Σάββατο 1 Ιουνίου 2013
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ: Οι Κύρκος - Πολυζώης επικεφαλής μετά την 1η ημέρα
Ταχύτεροι για την πρώτη ημέρα ήταν οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer EVO IX. Οι Πρωταθλητές Ελλάδας 2011 σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε τρεις από τις τέσσερις ε.δ. και βρίσκονται στην κορυφή με σημαντική διαφορά (1:17.4) από τους Δημήτρη Ψύλλο - Κώστα Κόντο, που ακολουθούν με Mitsubishi Lancer EVO X. Οι Ψύλλος - Κόντος, που κέρδισαν μία ειδική διαδρομή, είχαν ένα τετ-α-κε στην 3η ειδική διαδρομή, ενώ στην τελευταία ειδική της ημέρας (Ζήρεια 1) αντιμετώπισαν πρόβλημα με το τούρμπο του αυτοκινήτου τους. Την πρώτη 3άδα συμπληρώνουν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας, οι οποίοι σημειώνεται ότι συμμετέχουν στο σύνολο των ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Ακρόπολις.
Στην κατηγορία F2 ταχύτεροι είναι οι Σάββας Λευκαδίτης - Βαγγέλης Άκρατος με Peugeot 206 Kit Car. Οι Πρωταθλητές της κατηγορίας το 2012 τέθηκαν από την αρχή επικεφαλής και έμειναν εκεί μέχρι το τέλος της ημέρας. Τους πρωτοπόρους ακολουθούν οι Γιάννης Γιώτης - Γιώργος Βότσης, παρά τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισαν με το Hyundai Accent. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγονται αυτές των Πρωταθλητών Ελλάδας 2012, Γρηγόρη Νιώρα - Κώστα Κακαλή, από πρόβλημα στην ανάρτηση του Subaru Impreza Ν12, των Γιώργου Κλουβάτου - Ανδρέα Βλαχογένη από σπασμένο ψαλίδι στο Mitsubishi Lancer EVO IX, καθώς και των Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη - Μάριου Τσαούσογλου από πρόβλημα στην ανάρτηση του Peugeot 206 Kit Car. Η πρώτη ημέρα του ελληνικού αγώνα προσέλκυσε πολλούς θεατές στις ειδικές διαδρομές, ενώ αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη προσέλευση αναμένεται αύριο, στο καταληκτικό σκέλος του Ράλλυ Ακρόπολις 2013, το οποίο αποτελείται από δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Πίσσια, Λουτράκι), συνολικού μήκους 83,22 χιλιομέτρων.
Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Άπιαστος ο Latvala
Η δεύτερη και μεγαλύτερη σε μήκος ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013 περιλάμβανε τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, άλλες εκ των οποίων γρήγορες και τεχνικές, άλλες τόσο σκληρές, που έφεραν τα πληρώματα απέναντι σε τακτικές επιβίωσης, κάτι που αποδεικνύεται και από τον αριθμό των κλαταρισμένων ελαστικών. Από νωρίς το πρωί το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη της κορυφής, ανάμεσα στους Evgeny Novikov και Jari-Matti Latvala. Ο νεαρός Ρώσος αρχικά έδειξε έτοιμος να αντεπεξέλθει στην αντεπίθεση του Φινλανδού οδηγού της Volkswagen Motorsport, όμως στη 2η ε.δ. της ημέρας χτύπησε σε μια πέτρα, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να αλλάξει τον τροχό του Fiesta, αλλά και να «πληγώσει» την ανάρτηση του Ford Fiesta RS WRC, πέφτοντας σε εκείνο το σημείο στην 8η θέση. Έτσι, ο Novikov έχασε πολύτιμο χρόνο και μαζί την 1η θέση, στην οποία αναρριχήθηκε ο Latvala.
Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο οδηγός της VW όχι μόνο παρέμεινε επικεφαλής της κατάταξης, αλλά και κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά του από τον 2ο, πλέον, Dani Sordo, ολοκληρώνοντας την ημέρα 1:04.1 εμπρός από τον Ισπανό. Ο οδηγός της Citroen προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Latvala και να τον πιέσει, διεκδικώντας φυσικά τη νίκη, αλλά, όταν δέχτηκε ότι αυτό είναι αδύνατο, αποφάσισε να μη ρισκάρει. Άλλωστε, ένα πιθανό λάθος θα είχε ως αποτέλεσμα η Citroen να χάσει πολύτιμους βαθμούς για τον τίτλο των Κατασκευαστών, και αυτό είναι κάτι που η γαλλική ομάδα δε θέλει σε καμία περίπτωση. Την πρώτη 3άδα στη Γενική κατάταξη έπειτα από δύο ημέρες κλείνει ο νεαρός Βέλγος Thierry Neuville, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της ημέρας προσπάθησε να αποφύγει τα λάθη και να μη ρισκάρει να χάσει τη θέση του. Ενδιαφέρουσα μάχη, όμως, είχαμε για την 4η θέση ανάμεσα στους Nasser Al Attiyah και Andreas Mikkelsen, με Ford Fiesta WRC και VW Polo R WCR, αντίστοιχα. Αρχικά ο νεαρός Νορβηγός ήταν μπροστά, αλλά ένα πρόβλημα στα φρένα τον έριξε πίσω από τον οδηγό από το Κατάρ. Από εκείνο το σημείο οι δυο τους πίεσαν στο όριο, με τον Ολυμπιονίκη του Λονδίνου στη σκοποβολή, Nasser Αl Attiyah, να βρίσκεται μόλις 25 δευτερόλεπτα μπροστά από τον οδηγό της VW.
Στην κατηγορία του WRC-2 ο πρώην πιλότος της Formula 1, Robert Kubica, παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, οδηγώντας ένα Citroen DS3 RRC και πραγματοποιώντας έναν πολύ καλό αγώνα μέχρι στιγμής. Παράλληλα, o Ισπανός Jose Antonio Suarez δείχνει το δρόμο στην κατηγορία των νέων οδηγών (Junior WRC,) με τα Ford Fiesta R2.
Η αυριανή, τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκος 83,2 χιλιομέτρων. Μάλιστα, η καταληκτική ειδική διαδρομή του αγώνα, Λουτράκι 2, με μήκος 30 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει και την Power Stage, από την οποία οι τρεις πρώτοι θα αποκομίσουν επιπλέον βαθμούς για το Πρωτάθλημα Οδηγών!
Παρασκευή 31 Μαΐου 2013
Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Novikov με διαφορά!
Ο Αντώνης Σαμαράς στην εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις
Πλήθος θεατών καθώς και εκπροσώπων της πολιτείας παρευρέθη στην Τελετή, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από τον τριήμερο αγώνα που διεξάγεται αυτήν τη στιγμή στα βουνά της Κορινθίας. Ανάμεσά τους ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, η γενική γραμματέας αθλητισμού, Κυριακή Γιαννακίδου, ο πρέσβης του κράτους του Κατάρ στην Ελλάδα, Saleh Ibrahim Saad Al Kuwari, ο ομόλογός του της Ινδονησίας, Benny Bahanadewa, και άλλοι, οι οποίοι διαδοχικά έδωσαν εκκίνηση στα 46 πληρώματα που θα αναμετρήσουν τις δυνάμεις τους σε όλη την τριήμερη δοκιμασία του Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και στα 26 ελληνικά πληρώματα που θα αγωνιστούν στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου και της Κυριακής.
Από εκεί και πέρα, τον πρώτο λόγο πήρε η αγωνιστική δράση, μιας και η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013 θα ολοκληρωθεί απόψε αργά το βράδυ, μετά τη διεξαγωγή των δύο πρώτων και ιδιαίτερα απαιτητικών ειδικών διαδρομών του αγώνα, «Κινέτα - Πίσσια» των 47 χιλιομέτρων και «Κινέτα», που θα διεξαχθεί το βράδυ, με μόνο φως αυτό των προβολέων των αγωνιστικών.
Τρίτη 28 Μαΐου 2013
Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Πρώτη επαφή για τον Λάμπρο Αθανασούλα
Την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με το Mitsubishi Lancer EVO X με το οποίο θα συμμετάσχει στο Ράλλυ Ακρόπολις 2013, είχε σήμερα ο Λάμπρος Αθανασούλας. Χρησιμοποιώντας ένα τμήμα της ειδικής διαδρομής Αθίκια, ο Έλληνας οδηγός είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει και να ρυθμίσει το αυτοκίνητο που προετοιμάζει η Ralliart Italy σε μια διαδρομή αρκετά αντιπροσωπευτική αυτών του αγώνα.
Ο ίδιος δήλωσε: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος! Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό, πρέπει μόνο να συνηθίσω το βάρος του, ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια. Είναι πολύ καλό το ότι η πρώτη μέρα του αγώνα διεξάγεται σε γνωστές για εμάς ειδικές διαδρομές. Έτσι, θα μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στο αυτοκίνητο και όχι τόσο στο δρόμο». Αναφορικά με τους στόχους του, ο νικητής της κατηγορίας Παραγωγής το 2009 είπε: «θέλουμε την… άτυπη νίκη στην κατηγορία WRC-2. Μπορεί να μην προσμετρούμε επίσημα, αλλά κακά τα ψέματα, θα κοιτάμε τους χρόνους των υπολοίπων και θα συγκρινόμαστε μαζί τους».
Σημειώνεται ότι οι Αθανασούλας - Ζακχαίος επέλεξαν να μη βαθμολογηθούν στην κατηγορία WRC-2.
Δευτέρα 27 Μαΐου 2013
F1: Ο ROSBERG ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ GRAND PRIX ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ
Ο Nico Rosberg κέρδισε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes φέτος στο Μονακό, μεδεύτερο τον Sebastian Vettel (Red Bull), ο οποίος αυξάνει τη διαφορά του στην κορυφήτου πρωταθλήματος. Ο Rosberg ‘οδήγησε’ τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος,ξεκινώντας με ελαστικά P Zero Red supersoft και αλλάζοντας στη συνέχεια σε P Zero Yellow soft ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα. Ένα ατύχημα στον 45ογύρο αποτέλεσε την αφορμή για την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να αλλάξουν ελαστικά στη φάσητης διακοπής. Ο Rosberg ολοκλήρωσε τον αγώνα με το supersoft, μετά από μία ακόμα περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας 15 γύρους πριν το τέλος.
Μετά την αρχική εκκίνηση, ο Mark Webber της Red Bull ήταν ο πρώτος από τους topοδηγούς που έκανε προγραμματισμένο pit stop στον 25ο γύρο για αλλαγή από supersoftσε soft. Αλλά η εικόνα του αγώνα άλλαξε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στηνπίστα - για πρώτη φορά φέτος - στον 29ο γύρο, δίνοντας το έναυσμα για μία σειρά απόpit stop. Και οι δύο Mercedes ήρθαν διαδοχικά στα pits για μαλακά ελαστικά μετά απόδύο γύρους, ενώ ο Lewis Hamilton έπεσε από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση λόγω τουαυτοκινήτου ασφαλείας.
Έχοντας βγει η κόκκινη σημαία, οι ομάδες μπορούσαν να επιλέξουν ό,τι ελαστικό ήθελανστην επανεκκίνηση, 25 λεπτά μετά το ατύχημα που την προκάλεσε. Η πλειοψηφία τωνοδηγών επέλεξε να συνεχίσει με ένα χρησιμοποιημένο σετ πολύ μαλακών ελαστικών,ενώ ο Kimi Raikkonen της Lotus ήταν ο πιλότος με την υψηλότερη θέση (5η) που επανεκκίνησε με μαλακή γόμα. Ο Φιλανδός αναγκάστηκε να κάνει ένα τελευταίο pit stopγια αλλαγή σε supersoft μετά από σύγκρουση και, αφού προσπέρασε έξι μονοθέσια στους πέντε τελευταίους γύρους, τερμάτισε κερδίζοντας ένα βαθμό.
Ο Paul di Resta της Force India που ξεκίνησε 17ος, σχεδίασε μία στρατηγική δύο pit stop.Άλλαξε από supersoft σε soft στον 9ο γύρο, και ανέβηκε στην 11η θέση μέχρι την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας. Αυτό του προσέφερε τη δυνατότητα ενός ανεπίσημουpit stop και τελικά τερμάτισε τον αγώνα σε βαθμολογούμενη θέση (9ος).
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Για μία φοράακόμα, είδαμε ένα Grand Prix στο Μονακό όπου τα αυτοκίνητα ασφαλείας και η κόκκινησημαία έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο. Αυτό είχε καθοριστική επίδραση στη στρατηγική, πουσημαίνει ότι όλος ο προσεκτικός προγραμματισμός προ του αγώνα αχρηστεύτηκε.Παρόλα αυτά, είχαμε τα αναμενόμενα χαμηλά επίπεδα φθοράς ελαστικών καιdegradation: στην πραγματικότητα ο επικεφαλής του αγώνα έκανε ένα γύρο παραπάνωφέτος στο πρώτο του stint με supersoft συγκριτικά με πέρσι, παρόλο που οι γόμες είναι γενικά πιο μαλακές. Μετά τη διακοπή του αγώνα, οι περισσότεροι επέλεξαν ναεπανεκκινήσουν με χρησιμοποιημένα supersoft, προσέχοντας να τα διατηρήσουν γιατους 32 γύρους που απέμεναν μέχρι τον τερματισμό – αν και σ’ αυτό σίγουρα βοήθησε μία δεύτερη περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας. Συγχαρητήρια στο Nico Rosberg που με τη Mercedes αναδείχτηκε κυρίαρχος του παιχνιδιού, ‘οδηγώντας’ ένα ανατρεπτικόgrand prix από την αρχή μέχρι το τέλος. Επίσης είδαμε κάποιες αξιοσημείωτες επιδόσειςστις πιο πίσω θέσεις από οδηγούς οι οποίοι αξιοποίησαν άριστα τα ελαστικά και τηστρατηγική, παρά τις εξαιρετικά απρόβλεπτες συνθήκες του αγώνα.