Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

F1: Ο ROSBERG ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ GRAND PRIX ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ

Ο Nico Rosberg κέρδισε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes φέτος στο Μονακόμεδεύτερο τον Sebastian Vettel (Red Bull), ο οποίος αυξάνει τη διαφορά του στην κορυφήτου πρωταθλήματοςΟ Rosberg οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος,ξεκινώντας με ελαστικά P Zero Red supersoft και αλλάζοντας στη συνέχεια σε P Zero Yellow soft ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν στην πίσταΈνα ατύχημα στον 45ογύρο αποτέλεσε την αφορμή για την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να αλλάξουν ελαστικά στη φάσητης διακοπής. Ο Rosberg ολοκλήρωσε τον αγώνα με το supersoftμετά από μία ακόμα περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας 15 γύρους πριν το τέλος.

Μετά την αρχική εκκίνησηο Mark Webber της Red Bull ήταν ο πρώτος από τους topοδηγούς που έκανε προγραμματισμένο pit stop στον 25ο γύρο για αλλαγή από supersoftσε soft. Αλλά η εικόνα του αγώνα άλλαξε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στηνπίστα για πρώτη φορά φέτος στον 29ο γύρο, δίνοντας το έναυσμα για μία σειρά απόpit stopΚαι οι δύο Mercedes ήρθαν διαδοχικά στα pits για μαλακά ελαστικά μετά απόδύο γύρουςενώ ο Lewis Hamilton έπεσε από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση λόγω τουαυτοκινήτου ασφαλείας.

Έχοντας βγει η κόκκινη σημαίαοι ομάδες μπορούσαν να επιλέξουν ό,τι ελαστικό ήθελανστην επανεκκίνηση, 25 λεπτά μετά το ατύχημα που την προκάλεσεΗ πλειοψηφία τωνοδηγών επέλεξε να συνεχίσει με ένα χρησιμοποιημένο σετ πολύ μαλακών ελαστικών,ενώ ο Kimi Raikkonen της Lotus ήταν ο πιλότος με την υψηλότερη θέση (5η) που επανεκκίνησε με μαλακή γόμαΟ Φιλανδός αναγκάστηκε να κάνει ένα τελευταίο pit stopγια αλλαγή σε supersoft μετά από σύγκρουση και, αφού προσπέρασε έξι μονοθέσια στους πέντε τελευταίους γύρους, τερμάτισε κερδίζοντας ένα βαθμό.

Ο Paul di Resta της Force India που ξεκίνησε 17οςσχεδίασε μία στρατηγική δύο pit stop.Άλλαξε από supersoft σε soft στον 9ο γύροκαι ανέβηκε στην 11η θέση μέχρι την εμφάνιση της κόκκινης σημαίαςΑυτό του προσέφερε τη δυνατότητα ενός ανεπίσημουpit stop και τελικά τερμάτισε τον αγώνα σε βαθμολογούμενη θέση (9ος).

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Για μία φοράακόμαείδαμε ένα Grand Prix στο Μονακό όπου τα αυτοκίνητα ασφαλείας και η κόκκινησημαία έπαιξαν κυρίαρχο ρόλοΑυτό είχε καθοριστική επίδραση στη στρατηγικήπουσημαίνει ότι όλος ο προσεκτικός προγραμματισμός προ του αγώνα αχρηστεύτηκε.Παρόλα αυτάείχαμε τα αναμενόμενα χαμηλά επίπεδα φθοράς ελαστικών καιdegradation: στην πραγματικότητα ο επικεφαλής του αγώνα έκανε ένα γύρο παραπάνωφέτος στο πρώτο του stint με supersoft συγκριτικά με πέρσιπαρόλο που οι γόμες είναι γενικά πιο μαλακέςΜετά τη διακοπή του αγώναοι περισσότεροι επέλεξαν ναεπανεκκινήσουν με χρησιμοποιημένα supersoft, προσέχοντας να τα διατηρήσουν γιατους 32 γύρους που απέμεναν μέχρι τον τερματισμό – αν και σ αυτό σίγουρα βοήθησε μία δεύτερη περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείαςΣυγχαρητήρια στο Nico Rosberg που με τη Mercedes αναδείχτηκε κυρίαρχος του παιχνιδιού, ‘οδηγώντας’ ένα ανατρεπτικόgrand prix από την αρχή μέχρι το τέλοςΕπίσης είδαμε κάποιες αξιοσημείωτες επιδόσειςστις πιο πίσω θέσεις από οδηγούς οι οποίοι αξιοποίησαν άριστα τα ελαστικά και τηστρατηγικήπαρά τις εξαιρετικά απρόβλεπτες συνθήκες του αγώνα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου