους και τη μαλακή 20+ γύρους με αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική δύο pit stop. Φέτος όμως όλα τα F1 ελαστικά μας είναι πιο μαλακά εκτός του supersoft, που παρέμεινε ίδιο. Για φέτος, αναμένουμε έναν ακόμα αγώνα δύο pit stop, θεωρητικά ακόμα ταχύτερο. Ωστόσο, έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, που γενικά έχουν κάνει τους χρόνους πιο αργούς κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η στρατηγική έπαιξε σημαντικό ρόλο στον περσινό αγώνα, ενώ προστέθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και η βροχή στο ξεκίνημα του το Σαββατοκύριακου. Γι αυτό, στην Κορέα τα πάντα μπορούν να συμβούν και πιο επιτυχημένες θα είναι οι ομάδες με τις περισσότερες πληροφορίες και την ικανότητα προσαρμογής τους στις ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες».  

Από τη θέση του οδηγού:
Lewis Hamilton (McLaren): «Το πρώτο κομμάτι της πίστας είναι τύπουσταμάτα-ξεκίνα’: για να μπουν στις Στροφές Ένα, Τρία και Τέσσερα τα μονοθέσια πρέπει να φρενάρουν δυνατά καθώς ακολουθούν φουρκέτες μετά από μεγάλες ευθείες και απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο. Στη συνέχεια, το δεύτερο και το τρίτο τμήμα είναι τελείως διαφορετικά: πολύ πιο τεχνικά και ομαλά, που σημαίνει ότι ελαστικά και φρένα λειτουργούν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, και απαιτείται προσοχή στη διαχείριση των αλλαγών της θερμοκρασίας. Όπως πέρσι, η Pirelli φέρνει γόμες μαλακές και πολύ μαλακές στον αγώνα. Η λεία επιφάνεια της πίστας μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά, ωστόσο η πρόκληση παραμένει για τους οδηγούς. Από την άλλη πιστεύω ότι μία στρατηγική δύο pit-stop είναι εφικτή, όπως την προηγούμενη σεζόν. Το Κορεατικό Διεθνές Σιρκουί είναι μία θαυμάσια πίστα. Δεν έχω κερδίσει ακόμα εκεί, γι αυτό και ανυπομονώ να μετρήσω τις δυνάμεις μου φέτος».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:
Jaime Alguersuari: «Η πίστα της Κορέας είναι από τις αγαπημένες μου, κυρίως επειδή έχω πετύχει εκεί ένα από τα καλύτερά μου αποτελέσματα όταν προσπέρασα το Nico Rosberg στον τελευταίο γύρο για να τερματίσω έβδομος.  Πραγματικά μου αρέσει η πίστα: η χάραξή της είναι φανταστική – από τις καλύτερες θεωρώ στο καλεντάρι της F1. Πρόκειται για ένα μίγμα στροφών υψηλών και μεσαίων ταχυτήτων και το επίπεδο αεροδυναμικής πίεσης του μονοθεσίου δεν είναι πολύ υψηλό. Επίσης είναι πολύ ομαλή και υπάρχουν σημεία που μπορείς να προσπεράσεις. Από απόψεως ελαστικών, τα πράγματα είναι αρκετά απλά επειδή ο καιρός είναι συνήθως κρύος και υγρός. Κάναμε εκεί δύο pit-stop πέρσι και το degradation θα είναι χαμηλό και κάτι ανάλογο περιμένω φέτος. Υπάρχουν τρία σημεία δυνατού φρεναρίσματος στη συγκεκριμένη πίστα και ο αγώνας αναμένεται συναρπαστικός: Η πίστα της Ν. Κορέας μπορεί να προσφέρει τέλειο θέαμα  Formula 1».

