Τρίτη 1 Απριλίου 2014

F1: Με τα φώτα στο Μπαχρέιν

Η Pirelli σε συνεργασία με τις ομάδες της Formula 1 πραγματοποίησε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στην πίστα του Σακχίρ, έτσι αυτή είναι μια πίστα που όλοι γνωρίζουν καλά. Όμως για να γιορτάσουν την 10η παρουσία του αγώνα στο πρόγραμμα της F1, η εκκίνηση θα δοθεί στις 18:00 τοπική ώρα για πρώτη φορά στην ιστορία του. Αυτό σημαίνει πως η εκκίνηση θα γίνει με τη δύση του ηλίου υπό το φως των προβολέων  ενώ στον τερματισμό θα έχει πέσει το σκοτάδι τριγύρω, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο Άμπου Ντάμπι.  

 

Αυτό θα έχει σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά της μέσης γόμας P Zero White και της μαλακής γόμας P Zero Yellow που έχουν επιλεγεί για τον αγώνα. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος θα πέσουν αξιοσημείωτα κατά τη διάρκεια του αγώνα – δεν αποκλείεται η πτώση να φτάσει και τους 15 βαθμούς – κάτι που θα επηρεάσει την απόδοση και το ρυθμό πτώσης της απόδοσης (degradation) των ελαστικών. Καθώς δεν υπάρχει εμπειρία από νυχτερινό αγώνα στο Μπαχρέιν η προετοιμασία κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι κρίσιμη.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σημειώνει: «Στο Μπαχρέιν κάναμε πρόσφατα δυο τεστ οπότε ξέρουμε καλά τη συγκεκριμένη πίστα κάτι το οποίο προφανώς θα εκμεταλλευτούμε. Ξέρουμε ότι υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις πρόσφυσης γι’ αυτό και επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα. Οι θερμοκρασίες την ώρα της εκκίνησης θα είναι ακόμη σχετικά ψηλές. Όμως έχουμε παρατηρήσει πως υπάρχει μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας μόλις δύει ο ήλιος, η διακύμανση μπορεί να φτάσει και τους 15 βαθμούς Κελσίου.  Θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για τις ομάδες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η διαχείριση μιας τόσο ευρείας κλίμακας θερμοκρασιών ώστε να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα ελαστικά. Επίσης χρειάζεται καλή τακτική στις επιλογές στρατηγικής. Απ’ αυτή την οπτική θα έχει πολύ ενδιαφέρον ο αγώνας».

 

Jean Alesi, εμπειρογνώμων οδηγός Pirelli: «Έχω οδηγήσει στο Μπαχρέιν αλλά όχι με μονοθέσιο F1. Έχω οδηγήσει στο Speedcar series μορφή αγώνων παρόμοια με τα NASCAR. Οπότε έχω εμπειρία από την πίστα και ξέρω ότι χρειάζεται στρωτό και καθαρό ρυθμό για να πάρεις το μέγιστο από τα ελαστικά, ειδικά εκεί που απαιτείται πολύ πρόσφυση, δεν πρέπει να πιέζεις πολύ τα ελαστικά. Η χάραξη της πίστας φθείρει αρκετά τα ελαστικά έχει όμως ωραία ροή μολονότι το ν’ αγωνίζεσαι τη νύχτα συνιστά μια νέα πρόκληση. Το πιο σημαντικό είναι να προσπαθήσεις να ελέγξεις την πτώση στην απόδοση των ελαστικών (degradation) όμως αυτό μπορεί να απαιτεί τελείως διαφορετικούς χειρισμούς αφού πέσει το σκοτάδι. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει, σίγουρα θα είναι σημαντική η διαχείριση των ελαστικών».

 

Η διαδρομή όσον αφορά στα ελαστικά:

 

Το Μπαχρέιν είναι αρκετά απαιτητικό για τα ελαστικά ειδικά στα σημεία που απαιτείται υψηλή πρόσφυση με τη θερμοκρασία στην επιφάνεια του πέλματος του ελαστικού να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου.

 

Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στο Μπαχρέιν. Καθότι υπάρχουν 4 ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h οι ομάδες επιλέγουν μέσες κλίσεις στις αεροτομές όμως αυτό οδηγεί σε συμβιβασμό στην σταθερότητα στην είσοδο των στροφών και στο φρενάρισμα. Ως αποτέλεσμα έχουμε μπλοκαρίσματα τροχών και ζημιές στα ελαστικά.

 

Η άμμος στην πίστα προερχόμενη από την έρημο που την περιβάλλει μπορεί να επηρεάσει την πρόσφυση και να προκαλέσει σπινάρισμα των τροχών με αποτέλεσμα αύξηση στο ρυθμό πτώσης της απόδοσης. Πριν δυο χρόνια μια αμμοθύελλα είχε σταματήσει τις δοκιμές εξέλιξης που γίνονταν για λογαριασμό της Pirelli στο Μπαχρέιν.

 

To φρενάρισμα είναι ένα ακόμη σημείο κλειδί στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν. Στην πρώτη στροφή τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 315km/h στα 65km/h μέσα σε απόσταση 130 μέτρων, χρονικά σε 3 sec. Αυτό το φρενάρισμα φορτίζει τα ελαστικά με δυνάμεις της τάξεως των 4.5g.

 

Αμέσως μετά τον αγώνα στο Μπαχρέιν θα λάβουν χώρα δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στις 8-9/4. Κάθε ομάδα βάσει κανονισμών υποχρεούται να αφιερώσει μια μέρα δοκιμών μέσα στη χρονιά στα ελαστικά. Η Caterham θα κάνει αποκλειστικά δοκιμές ελαστικών την πρώτη μέρα και οι Mercedes – Williams θα κάνουν δοκιμές ελαστικών τη δεύτερη μέρα.

 

Πέρυσι ο Φέτελ που εκκινούσε 2ος κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική 3 πιτ στοπ: Εκκίνησε με την μέση γόμα και μετά έβαλε 3 φορές τη σκληρή γόμα. Χρησιμοποιήθηκε μια ευρεία γκάμα στρατηγικών, μάλιστα κάποιοι οδηγοί σταμάτησαν μόνο δυο φορές.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν αλλά και για τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του 2014 μπορείτε να βρείτε στο ειδικό τρισδιάστατο βίντεο που δημιούργησε η Pirelli.


Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Πρώτη εμφάνιση και πρώτη νίκη για το Peugeot 208 T 16

 

H πρώτη επίσημη εμφάνιση του νέου 208T16 ανταμείφθηκε καθώς ο Ιρλανδός Craig Breen ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στον ελληνικό αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι, 30 χρόνια μετά την πρώτη νίκη του διάσημου 205 Τ16.

 

30 χρόνια ιστορίας

Το 1984 η Peugeot πέτυχε μια θρυλική νίκη στο Γύρο της Κορσικής με τον Ari Vatanen στο τιμόνι του 205 Τ16! Τρεις δεκαετίες αργότερα, αρχικά ο Kevin Abbring  πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην δεύτερη ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις με το νέο 208 Τ16 και ολοκλήρωσε ο Craig Breen κερδίζοντας τον ελληνικό αγώνα.

 

Ο αγώνας περιλάμβανε δύο σκέλη, ένα ασφάλτινο και ένα χωμάτινο που σε συνδυασμό με την εμφάνιση της βροχής σε ορισμένες ειδικές διαδρομές, έκαναν ακόμη πιο δύσκολη την αποστολή των πληρωμάτων.

 

Ο Craig Breen που με τον συνοδηγό του Scott Martin συμμετείχαν και στην εξέλιξη του 208Τ16, ήταν ταχύτερος σε 4 από τις 13 ειδικές του Ράλι Ακρόπολις και πέρασε στην πρώτη θέση στην 6η ειδική του αγώνα μετά την εγκατάλειψη του Abbring ενώ παρέμεινε εκεί μέχρι τον τερματισμό κερδίζοντας παράλληλα και το τρόπαιο Colin McRae Trophy (το οποίο κερδίζει σε κάθε αγώνα του ERC ο «άνθρωπος»  του αγώνα).  

 

Δηλώσεις Οδηγών:

Craig Breen: «Νιώθω σα να είμαι στην κορυφή του κόσμου! Το 208 T16 είναι εξίσου ανταγωνιστικό στο χώμα όπως και στην άσφαλτο. Αυτή είναι η πρώτη μου νίκη σε ένα διεθνές πρωτάθλημα και είμαι επίσης πολύ περήφανος που γράψαμε την πρώτη σελίδα στην ιστορία της 208T16. Είναι μια σπουδαία νίκη, αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς  από όλη την ομάδα Peugeot Rally Academy αλλά και από την  Peugeot Sport. Ήταν απλά ένα τέλειο Σαββατοκύριακο.»

 

Kevin Abbring: «Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για μένα όταν βρέθηκα μπροστά με το 208 T16 μετά την δεύτερη ειδική. Αυτό δεν ήταν καθόλου δεδομένο καθώς υπήρχαν πολλές νέες παράμετροι, όπως ηοδήγηση του αυτοκινήτου στην άσφαλτο με έναν νέο συνοδηγό και κατά συνέπεια με νέες σημειώσεις, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την επίδοση του πληρώματος. Εντάξει, δεν τερματίσαμε αλλά το αυτοκίνητο διαθέτει πραγματικές δυνατότητες και είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον. Ανυπομονώ να πάμε στην Ιρλανδία.»

 

Τελική Κατάταξη

1, Craig Breen/Scoot Martin (Peugeot 208 T16), 2h21m20.2s.

2, B. Bouffier (DS3RRC), +8.1s.

3, K. Kajetanowicz (Ford R5), +42.s1s.

4, E. Lappi (Skoda S2000), +1m33s.

5, B. Magalhaes (Peugeot 207S2000) +4m40s. Etc.

 

Η επόμενη αποστολή της ομάδας Peugeot Rally Academy με τους Breen και Abbring θα γίνει στην Ιρλανδία στις 17 Απριλίου.

 


Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, 2ος γύρος: Νίκη Κύρκου

Χωρίς ανάσα, μετά τον χθεσινό, 1ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Ράλλυ Ακρόπολις, οι πρωταγωνιστές των ελληνικών αγώνων επανήλθαν σήμερα για τη δεύτερη συνάντηση της χρονιάς, αυτήν τη φορά στο χώμα. Συνολικά 33 πληρώματα εκκίνησαν στις χωμάτινες ειδικές του αγώνα, αφού πρώτα «μεταμόρφωσαν» τα αυτοκίνητά τους για να ανταπεξέλθουν σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Έπειτα από συνολικά επτά ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων και μία ασφάλτινη υπερειδική διαδρομή μήκους 1,18 χλμ. στον παραλιακό δρόμο της Κορίνθου, οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με το Mitsubishi Lancer EVO IX κατάφεραν να επικρατήσουν και να αποκομίσουν πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας είχαν μια μικρή έξοδο στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας (Κλένια - Μυκήνες 1) που λίγο έλειψε να τους θέσει εκτός αγώνα, παρόλ' αυτά ο σταθερά γρήγορος ρυθμός τους στη συνέχεια τους επέτρεψε να κατακτήσουν τη νίκη. Σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στις τέσσερις από τις επτά ειδικές διαδρομές και ελέγχοντας τον ανταγωνισμό δικαίως κατέκτησαν τη νίκη.

Πίσω τους, ακολούθησαν οι Γρηγόρης Νιώρας - Κωνσταντίνος Κακαλής με Subaru Impreza N12, οι οποίοι δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους, αφού στο δεύτερο μισό του αγώνα αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης. Εντούτοις, σημείωσαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, κρατώντας πίσω τους Κυριάκο Κυριάκου - Χρήστο Αριστείδου με Subaru Impreza N14. Το κυπριακό πλήρωμα σημείωσε πολύ καλούς χρόνους, αλλά στην 1η ε.δ. είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, αλλά και να χαλάσει η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου, που πάντως δεν τους στάθηκε εμπόδιο στην κατάκτηση της τρίτης θέσης. Παρόλα αυτά, κατάφεραν στο τέλος να ανέβουν στο τελευταίο σκαλί του βάθρου. Πίσω τους, ακολούθησαν οι Γιώργος Φιλιππίδης - Δημήτρης Σαϊνής με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer EVO IX, οι οποίοι αρχικά αντιμετώπισαν αρκετά μηχανικά προβλήματα που τους κόστισαν πολύτιμο χρόνο. Όμως, στο δεύτερο loop έδειξαν δείγμα του ταλέντου τους, κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Γιάννης Μποζιονέλος - Βαγγέλης Παναρίτης με Ford Escort, οι οποίοι μάλιστα κατάφεραν να επικρατήσουν και στην F2. Έβδομοι γενικής τερμάτισαν οι Χρήστος Παλαιολόγος - Θεοδόσης Δελωτάς με Lancer όγδοης γενιάς, ακολουθούμενοι από τους Γιάννη Ζούνη - Μιχάλη Πατρικούση με Subaru Impreza και τους Κωνσταντίνος Δούδο - Ανδρέα Ανδρίκο με ακόμα ένα Lancer EVO VIII. Την πρώτη δέκαδα συμπλήρωσαν οι Σάββας Λευκαδίτης - Βαγγέλης Ακράτος με το Peugeot 206, οι οποίοι ήταν και επικεφαλής της F2 μέχρι την 11η ε.δ. Εκεί, είχαν μία έξοδο, έχασαν έξι λεπτά, μαζί με αυτό και κάθε ελπίδα για την επικράτηση στην F2, αλλά παρόλ' αυτά επικράτησαν στην F3.

Αναφορικά με τα προσωρινά αποτελέσματα του χθεσινού αγώνα, 1ου γύρου του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, έπειτα από νέα συνεδρίαση των αγωνοδικών αποφασίστηκε να παραμείνουν ως είχαν στον τερματισμό του αγώνα και όχι όπως διαμορφώθηκαν μετά τον αποκλεισμό των Παναγιώτη Καϊτατζή και Γρηγόρη Νιώρα - έως ότου εκδικαστεί η έφεση που προτίθενται να κάνουν (εντός 48 ωρών από τον τερματισμό του αγώνα) οι δύο οδηγοί.


Ράλλυ Ακρόπολις 2014 - Πρώτη για Breen και Peugeot 208!

Ο Craig Breen με το Peugeot 208 T16, που στην Ελλάδα έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση, κατάφερε να γράψει το όνομά του στη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις! Ντεμπούτο με νίκη για το «208» προδιαγραφών R5, την ώρα που ο Ιρλανδός οδηγός ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του στο ERC, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, γενικότερα. Και μάλιστα χωρίς να αφήσει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης, αφού ολοκλήρωσε επικεφαλής της Γενικής κατάταξης και τις δύο ημέρες του αγώνα. Σήμερα ο ίδιος κινήθηκε απροβλημάτιστα στις χωμάτινες ειδικές, και μάλιστα ούτε η αντεπίθεση που του εξαπέλυσε ο Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC κατάφερε να τον κάνει να αισθανθεί πως απειλείται. Αντιθέτως, όποτε χρειάστηκε απάντησε με τους χρόνους του στις ειδικές διαδρομές, καταφέρνοντας στο τέλος να πανηγυρίσει μια σπουδαία επικράτηση, και επιπλέον να τιμηθεί με το βραβείο «Colin McRae Trophy», το οποίο κερδίζει σε κάθε γύρο του ERC ο άνθρωπος του αγώνα.

Στο 2ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε τελικά ο Γάλλος Bryan Bouffier, πρώην επίσημος δοκιμαστής της Hyundai, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι φημίζεται κυρίως για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, σήμερα εμφανίστηκε αποφασισμένος να πιέσει και στο χώμα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει το απόλυτο. Βέβαια, ο ίδιος θα μπορούσε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν δεν είχε υποπέσει σε συνολικά τρία λάθη κατά τη διάρκεια και των δύο ημερών του αγώνα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, το έργο του δεν ήταν εύκολο, αφού στην αρχή του σημερινού σκέλους ο Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 ακολούθησε το ρυθμό του, πιέζοντάς τον μάλιστα για τη 2η θέση της Γενικής. Όμως, στα μέσα της ημέρας ο Γάλλος ξέφυγε, με αποτέλεσμα ο Πρωταθλητής Πολωνίας, ο οποίος δεν έχει μεγάλη εμπειρία στο χώμα, να μην μπορεί να ακολουθήσει στον ίδιο ρυθμό. Παρ' όλα αυτά, ο Kajetanowicz αποκόμισε σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος.

Πιο πίσω, στην 4η θέση της Γενικής ακολούθησε ο Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Ο ταλαντούχος Φινλανδός, αν και ένας από τους θεωρητικά πιο δυνατούς οδηγούς στο θεσμό, δεν ήταν ανταγωνιστικός σήμερα στις χωμάτινες ειδικές. Νικητής του προηγούμενου γύρου στη Λετονία ο ίδιος, υποστήριξε ότι ήταν δύσκολο να παλέψει με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και RRC (S2000 το δικό του), αφού σε αρκετά σημεία τού έλειψε η ισχύς. Την πρώτη 5άδα συμπλήρωσε ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes με Peugeot 207 S2000, ο οποίος και ταλαιπωρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια του διημέρου, τόσο από λανθασμένη επιλογή ελαστικών όσο και από το στήσιμο του αυτοκινήτου. Βέβαια, ο πρώην Πρωταθλητής Πορτογαλίας, με δεδομένο το γεγονός ότι έχει αγωνιστεί ελάχιστα τα τελευταία χρόνια σε χωμάτινες επιφάνειες, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το τελικό αποτέλεσμα. Ειδικά από τη στιγμή που, από το Rally Azores και έπειτα, θα έχει στη διάθεσή του ένα Peugeot 208 T16 R5.

Λίγο πιο πίσω βρίσκουμε τον νεαρό Ρώσο Vasily Gryazin με Ford Fiesta S2000, ο οποίος σήμερα κινήθηκε σαφώς ταχύτερα στο χώμα, που άλλωστε αποτελεί και την αγαπημένη του επιφάνεια. Μάλιστα, αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην αρχή της ημέρας, ίσως να είχε καταφέρει να διεκδικήσει την 5η θέση από τον Magalhaes. Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι Jaromir Tarabus με Skoda Fabia S2000 και Jean Michel Raoux με Peugeot 207 S2000. Δραματική, όμως, ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία Παραγωγής, με τον Erdi Tibor Jr. με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος ήταν επικεφαλής μέχρι την τελευταία ε.δ., να βγαίνει από το Λουτράκι 2 (τελευταία ε.δ. του αγώνα) με σπασμένη πίσω ανάρτηση, και τελικά να μην καταφέρνει να φτάσει στον τερματισμό. Έτσι, η νίκη στην κατηγορία «πέρασε» στα χέρια του Vitaliy Pushkar με Lancer EVO X, ο οποίος επίσης ολοκλήρωσε την τελευταία ε.δ. με πρόβλημα στο εμπρός σύστημα του Mitsubishi του. Αντίστοιχα συναρπαστική ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία 2WD, με τον Zoltan Bessenyey με Honda Civic Type-R να είναι επικεφαλής μέχρι την προτελευταία ε.δ. του αγώνα, όπου μπροστά πέρασε ο Ιταλός Simone Tempestini. Πάντως, ούτε αυτός κατάφερε να χαμογελάσει, αφού ο κινητήρας του DS3 R3T του παρέδωσε το πνεύμα, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στα χέρια του Ρώσου Evgeny Sukhovenko με Renault Clio R3. Αυθεντικό Ακρόπολις!

Σήμερα, όμως, το Ράλλυ Ακρόπολις σηματοδότησε και το δεύτερο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, με τον Λάμπρο Κύρκο με το Lancer EVO IX να επικρατεί (θα ακολουθήσει σχετικό δελτίο Τύπου), ακολουθούμενος από τους Γρηγόρη Νιώρα με Subaru Impreza N12 και τον Κύπριο Κυριάκο Κυριάκου με Subaru Impreza N14.

Η 60ή εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις έκλεισε με την καθιερωμένη τελετή απονομής των επάθλων στους νικητές, παρουσία πλήθους θεατών, στο Service Park του αγώνα, στη Σχολή Μηχανικού στο Λουτράκι.