Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

WTCC: Πρώτη νίκη για Lada



Συναρπαστικές στιγμές για την ομάδα της LADA Sport, καθώς η σκληρή δουλειά, ο αταλάντευτος ενθουσιασμός και η αστείρευτη φιλοδοξία οδήγησαν τον Ρώσο κατασκευαστή στην παρθενική του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC), στο Goldenport Park Circuit του Πεκίνου, την Κυριακή (5 Οκτωβρίου).

Σε σκηνές έκστασης, η LADA Sport γιόρτασε την πρώτη της νίκη στο WTCC, με τον Rob Huff να οδηγεί τον αγώνα από την αρχή ως την καρό σημαία, σε μια μοναδική εμφάνιση, χαρακτηριστική ενός πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή.

Ήταν σαφές από τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές ότι το κοντό μεταξόνιο του Granta ταίριαζε στη πίστα του Πεκίνου. Ο James Thompson ήταν ο ταχύτερος από το τρίο της LADA Sport, στην όγδοη θέση. Ωστόσο, στο FP2 – το οποίο πραγματοποιήθηκε σε μια ολισθηρή πίστα λίγο πριν νυχτώσει - υπήρξαν σημαντικές βελτιώσεις στο χρόνο γύρου και μια εξαιρετική απόδοση από τον Huff που τον έφερε στη δεύτερη θέση πίσω από τον τοπικό οδηγό της Citroen Ma Qing Hua.

Ο Thompson ήταν καλύτερος στα προκριματικά το πρωί της Κυριακής (5 Οκτωβρίου), σημειώνοντας τον όγδοο ταχύτερο χρόνο, ενώ ο Huff ήταν δέκατος.

Στον τρίτο γύρο του πρώτου αγώνα ο Huff ήταν ήδη ένατος πίσω από τον Thompson, ωστόσο μια σύγκρουση μεταξύ των Rene Münnich και Dusan Borkovic έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η παρατεταμένη καθυστέρηση ακολουθήθηκε από μια επανεκκίνηση στον 11ο γύρο και οι Thompson και Norbert Michelisz της Zengo Motorsport έσπευσαν να προσπεράσουν τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητής Ράλι, Sebastien Loeb με το Citroen του.

Ο Huff φαινόταν επίσης έτοιμος να προσπεράσει τον Γάλλο, αλλά τελικά ο Loeb ξαναπήρε την έβδομη θέση σε βάρος του Thompson, ενώ οι οδηγοί της LADA Sport βρέθηκαν στο πεδίο βολής του Ma με το άλλο Citroen C-Elysee.

Έχοντας στο νου τον δεύτερο αγώνα, τόσο ο Thompson όσο και ο Huff άφησαν τον Ma να περάσει, ωστόσο τελικά και οι δύο επωφελήθηκαν από μια έξοδο του Κινέζου τερματίζοντας στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα.

Ο Ρώσος Mikhail Kozlovskiy, εν τω μεταξύ, αρχικά ήταν στη 13η θέση μπροστά από τον Tom Coronel κάνοντας θαυμάσια δουλειά μέχρι να μπει στα πιτ. Αντιμετώπισε πρόβλημα με τη θερμοκρασία του κινητήρα και τελικά τερμάτισε 11ος, ένα γύρο πίσω.

Δυστυχώς, μια μικρή φωτιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, στο parc ferme, ανάγκασε τον οδηγό από την Αγία Πετρούπολη να μείνει στα πιτ και να παρακολουθεί τους teammates του Huff και Thompson, καθώς έπαιρναν τις θέσεις τους στο grid για την εκκίνηση του δεύτερου σκέλους.

Ο Huff, ο οποίος εκκινούσε από την pole position, στεκόταν νευρικά στο grid, γνωρίζοντας ότι ήταν στα πρόθυρα της επίτευξης ενός ακόμη ορόσημου στην ιστορία της LADA Sport. Κάνοντας μια υπέροχη εκκίνηση, ο Βρετανός έμεινε μπροστά από τον Coronel με το ROAL Motorsport Chevrolet Cruze στην πρώτη στροφή, ενώ ο Thompson έχασε δύο θέσεις από τους Loeb και Michelisz.