Τεχνικές πληροφορίες:
  • Το αεροδυναμικό σετάρισμα που υιοθετούν οι ομάδες στην Κορέα μοιάζει με της Ιαπωνίας, με μεσαίαυψηλά επίπεδα αεροδυναμικής πίεσης. Ωστόσο, οι απαιτήσεις πρόσφυσης είναι πολύ υψηλότερες σε σχέση με την Ιαπωνία, γι’ αυτό οι ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα ώστε να μεγιστοποιούν την ελκτική πρόσφυση στις αργές στροφές.
  • Η υπερβολική φθορά του πέλματος στην Κορέα, κυρίως σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Η τοπική αποκόλληση του πέλματος (graining), όταν τα μονοθέσια πλαγιολισθαίνουν αφήνει μία ανομοιόμορφη, ανάγλυφη επιφάνεια που επηρεάζει την απόδοση.
  • Υπάρχει μία μεγάλη ευθεία στην αρχή του γύρου, που σημαίνει ότι αρχικά μπορεί να είναι δύσκολη η προθέρμανση των ελαστικών. Το γεγονός ότι τα ελαστικά καταπονούνται πολύ στις χαμηλές θερμοκρασίες είναι ένας ακόμα λόγος για υπερβολικές φθορές και αποκολλήσεις (graining και cold tearing).

WRC: Ήρθε και το 9ο για τον Loeb



Όντας στην κορυφή της κατάταξης από την Παρασκευή μέχρι και το τέλος του αγώνα, οι Sébastien Loeb - Daniel Elena εξασφάλισαν στο Ράλι Γαλλίας την 8η νίκη τους για τη φετινή χρονιά και συνολικά την 75η στην καριέρα τους. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα σημαίνει ότι για 9η συνεχόμενη φορά είναι  οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στο WRC, ενώ ο τερματισμός των Mikko HirvonenJarmo Lehtinen στο πόντιουμ προσφέρει τους απαραίτητους βαθμούς, έτσι ώστε η Citroën Total World Rally Team να κατακτήσει τον αντίστοιχο τίτλο για 8η φορά.


Στον αγώνα της πατρίδας του ο Sébastien Loeb και ο συνοδηγός του Daniel Elena κατέκτησαν, δύο αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος, τον 9ο συνεχόμενο τίτλο τους στο WRC, προσθέτοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα μια χρυσή σελίδα στην εκπληκτική τους πορεία στους αγώνες ράλι. Ολοκληρώνοντας την προσπάθεια τους στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα –η οποία διεξήχθη στο Haguenau, γενέτειρα πόλη του 9κις παγκόσμιου πρωταθλητή- οι Sébastien Loeb - Daniel Elena μπόρεσαν να χαλαρώσουν και να αποβάλουν όλη την ένταση του αγώνα. «Προσπαθήσαμε να μην πιέσουμε γιατί υπήρχε αρκετό νερό στις ειδικές και ξέραμε πως έτσι και αλλιώς δεν χρειαζόταν να κερδίσουμε τον αγώνα για να εξασφαλίσουμε το πρωτάθλημα. Τα καταφέραμε και όπως το 2010 είμαι πανευτυχής που κερδίσαμε τον παγκόσμιο τίτλο μέσα στο σπίτι μας. Αυτή τη χρονιά είναι πιο δυνατά τα συναισθήματα αφού σίγουρα είναι η τελευταία για εμάς. Έχουμε ακόμα δύο αγώνες όπου θα μπορούσαμε εκεί να είχαμε κερδίσει τον Παγκόσμιο Τίτλο, όμως είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που τα καταφέραμε εδώ για τους φίλους μας στην Αλσατία».
Από την πλευρά του ο Mikko Hirvonen που τερμάτισε στην 3η θέση συνέβαλε τα μέγιστα στην κατάκτηση του Παγκοσμίου Τίτλου Κατασκευαστών για τη Citroën. «Ήμουν ιδιαίτερα προσεκτικός ώστε σε καμία περίπτωση να μην διακινδυνέψω να χαλάσω την προσπάθεια της ομάδας. Είχα την ευτυχία να νιώσω την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών το 2007 και είμαι ενθουσιασμένος που το καταφέρνω και με τη Citroën. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για αυτό τον αγώνα, αλλά σε προσωπικό επίπεδο είμαι ευχαριστημένος με την πρόοδο που πέτυχα στην άσφαλτο. Η θέση μου είναι η ίδια όπως στον αγώνα της Γερμανίας, αλλά αισθάνομαι πως έκανα πολλά βήματα προς τα εμπρός. Περιμένω με ανυπομονησία τον αγώνα στην Καταλονία, όμως πριν από αυτό θα γιορτάσουμε αυτή την μεγάλη μας επιτυχία»!

