Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ GRAND PRIX 2011

Σειρά έχει τώρα το Silverstone, ένα από τα ιστορικά σιρκουί του φετινού ημερολογίου της F1, γνωστό για τις μεγάλες ευθείες και γρήγορες στροφές του. Φέτος, η Βρετανική πίστα εμφανίζεται ελαφρώς ανανεωμένη, με καινούργιο ασφαλτοτάπητα σε αρκετά σημεία και νέες εγκαταστάσεις pits & paddock, σε συνέχεια των σημαντικών αλλαγών που έγιναν πέρσι στη διάταξή της. Ωστόσο, τα βασικά χαρακτηριστικά του Silverstone παραμένουν αναλλοίωτα, καθώς πρόκειται για ένα γρήγορο σιρκουί που βασίζεται περισσότερο στην αεροδυναμική και λιγότερο στη μηχανική πρόσφυση.

Η Pirelli έχει επιλέξει τη σκληρή γόμα P Zero Silver σαν prime ελαστικό και τη μαλακή P Zero Yellow σε ρόλο option: ο πιο δημοφιλής συνδυασμός μέχρι στιγμής φέτος, ο οποίος έχει ήδη προσφέρει συναρπαστικούς αγώνες κατά τη διάρκεια των πρώτων οκτώ γύρων (στους πέντε πρώτους είχαμε συνδυασμό hard-soft).

Οκτώ από τις 12 ομάδες της Formula 1 εδρεύουν στην Αγγλία, επομένως πρόκειται για έναν αγώνα με ‘περισσή εθνική υπερηφάνεια’: αυτό ισχύει και για την Pirelli, καθώς εκεί βρίσκεται το κέντρο logistics & διανομής των F1 ελαστικών της, και συγκεκριμένα στο Didcot, περίπου μισή ώρα από το Silverstone.
Η Βρετανική πίστα λειτούργησε για πρώτη φορά το 1948, ενώ με τις τελευταίες τροποποιήσεις το μήκος της αυξήθηκε στα 5.891χλμ., που σημαίνει ότι είναι η μεγαλύτερη της σεζόν μέχρι τώρα και η δεύτερη σε μέγεθος από όλα τα σιρκουί του ημερολογίου με πρώτο το Spa-Francorchamps (Βέλγιο). Σε συνδυασμό με τις σταθερά υψηλές ταχύτητες και τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες της Βρετανίας, ο αγώνας των 52 γύρων – με πιθανότητα τριών ή και τεσσάρων pit stops - δημιουργεί υψηλές προκλήσεις για τα ελαστικά και τους πιλότους.
Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δύο έξτρα σετ P Zero White medium, για να αξιολογήσουν τις επιδόσεις τους σε μία πίστα που φημίζεται για την υψηλή καταπόνηση των ελαστικών.

Δηλώσεις του Αγωνιστικού Διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το Silverstone ανέκαθεν προσέφερε συγκλονιστικούς αγώνες, ενώ η όλη ατμόσφαιρα είναι εκπληκτική, και γι’ αυτό και αποκαλείται ‘πατρίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού’. Τα ελαστικά που έχουμε επιλέξει για τον αγώνα θα προσφέρουν στις ομάδες την απαραίτητη αντοχή ώστε να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις της πίστας (σκληρή γόμα), αλλά και την ταχύτητα για να αναδείξουν τις υψηλές επιδόσεις τους (μαλακή γόμα). Ο τρόπος που θα χρησιμοποιηθεί αυτός ο συνδυασμός θα αποτελέσει τη βάση της στρατηγικής: οι ομάδες που θεωρούν ότι έχουν σημαντικό πλεονέκτημα επιδόσεων πιθανόν να καταλήξουν σε μία σειρά από σπριντ με τα P Zero Yellow soft, ενώ κάποιες άλλες ενδέχεται να αποφασίσουν να μείνουν περισσότερο χρόνο στην πίστα με τα  P Zero Silver hard. Φυσικό είναι η επιλογή της στρατηγικής να επηρεάσει τόσο τις κατατακτήριες δοκιμές όσο και τον αγώνα, επομένως το Σάββατο θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για την τακτική κάθε ομάδας. Ανεξάρτητα αν αποφασίσουν να τρέξουν με μαλακά ελαστικά και πολλές στάσεις στα pits, ή να επιδοθούν σε ένα παιχνίδι αντοχής, το πιο πιθανό είναι να φτάσουν στον τερματισμό με ελάχιστες χρονικές διαφορές μεταξύ τους, κάτι που είναι από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της F1 φέτος. Ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε ακριβείς προβλέψεις, γιατί το Silverstone συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πολλά σιρκουί στα οποία δεν έχουμε κάνει ποτέ δοκιμές. Επιπλέον, στη Βρετανία η βροχή είναι μία εξαιρετικά ισχυρή πιθανότητα και μπορεί να ανατρέψει κάθε είδους στρατηγική». 

