Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Αυλαία για το 50ό Παν.Π.Ράλλυ με το Ράλλυ Ακρόπολις

Με το Ράλλυ Ακρόπολις 2014 σηματοδοτείται η έναρξη του 50ού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με κάθε ημέρα του μικτού αγώνα να προσμετρά ξεχωριστά στη βαθμολογία του εθνικού Πρωταθλήματος, το οποίο φέτος αποτελείται από έξι αγώνες.

Αναμενόμενη, λοιπόν, η αθρόα συμμετοχή των Ελλήνων αγωνιζομένων, αφού το γεγονός ότι το Ράλλυ Ακρόπολις διεξάγεται σε δύο διαφορετικές επιφάνειες έχει ως αποτέλεσμα να δούμε την πλειονότητα των πρωταγωνιστών του είδους σε καθεμία από αυτές. Συγκεκριμένα, την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, στις ολοκαίνουργιες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές θα εκκινήσουν 46 πληρώματα, ενώ την Κυριακή 30 Μαρτίου 36 πληρώματα θα αναμετρηθούν στις χωμάτινες επιφάνειες. Αριθμός ιδιαίτερα σημαντικός, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι μόλις 13 πληρώματα αγωνίζονται και τις δύο ημέρες του αγώνα.

Στη λίστα συμμετοχών με τα πληρώματα που θα εκκινήσουν στην άσφαλτο ξεχωρίζει αυτή του περσινού Πρωταθλητή Ελλάδας, Λάμπρου Κύρκου, που με τον Γιώργο Πολυζώη παραπλεύρως θα διεκδικήσουν τη νίκη οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Σε αυτού του είδους την επιφάνεια, οι περσινοί τιτλούχοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους Παναγιώτη Καϊτατζή-Αντώνη Παπαρινόπουλο, οι οποίοι επίσης με Lancer ένατης γενιάς αποτελούν αναμφίβολα έναν από τους ταχύτερους συνδυασμούς στη χώρα μας. Με Mitsubishi Lancer EVO VI, αλλά της κατηγορίας Α, θα δούμε και τους επίσης πολύ γρήγορους στην άσφαλτο Νικολόπουλο-Τσιάπα, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο, όγδοης γενιάς ωστόσο, οι Καλούδης-Χατζηπαναγιώτου αναμένεται να αγωνιστούν για το καλύτερο. Στους πλέον έμπειρους συνδυασμούς συγκαταλέγονται οι Πρωταθλητές Ελλάδας του 2012, Νιώρας-Κακαλής, που θα οδηγήσουν το Subaru Impreza N12, ενώ με Lancer EVO IX θα δούμε και τους Φιλιππίδη-Σαΐνη, οι οποίοι φέτος θα ακολουθήσουν ολόκληρο το Παν.Π.Ράλλυ. Τέλος, σε επίπεδο κορυφής, στην άσφαλτο αξίζει να παρατηρήσετε τους πάντα υπολογίσιμους Τζαμπάζη-Ζακχαίο και τους Νίκο και Δημήτρη Καρπάνο, αμφότερους με Lancer δέκατης γενιάς.

Στις χωμάτινες επιφάνειες, οι ισορροπίες θα είναι διαφορετικές. Εκεί, η μάχη της κορυφής θα είναι υπόθεση των Κύρκου-Πολυζώη (Mitsubishi Lancer EVO IX), Νιώρα-Κακαλή (Subaru Impreza N12) και Φιλιππίδη-Σαΐνη (Mitsubishi Lancer EVO IX). Στη μάχη της 3άδας θα προσπαθήσουν να μπουν και οι Σπανός-Γκοτοβός με ακόμα ένα Impreza N12. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, ενδιαφέρον θα έχουν οι μάχες στις επιμέρους κλάσεις και κατηγορίες, όπως φυσικά και η άμεση αντιπαράθεση με τους συνδυασμούς από το εξωτερικό, έστω σε επίπεδο χρόνων σε ειδικές διαδρομές.

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

F1: ΔΥΟ PIT STOP ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ GRAND PRIX ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ


Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Pirelli, το Αυστραλιανό Grand Prix ολοκληρώθηκε μεδύο pit stop, ενώ γενικά ακολουθήθηκε η στρατηγική soft-soft medium την οποία επέλεξε και ο νικητής του αγώνα Nico Rosberg (Mercedes) όπως και οι άλλοι δύο διεκδικητές του βάθρου: Daniel Ricciardo (Red Bull) και Kevin Magnussen (McLaren).

Τα ‘marbles’ και το blistering έχουν σταδιακά μειωθεί όπως και το grainingΣτηνπραγματικότητααυτό το φαινόμενο εμφανίστηκε μόνο στο εμπρός αριστερό ελαστικόμερικών μονοθεσίων, συμπεριλαμβανομένου και του Rosberg.

Πέρα από το σετάρισμα του μονοθεσίου, οι χαμηλές θερμοκρασίες ευθύνονται επίσης για το graining – συνηθισμένο φαινόμενο στη Formula 1Στο Αυστραλιανό Grand Prixοιεξωτερικές θερμοκρασίες δεν ξεπέρασαν τους 20 βαθμούς και οι θερμοκρασίες πίσταςτου 27 βαθμούς Κελσίου οι οποίες μάλιστα καταγράφηκαν κατά την εκκίνηση στις 5 μ.μ.,και προοδευτικά μειώθηκαν όσο προχωρούσε ο αγώνας.

Παρόλα αυτάτα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα από την αρχή μέχρι το τέλος,δικαιώνοντας τις προσδοκίες πριν την έναρξη του grand prix, και παρά το γεγονός ένα κομμάτι των κατατακτηρίων δοκιμών το Σάββατο έγινε σε βροχερές συνθήκεςΌλα ταμονοθέσια ξεκίνησαν με γόμες P Zero Yellow soft, με εξαίρεση τον Sebastian Vettel τηςRed Bull και τον Esteban Gutierrez της Sauberοι οποίοι ξεκίνησαν με P Zero White.

Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείαςστην πίστα για τέσσερις γύρους σχετικά νωρίςγεγονός που ανάγκασε τουςπερισσότερους οδηγούς να κάνουν τα πρώτα τους pit stop νωρίς. Ο Jenson Button τηςMcLaren εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη στρατηγική των pit stop, με πολύ καλάσυγχρονισμένες στάσεις που τον ανέβασαν από τη 10η θέση εκκίνησης στην 4η του τερματισμού.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli δήλωσε: «Στη Μελβούρνημείναμε πολύικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των ελαστικών μας στον πρώτο αγώνα μιας νέας εποχής για τη Formula 1Αν και η πτώση της θερμοκρασίας προκάλεσε κάποια μικρά θέματα graining στο εμπρός αριστερά ελαστικά μερικών μονοθεσίων, δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρά και δεν επηρέασε επί της ουσίας το μέγεθος των stintΣτις περισσότερες περιπτώσεις εξαφανίστηκε με την εξέλιξη του αγώναΗ μεσαία γόμα, που χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό προς στο τέλος του αγώνα, κάλυψε σχεδόν τη μισή από τη συνολική απόσταση για πολλά μονοθέσια επιδεικνύοντας υψηλή σταθερότητα. Ασφαλώς οι ομάδες αντιμετωπίζουν όλες την ίδια πρόκληση και ακόμα βρισκόμαστεστην αρχή της σεζόνόπου οι μηχανικοί προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το πακέτο επιδόσεων πλαισίου και ελαστικών.»

Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:

 

Soft

Medium

Intermediate

Wet

1ος

 ROS – 1.32.478

 BOT – 1.32.568

 N/A

 N/A

2ος

 KVY – 1.32.634

 ALO – 1.32.616

 N/A

 N/A

3ος

 PER – 1.33.366

 ROS – 1.32.672

 N/A

 N/A

Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:

Soft

 35 γύροι (A Sutil)

Medium

 25 γύροι (J Button)

Intermediate

 N/A

Wet

 N/A

Μετρητής Αλήθειας 

Καθώς το μεγαλύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών έγιναν με βροχήήταν δύσκολονα προβλέψεις με ακρίβεια τη στρατηγικήΕίχαμε προβλέψει εκκίνηση με μαλακή γόμα,αλλαγή ξανά σε μαλακή στον 23ο γύρο και στη συνέχεια σε μεσαία στον 51ο γύρο. Αλλάτο γεγονός ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε νωρίς την εμφάνισή του στην πίσταπροκάλεσε ελαφρά σύγχυσημε τον Rosberg να κάνει την πρώτη στάση για ένα ακόμα σετ soft στον 12ο γύρο και μία τελευταία στάση για medium στον 38ο γύροΟι πρώτοι 10πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική soft-soft-medium, με εξαίρεση τον Daniil Kvyat στη10η θέση ο οποίος επέλεξε soft-medium-soft.

Αντίστροφη μέτρηση



Την αφρόκρεμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ θα υποδεχθεί στα τέλη της επόμενης εβδομάδας το Ράλλυ Ακρόπολις. Οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα αναμετρηθούν για δύο ημέρες στις ελληνικές ειδικές διαδρομές, και μάλιστα σε πρωτόγνωρο σκηνικό, αφού για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του ο αγώνας θα έχει και ασφάλτινο σκέλος (Σάββατο 29 Μαρτίου).

Ανάμεσα στους 29 συμμετέχοντες που θα αγωνιστούν στο Ράλλυ Ακρόπολις στο πλαίσιο του 3ου γύρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, αναμενόμενα, βρίσκεται η εργοστασιακή ομάδα της Skoda, αλλά και η αντίστοιχης δυναμικής Skoda Γερμανίας με τους Esapekka Lappi και Sepp Wiegand, αντίστοιχα, ωστόσο τις εντυπώσεις αναμένεται να κερδίσει η εργοστασιακή ομάδα της Peugeot, που επέλεξε την Ελλάδα για την παγκόσμια πρώτη του ολοκαίνουργιου 208 Τ16 R5 στο ERC, με τους ταλαντούχους Craig Breen και Kevin Abbring στα πηδάλιά του. Το «παρών» επίσης στην Ελλάδα επέλεξε να δώσει και ο Γάλλος Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC, ο οποίος πριν από μερικούς μήνες τερμάτισε 2ος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και, παράλληλα με τη συμμετοχή του στο WRC, ακολουθεί επιλεκτικά ορισμένους αγώνες του ERC.

Πέραν, όμως, του ενδιαφέροντος που θα προκύψει από τις μάχες με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και S2000, τα βλέμματα των θεατών θα κλέψουν και τα αυτοκίνητα παραγωγής, όπου ανάμεσα στους 13 συμμετέχοντες θα βρεθεί και ο Ουκρανός Vitaliy Pushkar (Mitsubishi Lancer Evo X), διεκδικητής του τίτλου της σχετικής κατηγορίας.

Από ελληνικής πλευράς, στο πλαίσιο του ERC θα δούμε μόνο τους Γιάννη Ζούνη (Subaru Impreza WRX STI) και Χάρη Καλτσούνη (Opel Corsa S1600), ωστόσο, με δεδομένο ότι το Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρά ως πρώτος και δεύτερος γύρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η ελληνική παρουσία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών.

Δείτε εδώ τις συμμετοχές για το ERC.

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Η LADA Sport LUKOIL ολοκλήρωσε τις πρώτες δοκιμές του Granta TC1


Η ομάδα LADA Sport LUKOIL πέρασε δύο ημέρες (13-14 Μαρτίου) την περασμένη εβδομάδα δοκιμάζοντας για πρώτη φορά το νέο Granta. Οι δύο Βρετανοί οδηγοί της ομάδας – ο Rob Huff και ο James Thompson – βρέθηκαν στο τιμόνι του αυτοκινήτου στην πίστα της Formula 1 στο Magny-Cours.

Ο στεγνός και ηλιόλουστος καιρός επέτρεψε στην ομάδα να εκμετελλευτεί πλήρως τον διαθέσιμο χρόνο. Οι Rob Huff και James Thompson ενθουσιάστηκαν με το επίπεδο προετοιμασίας του αυτοκινήτου, την αυξημένη ταχύτητα, τη δύναμη και τη βελτιωμένη απόδοση στις μεγάλες ευθείες καθώς και και σε διάφορους τύπους στροφών. Η διάταξη του σιρκουί του Magny-Cours με τις υψηλής ταχύτητας ευθείες και τις ιδιαίτερες στροφές ήταν ο ιδανικός χώρος για μια πρώτη γεύση από το νέο LADA Granta.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Victor Shapovalov, σχολίασε: "Η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά στην εξέλιξη του αυτοκινήτου σύμφωνα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς. Το LADA Granta TC1 είναι εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του - τόσο λόγω των νέων τμημάτων και στοιχείων αλλά και λόγω της όλης προσέγγισης στην κατασκευή του αυτοκινήτου από την άποψη της γεωμετρίας. Χρησιμοποιήσαμε ευρέως την εμπειρία που αποκτήσαμε την προηγούμενη σεζόν. Οι περισσότερο ελεύθεροι τεχνικοί κανονισμοί μας επέτρεψαν να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο ανταγωνιστικό λόγω κάποιων καινοτόμων λύσεων στην ανάρτηση. Την ίδια στιγμή, τα πλεονεκτήματα του κοντού μεταξονίου του Granta παραμένουν - κυρίως, η ευελιξία του. Έτσι, λόγω των νέων κανονισμών, λύσαμε κάποια προβλήματα που είχαμε νωρίτερα, διατηρώντας ωστόσο τα οφέλη. Ο νέος, κατασκευασμένος από την Oreca κινητήρας έδωσε στο αυτοκίνητο ακόμη περισσότερη δυναμική. Ειδικότερα, η επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών βελτιώθηκε σημαντικά. Σε γενικές γραμμές, είμαστε ικανοποιημένοι με το πρώτο shakedown. Το σημαντικό ήταν η εναρμόνιση όλων των συστημάτων στο αυτοκίνητο, δεδομένου ότι η ισχύς του κινητήρα και τα φρένα μεγάλωσαν εντυπωσιακά. Οι πρώτοι γύροι επιβεβαίωσαν ότι καταφέραμε να βρούμε την καλύτερη ισορροπία στο αυτοκίνητο."

Η ομάδα θα έχει μία ακόμη περίοδο δοκιμών πριν από την έναρξη της σεζόν. Σε αυτήν θα συμμετάσχουν και οι τρεις οδηγοί της – οι Rob Huff, James Thompson και Mikhail Kozlovskiy.

Η σεζόν ξεκινά στο Marrakech, στις 13 Απριλίου 2014. Οι οδηγοί της LADA Sport LUKOIL θα έχουν τους εξής αριθμούς: James Thompson (11), Rob Huff (12) και Mikhail Kozlovskiy (14).