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Ελληνική διάκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο FIA

To «Hi-Tech EKO Mobility Rally 2012» ολοκληρώθηκε με επιτυχία με την απονομή των επάθλων στους νικητές την Κυριακή το βράδυ. Η ατμόσφαιρα θύμιζε παλιές καλές εποχές παγκόσμιων εκδηλώσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η συμμετοχή τεσσάρων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τα οποία κινήθηκαν αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια των συσσωρευτών τους αποτέλεσε σημαντικό γεγονός αφού για πρώτη φορά στη χώρα μας υπήρξε ανταγωνισμός μεταξύ τέτοιου τύπου αυτοκινήτων. Όλοι όσοι παρακολούθησαν την εκδήλωση και διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα συναγωνίσθηκαν με ίσους όρους τα υβριδικά και τα αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων πείσθηκαν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον πραγματικότητα και ότι γρήγορα θα αποτελεί και στη χώρα μας μια προσφερόμενη αλλά και ενδιαφέρουσα επιλογή αγοράς. Σημαντικό επίσης για τη χώρα μας ήταν και το αποτέλεσμα το οποίο έφερε πρώτους νικητές, σε αυτή την κατηγορία των αυτοκινήτων, τους Έλληνες Γιώργο Λιβέρη – Διονύση Λιβέρη με αυτοκίνητο Mitsubishi iMiEV, συμμετοχής της επίσημης αντιπροσωπείας ΙΑΣΩΝ Α.Ε.Β.Ε., το οποίο ήλθε στην Ελλάδα δύο ημέρες πριν από την εκκίνηση, ειδικώς για να συμμετάσχει. Χωρίς επαρκή χρόνο εξοικείωσης και χωρίς ειδικό εξοπλισμό καθοδήγησης για τις δοκιμασίες ακριβείας το Ελληνικό πλήρωμα αντιμετώπισε και νίκησε έμπειρα πληρώματα από το εξωτερικό, τα οποία διεκδικούν το παγκόσμιο κύπελλο της FIA, όπως των Ισπανών Jesus Echave – Juanan Delgado με αυτοκίνητο Nissan Leaf και των Ιταλών Fuzzy Walter Kofler – Franco Gaioni με αυτοκίνητο Think City. Επιτυχία σημείωσε και το πλήρωμα Γεώργιος Καπλάνης- Πέτρος Σπυρόπουλος οι οποίοι για πρώτη φορά συμμετείχαν σε τέτοια διοργάνωση με το αυτοκίνητο Tazzari Zero Special Edition της αντιπροσωπείας TROPICAL AEBE και τερμάτισαν χωρίς καθυστερήσεις και με αξιοπρεπή βαθμολογία το εξαιρετικά απαιτητικό ωράριο της δύσκολης διαδρομής.

Στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα, τις τρείς πρώτες θέσεις κατέλαβαν το Ιταλικό πλήρωμα Guido Guerini – Emanuelle Calchetti με αυτοκίνητο Alfa Romeo Mito και καύσιμο LPG, το επίσης Ιταλικό πλήρωμα Massimo Liverani – Fulvio Ciervo με αυτοκίνητο Fiat 500 Abarth και καύσιμο Βιοεθανόλη Ε-85 και το Ελληνικό πλήρωμα Γιάννης Κέπετζης – Μιχάλης Δαφνομήλης με αυτοκίνητο Toyota Prius 1,5 πρώτης γενιάς το οποίο τους διατέθηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών Ι.ΜΕΤ του ΕΚΕΤΑ
Πολλά άλλα κύπελλα και μετάλλια απονεμήθηκαν στους νικητές των κατατάξεων εξοικονόμησης ενέργειας και οικολογικής οδήγησης όπως και στα αμιγώς γυναικεία πληρώματα
Περισσότερες πληροφορίες www.heliev.gr

Περί πίστας F1...

Με αφορμή την είδηση για προώθηση της ψήφισης από τη Ελληνική Βουλή της χρηματοδότησης αυτοκινητοδρομίου στην περιοχή της Χαλανδρίτσας, ο φορέας DielpisFormula1 θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:

1. Από την πρώτη στιγμή που ο φορέας DielpisFormula1 ανακοίνωσε επίσημα με τον Δήμο Δραπετσώνας-Κερατσινίου και την ΕΛΠΑ, την υποψηφιότητα για αγώνες Formula1 στο Λιμάνι του Πειραιά, τοποθετήθηκε θετικά στην περίπτωση δημιουργίας αυτοκινητοδρομίου στην Χαλανδρίτσα.
2. Κατά την περίπτωση που η χώρα μας καταφέρει να διοργανώσει αγώνες F1 στην Δραπετσώνα, η πίστα της Χαλανδρίτσας θα μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά σε δοκιμές μονοθέσιων αλλά και αγώνες μικρότερων κατηγοριών. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υπάρχει λόγος να γίνονται δοκιμές από τις εταιρείες των μονοθέσιων στην Ελλάδα, αφού σε όλη την νότια Ευρώπη υπάρχει πληθώρα άλλων, με πολύ καλές προδιαγραφές και σχεδιασμό. Συνεπώς η βιωσιμότητα της συγκεκριμένης πρότασης περνάει από την επιτυχία της επίσημης Ελληνικής πρότασης DielpisFormula1 και αυτή πρέπει να στηρίζεται.
3. Έχει υπάρξει οργανωμένη παραπληροφόρηση δίνοντας στον κόσμο την λανθασμένη εντύπωση της δημιουργίας πίστας αγώνων F1 και GP (Χαλανδρίτσα), σε ορισμένες δε περιπτώσεις αναφέρεται πως ο Bernie Ecclestone έδωσε και την συγκατάθεση του αλλά και την εγκατάλειψη της προοπτικής διεξαγωγής F1 στη Δραπετσώνα. Τα νέα αυτά έχουν περάσει και στο διεθνή τύπο, με αρνητικά και ειρωνικά σχόλια για τη χώρα μας.
4. Η όλη δημοσιότητα δεν έχει έρθει μόνη της, αλλά θεωρούμε πως είναι υποκινούμενη από τους ιδρυτές του αυτοκινητοδρομίου της Χαλανδρίτσας, με σκοπό την συγκέντρωση των απαιτούμενων κεφαλαίων που αναλογούν (70 εκατομμύρια ευρώ), εκτός της κρατικής συμμετοχής, για τη κατασκευή της.
5. Όλη η απουσία των ιθυνόντων αυτή τη στιγμή ενώ έως σήμερα υπήρξαν λαλίστατοι, θεωρείται τουλάχιστον απαράδεκτη και καταστροφική στην Εθνική Γιγαντιαία προσπάθεια που επιτελείται από πλευράς Κράτους, Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και ΕΛΠΑ
6. Ο Bernie Ecclestone έχει ήδη τοποθετηθεί για το θέμα της πιθανής διεξαγωγής αγώνων F1 στη Δραπετσώνα, στις 26 Μαΐου 2012 και αυτό ισχύει έως σήμερα.
Καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση του Αυτοκινητοδρομίου Χαλανδρίτσας όπως διαψεύσουν άμεσα όλα τα ψευδή δημοσιεύματα που φιλοξενούνται από τον Ελληνικό και Διεθνή τύπο ώστε να αποδείξουν ότι δεν υπήρχε η παραμικρή εμπλοκή τους σε αυτήν την οργανωμένη παραπληροφόρηση και συντάσσονται απόλυτα στην προσπάθεια για μια Ελλάδα που θα μπει στο παγκόσμιο χάρτη ως κέντρο μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αθανάσιος Π. Παπαθεοδώρου
Αρχιτέκτων

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Το Mitsubishi i-MiEV στην πρώτη θέση του EKO Mobility Rally 2012



Το Ελληνικό πλήρωμα του ηλεκτρικού Mitsubishi i-MiEV με οδηγό το Γιώργο Λιβέρη και συνοδηγό το Διονύση Λιβέρη τερμάτισε στην πρώτη θέση της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που συμμετείχαν στο 6ο Hi-Tech EΚΟ Μobility Rally 2012. Ο αγώνας διοργανώθηκε από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. (Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων) το Σαββατοκύριακο 6-7 Οκτωβρίου, στην περιοχή της Αττικής-Κορινθίας, στα πλαίσια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Εναλλακτικών Μορφών Ενέργειας της FIA..
Το πλήρωμα του i-MiEV από το 1ο κιόλας σκέλος του αγώνα βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας 4 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μία θέση που κράτησε μέχρι τον τερματισμό. Πιο συγκεκριμένα το πλήρωμα Mitsubishi  i-MiEV κέρδισε την:
1η θέση στην κατάταξη της Εξοικονόμησης Ενέργειας και την
1η θέση στην κατάταξη της Δοκιμασίας Ακριβείας

Ο οδηγός του i-MiEV Γιώργος Λιβέρης στον τερματισμό δήλωσε: «…είμαι πολύ χαρούμενος που μου δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχω στο 6ο Hi-Tech EΚΟ Μobility Rally 2012, έναν αγώνα που δείχνει το δρόμο της αυτοκίνητης του αύριο. Το αμιγώς ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, ευέλικτο, ευκολοδήγητο και με υψηλά αποθέματα ροπής που σου δίνουν την εντύπωση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού. Σημαντικό είναι να τονίσω και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Mitsubishi στο σύστημα εξοικονόμησης και ανάκτησης ενέργειας και κατ’ επέκταση της αυτονομίας του αυτοκινήτου που μπορεί να αγγίξει και τα 150 χιλιόμετρα.»

Η αναλυτική βαθμολογία των πληρωμάτων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι
1.   Γιώργος. Λιβέρης- Δ. Λιβέρης με Mitsubishi i-MiEV 79 βαθμοί ποινής
2.   Jesus Echave-Juanan Delgado (Ισπανία) με Nissan Leaf 89 βαθμοί ποινής
3.   Fuzzy Walter Kofler-Franck Gaioni (Ιταλία) με Think City με 126 βαθμούς ποινής
Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε το Σάββατο 6 Οκτωβρίου στις 13.30 από το χώρο του “Holiday Inn-Athens Airport” στην Αττική οδό και ο τερματισμός της κατηγορίας την ηλεκτρικών αυτοκινήτων έγινε στην Ψάθα,  την Κυριακή 7 Οκτωβρίου στις 10:30 π.μ. Ο επόμενος αγώνας για το Κύπελλο Εναλλακτικών Μορφών Ενέργειας θα πραγματοποιηθείς στη Σερβία στις 27-28 Οκτωβρίου 2012.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο i-MiEV που αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ανοίγει νέους δρόμους για την οικολογική, αυτοκινητιστική κουλτούρα. Το απόλυτο eco-car, δίνει λύση στις δύσκολες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το αυτοκίνητο, όπως είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, η παγκόσμια αύξηση της θερμότητας και η εξάντληση των ενεργειακών πηγών βασισμένων στο πετρέλαιο

Κύρια Προϊοντικά Χαρακτηριστικά
·        Μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι
Το i-MiEV είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων (ZEV), το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι. Ακόμα και αναφορικά με το CO2 που εκπέμπεται στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, το i-MiEV παράγει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 του βενζινοκίνητου iminicar (εσωτερικές μετρήσεις με βάση το μέσο όρο εκπομπών από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιαπωνία).
·        Λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια 100%
Το i-MiEV είναι πολύ οικονομικό επειδή χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια σαν πηγή ισχύος. Επίσης, ανάλογα με το τιμολόγιο της εταιρίας ηλεκτρικής ενέργειας, το λειτουργικό κόστος μπορεί να μειωθεί περαιτέρω, με φόρτιση της μπαταρίας στο διάστημα που ισχύει νυχτερινό τιμολόγιο (εκτός περιόδου αιχμής). Σύμφωνα με μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) έδειξαν ότι το i-MiEV καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια αξίας 1,21 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα διανυόμενης απόστασης.
·        Αθόρυβο, ευέλικτο, άνετο
Το i-MiEV υπόσχεται μία αθόρυβη και άνετη οδηγική εμπειρία, που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα EV, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μεγιστοποιώντας την άριστη απόκριση και τη ροπή στης χαμηλές στροφές που είναι έμφυτη στον ηλεκτροκινητήρα, το i-MiEV επιτυγχάνει ένα επίπεδο απόκρισης και επιδόσεων που υπερβαίνει αυτό του βενζινοκίνητου turbo i" minicar.
·        Μεγάλη αυτονομία για καθημερινή χρήση
Το i-MiEV έχει αυτονομία με μία φόρτιση 150 km στον Ευρωπαϊκό αστικό κύκλο οδήγησης 10-15, που είναι επαρκής για καθημερινή οδήγηση μίνι αυτοκινήτου.