Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Απόλυτη επικράτηση Citroën και στη Νέα Ζηλανδία


Μετά την Αργεντινή και την Ελλάδα, η Citroën Total World Rally Team εξασφάλισε στον αγώνα της Νέας Ζηλανδίας το τρίτο στη σειρά 1-2, με τους Sébastien Loeb - Daniel Elena και Mikko HirvonenJarmo Lehtinen να κατακτούν τις αντίστοιχες θέσεις. Αυτό το αποτέλεσμα διεύρυνε περαιτέρω την πρωτοπορία της Citroën και του Loeb στα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών αντίστοιχα.

Σε έναν από τους ταχύτερους όσο και εντυπωσιακότερους αγώνες της χρονιάς, η Citroën Total World Rally Team κυριάρχησε για ακόμα μια φορά, με τα DS3 WRC της ομάδας να τερματίζουν στις δύο πρώτες θέσεις. Για 3η συνεχόμενη φορά τα πληρώματα της Γαλλικής ομάδας επιτυγχάνουν την απόλυτη επίδοση με τους Sébastien Loeb - Daniel Elena να βλέπουν πρώτοι τη σημαία του τερματισμού για 72η φορά στην καριέρα τους. Από την πρώτη ημέρα ο αγώνας εξελίχθηκε σε έργο για δύο ρόλους αφού οι Loeb και Hirvonen εξασφάλισαν μεγάλες διαφορές από τους διώκτες τους.
Με την εξασφάλιση των δύο πρώτων θέσεων η προσοχή στράφηκε στην Power Stage για τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Ο Sébastien Loeb επιτυγχάνοντας τον 3ο χρόνο κέρδισε έναν επιπλέον βαθμό, αυξάνοντας τη συνολική συγκομιδή του για τον αγώνα στους 26 βαθμούς. «Έπρεπε να μείνουμε συγκεντρωμένοι μέχρι το τέλος, ύστερα από μια συναρπαστική μάχη που είχαμε με τον Mikko τις δύο πρώτες ημέρες», ανέφερε ο Loeb. «Για ακόμα μια φορά οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, όμως τα καταφέραμε και κατακτήσαμε τις δύο πρώτες θέσεις. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που φεύγω για διακοπές με μια μεγάλη διαφορά στο πρωτάθλημα! Πραγματικά το πρώτο μισό της χρονιάς ήταν φανταστικό με 5 νίκες σε 7 ράλι».
Από την πλευρά του ο Hirvonen ήταν ευχαριστημένος που κατάφερε για ακόμα μια φορά να κατακτήσει την 2η θέση, παρά το γεγονός ότι η επιλογή ελαστικών την τελευταία ημέρα δεν ήταν η ιδανική σε σχέση με εκείνη των αντιπάλων του. «Την 3η ημέρα απλά προσπαθούσαμε να μείνουμε συγκεντρωμένοι ώστε να αποφύγουμε να κάνουμε κάποιο λάθος. Κερδίσαμε ακόμα ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την ομάδα, το οποίο ολοκληρώνει ιδανικά το πρώτο μέρος της χρονιάς κατά τη διάρκεια του οποίου έμαθα πολλά. Είμαι ευχαριστημένος με την εξέλιξη αυτών των 7 αγώνων. Σε κάθε περίπτωση παλεύαμε για τη νίκη και αυτό είναι ένα πολύ ωραίο συναίσθημα. Κατάφερα να συγκεντρώσω αρκετούς βαθμούς και στο 2ο μισό της χρονιάς ελπίζω ότι θα καταφέρω να διεκδικήσω νίκες».
Αντίστοιχα ευχαριστημένος με την πορεία του αγώνα, αλλά και της χρονιάς μέχρι τώρα, ήταν και ο επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton. «Όπως των Leb και Mikko και η δική μου άποψη για το πρώτο μισό της χρονιάς είναι ιδιαίτερα θετική. Όσον αφορά την αξιοπιστία τους, οι οδηγοί μας και τα DS3 WRC, ήταν άψογα επιτρέποντας μας να πραγματοποιήσουμε 3 αγώνες χωρίς το παραμικρό λάθος. Στον επόμενο αγώνα στη Φινλανδία θα βρεθούμε με μια μεγάλη διαφορά από τους διώκτες τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και σε εκείνο των κατασκευαστών. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορέσουμε να είμαστε λίγο πιο χαλαροί, στοιχείο εξαιρετικής σημασίας για να πετύχεις μια νίκη εκεί».  

F1: Πρώτος με δύο νίκες ο Alonso

Εφαρμόζοντας στρατηγική δύο pit stop, ο Fernando Alonso (Ferrari) γίνεται ο πρώτος οδηγός που κερδίζει σε δύο grand prix το 2012 και περνά στην κορυφή του πρωταθλήματος μετά από μία συναισθηματικά φορτισμένη νίκη στην πατρίδα του. Ο Alonso ξεκίνησε 11ος και κατάφερε να καλύψει 10 θέσεις κάνοντας δύο μικρά stint με μαλακά ελαστικά P Zero Yellow και ένα μεγαλύτερο 29 γύρων με μεσαία P Zero White.

Ο Sebastian Vettel (Red Bull) ξεκίνησε από pole position και είχε δημιουργήσει μία διαφορά 20 δευτερολέπτων μέχρι τη μέση του αγώνα που ξεκίνησε η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Γερμανός μπήκε στα pits για να αλλάξει σε μεσαίες γόμες με την προοπτική να φτάσει μέχρι το τέλος αφού είχε ήδη τρέξει δύο stint με μαλακές και όταν επανήλθε στον αγώνα παρέμεινε πρώτος. Αλλά λίγο μετά την επανεκκίνηση, ο Vettel εγκατέλειψε με τεχνικό πρόβλημα και ο Ισπανός Alonso πέρασε μπροστά, έχοντας επίσης κάνει ένα pit stop υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας για το τελευταίο σετ μεσαίων ελαστικών.

Ο Romain Grosjean (Lotus), ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική με του Alonso βρισκόταν σε ισχυρή θέση μέχρι τη στιγμή που αντιμετώπισε και αυτός τεχνικό πρόβλημα στον 40ο γύρο. Οι τελικές θέσεις στο βάθρο κρίθηκαν στους τελευταίους γύρους, μετά από ένα επεισοδιακό φινάλε με άφθονη δράση και προσπεράσεις.

Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε δεύτερος για τη Lotus με τρίτο τον Michael Schumacher της Mercedes. Ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να αλλάξει το τελευταίο σετ ελαστικών, ενώ ο Schumacher ακολούθησε διαφορετική στρατηγική. Η τρίτη θέση του Schumacher – και η υψηλότερη (από τη 12η θέση εκκίνησης) μεταξύ των πέντε οδηγών που ξεκίνησαν τον αγώνα με μεσαίες γόμες – ήταν επίσης το καλύτερό του αποτέλεσμα τη φετινή χρονιά και το πρώτο βάθρο μετά την επιστροφή του, έχοντας επιτεθεί θεαματικά στους τελευταίους γύρους με μαλακό ελαστικό. Και πάλι, τρία διαφορετικά μονοθέσια και κατασκευαστές κινητήρων εκπροσωπήθηκαν στο βάθρο, με οδηγούς τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές.

Ο Paul di Resta (Force India) ήταν ο μοναδικός που χρησιμοποίησε στρατηγική one-stop, σταματώντας για να αλλάξει από μαλακές σε μεσαίες γόμες στον 23ο γύρο και στη συνέχεια έκανε το μεγαλύτερο stint και για τους δύο τύπους ελαστικών: 23 γύρους με μαλακό και 34 γύρους με μεσαίο. Ο Di Resta τερμάτισε έβδομος, δύο μόλις θέσεις πριν από τον team mate του Nico Hulkenberg (δύο pit stop), του οποίου η πέμπτη θέση ήταν επίσης το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η πίστα της Βαλένθια θεωρείται απίστευτα δύσκολη για προσπεράσεις, αλλά σήμερα οι εκπλήξεις διαδέχονταν η μία την άλλη! Η εξαιρετική δυσκολία της φάνηκε στον αριθμό των εγκαταλείψεων, αλλά ο Fernando πέτυχε το ακατόρθωτο, να κερδίσει από την 11η θέση. Ο τελευταίος γύρος μέχρι την καρό σημαία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τα τρία πρώτα μονοθέσια να ακολουθούν παρόμοιες στρατηγικές μέχρι την εμπλοκή του Lewis Hamilton σε ατύχημα που άνοιξε στο Michael Schumacher το δρόμο για την τρίτη θέση. Επομένως είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε διαχείριση ελαστικών επί ίσοις όροις, κυρίως στους τελευταίους γύρους. Συγχαρητήρια στον Schumacher και τη Mercedes: ήταν συγκινητικό να βλέπουμε έναν τέτοιο πρωταθλητή ξανά στο βάθρο - παρέα με δύο άλλους μεγάλους πρωταθλητές, που επίσης εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους».