Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Alfa Romeo 4C: Το αυτοκίνητο ασφαλείας του WTCC για το 2014 κάνει το ντεμπούτο του στο Μαρόκο



- Στις 12 και 13 Απριλίου, στο αυτοκινητοδρόμιο Moulay El Hassan του Marrakech, ο πρώτος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WTCC 2014 της FIA
- Το ντεμπούτο του supercar Alfa Romeo 4C - Αυτοκινήτου Ασφαλείας για τη σεζόν του 2014 


Στις 12 και 13 Απριλίου, στο αυτοκινητοδρόμιο Moulay El Hassan του Marrakech, θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WTCC 2014 της FIA, του διεθνούς πρωταθλήματος για αυτοκίνητα βασισμένα σε μοντέλα παραγωγής.

Ταυτόχρονα εκεί κάνει το ντεμπούτο της η νέα Alfa Romeo 4C, που επιλέχθηκε ως Επίσημο Αυτοκίνητο Ασφαλείας για τη σεζόν του 2014 από τη Eurosport Events, το τμήμα του γκρουπ Eurosport που οργανώνει διεθνείς εκδηλώσεις και από το 2005 οργανώνει και προβάλλει το WTCC για λογαριασμό της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA). Ο Πορτογάλος οδηγός Bruno Correia -επίσημος οδηγός του Αυτοκινήτου Ασφαλείας του WTCC από το 2009- θα βγάλει το αυτοκίνητο στην πίστα, φορώντας μία νέα αγωνιστική φόρμα με το λογότυπο της Alfa Romeo.

Βασικό στοιχείο των μέσων ασφαλείας σε κάθε πίστα και κάθε αγώνα αυτοκινήτων, το ειδικό αυτοκίνητο είναι έτοιμο να περάσει ανά πάσα στιγμή στην πίστα - σε περίπτωση ατυχήματος ή κακών καιρικών συνθηκών - με απόφαση του Διευθυντή του Αγώνα. Για το 2014 αυτόν το σημαντικό ρόλο θα τον παίξει η Alfa Romeo 4C. Το πολυβραβευμένο κουπέ θα διακρίνεται από μία ειδική εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας του WTCC 2014.

Μερικές εβδομάδες νωρίτερα, στην πίστα Ricardo Tormo στη Βαλένθια της Ισπανίας, πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες δοκιμές των ομάδων που θα αγωνιστούν στο WTCC του 2014. Αυτή ήταν και μία ευκαιρία για τον οδηγό από το Algarve να οδηγήσει το νέο Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. Μετά το τέλος των δοκιμών είπε: «Η 4C έχει έναν αυθεντικό σπορ χαρακτήρα, που ανήκει στο πνεύμα και την παράδοση της Alfa Romeo. Είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο με καλό κράτημα, που οφείλεται εν μέρει στο πλαίσιο από ανθρακονήματα: αυτό βοηθάει στο να είναι η 4C πολύ ελαφριά. Ο ήχος του κινητήρα είναι φανταστικός και η εμφάνιση του αυτοκινήτου συναρπαστική. Θα είναι μεγάλη ευχαρίστηση να το οδηγώ για ολόκληρη τη σεζόν».

Το σύγχρονο έμβλημα της μάρκας που αντιπροσωπεύει την πραγματική ουσία ενός σπορ αυτοκινήτου, η Alfa Romeo 4C, θα είναι Αυτοκίνητο Ασφαλείας και στους 24 αγώνες του WTCC του 2014, που θα μεταδίδεται ζωντανά από τα κανάλια Eurosport and Eurosport 2. Ο τελευταίος αγώνας θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με την παράδοση, στην πίστα Da Guia του Macao στις 16 Νοεμβρίου.

Ο Bruno Correia θα έχει αναμφισβήτητα τη δυνατότητα να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το συναρπαστικό διθέσιο υπεραυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο και την πίσω κίνηση. Άλλωστε η 4C είναι μια πραγματική οδηγική μηχανή, που ακριβώς στο περιβάλλον της πίστας είναι που αποδίδει το μέγιστο του δυναμικού της, εκεί όπου η ταχύτητα, οι μικρές αποστάσεις επιβράδυνσης και η εγκάρσια επιτάχυνση είναι μεγάλης σημασίας για την επίτευξη εξαιρετικών χρόνων: 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5'', μέγιστη ταχύτητα 258 χλμ./ώρα, μέγιστη επιβράδυνση της τάξης του 1,2 g και πλευρικές επιταχύνσεις που φτάνουν μέχρι το 1,1 g. Όλα αυτά χάρη και σε μία βέλτιστη κατανομή βάρους - 40% στον μπροστινό άξονα και 60% στον πίσω - με συνολικό βάρος μόλις 895 κιλά - χάρη στην κατασκευή από ανθρακονήματα, αλουμίνιο, χάλυβα και SMC - κι έναν εξαιρετικό λόγο βάρους/ισχύος, κάτω από τα 4 κιλά/ίππο.

