Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

16ο Ράλλυ Κορίνθου 13-14 Οκτωβρίου

Την Δευτέρα 24 Σεπτέμβη ξεκίνουν οι εγγραφές για το 16ο Ράλλυ Κορίνθου που θα γίνει το Σαββατοκύριακο 13-14 Οκτωβρίου,με κέντρο το Λουτράκι . Ο Αγώνας θα περιλαμβάνει 1 ειδική διαδρομή, επαναλαμβανόμενη τρείς φορές, και είναι ο 4ος Γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι .

Επίσης προσμετρά στο Πρωτάθλημα ράλι Ιστορικών Αυτοκίνητων και στο Έπαθλο Πελοποννήσου Το συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών είναι 60 χιλιόμετρα και το συνολικό μήκος του αγώνα είναι 80χιλιόμετρα, ο Έλεγχος Εξακρίβωσης θα γίνει το Σάββατο 13 Οκτωβρίου και το αγωνιστικό μέρος την Κυριακή 14 Οκτωβρίου. Ο αγώνας γίνεται με τον κανονισμό των αγώνων Σπρίντ.



Οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές μέχρι και την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 22:00 στα γραφεία της Α.Λ.Α. Κορινθίας Kροκιδά 11,Κόρινθος , στο emailinfo@alak.gr, και στο fax 2741072595 .

Επιστεφτείτε το επίσημο site του αγώνα www.rallykorinthou.gr για να βρείτε τις φόρμες συμμετοχής , για πληροφορίες 2741072998

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

F1: ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΩΝ

Με μαλακά P Zero Yellow και πολύ μαλακά P Zero Red ελαστικά Pirelli θα τρέξουν τα μονοθέσια της F1 στο σιρκουί Marina Bay της Σιγκαπούρης, το μοναδικό αγώνα της χρονιάς που γίνεται βραδινές ώρες. Αυτό δημιουργεί ασυνήθιστες μεταβλητές, με το paddock της Formula One να λειτουργεί σε Ευρωπαϊκή ώρα (κάθε session πραγματοποιείται έξι ώρες αργότερα από το καθιερωμένο) και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας να παρουσιάζουν πτωτικές και όχι ανοδικές τάσεις κατά τη διάρκεια του grand prix. Σταθερή παραμένει η υγρασία, μεταξύ 75% και 90% σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Το σιρκουί Marina Bay είναι μία πίστα δημόσιων δρόμων όπου η ελκτική πρόσφυση είναι κρίσιμη, ενώ περιλαμβάνει τον δεύτερο υψηλότερο αριθμό στροφών (23) στο ημερολόγιο της F1. Η άσφαλτος είναι ολισθηρή και με ανωμαλίες ενώ η πρόσφυση παρουσιάζει εκπλήξεις από τον εξοπλισμό δημόσιων δρόμων (π.χ. καπάκια αποχέτευσης) και τις βαμμένες λευκές γραμμές. Εν τούτοις, τα μονοθέσια φτάνουν μέχρι και τα 4,3g στο φρενάρισμα παρά την έλλειψη πρόσφυσης.

Με 61 γύρους των 5,073-χλμ, που γίνονται αριστερόστροφα, ο αγώνας πλησιάζει σε διάρκεια τις δύο ώρες, που σημαίνει ότι σε συνδυασμό με τη ζέστη, την υγρασία και τις συνεχείς ανωμαλίες δοκιμάζει τις αντοχές οδηγών, μονοθεσίων και ελαστικών. Στην πρώτη αλληλουχία στροφών από την 1 μέχρι την 3 για παράδειγμα υπάρχει διπλή αλλαγή κατεύθυνσης που μεταφέρει υψηλά φορτία στα ελαστικά.

Ο οδηγός συνήθως καθυστερεί να αφήσει το φρένο, στρίβοντας και επιβραδύνοντας ταυτόχρονα. Αυτό υποβάλλει το ελαστικό σε διαμήκεις και πλευρικές δυνάμεις ταυτόχρονα, που καταπονούν το σκελετό. Η ακεραιότητα της δομής ωστόσο εγγυάται βέλτιστη ακρίβεια και τέλεια πορεία στην αγωνιστική γραμμή: απαραίτητο πλεονέκτημα στην κλειστή πίστα της Σιγκαπούρης, όπου δεν συγχωρείται κανένα λάθος.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Προσωπικά, αγαπώ αυτό το Grand: το θέαμα είναι εντυπωσιακό το βράδυ, η ατμόσφαιρα θαυμάσια και η πρόκληση για τα ελαστικά τεράστια. Λόγω των ασυνήθιστων συνθηκών διεξαγωγής του αγώνα, υπό το φως χιλίων και πλέον προβολέων, ομάδες και οδηγοί πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν – καθώς η κατάσταση και η εξέλιξη της πίστας διαφέρουν σε σχέση με έναν αγώνα που γίνεται ημέρα. Ένας παράγοντας που συνήθως ‘παίζει’ είναι τα αυτοκίνητα ασφαλείας: σε όλα σχεδόν τα Grand Prix της Σιγκαπούρης που έχουν διεξαχθεί από το 2008 μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητα ασφαλείας βγαίνουν σε κάποιο σημείο του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι στρατηγικές πρέπει να είναι ευέλικτες αλλά και αποτελεσματικές ώστε να αξιοποιούνται οι ενδεχόμενες νεκρές αγωνιστικά περίοδοι. Αν και η υγρασία είναι σταθερά υψηλή, δεν έχει βρέξει ακόμα σε κανένα Grand Prix Σιγκαπούρης - μάλλον ίδια θα είναι η κατάσταση και φέτος - και το πιθανότερο να απολαύσουμε τις απόλυτες επιδόσεις που προσφέρουν οι δύο πιο μαλακές slick γόμες της F1 γκάμα μας. Τη νίκη πέρσι πήρε ο Sebastian Vettel με στρατηγική τριών pit stop, αλλά ο Lewis Hamilton τερμάτισε πέμπτος μετά από τέσσερις επισκέψεις στα pits και ποινή διέλευσης (drive-through). Επειδή οι μέσες ταχύτητες δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές, το degradation δεν αποτελεί θέμα εάν το σπινάρισμα των τροχών είναι ελεγχόμενο στην έξοδο από τις αργές στροφές, ώστε να αποφευχθεί υπερθέρμανση».

Από τη θέση του οδηγού:

Heikki Kovalainen (Caterham): «Ο αγώνας της Σιγκαπούρης θεωρείται πολύ ιδιαίτερος. Είναι ένα εκπληκτικό μέρος για διεξαγωγή grand prix και η εμπειρία απίστευτη για τους οπαδούς καθώς παρακολουθούν τα μονοθέσια να τρέχουν με τέρμα γκάζι στους δρόμους τη νύχτα. Στο cockpit δεν νιώθεις διαφορά σε σχέση με έναν αγώνα σε δημόσιους δρόμους: ο φωτισμός είναι άριστος, επομένως δεν υπάρχει πρόβλημα ορατότητας. Αλλά έχω δει φωτογραφίες στην τηλεόραση από την παραπάνω πίστα και εκπληκτικά πλάνα από ελικόπτερο με όλη την πίστα φωταγωγημένη!

Από τεχνικής απόψεως, σημαντική για το σετάρισμα στην πίστα της Σιγκαπούρης είναι η επίτευξη σταθερότητας στο φρενάρισμα και μέγιστης ελκτικής πρόσφυσης. Πρόκειται για μία πίστα με υψηλή αεροδυναμική πίεση που αυξάνει τις θερμοκρασίες στο φρενάρισμα, και με ανωμαλίες στην άσφαλτο κυρίως στις στροφές 13 και 14, παρά το ότι ο τάπητας ανανεώθηκε το 2010. Θα έχουμε μαλακές και πολύ μαλακές γόμες Pirelli P Zero στη Σιγκαπούρη, όπως στο Μονακό, και ενώ οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλότερες σε σχέση με του Μόντε Κάρλο, το degradation θα είναι παρόμοιο. Σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, η διαχείριση ελαστικών ήταν ζωτικός παράγοντας μέγιστων επιδόσεων και πιστεύω ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες και τα χαρακτηριστικά της πίστας πιθανόν μας ταιριάζουν. Αυτό αποδείχτηκε στο Μονακό, ευελπιστούμε λοιπόν να έχουμε παρόμοιο αγώνα στη Σιγκαπούρη όπως τον περασμένο Μάιο».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Jaime Alguersuari: «Η Σιγκαπούρη παρουσιάζει υψηλό θερμικό degradation λόγω υψηλών θερμοκρασιών, αλλά το κυριότερο εδώ που γίνεται αντιληπτό από όλους είναι η υγρασία, ένας παράγοντας που κάνει τον αγώνα σκληρό για τους οδηγούς. Οι μαλακές και πολύ μαλακές γόμες είναι ιδανική επιλογή για την πίστα: είναι ωραίο να επιστρέφεις σε πιο μαλακές γόμες μετά τους πρόσφατους αγώνες που έγιναν με σκληρότερες, λόγω των επιδόσεων που προσφέρουν. Η αίσθηση στη Σιγκαπούρη θυμίζει Μόντε Κάρλο αλλά η απόλαυση είναι μεγαλύτερη καθώς υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Δεν πιστεύω πάντως ότι μπορεί να εφαρμοστεί εδώ στρατηγική ενός pit stop όπως στο Μονακό: θεωρώ ότι δύο pit stop ακούγονται πιο ρεαλιστικά. Και αυτό επειδή το πραγματικό degradation των ελαστικών είναι χαμηλό λόγω του ότι δεν καταπονούνται από υψηλά φορτία, ενώ παράλληλα υπάρχουν πολλές στροφές πολύ αργές».

Τεχνικές πληροφορίες:

• Τα μονοθέσια παίρνουν θέσεις εκκίνησης στη Σιγκαπούρη με το μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου της χρονιάς, κάτι που αρχικά αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Εκτός της μεγάλης διάρκειας του αγώνα, η κατανάλωση καυσίμου ανά χιλιόμετρο είναι από τις υψηλότερες της χρονιάς λόγω της stop-start φύσης του σιρκουί. Περίπου ο μισός γύρος γίνεται με τέρμα γκάζι, ενώ υπάρχουν και αρκετά σημεία φρεναρίσματος.
• Μία από τις στροφές που καταπονούν περισσότερο τα ελαστικά είναι η Singapore Sling, που βρίσκεται μετά τη μεγάλη ευθεία της πίστας. Αν και δεν είναι η ταχύτερη, οι οδηγοί χρησιμοποιούν τα κέρμπ για να περάσουν πιο γρήγορα, και τα ελαστικά χτυπάνε με δύναμη στα κέρμπ με περίπου 130 χλμ/ώρα.
• Σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη στρατηγική ελαστικών είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης ενός pit stop. Η Σιγκαπούρη έχει από τους υψηλότερους χρόνους pit stop του ημερολογίου, λόγω του μικρότερου ορίου ταχύτητας του pit lane συγκριτικά με τους περισσότερους αγώνες (60 χλμ/ώρα) και pit lane 404-m.

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Μία νίκη και μία τρίτη θέση στον τελικό Ιταλίας!

Με εμφάνιση και αποτελέσματα που ξεπέρασαν τις προσδοκίες του, ολοκλήρωσε τις εμφανίσεις του στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Championkart, ο Άγγελος Σταθακόπουλος το Σαββατοκύριακο 8 και 9 Σεπτεμβρίου 2012. Πέντε ολόκληρους μήνες μετά την τελευταία του εμφάνιση στο θεσμό, επέστρεψε για τον τελικό του Ιταλικού πρωταθλήματος σε μια πίστα άγνωστη για αυτόν, στο Lignano Sabbiadoro, μια όμορφη αλλά και δύσκολη πίστα στην περιοχή του Udine. Την Πέμπτη πριν τον αγώνα, έπειτα από ένα εξαιρετικό ταξίδι με το Superfast VI, έφτασε στην πίστα και παρέλαβε το kart που θα συμμετείχε. Την Παρασκευή, μαζί με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές της κατηγορίας 6 speed ξεκίνησε τις δοκιμές. Από το πρώτο κιόλας σκέλος φάνηκαν οι δυσκολίες της συγκεκριμένης πίστας αφού το πολύ γρήγορο πρώτο κομμάτι της, διαδέχονται συνεχόμενες, απαιτητικές στροφές που απαιτούν διαφορετικό στήσιμο. Η συμπεριφορά του σασί Montecarlo της Parolin σε συνδυασμό με τον ενιαίο, εξατάχυτο κινητήρα της TM και τα λάστιχα LH08 της Le Cont, έκαναν την επιλογή των ρυθμίσεων πιο εύκολη απ’ότι αρχικά φάνηκε. Πολύ σύντομα οι χρόνοι του Σταθακόπουλου τον έφερναν σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα. Διατηρώντας την αυτοσυγκέντρωση του και δουλεύοντας μεθοδικά όπως συνηθίζει, βρέθηκε στην εκκίνηση του πρώτου αγώνα, το μεσημέρι του Σαββάτου. Σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο στα χρονομετρημένα, ανέβηκε στη 2η θέση στον ημιτελικό και ολοκλήρωσε την προσπάθεια του κατακτώντας την 3η θέση στον τελικό του Σαββάτου. Με ένα βάθρο στον πρώτο από τους δύο αγώνες του Τελικού Ιταλίας και επιπλέον στοιχεία, παρουσιάστηκε ακόμα πιο έτοιμος στον μεγάλο τελικό της Κυριακής. Ήταν ο ταχύτερος στην προθέρμανση αλλά δεν απέφυγε το λάθος στα χρονομετρημένα και έχασε την pole position κάνοντας τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Όμως κατάφερε να κερδίσει τον ημιτελικό. Χωρίς να κάνει καλή εκκίνηση βρέθηκε και πάλι στη 2η θέση πιέζοντας όμως τον αντίπαλο του, Andrea Frigerio που κατέκτησε το πρωτάθλημα. Έχοντας εμπιστοσύνη στις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει, επιτέθηκε, πέρασε στην κορυφή, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα και κέρδισε τον μεγάλο τελικό Ιταλίας!

»Έχοντας πέντε μήνες να κάνω αγώνα και πηγαίνοντας στον διπλό, μεγάλο τελικό του Ιταλικού πρωταθλήματος, είχα, μετά από πολλά χρόνια, αρκετό άγχος. Οι Ιταλοί αντίπαλοι μου γνώριζαν την πίστα και είχαν κάνει αρκετούς αγώνες στη διάρκεια της χρονιάς. Από την πλευρά μου, υπήρχε ένα σημείο που το θεωρούσα ως πλεονέκτημα μου. Το πρόγραμμα περιλάμβανε χρονομετρημένα, ημιτελικό 18 γύρων και τελικό 20 γύρων το Σάββατο για τον πρώτο αγώνα και ακριβώς τα ίδια την Κυριακή για τον μεγάλο τελικό. Η ιδιομορφία ήταν ότι και για τους δύο αγώνες θα είχαμε στη διάθεση μας μόλις 1,5 σετ ελαστικών. Οι δοκιμές της Παρασκευής περιλάμβαναν αρκετή δουλειά και σε τομείς διαφορετικούς από τους συνηθισμένους. Προσπάθησα να βρω ένα καλό στήσιμο με φθαρμένα λάστιχα, έχοντας στο μυαλό μου κυρίως τον αγώνα της Κυριακής. Αποδείχθηκε πως έκανα σωστή τακτική αφού το Σάββατο, με φρέσκα λάστιχα οι αντίπαλοι μου είχαν πλεονέκτημα και περιορίστηκα στην 3η θέση. Την Κυριακή ήμουν πραγματικά πιο δυνατός και πήρα μια πολύ σημαντική νίκη για μένα. Βαθμολογικά δεν είχα κανένα ενδιαφέρον αφού ήταν μόλις ο δεύτερος αγώνας του Championkart στον οποίο συμμετείχα αλλά το να κερδίζεις τον τελικό Ιταλίας σε ένα πρωτάθλημα που συμμετέχουν όλοι με ίδιο εξοπλισμό, είναι μοναδικό συναίσθημα. Η κατηγορία 6 speed Over του Championkart μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και θα προσπαθήσω να συμμετέχω και το 2013. Η οργάνωση των αγώνων ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο, οι έλεγχοι εξονυχιστικοί, ο ανταγωνισμός πολύ δυνατός και προσωπικά με βοήθησε πολύ το εργοστάσιο της Parolin Racing Karts και η ομάδα Team Driver του Devid De Luchi. Φυσικά όλα αυτά δε θα συνέβαιναν αν δε με υποστήριζε, κάθε φορά και πιο ουσιαστικά, η Superfast Ferries, η μοναδική Ελληνική εταιρεία που βρίσκεται δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια και μοιραζόμαστε νίκες και επιτυχίες. Επόμενος στόχος, είναι να καταφέρω να συμμετέχω και στον Διεθνή Τελικό του Championkart, τον Οκτώβριο, στο Jesolo ώστε να συναντήσω τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας 6 speed Over και από τις υπόλοιπες χώρες που διεξάγεται το πρωτάθλημα Championkart”.

Η προσπάθεια του Άγγελου Σταθακόπουλου υποστηρίζεται για 7η χρονιά από τη Superfast Ferries που διαθέτει στόλο 5 υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας και Πειραιά-Ηρακλείου και είναι μέλος της Attica Group προσφέροντας σύγχρονες και υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

«Hi-Tech EKO Mobility Rally 2012» στις 6 και 7 Οκτωβρίου



Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων διοργανώνει και φέτος, για 6η συνεχόμενη χρονιά, τη διεθνή εκδήλωση «Hi-Tech EKO Mobility Rally 2012» στις 6 και 7 Οκτωβρίου, ενταγμένη στη σειρά των εκδηλώσεων της Διεθνούς  Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA για την απονομή του Παγκόσμιου Κυπέλλου 2012 αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικές ενέργειες.

Η ΕΚΟ υποστηρίζοντας με κάθε τρόπο τις προσπάθειες διάδοσης των καθαρών οχημάτων στην Ελλάδα έχει προχωρήσει σε συμφωνία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ) για την αποκλειστική χορηγία αυτών των εκδηλώσεων.

            Θα συμμετέχουν αυτοκίνητα ηλεκτρικά, υβριδικά και εναλλακτικών καυσίμων τα οποία και θα βαθμολογούνται με βάση την απόλυτη τήρηση της διαδρομής και του ωραρίου αλλά και την επιτυχή τέλεση ειδικών δοκιμασιών ακριβείας. Ιδιαίτερα βραβεία προβλέπονται για την οικονομία καυσίμου και τον φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο οδήγησης.
            Ο κανονισμός αλλά και γενικότερες πληροφορίες δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΕΛΙΝΗΟ  (www.heliev.gr)  και οι εγγραφές κλείνουν τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

            Η επίσημη εκκίνηση θα δοθεί στις 15.30 του Σαββάτου 6 Οκτωβρίου από τον σταθμό καυσίμων ΕΚΟ στη Λεωφόρο Κηφισιάς 264, ο δε τερματισμός θα γίνει στις 18.30 της Κυριακής 7 Οκτωβρίου στο ξενοδοχείο «Holiday Inn Athens Airport» επί της Αττικής Οδού.

Ρ.Ι.C.K. – ΛΟΥΞ COLA: Ρεκόρ συμμετοχών!




Ρεκόρ συμμετοχών καταρρίπτει το 4ο Διεθνές Σιρκουί για καρτ (Ρ.Ι.C.K. – ΛΟΥΞ COLA) που θα φιλοξενήσει η Πάτρα στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου 2012. Στη μοναδική πίστα στην Ελλάδα που είναι χωροθετημένη στον κεντρικό πολεοδομικό πυρήνα μιας πόλης, θα αγωνιστούν συνολικά 83 οδηγοί στις τέσσερις κατηγορίες με στόχο να διακριθούν.
Αναλυτικά, οι συμμετοχές οδηγών ανά κατηγορία έχουν ως εξής:
·         Κατηγορία MINI: 20 συμμετοχές
·         Κατηγορία LOUX: 25 συμμετοχές
·         Κατηγορία MASTERS 125: 17 συμμετοχές. Μεταξύ των συμμετεχόντων είναι ο βέλγος KENNY VERMEYLEN  (1ος νικητής του Tropheo Bruno Grana το 2009 και 2010, 2ος το 2011, νικητής του Πανευρωπαϊκού Κυπέλλου X30 το 2012), ο αμερικανός ROBERTO VAN GILDER, ο νοτιοαφρικανός PHILIP VILJOEN και η (στις φωτογραφίες) δανέζα ELLINOR CHRIS THORSEN (η πρώτη γυναίκα οδηγός που θα αγωνιστεί στο P.I.C.K., με αρκετές διακρίσεις στο Rok Cup της Δανίας)
·         Κατηγορία SUPER: 21 συμμετοχές. Ανάμεσα στους αγωνιζόμενους θα είναι και ο ιταλός DAVIDE FORE (πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, από τους  σημαντικότερος εν ενεργεία οδηγός του αθλήματος) 
Η Οργανωτική Επιτροπή δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα μέτρα ασφαλείας των αγωνιζομένων και φέτος. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουν θεσπιστεί αυστηροί κανόνες, τα δε μέτρα ασφαλείας που θα ληφθούν εντός της πίστας και περιμετρικά αυτής, είναι βασισμένα στους διεθνείς κανονισμούς αγώνων για Καρτ.

Ενηµέρωση για το αγωνιστικό πρόγραµµα θα παρέχεται από την επίσηµη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (www.pickpatras.gr).

Εμφατική νίκη Latvala για τη Ford στο Ράλι Ουαλίας

Οι οδηγοί της Ford World Rally Team Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κέρδισαν στο Ράλι Ουαλίας για δεύτερη συνεχή σεζόν. Οι Φινλανδοί κατατάχθηκαν πρώτοι στο 10ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA με διαφορά 27,8 δευτερολέπτων οδηγώντας το Ford Fiesta RS World Rally Car και πετυχαίνοντας την έβδομη νίκη τους σε παγκόσμιο ράλι μετά από ένα αγωνιστικό τριήμερο στα δάση της Ουαλίας.

Οι Petter Solberg & Chris Patterson τερμάτισαν τρίτοι με ένα ακόμα Fiesta RS WRC μετά από συναρπαστική μάχη την τελευταία ημέρα. Έτσι το κλίμα νίκης στην ομάδα της Ford έγινε ακόμα πιο εορταστικό. Ο Solberg άλλαζε θέσεις με το Sébastien Loeb σε όλες σχεδόν τις ειδικές του τρίτου σκέλους, και τελικά έχασε τη δεύτερη θέση για 0,9 δευτ. μετά από 19 ειδικές και 324,92 χλμ. αγωνιστικής δράσης.

Παρά το ότι η ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα μεταφέρθηκε νωρίτερα από την παραδοσιακή του Νοεμβρίου, οι συνθήκες στις γρήγορες διαδρομές στα δάση της κεντρικής και νότιας Ουαλίας είναι όπως πάντα, γεμάτες παγίδες. Η βροχή μετέτρεψε το χώμα σε λάσπη, αλλά η Ford είχε τον απόλυτο έλεγχο με τον Solberg να προηγείται αρχικά και στη συνέχεια να αναλαμβάνει τα ηνία ο Latvala.

Ο Solberg διατήρησε το πλεονέκτημα στις δύο πρώτες ειδικές της Παρασκευής πριν ο ομόσταυλός του Latvala περάσει μπροστά. Ο 27-χρονος Φινλανδός διατήρησε την πρωτοπορία μέχρι το τέλος, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά του στις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου στα όρη Brecon Beacon και οδηγώντας προσεκτικά την τελευταία ημέρα στη Vale of Neath, μία στρατηγική που του διασφάλισε τη δεύτερη νίκη της χρονιάς.

Η δράση και η αγωνία κορυφώθηκαν την Κυριακή με τη μονομαχία μεταξύ Solberg και Loeb. Ο Νορβηγός ξεκίνησε 6,4 δευτ. μπροστά από το Γάλλο αντίπαλό του, αλλά ο Loeb ανέστρεψε αυτή τη διαφορά σε 2,9 δευτ. υπέρ του στη μέση του σκέλους. Ο Solberg ανέκτησε τη δεύτερη θέση, αλλά ο Loeb τον πέρασε ξανά στην προτελευταία ειδική και το δίδυμο ξεκίνησε την τελευταία ειδική των 15,33 δευτ. έχοντας ανάμεσά του 0,1 δευτ.. Αν και ο Solberg πέρασε και πάλι μπροστά κατά τη διάρκεια της ειδικής, δεν κατάφερε να παραμείνει εκεί, ωστόσο φάνηκε ικανοποιημένος με μία θέση στο βάθρο σε ένα ράλι που έχει κερδίσει τέσσερις φορές.

Ο διευθυντής της Ford World Rally Team Malcolm Wilson περιέγραψε το 1-3 σαν ‘ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα’. «Αυτή η κυριαρχία μας στο ράλι όπως εξελίχθηκε θα είναι μία ένεση αυτοπεποίθηση για όλους στην ομάδα. Είχαμε μία δύσκολη σεζόν και κάποιες φορές ζοριστήκαμε , αλλά το ομαδικό πνεύμα έλαμψε εδώ. Η νίκη θα τονώσει πολύ τον Jari-Matti για το υπόλοιπο της σεζόν. Ο Petter έδωσε μία φανταστική μάχη για τη δεύτερη θέση, και παρόλο που την έχασε είναι ικανοποιημένος με την επίδοσή του» δήλωσε.

Ο Gerard Quinn, senior manager της Ford Racing στην Ευρώπη, δήλωσε: «Ο Jari-Matti έκανε εξαιρετική δουλειά εδώ. Μετά το καλύτερο αποτέλεσμα στη καριέρα του στην άσφαλτο στη Γερμανία τον περασμένο μήνα και αφού προηγήθηκε μία δοκιμή προετοιμασίας για το ράλι ήρθε φορτσάτος στην Ουαλία. Ο Petter έχασε τη δεύτερη θέση στο δευτερόλεπτο. Εν τούτοις, οι επιδόσεις του ήταν εντυπωσιακές και αυτό είναι πολύ ενισχυτικό για την ομάδα».


Επόμενος γύρος

Το πρωτάθλημα επιστέφει στην άσφαλτο τον επόμενο μήνα με το Στρασβούργο να φιλοξενεί το Ράλι Γαλλίας 4 - 7 Οκτωβρίου, για τον τελευταίο γνήσιο ασφάλτινο γύρο της σεζόν.

Γενική κατάταξη
1. J-M Latvala/M Anttila ​FIN ​Ford Fiesta RS ​3: 03. 40.3
2. S Loeb/D Elena​FRA​Citroen DS3​3: 04. 08.1
3. P Solberg/C Patterson ​NOR​Ford Fiesta RS ​3: 04. 09.0
4. M Østberg/J Andersson​NOR​Ford Fiesta RS ​3: 04. 50.9
5. M Hirvonen/J Lehtinen ​FIN ​Citroen DS3 ​3: 05. 09.8
6. E Novikov/I Minor ​RUS​Ford Fiesta RS ​3: 07. 17.3
7. T Neuville/N Gilsoul ​BEL​Citroen DS3 ​3: 07. 52.2
8. M Wilson/S Martin ​GBR​Ford Fiesta RS ​3: 09. 40.7
9. M Prokop/Z Hrůza ​CZE ​Ford Fiesta RS ​3: 10. 39.2
10 N Al Attiyah/G Bernacchini ​QAT​Citroen DS3 ​3: 13. 12.4

Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb​219 βαθμοί
2. M Hirvonen​158 βαθμοί
3. P Solberg​119 βαθμοί
4. M Østberg​114 βαθμοί
5. J-M Latvala​113 βαθμοί
6. E Novikov​63 βαθμοί

Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Citroen Total WRT ​348 βαθμοί
2. Ford WRT ​237 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT ​123 βαθμοί
4. Qatar WRT ​63 βαθμοί
5. Adapta WRT ​61 βαθμοί
6. Citroen Junior WRT ​60 βαθμοί