Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ DANI SORDO ΣΤΟ WRC

Την πρώτη τους νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι κατέκτησαν οι Dani Sordo – Carlosdel Bario στον αγώνα της Γερμανίας. Παράλληλα με αυτή τη νίκη συνεχίστηκε η απόλυτη κυριαρχία της Citroën Racing στον συγκεκριμένο αγώνα με 13 συνεχόμενες πρώτες θέσεις (12 στο WRC). Τέλος η 3η θέση τωνMikko Hirvonen Jarmo Lehtinenσυνέβαλε στο να μειωθεί σημαντικά η απόσταση της Citroën Total AbuDhabi World Rally Team, από την κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών.  

 

Ξεκινώντας την τελευταία ημέρα του αγώνα μόλις 0,8δλ. εμπρός από το 2ο πλήρωμα (Neuville – Gilsoul), οιDani Sordo – Carlos del Bario χρειάστηκε να πολεμήσουν σκληρά στο δρόμο για την κατάκτηση της πρώτης τους νίκης στο WRC.

Ο Ισπανός οδηγός οδήγησε στο όριο κερδίζοντας επιπλέον 2,2δλ. κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, κάτι που όμως σε καμία περίπτωση δεν του εξασφάλιζε μια διαφορά ασφαλείας. «Έκανα ένα μικρό λάθος στην αρχή της ειδικής. Ο δρόμος γλίστραγε αρκετά και υπήρχε αρκετή λάσπη προς το τέλος. Συγκεντρώθηκαπίεσα και αύξησα τη διαφορά, όμως σίγουρα θα είναι μια μάχη σώμα με σώμα μέχρι το τέλος», δήλωσε ο Sordo μία ειδική πριν το τέλος.

 

Ξεκινώντας την τελευταία ειδική ο Ισπανός οδηγός έβλεπε ότι ο Neuville ήταν λίγο ταχύτερος του, όμως ένα λάθος του Βέλγου οδηγού τελικά επέτρεψε στον Sordo να κερδίσει τον αγώνα με 53δλ. διαφορά.

 

«Είναι εκπληκτικό που τελικά κατακτώ την πρώτη μου νίκη μετά από μια τόσο δύσκολη μάχη», σχολίασε ο περιχαρής Ισπανός. «Δεν είχαμε άλλη επιλογή, παρά να συνεχίζουμε να πιέζουμε μέχρι το τέλος και έτσι οThierry αναγκάστηκε να κάνει λάθος. Δεν είχαμε κάνει μια ιδιαίτερα καλή αρχή, όμως δουλέψαμε όλοι μαζί και προσπαθήσαμε να βελτιωθούμε, κάτι που τελικά καταφέραμεΤην τελευταία ημέρα έπρεπε να διατηρήσουμε το ρυθμό μας και αυτό ακριβώς κάναμε. Τώρα που κατάκτησα την πρώτη μου νίκη, θέλω και άλλες!»

 

Ακολουθώντας μια συντηρητική τακτική ο Mikko Hirvonen τερμάτισε στην 3η θέση. Στο βάθρο, για πρώτη φορά μετά τον αγώνα της Πορτογαλίας, ο Φινλανδός οδηγός πανηγύρισε την επιτυχία του Ισπανικού πληρώματος. «Είμαι πολύ χαρούμενος για τον Dani που τελικά κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο WRC.Από όλους τους οδηγούς του θεσμού είναι αυτός που την αξίζει περισσότερο! Από την πλευρά μας ηεπίδοση που πετύχαμε βοήθησε στο να μειώσουμε τη διαφορά στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Στην Αυστραλία θα είναι η δική μου σειρά για να κερδίσω!»

 

«Είναι μια φανταστική ημέρα για όλη την ομάδα», σημείωσε ο επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton. «Ο Dani είναι μαζί μας αρκετό καιρό και πραγματικά είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον βοηθήσαμε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο WRC. Έτσι διατηρήσαμε το εντυπωσιακό σερί νικών μας στη Γερμανία, ενώ παράλληλα αποδείξαμε ότι το DSWRC μπορεί να βρεθεί στην κορυφή και χωρίς τον Sébastien Loeb. Δεν έχουμε σκοπό να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε σκληρά μέχρι το τέλος της χρονιάς!»

  

Τελική κατάταξη στο Ράλι Γερμανίας

 

 

 



Άλλη μια διπλή νίκη για την ομάδα της Honda στο MotoGP


Οι αναβάτες της αγωνιστικής ομάδος της Repsol Honda RC213V Marc Marquez και Dani Pedrosa τερμάτισαν γι’ άλλη μία φορά στην πρώτη και δεύτερη θέση, στον 11ο αγώνα της χρονιάς στο Brno της Τσεχίας και επανέλαβαν την επιτυχία τους στον Αμερικανικό Grand Prix στην πίστα της Indianapolis. Με τη νίκη τους αυτή αύξησαν και τη βαθμολογική τους διαφορά από τον Jorge Lorenzo, που βρίσκεται στην 3η θέση του πρωταθλήματος..


 Η μάχη για την πρώτη θέση μεταξύ των τριών αναβατών ήταν πολύ σκληρή καθώς η διαφορά του Marquez από τον Pedrosa ήταν μόλις 0.313 δευτερόλεπτα και τον Lorenzo λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα  πιο πίσω. Το σκηνικό αυτό χάρισε μοναδικές σκηνές στους 142,000 θεατές που βρίσκοντας στους λόφους της πίστας μήκους 5,403.

 
Με το ξεκίνημα του αγώνα ο αναβάτης της Yamaha Jorge Lorenzo τέθηκε επικεφαλής του αγώνα με τους δύο αναβάτες της Repsol Honda να τον ακολουθούν. Στη στεγνή πίστα του Brno ο Marquez στο 16ο γύρο ξεκίνησε την επίθεση του για την πρώτη θέση, την οποία κέρδισε δύο γύρους αργότερα. Αμέσως μετά ήταν η σειρά του Dani Pedroza να περάσει στη δεύτερη θέση εμπρός από τον Lorenzo και πίσω από τον Marquez και να παραμείνει στη θέση αυτή μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μετά από 22 γύρους αγώνα.

Με τη νίκη του αυτή ο 20χρονος αναβάτης της Honda Mark Marquez κέρδισε την 4η συνεχόμενη νίκη και την 5η της σεζόν, φτάνοντας το ρεκόρ του Valentino Rossi το 2008. Η επιτυχία αυτή έχει δώσει το προβάδισμα στο Marquez και στο βαθμολογικό πίνακα του πρωταθλήματος αφού τώρα βρίσκεται στην 1η θέση με 213 βαθμούς, ενώ στη 2η θέση με 26 βαθμούς διαφορά βρίσκεται ο Dani Petrosa με 187 βαθμούς συνολικά.

Επόμενος αγώνας είναι το Βρετανικό MotoGP στο Silverstone την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου 2013.

Ο νικητής του αγώνα Marc Marquez, Repsol Honda δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος. Δεν πίστευα ότι θα κερδίσω το συγκεκριμένο αγώνα καθώς ο Jorge και ο Valentino είχαν δοκιμάσει τις μοτοσυκλέτες τους στο Brno πρόσφατα και ο Dani είναι πάντα γρήγορος στην πίστα αυτή, και είχε κερδίσει τον περσινό αγώνα. Είναι μία εντελών διαφορετική πίστα από αυτές στις οποίες έχω τρέξει μέχρι τώρα και οι 25 βαθμοί της πρώτης θέσης έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία για μένα. Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος και η μάχη για την πρώτη θέση με τον Lorenzo ήταν πολύ μεγάλη. Ευχαριστώ όλη την ομάδα για την υποστήριξη της.”


Ο Dani Pedrosa, Repsol Honda που τερμάτισε στη 2η θέση δήλωσε:“είμαι πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα του αγώνα καθώς κατάφερα να ξεπεράσω τα προβλήματα που είχα από τους τραυματισμούς μου κατά τη διάρκεια των τελευταίων grand prix. Δυστυχώς η στρατηγική μας δεν ήταν η καλύτερη. Αντιμετώπισα προβλήματα στις προσπεράσεις καθώς δεν μπορούσα να φρενάρω αργά μιας και ήμουν ο τρίτος αναβάτης στην πρώτη τριάδα των αναβατών.  Εάν είχα καταφέρει να προσπεράσω τον Jorge ένα γύρο νωρίτερα πιστεύω ότι είχα μεγαλύτερες πιθανότητες για τη νίκη. Θέλω να ευχαριστήσω τους μηχανικούς της ομάδας μας για την εξαιρετική δουλειά που έκανα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.”

 

 

 

Τελική κατάταξη MotoGP στο Brno - Τσεχία

1
Marc Marquez
42m50.729s
ESP
HONDA
Repsol Honda Team
2
Dani Pedrosa
0.313
SPA
HONDA
Repsol Honda Team
3
Jorge Lorenzo
2.277
SPA
YAMAHA
Yamaha Factory Racing
4
Valentino Rossi
10.101
ITA
YAMAHA
Yamaha Factory Racing
5
Alvaro Bautista
10.178
SPA
HONDA
Go & Fun Honda Gresini
6
Stefan Bradl
19.807
GER
HONDA
LCR Honda MotoGP
7
Andrea Dovizioso
35.015
ITA
DUCATI
Ducati Team
8
Nicky Hayden
35.354
USA
DUCATI
Ducati Team
9
Andrea Iannone
51.149
ITA
DUCATI
Pramac Racing
10
Aleix Espargaro
56.392
ESP
ART
Power Electronics Aspar
11
Colin Edwards
57.420
USA
FTR
NGM Forward Racing
12
Michele Pirro
1'05.430
ITA
DUCATI
Pramac Racing
13
Danilo Petrucci
1'12.364
ITA
IODA
Came IodaRacing Project
14
Hiroshi Aoyama
1'13.500
JPN
FTR
Avintia Blusens
15
Randy De Puniet
1'14.128
FRA
ART
Power Electronics Aspar

Βαθμολογία Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP

1
Marc Marquez
213 pts
ESP
HONDA
Repsol Honda Team
2
Dani Pedrosa
187 pts
SPA
HONDA
Repsol Honda Team
3
Jorge Lorenzo
169 pts
SPA
YAMAHA
Yamaha Factory Racing
4
Valentino Rossi
143 pts
ITA
YAMAHA
Yamaha Factory Racing
5
Cal Crutchlow
127 pts
GBR
YAMAHA
Monster Yamaha Tech 3
6
Stefan Bradl
103 pts
GER
HONDA
LCR Honda MotoGP
7
Andrea Dovizioso
96 pts
ITA
DUCATI
Ducati Team

Ο VETTEL ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΚΟΥ GRAND PRIX ΜΕ ΔΥΟ PIT STOP


O Sebastian Vettel της Red Bull κατέκτησε την 31η νίκη της καριέρας του στο Βελγικό Grand Prix, που πραγματοποιήθηκε στο μεγαλύτερο σιρκουί της χρονιάς. Μετά την τελευταία επιτυχία του για την οποία χρησιμοποίησε στρατηγική δύο pit stop, ο Vettel ισοψηφεί με τον Nigel Mansell σε αριθμό νικών. Ο 26-χρονος οδηγός της Red Bull, ο οποίος επίσης σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με το σκληρό ελαστικό, τώρα αυξάνει τη διαφορά του στον πίνακα του πρωταθλήματος στους 46 βαθμούς έναντι του Fernando Alonso της Ferrari.

Με κατάλληλη στρατηγική, ο Alonso αναρριχήθηκε από την ένατη θέση εκκίνησης στη δεύτερη στο τέλος του αγώνα. Ο Alonso έκανε δύο pit stop, χρησιμοποιώντας μεσαία γόμα για δύο stint πριν την αλλαγή σε σκληρά ελαστικά στον 28ο γύρο με pit stop διάρκειας μόλις 2,6 δευτερολέπτων.

Ο αγώνας ξεκίνησε με εξωτερικές θερμοκρασίες 190 C ενώ στην πίστα αντίστοιχα έφταναν τους  250. Παρά την πρόγνωση για βροχή με πιθανότητα 60%, οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές από την εκκίνηση μέχρι τον πέσιμο της καρό σημαίας. Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με το μεσαίο ελαστικό, με εξαίρεση τις δύο Marussia των Max Chilton και Jules Bianchi, την Toro Rosso του Daniel Ricciardo και τη Sauber του Esteban Gutierrez.

Ο πρώτος που έκανε προγραμματισμένο pit stop ήταν ο Nico Hulkenberg της Sauber στον ένατο γύρο, φορώντας το πρώτο σετ σκληρών ελαστικών. Πέντε γύρους αργότερα, ο Vettel ήρθε στα pits για μεσαία ελαστικά από την πρώτη θέση και κατά την επάνοδό του στον αγώνα ήταν δεύτερος. Ο Γερμανός πέρασε πάλι μπροστά πριν από την τελευταία στάση για ένα σετ σκληρών ελαστικών στον 30ό γύρο, και επιστρέφοντας ήταν πάλι πρώτος. Η στρατηγική του διασφάλισε την πρωτιά σε όλους τους γύρους.

Ο ομόσταυλος του Vettel, Mark Webber, υιοθέτησε διαφορετική στρατηγική δύο pit stop, αλλάζοντας σε σκληρά ελαστικά την πρώτη φορά και κάνοντας στη συνέχεια ένα τελευταίο stint με μεσαία, ώστε να τερματίσει πέμπτος.

Μοναδικός οδηγός που σταμάτησε μόνο μία φορά ήταν ο Romain Grosjean της Lotus, ο οποίος τερμάτισε όγδοος. Την καλύτερη θέση από τους πιλότους που ξεκίνησαν με σκληρή γόμα έλαβε ο Ricciardo, ο οποίος τερμάτισε 10ος από 19ος στην εκκίνηση και μάλιστα με μεσαίο ελαστικό.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή Pirelli, Paul Hembery: «Με τις κατατακτήριες δοκιμές να ολοκληρώνονται σε βροχερές συνθήκες, οι οδηγοί μπορούσαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με όποιο ελαστικό επιθυμούσαν, κάτι που διεύρυνε τις ευκαιρίες για διαφορετικές στρατηγικές. Αρκετοί πιλότοι και ομάδες μεγιστοποίησαν αυτές τις ευκαιρίες σήμερα, κυρίως ο Sebastian Vettel και η Red Bull, οι οποίοι είχαν τον έλεγχο του αγώνα. Ωστόσο είδαμε μερικές πολύ καλές στρατηγικές που επέτρεψαν σε πολλούς να ανέβουν ψηλότερα από τις θέσεις εκκίνησης. Μετά τις ασταθείς καιρικές συνθήκες που προηγήθηκαν το Σαββατοκύριακο, το σημερινό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα απόλυτα ‘ξεκάθαρο’ Βελγικό Grand Prix, με στεγνές συνθήκες από την αρχή μέχρι το τέλος και χωρίς επεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εν τούτοις, η πίστα του Spa παραμένει η απόλυτη δοκιμασία για τα ελαστικά της F1, λόγω του μεγάλου μήκους και των υψηλών ενεργειακών φορτίων, επομένως οι επιδόσεις και η αντοχή των ελαστικών μας μετά από έναν σκληρό αγώνα σε ένα από τα πιο ιστορικά σιρκουί παγκοσμίως ικανοποίησαν σχεδόν πλήρως τις προσδοκίες μας.”

Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:

 
Medium
Hard
Intermediate
Wet
1ος
 RIC – 1.50.967
 VET – 1.50.756
N/A
N/A
2ος
 WEB – 1.51.397
 BUT – 1.50.823
N/A
N/A
3ος
 GUT – 1.51.849
 ALO – 1.51.383
N/A
N/A

Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:

Soft
22 γύροι
R. Grosjean
Medium
26 γύροι
S. Perez
Intermediate
N/A
N/A
Wet
N/A
N/A

Μετρητής Αλήθειας:

Προβλέψαμε ότι μία στρατηγική δύο pit stop θα ήταν η ταχύτερη, όπως και αποδείχτηκε. Η πρόβλεψή μας ήταν: εκκίνηση με μεσαία γόμμα, αλλαγή πάλι σε μεσαία στον 13ο γύρο και τέλος σε σκληρή στον 25ο γύρο. Ο Sebastian Vettel ακολούθησε αυτή την τακτική σε γενικές γραμμές, αλλά το πρώτο του pit stop έγινε στον 14ο γύρο και το δεύτερο στον 30ό.