Αυτές οι κορυφαίες επιδόσεις οφείλονται επίσης στο συνδυασμό του νέου βενζινοκινητήρα τούρμπο 1750 των 240 ίππων, του κιβωτίου διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT νέας γενιάς και του προηγμένου επιλογέα Alfa DNA με τη νέα επιλογή Race. Ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος 1750 με τον άμεσο ψεκασμό στα 200 bar έχει εξαιρετική απόδοση: η ροπή και η ειδική ισχύς δημιουργούν νέα ρεκόρ στην κατηγορία, με 200 Nm/l και 137 ίππους/l αντίστοιχα, ενώ η μέγιστη ισχύς των 240 ίππων αποδίδεται στις 6.000 στροφές.

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

«60 χρόνια Ράλι Ακρόπολις»


Στο αμφιθέατρο του πάντα φιλόξενου και μοναδικού «Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου»
το περιοδικό Car and Driver, διοργάνωσε την Πέμπτη 10 Απριλίου,
ημερίδα με θέμα «60 Χρόνια Ράλι Ακρόπολις», με τη χορηγία του Ι.ΚΤΕΟ Κηφισίας.
Μετά τους χαιρετισμούς του εκδότη-διευθυντή του περιοδικού, Ν. Μερτέκη, του ιδιοκτήτη του Μουσείου
Θ. Χαραγκιώνη και του προέδρου της Ε.Λ.Π.Α. Θ. Κόκκινου, οι παριστάμενοι παρακολούθησαν
τις τρεις ενότητες της εκδήλωσης.
Στην πρώτη προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ του Ν.Σ. Ζαλμά: «Η ιστορία του παραμυθιού του Διεθμούς Ράλι
Ακρόπολις». Ακολούθως, η παρουσία των πρωταγωνιστών του παρελθόντος όπως ο Νίκι Φιλίνης,
ο Jean Jacques Bertrand Vign, ο Γιώργος Ραπτόπουλος, ο Στέφανος Ζάννος, ο Νίκος Γραμματικόπουλος
και ο Χάρης Καλτσούνης φόρτισε συναισθηματικά την ατμόσφαιρα. Το Car and Driver τους βράβευσε
για την προσφορά τους (με το έναν ή άλλο τρόπο) στον αγώνα.
Στη δεύτερη ενότητα συστήθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον «τραπέζι», εκείνο των ακαδημαϊκών, όπου οι Άγγελος
Φ. Βλάχος, Μιχάλης Νικολακάκης , Αλεξία-Σοφία Παπαζαφειροπούλου έδωσαν την κοινωνική διάσταση
του αγώνα, όπως και ο Ηλίας Καφάογλου ο οποίος τον προσέγγισε με ιδιαίτερο τρόπο.
Στην τρίτη ενότητα ακούσαμε τις απόψεις σημαντικών οδηγών, όπως ο θρύλος Τάσος «Ιαβέρης»,
ο “αστυνόμος” Γρηγώρης Νιώρας και ο απόλυτος ερασιτέχνης ο καθηγητής Ιατρικής Αντώνης Πέρπερας.
Η ημερίδα, που στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία καθώς διεξήχθη σε πολύ υψηλό επίπεδο, ολοκληρώθηκε
με τη συμμετοχή του κοινού που έθεσε θέματα και ερωτήματα ενώ ανταλλάχτηκαν απόψεις για το μέλλον
και τις προοπτικές του ιστορικού αγώνα.

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

F1: Νταμπλ Mercedes στο Bahrain

Η στρατηγική επιλογή ελαστικών έπαιξε κεντρικό ρόλο σ’ έναν από τους πιο αμφίρροπους αγώνες της σύγχρονης ιστορίας, μ’ ένα συναρπαστικό φινάλε, που δημιούργησε το αυτοκίνητο ασφαλείας με την εμφάνισή του, 10 γύρους πριν το τέλος.

 

Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οLewis Hamilton με τη Mercedes, βρίσκονταν επικεφαλής του αγώνα και χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα, ενώ ο έτερος πιλότος της γερμανικής ομάδας, Nico Rosberg που είχε άλλη στρατηγική χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα με την οποία είχε επιλέξει να τερματίσει. Παρότι το μονοθέσιο τουHamilton φορούσε ένα ελαστικό θεωρητικά πιο αργό, οHamilton κατόρθωσε να κρατήσει πίσω του το Rosberg - που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα – και να διπλασιάσει τις νίκες του. Παρόμοιες μάχες είχαμε και πιο πίσω στη δεκάδα, με πιλότους που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα να δίνουν μάχη για θέση μ’ αυτούς που βρίσκονταν εμπρός τους με το πιο αργό ελαστικό, ανάλογα με την επιλογή στρατηγικής που είχαν κάνει.

 

Είναι γεγονός πως η διαφορά του ενός δευτερολέπτουπου καταγράφονταν το μεσημέρι με ζέστη, ανάμεσα στη μέση γόμα P ZERO White και στη μαλακή γόμα P ZEROYellow, μειώθηκε αισθητά κατά τη διάρκεια της βραδιάς που είχε πιο χαμηλή θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αέρα έπεσε κατά 3 βαθμούς κατά τη διάρκεια των 57 γύρων του αγώνα.

 

Οι πρώτοι έξι στην κατάταξη επέλεξαν στρατηγική 2 πιτ στοπ (κάποιοι ευνοήθηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας). Οι Red Bull των DanielRicciardo και Sebastian Vettel χρησιμοποίησαν διαφορετική στρατηγική και τερμάτισαν στην 4η και 6ηθέση αντίστοιχα από την 13η και 10 που εκκινούσαν. ΟVettel ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα.

 

Από αύριο Τρίτη οι ομάδες θα συμμετέχουν στο πρώτο τεστ κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί του 2014 κάθε ομάδα οφείλει ν’ αφιερώσει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης απ’ αυτές που δικαιούται σε δοκιμές ελαστικών για λογαριασμό τηςPirelliΑύριο Τρίτη θα κάνει δοκιμές για την Pirelli, ηCaterhamενώ την Τετάρτη θα κάνουν δοκιμές οιMercedes και Williams.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι δήλωσε: «Είδαμε μερικές φανταστικές μονομαχίες, ρόδα με ρόδα στο Μπαχρέιν. Σ’ αυτές έπαιξαν σημαντικό ρόλο η στρατηγική των ελαστικών και η διαχείριση του ρυθμού που μπορούν να έχουν. Με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να βαίνει μειούμενη, κάποιες ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους επιλέγοντας δυο αντί για τρία πιτ στοπ. Όταν εμφανίζεται το αυτοκίνητο ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος και οι πιλότοι έχουν κάνει διάφορες επιλογές στρατηγικής και ελαστικών τότε εγγυημένα θα έχεις συναρπαστικό φινάλε. Τώρα ξεκινάμε την προετοιμασία μας για τις πρώτες δοκιμές ελαστικών μέσα στη σεζόν. Είναι καλοδεχούμενη η ευκαιρία που μας δίνεται να δοκιμάσουμε τα ελαστικά του μέλλοντος, με τη νέα γενιά μονοθεσίων, ανυπομονούμε να δούμε τι θα αποκομίσουμε απ’ αυτό».

 

 

Στρατηγική pit stop για τους πρώτους οχτώ (8) στην τελική κατάταξη:

 

Hamilton: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 19ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 41ο γύρο

Rosberg: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 21ο γύρο και έβαλε τη μαλακή ξανά στον 41ο γύρο

Perez: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 34ο γύρο

Ricciardo: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 18ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 35ο γύρο

Hulkenberg: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 15ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 35ο γύρο

Vettel: Ξεκίνησε με μέση γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ογύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 34ο γύρο

Massa: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 13ο γύρο, έβαλε για 3η φορά μαλακή στον 28ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 38ο γύρο

BottasΞεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 10ο γύρο, έβαλε ξανά τη μαλακή στον 25ο γύρο και τελικά τη μέση γόμα στον 40ο γύρο

 

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

ΗΑΜ 1:37.108

ROS 1:37.020

Δεύτερος

HUL 1:38.785

RIC 1:39.269

Τρίτος

MAS 1:39.272

VET 1:39.312

 

 

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα

 

Μέση24 γύροιPerez

Μαλακή24 γύροιVettel

 

 

Μετρητής αλήθειας:

 

Η ταχύτερη πρόβλεψή μας για τον αγώνα των 57 γύρων ήταν η στρατηγική των 3 pit stop. Είπαμε όμως πως θα ήταν εφικτή και η στρατηγική των δυο pit stop. Να εκκινήσει δηλαδή κάποιος με τη μαλακή γόμα, να βάλει ξανά τη μαλακή στον 22ο γύρο και να βάλει τη μέση στον 44ο γύρο.

Η πραγματικότητα ήταν πολύ κοντά, ο Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε πάλι σε μαλακή γόμα στον 19ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα από τον 41ο γύρο έως τον τερματισμό.