Από τη θέση του οδηγού:

Paul Di Resta (Force India F1 Team): «Με διακατέχει ξεχωριστή συγκίνηση πηγαίνοντας στο Silverstone για το πρώτο μου Βρετανικό Grand Prix σαν πιλότος της Formula 1. Προφανώς θα είναι ο μεγαλύτερος αγώνας μου μέχρι σήμερα και ξέρω ότι θα βιώσω ένα πολύ έντονο Σαββατοκύριακο. Θυμάμαι τον εαυτό μου να οδηγεί πέρσι στις ελεύθερες δοκιμές, η ατμόσφαιρα ήταν απίστευτη. Στις κερκίδες συνωστίζονταν οι θεατές και το Βρετανικό πλήθος έδειχνε τον ενθουσιασμό του για τη Formula 1. Είναι ένα τρομερό grand prix και μία πίστα όπου μπορείς να νιώσεις την υπεροχή ενός μονοθεσίου της F1 λόγω των γρήγορων στροφών, όπως οι Copse, Maggots και Becketts. Φέτος μάλιστα, με τη νέα διάταξη, υπάρχει ένα πολύ γρήγορο κομμάτι  στο τέλος του γύρου και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το κράτημα των ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές. Οποιαδήποτε πίστα υψηλών ταχυτήτων καταπονεί πάντα τα ελαστικά λόγω των υψηλών πλευρικών φορτίων. Επομένως ένας βασικός παράγοντας θα είναι η προστασία των ελαστικών, ενώ κρίσιμο ρόλο θα παίξει και η επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής. Νούμερο ένα προτεραιότητα στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι να αντιληφθούμε πώς λειτουργούν τα ελαστικά στα μεγάλα stints».

Τεχνικές πληροφορίες:

*  Τα επίπεδα αεροδυναμικής πίεσης στο Silverstone είναι σχετικά υψηλά, για να παρέχεται άφθονη αεροδυναμική πρόσφυση για τις γρήγορες στροφές στο πρώτο μισό του γύρου. Η επίπεδη και γρήγορη διάταξη της πίστας οφείλεται στο ότι παλιότερα ήταν στρατιωτικό αεροδρόμιο. Αυτό την κάνει ευάλωτη στις μεταβολές του ανέμου, που μπορεί να επηρεάσει την αεροδυναμική ισορροπία και φθορά των ελαστικών.

*   Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των pits στο Silverstone, που έχουν μεταφερθεί στην ευθεία μεταξύ των στροφών Club και Abbey, διήρκεσε 54 εβδομάδες, ενώ καταναλώθηκαν 260.000 εργατοώρες και χρειάστηκαν 575 φορτία μπετόν. Υπάρχουν 41 γκαράζ και ένα νέο κέντρο Τύπου, εμβαδού  2.780 τετραγωνικών μέτρων.

*  Η Pirelli πέτυχε ένα σερί πέντε νικών στο Βρετανικό Grand Prix στο διάστημα 1950 - 1954, ξεκινώντας με το Nino Farina με μία Alfa Romeo 158 και ολοκληρώνοντας τον κύκλο με τον Froilan Gonzalez με μία Ferrari 625.