Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

F1: Πέρασμα στην Ινδία



Ο θίασος της Formula 1 ταξιδεύει στην Ινδία αυτό το Σαββατοκύριακο – για δεύτερη χρονιά - και όπως πέρσι η Pirelli επέλεξε τα σκληρά ελαστικά P Zero Silver και τα μαλακά P Zero Yellow. Ωστόσο, οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές συγκριτικά με τις αντίστοιχες περσινές, επομένως γνωρίζοντας καλύτερα το σιρκουί Buddh και έχοντας κάποια πραγματικά δεδομένα, η Pirelli μπορεί να είναι λιγότερο συντηρητική μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις χρονικές διαφορές μεταξύ των οδηγών.
Συγκριτικά με το προηγούμενο grand prix στην Κορέα, όπου η Pirelli έφερε τις δύο πιο μαλακές γόμες της, η Ινδία έχει υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, ξεκινώντας από τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η χάραξη της πίστας περιλαμβάνει αρκετές γρήγορες στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία για τα ελαστικά: ειδικά η στροφή 10 με κλίση που μοιάζει με τη διάσημη στροφή 8 της Τουρκίας. Το εμπρός αριστερό ελαστικό υπόκειται σε επιτάχυνση 4G στην έξοδο της στροφής, όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση για διατήρηση της αγωνιστικής γραμμής, αλλά στην πραγματικότητα τα ελαστικά υπόκεινται σε πλήρες πλευρικό φορτίο επί έξι δευτερόλεπτα μέσα στη στροφή, κάτι που αυξάνει τη φθορά.
Στην αρχή της πίστας ειδικότερα υπάρχουν κάποιες αισθητές αλλαγές κλίσης που ασκούν κατακόρυφες δυνάμεις και στα ελαστικά, σε συνδυασμό με μία επιβράδυνση 3,6G πριν την είσοδο στη στροφή 4. Η κύρια ευθεία, μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, είναι από τις μεγαλύτερες της χρονιάς: ενώ η θερμοκρασία πέλματος που ξεπερνά ακόμα και τους 100 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια ενός γύρου, πέφτει αισθητά στο τέλος της ευθείας.
Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αναμένεται να εξελιχθεί σημαντικά μέσα στο Σαββατοκύριακο. Μία βρώμικη πίστα προκαλεί υπερβολική ολίσθηση των τροχών καθώς τα μονοθέσια αγωνίζονται για πρόσφυση, κάτι που αυξάνει επίσης τη φθορά των ελαστικών. Γενικά όμως, ο ασφαλτοτάπητας του Buddh είναι πολύ ομαλός, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το degradation των ελαστικών.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:
Paul Hembery: «Στο περσινό Ινδικό Grand Prix ζήσαμε μία συναρπαστική ατμόσφαιρα και μας επεφύλαξαν πολύ θερμή υποδοχή, γιαυτό όλοι ανυπομονούμε να επιστρέψουμε. Φέτος γνωρίζουμε περισσότερα πράγματα για την πίστα, γι αυτό κάναμε μία λιγότερο συντηρητική επιλογή, με τις σκληρές και μαλακές γόμες να πετυχαίνουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και αντοχής. Η χάραξη της πίστας είναι από τις πιο απαιτητικές που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά μας στο δεύτερο μέρος της σεζόν, ενώ είναι η τελευταία φορά που θα δούμε το συνδυασμό σκληρών/μαλακών γομών φέτος. Έχοντας ήδη χρησιμοποιηθεί σε Βαρκελώνη, Βρετανία και Ιαπωνία, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος το μέγεθος των απαιτήσεων. Το σιρκουί Buddh σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τις προσπεράσεις, που είναι επίσης ένας από τους στόχους της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των ελαστικών μας, επομένως είμαστε έτοιμοι για άφθονη δράση σε ένα κρίσιμο σημείο του πρωταθλήματος».
Από τη θέση του οδηγού:
Narain Karthikeyan (HRT): «Πέρσι, εύλογα η επιλογή ελαστικών ήταν κάπως συντηρητική αλλά με όλες τις γόμες λίγο πιο μαλακές για το 2012 και τη φανταστική χάραξη της πίστας, ενδέχεται το σκηνικό να είναι κάπως διαφορετικό φέτος, καθώς υπάρχουν πολύ λίγες συμβατικές στροφές - η πολύ κλειστή στροφή 1 και ίσως η τελευταία. Η έξοδος με 1η σχέση στη στροφή 3 καταπονεί τα πίσω ελαστικά αν είσαι ανυπόμονος με το γκάζι. Στις στροφές 5-6 στρίβεις και επιταχύνεις δυνατά ταυτόχρονα, οπότε και εύκολα φτάνεις στα όρια της πίστας κατά την έξοδο. Υπάρχουν μία-δύο αλλαγές κατεύθυνσης με πέμπτη, με πέρασμα από τα εσάκια των στροφών 8-9 και από τις 13-14  με πάνω από 200 χ.α.ω. Τέλος, υπάρχει η φαινομενικά ατελείωτη στροφή 10, όπου διανύει μια σταθερή τροχιά για πάνω από έξι δευτερόλεπτα με ελάχιστη ταχύτητα λίγο κάτω από 200χ.α.ω., κάτι που καταπονεί πολύ το εμπρός αριστερό ελαστικό. Επομένως, γενικά είναι μία πίστα με πολλή δουλειά για τα ελαστικά, αλλά επειδή η άσφαλτος είναι ομαλή, δεν υπάρχει θέμα φθοράς. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις δοκιμές της Παρασκευής για να δούμε τις επιδόσεις σε υψηλές χιλιομετρικές καλύψεις και με τις δύο γόμες. Στόχος θα είναι να δούμε πώς συμπεριφέρονται τα μαλακά ελαστικά με υψηλό φορτίο καυσίμου. Σίγουρα δεν είναι από τους αγαπημένους μου αγώνες του ημερολογίου, υπάρχει ήδη αρκετή αγωνία για τον αγώνα αν λάβουμε υπόψη ότι το πρωτάθλημα είναι ακόμα ανοιχτό και ελπίζω όλοι οι οδηγοί και το προσωπικό της F1 να απολαύσουν την εμπειρία της Ινδίας».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:
Jaime Alguersuari: «Νομίζω ότι η χάραξη της πίστας Buddh είναι από τις καλύτερες στη F1, ενώ συμβαίνει να είναι από τις πιο σκληρές για τα ελαστικά. Προσωπικά, έχω καλές αναμνήσεις από την πίστα: πέρσι, τερμάτισα όγδοος μετά από μία καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Έχεις αυτό τον συναρπαστικό συνδυασμό στροφών χαμηλών, μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων, με μεγάλες ευθείες. Πολλές από τις στροφές είναι ασυνήθιστες: για παράδειγμα, έχουμε  ένα σικέιν στο τέλος του γύρου που μπαίνουμε με πέμπτη σχέση, κάτι που δεν συμβαίνει πολύ συχνά! Αυτό που δημιουργεί τη μεγαλύτερη καταπόνηση στα ελαστικά στην Ινδία είναι το γεγονός ότι πολλές από τις στροφές είναι παρατεταμένες - επομένως υπάρχει συνεχές πλευρικό φορτίο, αλλά και μερικές γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Χρειάζεσαι όλη τη διαθέσιμη πρόσφυση, η τοπική αποκόλληση του πέλματος (graining) είναι πάντα μία πιθανότητα αν δεν διαχειριστείς κατάλληλα τα ελαστικά. Τα σκληρά και μαλακά ελαστικά είναι καλή επιλογή εδώ – τα σκληρά θα είναι τέλεια για τον αγώνα – και πιστεύω ότι ένα pit-stop ίσως είναι εφικτό αν προσέξεις τα ελαστικά».
Τεχνικές πληροφορίες:
  • Υπήρχε μία χρονική διαφορά περίπου δύο δευτερολέπτων μεταξύ των δύο περσινών γομών, αλλά φέτος, η διαφορά αυτή θα είναι πολύ μικρότερη, επιτρέποντας στους περισσότερους από τους πρώτους οδηγούς να ολοκληρώσουν το Q1 με σκληρά ελαστικά.
  • Η άσφαλτος του διεθνούς σιρκουί Buddh ήταν ολοκαίνουργια πέρσι, αλλά μετά από ένα χρόνο ο ασφαλτοτάπητας θα έχει αλλάξει. Μία νέα πίστα σταδιακά φέρνει στην επιφάνεια λάδια από την άσφαλτο και σχηματίζει ένα ολισθηρό στρώμα στην επιφάνεια. Με τον καιρό, αυτό το στρώμα σταδιακά εξαφανίζεται, βελτιώνοντας την πρόσφυση και κάνοντάς την άσφαλτο πιο τραχιά.
  • Το pit lane στην Ινδία είναι από τα μεγαλύτερα στη Formula 1 περίπου στα 600 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική απώλεια χρόνου σε κάθε αλλαγή ελαστικών, που είναι σημαντικός παράγοντας στη στρατηγική του αγώνα.

Δυναμική επιστροφή Bentley στο Motorsport με το αγωνιστικό GT3

Το 2002 η Bentley αποκάλυψε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι την Continental GT η οποία άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας.

Τώρα 10 χρόνια μετά η Bentley επαναλαμβάνει το ίδιο κατόρθωμα με την Continental βασισμένη στο αγωνιστικό GT3 το οποίο εξελίχθηκε από την αγωνιστική ομάδα στο εργοστάσιο στο Crewe.

O επικεφαλής της Bentley, Dr. Wolfgang Schreiber σχολίασε: « Το ξεκάθαρο μήνυμα των πελατών μας είναι ότι η Bentley ανήκει στους αγώνες και η Continental CT3 είναι η πραγματοποίηση ενός ονείρου το οποίο υπήρχε από το λανσάρισμα της Continental CT.

Η νέα GT Speed είναι το ιδανικό αυτοκίνητο το οποίο έχει δείξει τεράστια δυναμική και μπορεί να εξελιχθεί σε τέλειο αγωνιστικό.

Η νέα Continental GT είναι ένα εκλεπτυσμένο, πολυτελές και συνάμα μεγάλο αυτοκίνητο το οποίο όταν ο οδηγός του θελήσει μπορεί να αναπτύξει σπορ χαρακτήρα με φοβερές επιδόσεις και συμπεριφορά αλλά παράλληλα να χρησιμοποιηθεί και σαν καθημερινό αυτοκίνητο παντός καιρού και παντός δρόμου. Η Continental GT3 κεφαλαιοποιεί τις τερατώδεις επιδόσεις, την εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τη φημισμένη διαχρονικότητα της εικόνας της Bentley προσαρμόζοντας τις προδιαγραφές της για τους αγώνες, με την υιοθέτηση της πίσω κίνησης σύμφωνα με τους κανονισμούς, καθώς επίσης κι ένα ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο.
Με την Continental GT3 να λαμβάνει την πλήρη υποστήριξη της FIA η Bentley επιστρέφει στον αγωνιστικό στίβο προς το τέλος του 2013 με ένα αγωνιστικό GT αυτοκίνητο το οποίο θα ανταγωνιστεί με τον καλύτερο τρόπο και θα υπερασπιστεί την παράδοση της Bentley.

Εξοπλισμένο για αντοχή καθώς και μεγάλες ταχύτητες η νέα Bentley θα μπορεί να επιλεγεί για να συμμετάσχει σε μια σειρά από αγώνες και εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένου και του μαραθώνιου των 24 ωρών.

Επικεφαλής της εξέλιξης του αγωνιστικού Continental GT είναι ο Διευθυντής της Βentley, Brian Gush. Έχοντας ηγηθεί του προγράμματος το οποίο οδήγησε ένα ζευγάρι αγωνιστικών Bentley Speed 8 να κάνουν το 1 -2 στις 24 ώρες του Le mans το 2003 ο Brian γνωρίζει καλά πως θα οδηγήσει την Bentley να επιστρέψει δυναμικά στην αγωνιστική αρένα.

Η εξέλιξη της Continental GT3 θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες με έναρξη του προγράμματος δοκιμών το 2013.


Πρώτη εμφάνιση του Civic WTCC στον Ιαπωνικό αγώνα στη Suzuka

Πρόβα τζενεράλε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού 2012 – WTCC πραγματοποίησε το Honda Civic WTCC με οδηγό τον Πορτογάλο Tiago Monteiro που συμμετείχε στο 10o γύρο του Πρωταθλήματος, στον αγώνα της Ιαπωνίας, ο οποίος διοργανώθηκε στην πίστα της Suzuka την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012. Ο Πορτογάλος οδηγός ξεκίνησε και στους δύο αγώνες από την 11η θέση και τερμάτισε στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα. Μετά την πετυχημένη εμφάνιση της στην Ιαπωνία η ομάδα της Honda ετοιμάζεται πυρετωδώς για τον προτελευταίο αγώνα του 2012, που θα πραγματοποιηθεί στο Shanghai International Circuit την Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012.
Ο οδηγός του Civic WTCC Tiago Monteiro δήλωσε μετά τον αγώνα: "είμαστε πολλοί χαρούμενοι αλλά και ενθουσιασμένοι από τους πρώτους βαθμούς που καταφέραμε να συγκεντρώσουμε στη Suzuka. Πριν από λίγες εβδομάδες λέγαμε ότι θα ήταν μεγάλη επιτυχία εάν καταφέρναμε να μπούμε στη δεκάδα του τερματισμού. Το Civic είχε πολύ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια του αγώνα, πολύ καλύτερη από αυτή στα προκριματικά του Σαββάτου. Ειδικότερα στο δεύτερο αγώνα της ημέρας το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλύτερα στημένο. Για μας είναι πολύ σημαντικό να τερματίσουμε στους τρεις τελευταίους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη αγωνιστική χρονιά."
Ο επικεφαλής της ομάδος Honda Racing JAS, Alessandro Mariani δήλωσε: "είμαι πολύ ευχαριστημένος γιατί καταφέραμε να δείξουμε τη δυναμική μας σε ένα πρωταθληματικό αγώνα. Οι χρόνοι του Montero ήταν ικανοποιητικοί σε μία στενή πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι δύσκολες. Οι χρόνοι μας σε κάθε γύρο ήταν πολύ καλοί και θέλω να ευχαριστήσω τους μηχανικούς της ομάδος μας για τον εξαιρετικό κινητήρα που παρουσίασαν καθώς επίσης και όλα τα μέλη της ομάδος που εργάστηκαν νύχτα και μέρα προκειμένου να πετύχουμε αυτό το θετικό αποτέλεσμα. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για τους δύο τελευταίους γύρους του πρωταθλήματος στην Κίνα και το Μακάο.

Τα αποτελέσματα στους 2 αγώνων είναι:
1ος αγώνας
1 Alain Menu ​ Chevrolet Cruze ​26 laps  23:44.880
2 Yvan Muller Chevrolet Cruze  ​26 laps  23:45.692
3 Robert Huff Chevrolet Cruze  ​26 laps  23:46.299
4 Gabriele Tarquini SEAT Leon    ​26 laps  23:58.708
5 Alex MacDowall Chevrolet Cruze ​26 laps  23:59.153
6 Tom Coronel BMW 320 ​26 laps  24:04.750
9 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 26 laps 24:06.164

2ος αγώνας
1 Stefano D'aste BMW320    26 laps 23:54.717
2 Pepe Oriola   SEAT Leon      26 laps 23:57.279
3 Gabriele Tarquini SEAT Leon     26 laps 23:57.562
4 Robert Huff Chevrolet Cruze  26 laps  23:58.491
5 Alain Menu Chevrolet Cruze    26 laps   23:58.937
6 Yvan Muller Chevrolet Cruze   26 laps  23:59.285
10 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 26 laps   24:05.330

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Ράλλυ Παλάδιο στις 17 Νοέμβρη

Η START LINE διοργανώνει υπό την αιγίδα του Δήμου Μεγαρέων και την υποστήριξη του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, το 33ο Ράλλυ Παλάδιο το Σάββατο 17 Νοεμβρίου με κέντρο για μία ακόμα φορά την φιλόξενη Νέα Πέραμο.
Ο αγώνας είναι ο 5ος και τελευταίος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτινων Ράλλυ για το 2012.
Όλοι όσοι αγαπούν τους ασφάλτινους αγώνες, αναμένονται όπως κάθε χρόνο να δώσουν το παρόν σε έναν αγώνα που διακρίνεται για την ποικιλομορφία των ειδικών διαδρομών του με κλειστά και τεχνικά κομμάτια έως ανοιχτά με στροφές στο όριο.
Έτσι, η Οργανωτική Επιτροπή με γνώμονα τα ιδιαίτερα δυσμενή οικονομικά δεδομένα για όλους, συμμετέχοντες, θεατές και οργάνωση, επέλεξε να κρατήσει 3 από τις 4 περσινές διαδρομές με αποτέλεσμα ο αγώνας να περιλαμβάνει τρία περάσματα από τον «Άγιο Ιωάννη» και την «Ψάθα» και δύο από το «Μελετάκι». Οι τρεις αυτές γνωστές από τα δύο προηγούμενα χρόνια ειδικές διαδρομές, θα δώσουν την ευκαιρία για περαιτέρω βελτίωση στις ήδη σπουδαίες επιδόσεις όσων επιλέξουν και φέτος να τρέξουν στον αγώνα, ενώ θα προσφέρουν και πάλι εντυπωσιακά περάσματα στους πάντα πιστούς φίλους του κλασσικού πλέον ασφάλτινου αγώνα.
Ο αγώνας θα ξεκινήσει από το Λιμάνι της Νέας Περάμου στις 08:00 το πρωί του Σαββάτου 17/11 με τον «Άγιο Ιωάννη» να ανοίγει το αγωνιστικό μέρος στις 08:40, την «Ψάθα» στη συνέχεια στις 09:13 και το «Μελετάκι» στις 10:01. Επιστροφή στη Νέα Πέραμο, επανάληψη του «Άγιου Ιωάννη» στις 11:48, «Ψάθα» στις 12:21, «Μελετάκι» στις 13:09, για να επαναληφθούν για τρίτη φορά μετά από 30λεπτο σέρβις στην Νέα Πέραμο, ο «Άγιος Ιωάννης» στις 14:56 και η «Ψάθα» στις 15:29. Το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο θα τερματίσει στο Λιμάνι της Νέας Περάμου στις 16:32.
Η START LINE θέλοντας να βοηθήσει τους νέους αγωνιζόμενους που εκδίδουν για πρώτη φορά αγωνιστική άδεια και θέλουν να δοκιμάσουν τις οδηγικές τους ικανότητες στο Ράλλυ Παλάδιο, προσφέρει στους 3 πρώτους οδηγούς που θα δηλώσουν συμμετοχή, τα έξοδα έκδοσης των αγωνιστικών τους αδειών, πλέον φυσικά από τις ειδικές τιμές που ισχύουν βάσει κανονισμού για κάθε νέο οδηγό.
Ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος θα γίνουν την Παρασκευή 16/11 στο Ι. ΚΤΕΟ «CHECK POINT» στον Ασπρόπυργο (έξοδος 4 Αττικής οδού).
Οι δηλώσεις συμμετοχών θα γίνονται δεκτές από την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου μέχρι την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου στα γραφεία της START LINE, ενώ όσοι θέλουν περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά στα τηλέφωνα και φαξ 210 9812341 – 210 9821069 και στο 6973 030125.