Ο Πρωταθλητής του 2012 εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία του, ανοίγοντας διαφορά 3.2s από τον δεύτερο Coronel, ο οποίος ήταν απασχολημένος με το να αμύνεται εναντίον του Loeb.

Στα πιτ της LADA Sport όλοι κρατούσαν την αναπνοή τους καθώς ο Huff μείωσε το ρυθμό του ωστόσο έχοντας τα πάντα υπό έλεγχο έφερε το Granta Sport πρώτο ως την καρό σημαία πετυχαίνοντας μια βαρυσήμαντη παρθενική νίκη για την LADA Sport. Ο Thompson ήταν 6ος εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς στο πρωτάθλημα.

Rob Huff: "Είμαι στον έβδομο ουρανό και τόσο ενθουσιασμένος για την πρώτη νίκη της LADA Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού. Είναι ένα αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της αποφασιστικότητας του όλου project και δείχνει ότι, όταν συνεχίζεις να προσπαθείς τα πάντα μπορού να συμβούν. Ποιος θα το φανταζόταν ότι αυτό θα ήταν εφικτό πριν από την Αργεντινή! Η ομάδα έχει εργαστεί ακούραστα και έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες, καθώς το αυτοκίνητο είναι πραγματικά φανταστικό και τώρα γευόμαστε τη νίκη. Νομίζω πρέπει όλοι να συνηθίσουν να βλέπουν τη LADA στο βάθρο!"

Victor Shapovalov: "Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο για να επιτύχουμε αυτή τη νίκη και πάντα πιστεύαμε ότι η LADA θα είναι στην κορυφή του βάθρου! Είμαστε εξαιρετικά ευτυχείς, και αυτή η νίκη μας δίνει ακόμα περισσότερα κίνητρα για περαιτέρω επιτυχία!"

F1: Η πρόκληση του καινούργιου



Η Formula 1 πάει σε μια νέα περιοχή εκεί όπου έχει φτιαχτεί η πίστα του Σότσι δίπλα στη Μαύρη Θάλασσα στη Ρωσία. Σ’ αυτό σημείο διεξήχθησαν φέτος οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι η πρώτη φορά από το Ώστιν και το 2012 που ένας νέος προορισμός μπαίνει στο πρόγραμμα των αγώνων.

Η εγκατάσταση της πίστας ολοκληρώθηκε πολύ πρόσφατα οπότε δεν υπάρχουν διαθέσιμα πολλά δεδομένα. Παραταύτα η Pirelli προχώρησε σε προσομοιώσεις υψηλού επιπέδου σε συνεργασία με τις ομάδες ώστε να προετοιμαστεί για τις απαιτήσεις του νέου προορισμού και να προβλέψει τις πιθανές στρατηγικές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιλογή της μέσης γόμας P Zero White (άσπρο χρώμα) και της μαλακής γόαμς PZero Yellow (κίτρινο χρώμα) για τη Ρωσία. Η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν στο Σπα του Βελγίου.

Τo Σότσι είναι μια πίστα μέσης ταχύτητας με ποικιλία στροφών. Υπάρχει μια αριστερή παρατεταμένη που μοιάζει με τη στροφή 8 των 3 κορυφών (apex) στην Κωνσταντινούπολη. Σ’ αυτό το σημείο το εμπρός δεξιά ελαστικό καλείται να μεταφέρει υψηλά ποσά ενέργειας. Στο σύνολο υπάρχουν 12 δεξιές και 6 αριστερές στροφές. Υπάρχει μια ευθεία 650 μέτρων ανάμεσα στις στροφές 1 και 2 εκεί τα μονοθέσια αναμένεται να πλησιάζουν τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα θα είναι περίπου στα 215km/h. Η διαδρομή έχει σχεδιαστεί από το αρχιτέκτονα Hermann Tilke, η τελευταία του δουλειά για τη F1 ήταν το Ώστιν του Τέξας.

 

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Ρωσία είναι μια περιοχή κλειδί για την Pirelli όπως και για όλες τις μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτου στον πλανήτη. Οπότε ανυπομονούμε για τον αγώνα στο Σότσι που θα είναι το πρώτο Ρώσικο Grand Prixπρόκειται για ένα σημείο σταθμό στην ιστορία του σπορ. Όσον αφορά στα ελαστικά αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση καθώς υπάρχει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών στροφών που θα τεστάρει όλους τους τομείς απόδοσης. Όπως συνέβη σε κάθε αγώνα φέτος στόχος είναι δυο με τρεις αλλαγές ελαστικών και με την επιλογή/συνδυασμός που κάναμε αυτό επιδιώκουμε. Η Ρώσικη πίστα είναι περίπου στο μέσον όσον αφορά στις ενεργειακές φορτίσεις που υπόκεινται τα ελαστικά. Οι μετρήσεις μας δείχνουν άσφαλτο όχι ιδιαίτερα τραχιά. Τέλος οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για φυσιολογικό καιρό με ηλιοφάνεια. Το να πας για πρώτη φορά σε μια νέα πίστα είναι συναρπαστικό και μόνο όταν θα βρεθούμε εκεί θα αποκτήσουμε μια ξεκάθαρη εικόνα. Οπότε η δουλειά που θα γίνει στις ελεύθερες δοκιμές είναι πολύ σημαντικά για όλους».

 

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli«Με την τεχνολογία προσομοιώσεων που υπάρχει πλέον είναι πολύ πιο εύκολο απ’ ότι στην εποχή μου για ομάδες, οδηγούς και φυσικά τις εταιρείες ελαστικών να προετοιμαστούν για ένα νέο Grand Prix. Όμως υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ εικονικής πραγματικότητας και πραγματικότητας. Οι προσομοιώσεις δε θα μπορέσουν ποτέ να υποκαταστήσουν κάποια πράγματα. Οπότε θα είναι σημαντικό για οδηγούς και μηχανικούς να εξερευνήσουν προσεκτικά την πίστα. Για να κατανοήσεις τη φύση της επιφάνειας πρέπει να την ακουμπήσεις να την αισθανθείς. Την πρώτη μέρα ειδικά η πίστα θα είναι ακάθαρτη και πολύ δύσκολο να οδηγηθεί. Αυτό δυσκολεύει την προσπάθεια να διαμορφώσεις τη σωστή εικόνα για το σετάρισμα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών. Χωρίς να έχεις καθόλου πληροφορίες από το παρελθόν είναι εύκολο να γίνουν παρανοήσεις ή να πάρεις λάθος δρόμο στο set – up. Όλο αυτό προσθέτει ένταση στην πρόκληση μιας νέας πίστας».

 

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.

 

Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι συνήθεις θερμοκρασίες περιβάλλοντος αυτή την εποχή στο Σότσι κυμαίνονται από 15 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

 

Ένας από τους λόγους που η καινούργια άσφαλτος γλιστρά είναι ότι το λάδι που χρησιμοποιήθηκε για την πίσσα αναδύεται και φτιάχνει μια ανεπαίσθητη στρώση στην επιφάνεια. Με το πέρασμα του χρόνου αυτό στεγνώνει και η επιφάνεια γίνεται πιο τραχιά. Αν βρέξει κάτι που δεν αποκλείεται τέτοια εποχή η πίστα γίνεται ύπουλη και δύσκολη.

 

Η διαδρομή των 5.853km είναι η 3η μεγαλύτερη στο καλεντάρι μετά το Σπα και το Σίλβερτσον. Περίπου 1700m εξ’ αυτών είναι δημόσιοι δρόμοι, ο αγώνας θα διαρκέσει 53 γύρους.

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Καλή εμφάνιση για πατέρα και γιο Σταθακόπουλο



Ο Άγγελος Σταθακόπουλος συμμετείχε στις 27-28 Σεπτεμβρίου, στον τελικό του Ιταλικού Πρωταθλήματος 
Academy Championkart 2014 που πραγματοποιήθηκε στο Jesolo της Ιταλίας. Εκεί βρέθηκαν οι καλύτεροι οδηγοί από τους 24 που συμμετείχαν στο θεσμό και έδωσαν δυνατές μάχες αφού η υπόθεση «τίτλος» ήταν ανοιχτή. Ανάμεσα τους και ο Luca Badoer, επί 12 χρόνια δοκιμαστής της Ferrari με συμμετοχή σε 58 αγώνες στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Σταθακόπουλος βρέθηκε στο Jesolo αποζητώντας, όπως πάντα, τη μεγαλύτερη δυνατή πρόκληση. Απέχοντας έναν ολόκληρο χρόνο από τους αγώνες, συμμετείχε στον πιο ανταγωνιστικό αγώνα του Ιταλικού πρωταθλήματος θέλοντας να προετοιμαστεί καλύτερα για τον Διεθνή Τελικό του AcademyChampionkart που θα πραγματοποιηθεί στην ίδια πίστα στα τέλη Οκτωβρίου. Η Superfast Ferriesστήριξε για μια ακόμα φορά τον Έλληνα οδηγό και του έδωσε τη δυνατότητα αυτή. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, όμως η 5η θέση που κατέλαβε στον τελικό και οι δοκιμές που πραγματοποίησε θα του φανούν πολύ χρήσιμες για τον μεγάλο τελικό. Στον αγώνα συμμετείχε και ο γιός τουΒασίλης Σταθακόπουλος (5,5 ετών) -φωτό- στην προ-αγωνιστική κατηγορία Delfini που σκοπό να έχει να βάλει στο κλίμα των αγώνων παιδιά ηλικίας έως 7 ετών.

«Η αποχή ενός χρόνου από τους αγώνες σίγουρα δεν είναι το καλύτερο εφόδιο ενός οδηγού, ειδικά σε ένα
ν τελικό που κρίνεται ο τίτλος και όλοι οι συμμετέχοντες βρίσκονται στο ζενίθ της απόδοσης τους.Όμως ο σκοπός της δικής μου συμμετοχής ήταν ξεκάθαρος, να αναμετρηθώ με τους καλύτερους σε αυτή τη χρονική στιγμή που κορυφώθηκε η προσπάθεια τους και ξεκίνησε η δική μου. Στις ελεύθερες δοκιμές κινήθηκα γρήγορα παρότι δεν έλειψαν τα προβλήματα, από το πρώτο κιόλας σκέλος. Δεν έμεινα ικανοποιημένος από την απόδοση μου στα χρονομετρημένα αφού όλα έδειχναν πως μπορούσα να πετύχω κάτι καλύτερο από τη 10η θέση. Στον 1ο αγώνα έχοντας κερδίσει κάποιες θέσεις στην εκκίνηση, μπλέχτηκα σε ένα ατύχημα χωρίς ουσιαστικά να καταλάβω καν τι συνέβη. Το αποτέλεσμα ήταν ένας πολύ ελαφρύς τραυματισμός στο χέρι αλλά πολύ σοβαρές ζημιές στο kart. Συνέχισα τον αγώνα εφόσον το kart λειτουργούσε και τερμάτισα στην 8η θέση κερδίζοντας μερικές από τις χαμένες θέσεις. Στον τελικό δε μπορούσα να έχω την απόδοση που θα ήθελα αφού τα εμπρός λάστιχα μου είχαν φθαρεί υπερβολικά στον 1ο αγώνα, κι έτσι η 5η θέση στην οποία τερμάτισα με ικανοποίησε απόλυτα. Δε συνηθίζω να βάζω στόχους σε επίπεδο αποτελεσμάτων αφού η τύχη και οι αντίπαλοι συνήθως δε συμμερίζονται τις βλέψεις του κάθε οδηγού. Ειδικά σε αυτόν τον αγώνα αυτό επαληθεύτηκε απόλυτα και από την τύχη αλλά και από τους αντιπάλους. Θέλω να ευχαριστήσω τη Superfast Ferries που είναι αδιάκοπα και ουσιαστικά δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια, την Parolin Racing Karts για τον εξοπλισμό που μου παρέχει και την πρωταθλήτρια ομάδα Team Driver για την υποστήριξη και τη φιλοξενία. Ραντεβού στα τέλη Οκτωβρίου για ένα ακόμα πολύ δυνατό αγώνα!»

Τον αγώνα κέρδισε ο 
Luca Pizzolato με 2ο τον Roberto Pelanconi και 3ο τον Filippo Mosca ενώ τον τίτλο κατέκτησε ο πολύ-πρωταθλητής, Danilo Lucchese. 

Η προσπάθεια του Άγγελου Σταθακόπουλου υποστηρίζεται και το 2014, για 9η χρονιά από τη Superfast Ferries που διαθέτει στόλο 4 υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας και Πειραιά-Ηρακλείου και είναι μέλος της Attica Group προσφέροντας σύγχρονες και υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Υποστηρίζεται  επίσης από την Parolin Racing Karts (κορυφαίο εργοστάσιο κατασκευής kart, κινητήρων και ανταλλακτικών kart και διοργανώτρια του ενιαίου πρωταθλήματος Academy Championkart) αλλά και το Bici Di Angelo, το κατάστημα εισαγωγής και εμπορίας στην Ελλάδα, των Ιταλικών ποδηλάτων Eclipse.

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

2o Φθινοπωρινό Ράλλυ Αμαρύνθου: Συναγωνισμός και θέαμα!




Αυλαία έριξε χθες  το απόγευμα το 2ο Φθινοπωρινό Ράλλυ Αμαρύνθου. Ο 5ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτου απέσπασε τα θετικά σχόλια των αγωνιζομένων, οι οποίοι ευχαριστήθηκαν τις όμορφες ειδικές πέριξ της Αμαρύνθου. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από έντονο συναγωνισμό, ο οποίος αποδεικνύεται και από το γεγονός πως είχαμε 3 διαφορετικούς νικητές στις 5 ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν.

Θριαμβευτές του αγώνα και συνάμα κυπελλούχοι ασφάλτου για το 2014 είναι οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος με Mitsubishi Lancer Evo X. Αν και πραγματοποίησαν τον ταχύτερο χρόνο σε μόλις μία ειδική, οδήγησαν έξυπνα, πίεσαν μόνο εκεί που χρειαζόταν και τελικά κατάφεραν να φύγουν με τους 15 βαθμούς της νίκης από την παραλιακή κωμόπολη της Εύβοιας. Το Κρητικό πλήρωμα των Γ.Αναπολιωτάκη-Α.Χαλκιαδάκη με το ανανεωμένο Seat Ibiza Kit CarEvo 2 βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Ενώ στη μοναδική διαδρομή του Σαββάτου, πήρε από νωρίς σημαντικό προβάδισμα 10 δλ., εντούτοις η διαφορά στις πρωινές ειδικές της Κυριακής εξανεμίστηκε, λόγω λανθασμένης επιλογής ελαστικών. Στο δεύτερο loop της ημέρας, ένα jumpstart απομάκρυνε τον οδηγό από την κορυφή και τον περιόρισε στη δεύτερη θέση. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τους Γ. Φιλιππίδη-Δ. Σαΐνη με Mitsubishi Lancer Evo IXΟ 37χρονος οδηγός που φέτος ακολουθεί το Πανελλήνιο πρωτάθλημα, επισκέφτηκε τον αγώνα της Αμαρύνθου προκειμένου να εξοικειωθεί ακόμη περισσότερο με την άσφαλτο και τα κατάφερε περίφημα.

Στην κατηγορία F2, πρώτευσαν τα αδέρφια Γύζη με Renault Clio Williams. Ο νικητής της πρώτης έκδοσης του αγώνα, κινήθηκε σβέλτα όλο το διήμερο, χωρίς να αφήσει το πόδι από το γκάζι, ακόμη κι όταν είχε χτίσει μια διαφορά ασφαλείας. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Μ. Δημητρίου-Ε. Μαλακτάρη, στην επιστροφή του οδηγού στο Citroen Saxo VTSΤο πλήρωμα εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του και προτίμησε να διασφαλίσει τη δεύτερη θέση από το να πιέσει για κάτι καλύτερο. Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Ι. Τασιόπουλος-Ν. Φλαμπούρης μεCitroen Saxo VTS που κινήθηκαν αθόρυβα και εκμεταλλεύτηκαν τις ατυχίες των αντιπάλων τους.

Στα ιστορικά, τα προγνωστικά επαληθεύτηκαν, καθώς οι Ε. Μανδρούκας-Ν. Τσάδαρης μεPorsche 911 Carrera RSR ( φωτό) επικράτησαν άνετα, τερματίζοντας έτσι το αρνητικό σερί των 3 συνεχόμενων εγκαταλείψεων. Πολύτιμους βαθμούς που τους τοποθέτησαν επικεφαλής στο πρωτάθλημα Ιστορικών συνέλεξαν οι δεύτεροι Γ. Κασιδόπουλος-Φ. Τζεφεράκος με ToyotaStarlet KP 60. Το δίδυμο δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση να απειλήσει την κορυφή, ωστόσο πέτυχαν το στόχο τους που ήταν ο τερματισμός στο βάθρο του πρωταθλήματος. Ακολούθησαν οι Ι. Πάλμος-Φ. Ψαράκου (Peugeot 205 GTiστον πρώτο αγώνα του οδηγού στη χώρα μας φέτος.

Ο αγώνας αποτέλεσε παράλληλα τον τρίτο και τελευταίο γύρο του Επάθλου Νέων. Εκεί, μπορεί να κέρδισε ο 22χρονος Πάνος Ισμαήλος, έχοντας τον έμπειρο Νίκο Μουζάκη στο δεξί μπάκετ του Citroen C2, ωστόσο ο τίτλος πήγε στους Κωνσταντίνο και Γιώργο Πολυχρονόπουλο(Citroen AX). Η εγκατάλειψη του Ισμαήλου στο Athens Rally Sprint σε συνδυασμό με τις επιτυχείς εμφανίσεις του 22χρονου Πολυχρονόπουλου, χάρισαν στον οδηγό του AX τον παρθενικό του τίτλο!

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα συγκαταλέγεται αυτή των Χ. Κούρτη-Π. Μπιμπίκα(Peugeot 205 Maxi). Ο οδηγός έκανε δυναμικό comeback, ύστερα από 5ετή αποχή, εντυπωσιάζοντας με το καλημέρα, καθώς πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της F2 στο Γυμνό 1. Η συνέχεια, όμως δεν ήταν ανάλογη, καθώς τέθηκε εκτός αγώνα μετά τη δεύτερη ειδική από πίεση λαδιού. Μπορεί να πέτυχαν τον τρίτο χρόνο της Fστην πρώτη ειδική, ωστόσο εγκατέλειψαν νωρίς οι Χρήστος και Δημοσθένης Παραβάντης (Peugeot 106 S16) από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μηχανικό πρόβλημα έθεσε εκτός αγώνα τον εορτάζων Σωτήρη Κυριαζή, ο οποίος έχοντας δίπλα τον Ανδρέα Βίγκο εντυπωσίασε με το Citroen Saxo VTS στην επάνοδό του στους αγώνες. Η ανατροπή του Peugeot 106 S16 των Γ. Σύλλα-Π. Αναστασοπούλου είχε ως αποτέλεσμα η 3η ειδική διαδρομή να μετατραπεί σε απλή για τα υπόλοιπα πληρώματα.

Ευχάριστη νότα στην όλη διοργάνωση αποτέλεσε η ανταπόκριση των πληρωμάτων στο κάλεσμα της λέσχης για συγκέντρωση τροφίμων για το σύλλογο «Χαμόγελο του Παιδιού» της περιοχής. Για άλλη μια φορά οι αγωνιζόμενοι απέδειξαν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα, στηρίζοντας έμπρακτα ένα σύλλογο που πραγματικά το έχει ανάγκη. Παράλληλα, και φέτος οι μαθητές της περιοχής ετοίμασαν ζωγραφιές με θέμα τον αγώνα, οι οποίες κόσμησαν την πλατεία της Αμαρύνθου το διήμερο του αγώνα.

Όλοι οι αγωνιζόμενοι έμειναν ευχαριστημένοι από την τέλεση ενός άριστα οργανωμένου αγώνα. Οι τοπικοί άρχοντες, παρά τις λίγες ημέρες που βρίσκονται στην εξουσία, στήριξαν και αγκάλιασαν την όλη διοργάνωση. Ευχή όλων είναι τη νέα χρονιά να πραγματοποιηθεί ένας εξίσου επιτυχημένος αγώνας! Επόμενος και τελευταίος γύρος του κυπέλλου ασφάλτου είναι το Ράλλυ Παλάδιο που θα διεξαχθεί στα τέλη Νοέμβρη.

Οι πρωταγωνιστές δήλωσαν μετά το τέλος του αγώνα:

Ν. Καρπάνος: Ευτυχώς φέτος όλα κύλησαν ομαλά για εμάς. Το θετικό είναι ότι υπήρξε συναγωνισμός με τα υπόλοιπα πληρώματα. Περάσαμε ένα όμορφο διήμερο και ευελπιστώ να δώσουμε το παρών και στην τρίτη έκδοση του αγώνα.

Γ. ΑναπολιωτάκηςΟι ειδικές ήταν πολύ ωραίες, η μία τεχνική και η άλλη γρήγορη. Από την πλευρά μας, το ευχαριστηθήκαμε καθώς υπήρξε έντονος συναγωνισμός για την πρώτη θέση με τον Καρπάνο. Μια λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο σκέλος και ένα jump start μας κόστισαν αρκετά. Ελπίζω να τα πούμε και του χρόνου!

Γ. Φιλιππίδης: Τελικά είμαστε ευχαριστημένοι. Πετύχαμε καλούς χρόνους στο Τραχήλι και βελτιωνόμαστεΟ αγώνας ήταν όμορφα σχεδιασμένος και το διασκεδάσαμε. Θα πάμε και στην Κρήτη, καθώς ακολουθούμε όλο το πρωτάθλημα φέτος.

Ι. Γύζης: Για εμάς κύλησε πολύ καλά ο αγώνας. Ήταν ένας από τους καλύτερους που έχουμε συμμετάσχει. Ευχαριστούμε όλους τους χορηγούς, γιατί χωρίς αυτούς δε θα βρισκόμασταν εδώ.

Ε. Μανδρούκας: Ήταν ένας όμορφα οργανωμένος αγώνας που ευχαριστηθήκαμε, καθώς έσπασε το αρνητικό ρεκόρ των συνεχόμενων εγκαταλείψεων. Μοναδικό μελανό σημείο ήταν η ακύρωση της 3ης Ε.Δ., την οποία κάναμε απλή. Για μένα, δεν υπήρχε λόγος να γίνει απλή, καθώς το οδόστρωμα ήταν καθαρό και δεν ήταν επικίνδυνο να γλιστρήσουμε από τα λάδια. Θα πάμε και στον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος Ιστορικών, στη Σπάρτη.

Νικητές επιμέρους κλάσεων:

A8: Γιώργος Αναπολιωτάκης – Αλέξανδρος Χαλκιαδάκης (Seat Ibiza Kit Car Evo 2)

A7: Ιωάννης Γύζης – Γιώργος Γύζης (Renault Clio Williams)

A6: Μάνος Δημητρίου – Ελένη Μαλακτάρη (Citroen Saxo VTS)

Α5: Παναγιώτης Κονδύλης – Παντελής Παπανδρέου (Fiat Seicento Kit Car)

N4: Νίκος Καρπάνος – Δημήτρης Καρπάνος (Mitsubishi Lancer Evo X)

N2: Νικόλαος Ρούσσος – Ανδρέας Βούτσινος (Peugeot 106 S16)

E10: Δημήτριος Πλακουτσής – Στέλιος Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 205)


F1: Η νίκη στον Hamilton η σκέψη στον Bianchi




Ο Lewis Hamilton κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix που διεκόπη πριν τη λήξη της κανονικής του διάρκειας. Ο Βρετανός που χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά CinturatoBlue και τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία. Οι βροχερές συνθήκες που ήταν αποτέλεσμα του τυφώνα Phanfoneαπέτρεψαν ολοκληρωτικά τη χρήση της μέσης και της σκληρής γόμας που είχαν επιλεγεί για το Σαββατοκύριακο. Ο αγώνας σταμάτησε μετά από το ατύχημα της Marussia τουJules Bianchi στο τέλος του 46ου γύρου.

 

Η εκκίνηση του αγώνα έγινε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτό είχε να συμβεί από το Καναδικό GP του 2011, τότε ήταν ο πρώτος χρόνος της Pirelli στη F1.  Ο αγώνας σταμάτησε λόγω βροχής στον 3ο γύρο ενώ οδηγούνταν ακόμη από το αυτοκίνητο ασφαλείας και εκκίνησε εκ νέου μετά από 20 λεπτά πάλι με το αυτοκίνητο ασφαλείας, επικεφαλής. Οι οδηγοί όταν δίνεται εκκίνηση υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τα βρόχινα ελαστικά.

 

Η πίστα παρέμεινε βρεγμένη μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 10ογύρο οπότε ήταν επιβεβλημένη η χρήση τουλάχιστον των ενδιάμεσων ελαστικών για το υπόλοιπο του αγώνα. Η βροχή δυνάμωσε εκ νέου προς το τέλος του αγώνα και κάποιοι οδηγοί όταν ξαναβγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας έσπευσαν να βάλουν πάλι τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery, σχολίασε: « Το Ιαπωνικό GPδιεξήχθη κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και προφανώς η κύρια ανησυχία μας όπως και όλων στα paddock είναι οι συνέπειες του ατυχήματος για το Jules Bianchi και τη Marussia».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Σκληρή

Μέση

Ενδιάμεσα

Βρόχινα

Πρώτος

 

 

Ham1:51.600

Ham1:52.563

Δεύτερος

 

 

But 1:51.721

Ros 1:52.607

Τρίτος

 

 

Vet 1:51.911

Mag 1:55.284

 

 

 

 

Περισσότεροι γύροι στον αγώνα

 

Eνδιάμεσο ελαστικόBottas και Vergne (27 γύρους)

Βρόχινο ελαστικόHamilton (12 γύρους)

 

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε ότι θα γίνουν δυο στάσεις στον αγώνα: Εκκίνηση με τη μέση γόμα, αλλαγή στον 22ο γύρο ξανά για μέση γόμα και τελικά σκληρή στον 42ο γύρο. Όμως η βροχή δεν επέτρεψε να συμβεί αυτό: Ο Hamilton εκκίνησε με τα βρόχινα ελαστικά και σταμάτησε στον 14ο γύρο και στον 35ο γύρο για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά.