Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

O DANI SORDO ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ CITROËN!



Έχοντας βρεθεί στις τάξεις της εταιρείας από το 2005 έως το 2010, ο Dani Sordo πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα της καριέρας του στο WRC, με την Citroën Racing. Μαζί με το συνοδηγό του, Carlos del Barrio, ο 29χρονος Ισπανός επιστρέφει στην Citroën Total World Rally Team για το πρωτάθλημα του 2013.

Ο Dani Sordo, στους συνολικά 98 αγώνες του στο WRC έχει οδηγήσει για τη Citroën στους 80. Το 2005 ο τωρινός επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton, του εμπιστεύθηκε ένα C2 Super 1600 έτσι ώστε ο Ισπανός οδηγός να συμμετάσχει στο J-WRC. Κατακτώντας τον τίτλο την ίδια χρονιά, ο Dani έκανε το επόμενο βήμα παίρνοντας στα χέρια του τα πηδάλια της Xsara WRC το 2006.

Η επιστροφή της Citroën World Rally Team με το C4 WRC βρήκε επάξια τον Sordo στην ομάδα, όπου και παρέμεινε για 4 χρόνια, επιτυγχάνοντας 25 τερματισμούς στο βάθρο και παράλληλα συνεισφέροντας σημαντικά στη μάχη της ομάδας για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Το 2013 θα βρει τον Sordo πίσω στην ομάδα όπου ανδρώθηκε. «Δεν βιαστήκαμε κατά την επιλογή των πιθανών οδηγών που θα βρεθούν στο πλευρό του Mikko Hirvonen την επόμενη χρονιά. Προφανώς ο Dani ήταν πολύ ψηλά στη λίστα μας και η επίδοση του στο πρόσφατο Ράλι Καταλονίας απέδειξε ότι μπορεί να συμμετάσχει σε πολύ υψηλό επίπεδο», εξήγησε ο Yves Matton. «Ο Dani είναι εξαιρετικά συμπαθής στην ομάδα και όλοι είναι πολύ ευχαριστημένοι που τον βλέπουν να γυρνά πίσω στην οικογένεια μας. Το προφίλ του συμπληρώνει με διαφόρους τρόπους τον Mikko, ενώ επίσης είναι σημαντικό η Citroën να έχει έναν λατινογενή οδηγό στις τάξεις της για τις αγορές της Νότιας Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής».

«Φυσικά είμαι πολύ χαρούμενος που επανέρχομαι στην ομάδα με την οποία έχω τόσες πολλές καλές αναμνήσεις. Αυτή ήταν η 1η μου επιλογή για το 2013», δήλωσε ο Dani. «Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ ενδιαφέροντα για εμένα. Βρέθηκα σε μια άλλη ομάδα και έμαθα να δουλεύω με διαφορετικές μεθόδους, ενώ πήρα και την ευθύνη κατά τη διάρκεια της εξέλιξης. Βλέπω αυτή την επιστροφή μου σαν μια μεγάλη ευκαιρία. Ανυπομονώ για την πρώτη μου νίκη στο WRC και είμαι αποφασισμένος να τα καταφέρω την επόμενη χρονιά. Είμαι ενθουσιασμένος που θα ξαναδώ ανθρώπους που γνωρίζω από το παρελθόν και φυσικά που θα βρεθώ πίσω από το τιμόνι του DS3 WRC, με το  οποίο είχα πραγματοποιήσει μερικές δοκιμές στα τέλη του 2010». 

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

F1: Θα γίνει Texas...

Οι ομάδες της Formula 1 και η Pirelli κάνουν ένα βήμα στο άγνωστο αυτό το Σαββατοκύριακο με το πρώτο Grand Prix των ΗΠΑ στο ‘Circuit of the Americas’ (COTA), μία εντελώς νέα πίστα που φιλοξενεί για πρώτη φορά αγώνα.

Η Ιταλική φίρμα φέρνει τα σκληρή γόμα P Zero Silver και τη μεσαία P Zero White: εύλογα συντηρητική επιλογή για ένα σιρκουί με πολλές άγνωστες παραμέτρους σε ό,τι αφορά την απόδοση των ελαστικών. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα έξτρα σετ σκληρών ελαστικών για τις δύο ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ώστε να εξοικειωθούν με τη νέα πίστα.

Το σίγουρο είναι ότι η πίστα του Τέξας θα είναι γρήγορη και απαιτητική, με τις υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες να προστίθενται στις μηχανικές προκλήσεις για τα ελαστικά. Η πίστα των 5.515 χλμ. χαρακτηρίζεται από αρκετές υψομετρικές διαφορές, όπου τα πιο αργά και τεχνικά κομμάτια εναλλάσσονται με κάποια πολύ γρήγορα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ασφαλτοτάπητας θα είναι πολύ ομαλός.

Το αρχικό τμήμα της πίστας είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, με μια φουρκέτα μοναδικής χάραξης στη στροφή 1 και αλλεπάλληλες αλλαγές κατεύθυνσης από τη στροφή 4 έως 6: θυμίζει Silverstone ή Spa. Αυτό καταπονεί τη δομή κυρίως του εξωτερικού ελαστικού αφού υπόκειται σε υψηλότερα φορτία. Η ελκτική πρόσφυση είναι ένα ακόμα ζωτικό στοιχείο επιδόσεων των ελαστικών στην Αμερική, ιδιαίτερα βγαίνοντας από τις πιο αργές στροφές.

Μη έχοντας δεδομένα από προηγούμενες χρονιές, η Pirelli χρησιμοποίησε προηγμένες τεχνολογίες προσομοίωσης για να προβλέψει τη συμπεριφορά των ελαστικών στην πίστα του Austin. Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν παρόμοια δεδομένα διαμορφώνοντας μία πρώτη ιδέα για τη στρατηγική του αγώνα. Εν τούτοις, οι πληροφορίες που θα αποκομίσουν από τις ελεύθερες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο ουσιαστικές από όσο συνήθως. Οι ομάδες θα στοχεύσουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία με γεμάτα και άδεια ρεζερβουάρ και το έξτρα σετ σκληρών ελαστικών θα τους επιτρέψει να μεγιστοποιήσουν συνολικά τις επιδόσεις τους.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το σιρκουί του Austin μία από τις τρεις νέες για εμάς πίστες της φετινής σεζόν της Formula 1 μαζί με του Bahrain – την οποία έχουμε δοκιμάσει παλιότερα – και του Hockenheim που γνωρίζουμε από αγώνα GP3. Επομένως, από πολλές απόψεις, η Αμερική είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της σεζόν, αλλά είμαστε συνηθισμένοι να κάνουμε βήματα στο άγνωστο: πέρσι οι περισσότερες πίστες ήταν εντελώς νέες. Επιλέξαμε σκληρές και μεσαίες γόμες θεωρώντας ότι η πίστα θα είναι απαιτητική, με βάση τα δείγματα της ασφάλτου και τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει από τις προσομοιώσεις. Είναι φυσικό να καταλήξουμε σε μία πιο συντηρητική επιλογή θέλοντας να καλύψουμε όλα τα ενδεχόμενα σε μία ολοκαίνουργια πίστα, αλλά η επιλογή μας στο Abu Dhabi ήταν επίσης συντηρητική και απολαύσαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς. Νιώθουμε όλοι μεγάλη χαρά που επιστρέφουμε στην Αμερική με τη Formula 1: είναι μία κρίσιμη αγορά για εμάς αφού εκεί ζουν πολλοί από τους πιο ενθουσιώδεις οπαδούς μας. Έχει γίνει μεγάλος ντόρος εν όψει του αγώνα, και με τόσο ευαίσθητες τις παρούσες ισορροπίες του πρωταθλήματος, το timing είναι ιδανικό».

Από τη θέση του οδηγού:

Mark Webber (Red Bull Racing): «Ήρθα στο Austin μετά το Βραζιλιάνικο Grand Prix το 2006, για να συναντήσω κάποιους φίλους και θυμάμαι ότι ήταν μία πολύ μοντέρνα πόλη. Υπήρχαν πολλές επιλογές για φαγητό, όλοι ήταν αρκετά χαλαροί και ευδιάθετοι: Ήταν τόσο ωραία αυτή η ανάλαφρη ατμόσφαιρα στην πόλη. Έμαθα από τους δικούς μου εκεί ότι οι πάντες περιμένουν με πάθος και ενθουσιασμό τον αγώνα. Η Formula 1 είναι, κατά παράδοση, περισσότερο συνυφασμένη με την Ευρωπαϊκή ήπειρο, και θεωρώ θαυμάσιο που ερχόμαστε τώρα στις ΗΠΑ. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκεί, με κατηγορίες όπως οι NASCAR και Indycar, ενώ ακόμα και οχήματα εκτός δρόμου δίνουν δυναμικό παρών. Η πίστα φαίνεται αρκετά γρήγορη: χαρακτηρίζεται μερικές πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, εσάκια και συχνή χρήση 5ης/6ης σχέσης. Φαίνεται να έχει γίνει πραγματικά καλή δουλειά και υπάρχουν πολλές υψομετρικές διαφορές, που είναι σημαντικό. Σε μία νέα πίστα πολλά πράγματα είναι άγνωστα μέχρι να τη δούμε από κοντά, όπως αλλαγές κλίσης στις στροφές, κάτι το οποίο θα διαπιστώσουμε την Παρασκευή».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Jaime Alguersuari: «Δεν γνωρίζω τίποτα για το Circuit of the Americas – έχω δει μόνο κάποιες φωτογραφίες και βίντεο – αλλά δείχνει θαυμάσια πίστα και πολύ απολαυστική. Είναι σαφές ότι όλες οι ομάδες γνωρίζουν καλά τώρα τα ελαστικά Pirelli, γι αυτό και δικαιολογημένα θεωρώ ότι οι σκληρές και μεσαίες γόμες είναι μία μάλλον συντηρητική επιλογή. Όμως αυτό εξαρτάται και από πολλές άλλες παραμέτρους όπως η τραχύτητα του ασφαλτοτάπητα. Πιθανόν να έχουμε αγώνα ενός pit stop, αν και υπάρχουν και κάποιοι εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν όπως τα αυτοκίνητα ασφαλείας και ο καιρός. Μία νέα πίστα συχνά προκαλεί σύγχυση, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα έχει ενδιαφέρον».

Τεχνικές πληροφορίες:

• Επειδή η πίστα του Austin είναι εντελώς νέα, ο ασφαλτοτάπητας αναμένεται ‘πράσινος’ και ολισθηρός ενώ θα εξελιχθεί πολύ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Μία ολοκαίνουργια πίστα συχνά φέρει ένα λεπτό στρώμα ελαίου στην επιφάνεια, το οποίο ελευθερώνεται όταν στρώνεται η άσφαλτος. Ο αγώνας αποτελείται από 56 γύρους.
• Η Στροφή 11 είναι ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο οδηγός αρχίζει να φρενάρει δυνατά ενώ το αυτοκίνητο ήδη στρίβει, δημιουργώντας έτσι μία ανομοιόμορφη κατανομή δυνάμεων στα ελαστικά. Καλή πρόσφυση από τη γόμα είναι απαραίτητη για αποτελεσματική είσοδο στη στροφή.
• Τα μονοθέσια θα τρέχουν με χαμηλή απόσταση από το έδαφος και μέτρια αεροδυναμική πίεση, με σετάρισμα παρόμοιο με του Istanbul Park στην Τουρκία.
• Ο καιρός μπορεί να είναι ευμετάβλητος στο Τέξας αυτή την εποχή, με πιθανότητα βροχής όλες τις ημέρες 31% κατά μέσο όρο. Ο Νοέμβριος χαρακτηρίζεται από ξαφνικές πτώσεις των υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες μπορούν να πέφτουν από τους 25°C στους 19°C κατά τη διάρκεια του μήνα, να υπερβαίνουν τους 29°C ή να πέφτουν κάτω από 13°C μόνο μία μέρα φτάνοντας τους 10°C.

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Ανάβαση Ριτσώνας 2/12/2012 : Ο μεγάλος τελικός


Με έναν από τους πιο δημοφιλείς αγώνες στην Ελλάδα, τη κλασική Ριτσώνα, ολοκληρώνεται το πρώτο Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων.

Στην γνωστή διαδρομή της Ριτσώνας, μήκους 3,6 χλμ., που κατά καιρούς έχει φιλοξενήσει πάνω από 40.000 θεατές, άνθρωποι και αυτοκίνητα θα αναμετρηθούν με το χρόνο, στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν όχι μόνο τη νίκη, αλλά και πρωταθλήματα, κύπελλα και έπαθλα κατηγοριών και κλάσεων, στον μεγάλο τελικό της χρονιάς.
Πιθανόν σε κάποιες κατηγορίες οι τίτλοι να έχουν κριθεί, όμως η συμμετοχή και η διάκριση στη δύσκολή και τεχνική, βουνίσια διαδρομή που άνδρωσε γενιές και γενιές οδηγών από το 1956 έως σήμερα, παραμένει όνειρο κάθε αγωνιζόμενου.
Άρρηκτα δεμένη με την Ιστορία των Ελληνικών Αγώνων Αυτοκινήτου, η Ριτσώνα παραμένει ένας αγώνας-δυναμόμετρο για ανθρώπους και μηχανές. Κάθε μια από τις 19 στροφές της, κάθε βράχος, κάθε μπαριέρα, κάθε σπιθαμή ασφάλτου, εάν είχαν φωνή θα μπορούσαν να διηγηθούν αμέτρητες ιστορίες αγωνίας και πάθους και να περιγράψουν αλησμόνητες σκηνές θρίλερ.
Αυτή ήταν πάντα η Ριτσώνα. Το «μαγικό βουνό» των Ελληνικών αγώνων, η έδρα όλων των αγωνιζόμενων, το γήπεδο των φανατικών θαυμαστών του σπορ στην Ελλάδα.
Η φετινή αγωνιστική εκδήλωση, λοιπόν, που διοργανώνει για πολλοστή φορά η Αγωνιστική Λέσχης Αυτοκινήτου και το πολύπειρο επιτελείο της, σε συνεργασία με το Αγωνιστικό ΕΛΠΑ, δεν υπόσχεται θαύματα. Υπόσχεται να κάνει έναν άψογο αγώνα με κάποιες καινοτομίες και εκπλήξεις που θα νοστιμίσουν τη ήδη τέλεια συνταγή.
Μια από αυτές είναι τα πανέμορφα Ιστορικά αυτοκίνητα της κατηγορίας «Regularity» που θα αναμετρηθούν με το βουνό σε δικό τους αγώνα ακριβείας, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρωταθληματικού, δίνοντας την ευκαιρία στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού να απολαύσουν από κοντά και εν δράσει, πανέμορφα τετράτροχα του παρελθόντος, είτε αγωνιστικά, είτε παραγωγής.
Μείνετε συντονισμένοι, λοιπόν, έως τη λήξη των συμμετοχών, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και παράλληλα ετοιμάστε τον εξοπλισμό σας για πικ-νικ στο πευκοδάσος. Η Ριτσώνα, απέχει χρονικά λιγότερο από 20 ημέρες και σε απόσταση λιγότερο από 90 χλμ. από την Αθήνα, μ’ άλλα λόγια είναι πολύ κοντά, για να αγνοηθεί!

Σημειώσεις

Τίτλος: Ανάβαση Ριτσώνας
Ημ/νια: 1 & 2 Δεκεμβρίου 2012
Οργάνωση: Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου (Α.Λ.Α.)
Απόσταση (από Αθήνα): 87 χλμ., δίπλα στη Χαλκίδα
Μήκος: 3,599 μ.
Στροφές: 19
Υψομετρική διαφορά (Εκκίνησης-Τερματισμού): 217 μ.
Πρώτη διοργάνωση: 1956 (με μήκος 4,5 χλμ.)
Πρώτος νικητής (1956, άτυπη γενική): Αντώνης Κουλετιανός (Jaguar XK120, 3:26.70)
Πιο πρόσφατη νίκη (2012, άτυπη γενική): Λεωνίδας Κύρκος (Ford Escort WRC, 2:05.48)
Ρεκόρ συμμετοχών: 196 (2006, με οργανωτή την A.Λ.Α.)
Πληροφορίες/Συμμετοχές: Α.Λ.Α., Κηφισίας και Βολανάκη 3, 11526 Αθήνα, Τηλ. 210 6923 180, Fax: 210 6923 135
Ισότοπος: www.ala-racingclub.gr

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΙΔΑΝΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ LOEB – ELENA ΚΑΙ ΤΗ CITROËN!

Η απόλυτη κυριαρχία των Sébastien Loeb – Daniel Elena και της Citroën Total World Rally Team, επιβεβαιώθηκε για ακόμα μια φορά. Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, το Ράλι Καταλονίας, το Γαλλο-Μονεγάσκικο πλήρωμα κατέκτησε την 76η νίκη τους στο WRC και την 90η για τη Citroën. Παράλληλα οι Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen ακολουθώντας έναν ταχύ όσο και σταθερό ρυθμό ανέβηκαν στην 3η θέση του βάθρου. Ιδανικό φινάλε για τη Citroën που κατακτά* τον 8ο τίτλο κατασκευαστών, ενώ για πρώτη φορά πετυχαίνει το 1-2 στο πρωτάθλημα οδηγών.

Έχοντας χτίσει διαφορά μισού λεπτού από τον Jari-Matti Latvala τη δεύτερη ημέρα του αγώνα, οι Loeb-Elena έλεγξαν το ρυθμό του αγώνα με στόχο να κλείσουν με τον καλύτερο τρόπο μια ακόμα απόλυτα επιτυχημένη χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Από την πλευρά του, μπροστά στο κοινό της πατρίδας του, ο Dani Sordo απέδειξε την ταχύτητα του κερδίζοντας σειρά ειδικών διαδρομών. «Ο Dani πιέζει πολύ. Πιθανότητα θέλει να αποδείξει ότι είναι πιο γρήγορος από ποτέ. Εγώ από την πλευρά μου προσπάθησα να κρατήσω ένα καλό ρυθμό και να αποφύγω να κάνω κάποιο λάθος. Όλα πήγαν καλά, αλλά δεν μου αρέσει να οδηγώ έτσι. Τελικά είχα περισσότερες στιγμές που τρόμαξα τώρα, παρά από όταν πιέζω», δήλωσε ο Seb.

Αντίστοιχα ο Mikko Hirvonen έλεγξε το ρυθμό του ώστε να κρατήσει πίσω του τους Ott Tänak και Mads Østberg στη μάχη για την τρίτη θέση. «Έχουμε τον έλεγχο της κατάστασης και διατηρούμε έναν σχετικά σταθερό ρυθμό. Δεν παίρνουμε αδικαιολόγητα ρίσκα και παραμένουμε συγκεντρωμένοι.

Παρά ένα μικρό κλατάρισμα του Loeb δύο ειδικές πριν το τέλος και τη βροχή που δεν ευνοούσε την επιλογή σκληρής γόμας που είχαν κάνει, οι οδηγοί της Citroën Total World Rally Team διατήρησαν τις θέσεις τους. «Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους. Είμαι πολύ χαρούμενος που τερματίζω τη χρονιά και πάνω κάτω και την καριέρα μου στους αγώνες ράλι με μια ακόμα νίκη», δήλωσε ο Loeb μέσω του ασυρμάτου. «Πάλι έπρεπε να αγωνιστούμε σκληρά για αυτό το αποτέλεσμα, αφού ο άστατος καιρός δεν μας βοήθησε. Σας ευχαριστώ, σας ευχαριστώ για όλα όσα περάσαμε μαζί. Κλείνει ένα κεφάλαιο, αλλά μπροστά μας ένα καινούργιο είναι έτοιμο να ανοίξει».

Έχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες και με 10 παρουσίες στο βάθρο, ο Mikko Hirvonen ήταν επίσης ευχαριστημένος. «Βελτιωθήκαμε περαιτέρω στην άσφαλτο, το οποίο ήταν και ο βασικός μας στόχος για αυτόν τον αγώνα. Η πρώτη χρονιά με την Citroën Total World Rally Team ολοκληρώθηκε και νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι με όσα πετύχαμε. Πολύ γρήγορα θα στρέψουμε την προσοχή μας στο 2013».

«Αυτός ο αγώνας ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκος, με μια ημέρα σε χωμάτινες επιφάνειες και σε συνθήκες που μπορούν να χαρακτηριστούν ως απρόβλεπτες», δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton. «Πολλά πληρώματα έκαναν μοιραία λάθη, αλλά ο Seb και ο Mikko έδειξαν την κλάση τους αποφεύγοντας τα προβλήματα. Γνώριζαν πως θα ήταν πολύ γρήγοροι στις ασφάλτινες ειδικές και χειρίστηκαν ανάλογα την κατάσταση. Επίσης είμαστε ευτυχείς που κατακτήσαμε για τη Michelin την 250η νίκη της στο WRC και μάλιστα σε τόσο ποικίλες συνθήκες, χώμα και άσφαλτο, στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες».