Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 6 Και έπεται συνέχεια…

Με σήμα κατατεθέν το σταθερό ρυθμό που απ’ ότι φαίνεται δεν επηρεάστηκε
από την πτώση που είχε την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου, ο Βασίλης Ορφανός κλείνει
το πρώτο σκέλος του Rally Dakar από την 72
ημέρα πριν από την ημέρα ξεκούρασης και τα δύσκολα που ακολουθούν, ο
Έλληνας αναβάτης έχει μόλις 1 λεπτό ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας
ενώ ειδική με την ειδική δείχνει να εξοικειώνεται με την Aprilia του κερδίζοντας
συνεχώς θέσεις.
η θέση στη γενική κατάταξη. Μια
Η ειδική της ημέρας
Οι διαδρομές της Παρασκευής 7 Ιανουαρίου επιφύλασσαν ποικιλία για τους
οδηγούς. Η ημέρα τους ξεκίνησε με πέτρα και έντονο ανάγλυφο για να
μετατραπεί και να καταλήξει σε αμμόλοφους και fesh fesh (σ.σ.
κονιορτοποιημένη άμμο). Για πολλούς δε οδηγούς τα ξημερώματα του Σαββάτου
(ώρα Ελλάδος) η ημέρα δεν είχε τελειώσει ακόμα καθώς συνέχιζαν να
τερματίζουν.
«Οδήγησα γρήγορα και κέρδισα θέσεις. Ο τραυματισμός μου για εμένα είναι πια
παρελθόν, είναι σα να μην έχω χτυπήσει και ήδη δουλεύω για τον αγώνα της
Κυριακής», περιγράφει ο Βασίλης από το Bivouac της Arica. «Με το που έφτασα
η πρώτη μου δουλειά ήταν να πλύνω τη μηχανή και να βρω τους μηχανικούς της
ομάδας για να συζητήσουμε τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν και για να
προετοιμάσουμε τη μηχανή για τη συνέχεια. Στα σχέδια μας δεν είναι να
αλλάξουμε μοτέρ και παραμένουμε στην κατηγορία Super Production», λέει.
Στόχος του Έλληνα αναβάτη – όπως δηλώνει ο ίδιος – είναι αφ’ ενός η σωματική
ξεκούραση εν όψει της απαιτητικής συνέχειας αλλά και το στήσιμο της μηχανής.
«Πρέπει να είναι σαν να μην έχω τρέξει, σαν η Κυριακή να είναι η πρώτη ημέρα
του αγώνα», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος τερματίζοντας τη Παρασκευή
δέχτηκε και τα συγχαρητήρια από τον υπεύθυνο της Aprilia γιατί όπως εξηγεί ο
ίδιος η ομάδα εκτιμά την υπερ-προσπάθεια που κάνει ένας υποστηριζόμενος
οδηγός την ώρα που εργοστασιακοί οδηγοί είναι εκτός.
Stage 7
To Σάββατο 8 Ιανουαρίου είναι μέρα ξεκούρασης για τους οδηγούς του Rally
Dakar. Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την πόλη Arica την Κυριακή 9
Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται στην Antofogasta, επίσης στις όχθες του
Ειρηνικού.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 7
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ARICA ANTOFAGASTA
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 208
ü
611 (
Επιστροφή στις αγωνιστικές υποχρεώσεις με τη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα
επιφυλάσσουν οι διοργανωτές στους οδηγούς μετά τη rest day του Σαββάτου.
Δυο χρονομετρημένες διαδρομές θα έχει το μενού της ημέρας με το πρωινό ετάπ
να είναι χωρισμένο και αυτό στα δυο. Ειδικά οι αναβάτες των μηχανών θα
πρέπει να κάνουν εντουράδα αντοχής για περίπου 40χλμ. Ακόμα και όσοι
βρίσκονται στην καλύτερη φυσική κατάσταση θα καταπονηθούν – λένε οι
διοργανωτές – από αυτή την «εκδρομή» μέσα στα φαράγγια. Η ολοκλήρωση του
πρώτου μέρους θα βρει τους οδηγούς στις ακτές του Ειρηνικού καθώς τα
οχήματα θα «καταδύονται» στους αμμόλοφους κατά μήκος μιας ιδιαίτερα
απότομης πλαγιάς. Τα κομμάτια του δεύτερου μέρους θα είναι πιο γρήγορα και
δε θα πρέπει να υπάρχει αμφιβολία, σύμφωνα με τους διοργανωτές, ότι στο
τέλος της ειδικής θα αξίζουν το χειροκρότημα.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 631 (ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ QUAD) &ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ)

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 5 Vamos el piloto griejo!

«Το Dakar είναι για τα δύσκολα». 6 που λέξεις κρύβουν όλη την ουσία του
αγώνα και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα μετά το τέλος της Πέμπτης 6 Ιανουαρίου.
Ο αγώνας βρίσκεται λίγο πριν από το μισό, οι ανακατατάξεις στην κορυφή της
λίστα των οδηγών με τις μηχανές δεν έλειψαν, εγκαταλείψεις και τραυματισμοί
ήταν πάλι στην ημερήσια διάταξη ενώ ο Βασίλης Ορφανός αν και τραυματίας
από την ειδική της Τετάρτης, έκανε αυτό που κάνει όλες τις φορές που μετέχει
στον αγώνα: υπερβάλλει εαυτόν.
Η προσπάθεια του ξεκίνησε από την 87
στην 73
ιστοσελίδα του αγώνα τα ξημερώματα της Παρασκευής, ώρα Ελλάδος).
«Στο Dakar το να χαθείς και να πεθάνεις, με το να φτάσεις στο bivouac και να
πίνεις «καφέ» είναι ένα χιλιόμετρο διαφορά. Είναι μια κλασική διαδικασία
επιβίωσης. Το ατυχές πέσιμο της Τετάρτης με στρεσάρισε το ομολογώ αλλά
είμαι καλά και συνεχίζω ακάθεκτος», λέει ο Βασίλης στο τέλος μιας ημέρας με
πολλή πλοήγηση, προσανατολισμό και σκόνη.
η θέση και το τέλος του stage 5 τον βρήκεη θέση (σύμφωνα με τα στοιχεία της ASO που αναρτήθηκαν στην
Η ειδική της ημέρας
«Ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη μέρα σε ένα δύσκολο τερέν με σκόνη και fesh
fesh, δηλ. σκόνη σα πούδρα. Αν ήμουν στην Ελλάδα θα έκανα τη διαδρομή Αθήνα
– Θεσσαλονίκη χωρίς ορατότητα», περιγράφει ο Βασίλης.
O Έλληνας αναβάτης αλλά και πολλοί άλλοι συναθλητές του χάθηκαν μετά το
WP 12, λίγο πριν τελειώσει η ειδική. «Βρήκα το δρόμο μου με τη διαίσθηση», λέει
ο Βασίλης ο οποίος θυμίζει ότι οι πραγματικές δυσκολίες ξεκινούν την
Παρασκευή όπου η έρημος Ατακάμα έχει την τιμητική της και συνεχίζονται μετά
την ημέρα ξεκούρασης όπου ο αγώνας γίνεται ακόμα πιο σκληρός.
Rally Dakar και Χιλή
Λιγότερο ενθουσιώδεις με το Rally Dakar είναι οι κάτοικοι της Χιλής σύμφωνα
με τα όσα μεταφέρει ο Βασίλης Ορφανός. «Είναι χαρακτηριστικά πιο
αποστασιοποιημένοι, το ίδιο ισχύει και για την ίδια τη χώρα, αν και είναι μια από
τις διοργανώτριες», λέει ο Βασίλης. «Ουρές έξω από τα bivouac δε βλέπουμε
όπως στην Αργεντινή, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι άλλες εικόνες που
προσλαμβάνουμε δεν είναι μαγευτικές: δίπλα στον Ειρηνικό μυρίζει θάλασσα
και το μάτι γεμίζουν όχι απλώς αμμόλοφοι αλλά αμμόβουνα!».
Stage 6
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από τις ακτές του Ειρηνικού από το Iquique
και καταλήγει πάλι στον Ειρηνικό αυτή τη φορά πιο ψηλά στα σύνορα, στην
πόλη Arica.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 6
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: IQUIQUE - ARICA
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 265
ü
Η εξερεύνηση της ερήμου Ατακάμα στον αγώνα του 2011 φέρνει τους οδηγούς
στην Arica, την τελευταία πόλη πριν από τα σύνορα της Χιλής με το Περού. Μια
ημέρα πριν από την ημέρα ξεκούρασης, οι συμμετέχοντες θα μπουν για τα καλά
στην έρημο ενώ στο «αγωνιστικό μενού» περιλαμβάνονται αμμόλοφοι το
μέγεθος των οποίων θα αυξάνεται καθώς η μέρα θα περνάει.
Ωστόσο, όπως λένε οι διοργανωτές, σε όλη την ειδική διαδρομή οι οδηγοί θα
βιώσουν μια εναλλαγή αισθήσεων. Μετά την περιήγηση στις αμμοθίνες, οι
περισσότεροι θα πρέπει αναπόφευκτα να τα βγάλουν πέρα με ζώνες fesh fesh
(σ.σ. κονιορτοποιημένη άμμος που γίνεται σα πούδρα). Για το δε τμήμα όπου οι
οδηγοί θα χρειαστεί να κάνουν σλάλομ μεταξύ σκόνης και ξερών χόρτων, η
υπομονή θα είναι ο καλύτερος τους σύμμαχος.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 456

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 4 Βασίλης Ορφανός: Πάθος, δύναμη και ένας τραυματισμός

Βασίλης Ορφανός: Πάθος, δύναμη και ένας τραυματισμός
Ένας τραυματισμένος αγκώνας που όμως δεν είναι ικανός να του σταματήσει το
όνειρο του Rally Dakar, είναι το «φιλοδώρημα» για τον Βασίλη Ορφανό από την
ειδική διαδρομή στο stage 4 την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου.
«Ήταν μια μικρή ειδική αλλά πολύ δύσκολη και επίπονη καθώς ακολουθούσε
μετά το πέρασμα των 4800μ. όπου το σώμα έτσι και αλλιώς καταπονείται», λέει
ο Βασίλης και συνεχίζει: «Σήμερα οδήγησα γρήγορα και ήμουν σε μια μέρα όπου
κέρδιζα θέσεις καθώς αισθανόμουν ότι πλέον δένομαι με τη μηχανή μου. 20χλμ.
όμως πριν το τέλος της ειδικής η σκόνη ήταν αφόρητη. Βοηθούσαν σε αυτό και
δυο quad που περνούσαν ταυτόχρονα με εμένα. Η άτυχη στιγμή δεν άργησε να
έρθει και έτσι έπεσα από τη μηχανή. Με το πέσιμο άκουσα το κρακ στο χέρι,
ωστόσο σηκώθηκα, ανέβηκα ξανά πάνω στη μηχανή και συνέχισα έως τον
τερματισμό».
Ο τραυματισμός
Ο Βασίλης Ορφανός σύμφωνα με τους γιατρούς της οργάνωσης αλλά και τον
γιατρό της ομάδας του Γιώργο Αρεάλη δεν έχει κάταγμα, ο αγκώνας δεν έχει
φύγει από τη θέση του όμως έχει ένα πολύ μεγάλο αιμάτωμα.
«Μόλις τερμάτισα πήγα στο ιατρείο, μου έβγαλαν ακτινογραφίες, με εξέτασαν
κλινικά και διαπίστωσαν μόνο το αιμάτωμα στη μέσα μεριά του αγκώνα. Μου
έδωσαν το ΟΚ για να συνεχίσω τόσο οι γιατροί εδώ στην Αργεντινή όσο και ο
Γιώργος (σ.σ. Αρεάλης) από την Αθήνα», λέει ο Βασίλης ο οποίος είναι
αφοπλιστικά παθιασμένος για το Dakar και το αποδεικνύει: «Προετοιμάζομαι
για την επόμενη μέρα κανονικά. Δεν έχω χρόνο να χάσω ούτε για έναν
τραυματισμό! Δεν έχω χρόνο ούτε να ψάξω τα πράγματα μου τα οποία τώρα
που σας μιλάω δεν έχουν φτάσει ακόμα στο bivouac. Είμαι ακόμα με τα
αγωνιστικά ρούχα και συνεχίζω», απαντά αποστομωτικά.
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, ο τραυματισμός του Βασίλη του στοίχησε
ελάχιστες θέσεις καθώς ξεκίνησε την ειδική της Τετάρτης 5 Ιανουαρίου από την
66
σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδινε η ASO τα ξημερώματα της Πέμπτης
(ώρα Ελλάδος).
η θέση και το τέλος της πολυτάραχης ημέρας τον βρήκε να στην 74η θέση
Η περιπέτεια συνεχίζεται
Το stage 4 ξεκίνησε για τους οδηγούς με πολύ κρύο και βροχή μέχρι και το
πέρασμα των συνόρων με τη Χιλή στα 4800μ. και συνεχίστηκε με τρομερή ζέστη
μόλις η διαδρομή άρχισε να κατηφορίζει. Σύμφωνα με τον Βασίλη οι διαφορές
θερμοκρασίας και υγρασίας από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν τεράστιες.
Το stage 5 της Πέμπτης 6 Ιανουαρίου περιλαμβάνει μια μεγάλη ειδική, πέτρες,
ένα άνυδρο αλατωρυχείο με ορυκτό αλάτι στην επιφάνεια το οποίο αντανακλά
τον ήλιο και γλιστράει και τερματισμό στα όρια της Ατακάμα μετά από
τεράστιους αμμόλοφους.
Stage 5
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από τη Χιλή αυτή τη φορά και από μια από
τις πιο άνυδρες πόλεις του κόσμου και καταλήγει στις ακτές του Ειρηνικού,
δυτικά από την θρυλική έρημο Ατακάμα, στο Iquique.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 5
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: CALAMA IQUIQUE
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 36
ü
Πρόσω ολοταχώς! Σε αυτή την ολοκληρωμένη ειδική οι οδηγοί θα πρέπει να
«ασχοληθούν» με μια ποικιλία τερέν καθένα από τα οποία απαιτεί ιδιαίτερη
οδηγική συμπεριφορά.
Μετά από μια αργή εκκίνηση σε βραχώδη, κακοτράχαλα μονοπάτια , το
πέρασμα από τα αλατωρυχεία επίσης θα ρίξει τη μέση ταχύτητα: αυτό το μικρό
τμήμα με τα λίγα χιλιόμετρα θα κρατήσει τους αγωνιζόμενους απασχολημένους
για μια ώρα τουλάχιστον! Και η αγωνιστική ημέρα δε θα έχει ακόμα τελειώσει.
Ακολουθεί ένα ανοιχτό τερέν, χωρίς σημείο αναφοράς, το οποίο εκτείνεται σε
πάνω από 100 χιλιόμετρα. Το «φεστιβάλ» των αμμόλοφων ολοκληρώνεται με
τη κάθοδο προς το Iquique η οποία υπόσχεται να ανταμείψει όσους αναζητούν
συγκινήσεις. Απέναντι από τη θάλασσα, οι οδηγοί θα κατέβουν μια πλαγιά
3,2χλμ. με μέση κλίση 32% !
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 423

WRC: Ο Sordo και επίσημα με MINI

BMW Group PressClub Sport

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 3

Το πραγματικό Dakar μόλις ξεκίνησε!
Το «ζέσταμα» τελείωσε για τους οδηγούς του Dakar! Η ειδική διαδρομή της
Τρίτης 4 Ιανουαρίου, απέδειξε γιατί ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τόσο
συναρπαστικός. Το μαραθώνιο ετάπ (521χλμ. ) ήταν και η μεγάλη πρόκληση
που δυσκόλεψε πολύ όλους τους οδηγούς ανατρέποντας ακόμα και
βαθμολογικές ισορροπίες.
Ο Βασίλης Ορφανός μετά από μια εκπληκτική μέρα ανέβηκε στην 79
90
οι διοργανωτές αργά το βράδυ της Τρίτης (ώρα Ελλάδος).
«Ήταν μια δύσκολη ειδική με αρκετή πέτρα. Ταυτόχρονα όμως ήταν η ευκαιρία
μου να κερδίσω με ασφάλεια μερικές θέσεις οδηγώντας επιθετικά σε εδάφη με
πέτρα και βράχια που θύμιζαν πολύ Ελλάδα», δηλώνει ο ίδιος. Και συνεχίζει
επισημαίνοντας ότι το ετάπ της Τρίτης ήταν μια καλή πρόβα για το ετάπ της
επόμενης: «Σήμερα (σ.σ. την Τρίτη) ανεβοκατεβήκαμε βουνά ξεπερνώντας
ακόμα και τα 3300 μέτρα. Στόχος ήταν να προετοιμαστεί προοδευτικά το σώμα
για την αυριανή ημέρα καθώς αύριο η δυσκολία δε θα είναι στα πολλά
χιλιόμετρα αλλά στο μεγάλο υψόμετρο (4800μ) που καλούμαστε απότομα να
ανέβουμε. Δυσκολία και για εμάς ως προς τη φυσιολογία αλλά και για τις
μηχανές», λέει ο Βασίλης ο οποίος θυμάται ότι σε μια αντίστοιχη ειδική το 2009
πολλοί συναθλητές του υπέφεραν από υπνηλία και είχαν τάσεις λιποθυμίας.
η από τηνη θέση της γενικής κατάταξης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδιναν
Παραλειπόμενα από την ειδική της Δευτέρας (stage 2)
Άτυχος στάθηκε ο Joan Barreda Bort ο οποίος αγωνιζόταν με το Νο 60, ως μέλος
της ομάδας της Aprilia. Στην ειδική της Δευτέρας 3 Ιανουαρίου, ο Ισπανός
εγκατέλειψε τον αγώνα αφού μια πτώση σε κλειστή στροφή είχε σαν
αποτέλεσμα να χάσει το τιμόνι της μηχανής του. «Σταμάτησα για να βοηθήσω
τον συναθλητή μου. Ευτυχώς που δεν είχε χτυπήσει», λέει ο Βασίλης Ορφανός
περιγράφοντας μια «τυπική» ημέρα του Dakar. «Ειδικά το ετάπ της Δευτέρας
ήταν πολύ γρήγορο. Σε κάποια σημεία μπορούσες να ξεπεράσεις και τα 160χλμ.
αλλά οι στροφές θέλουν πάντα προσοχή, κράτημα του γκαζιού. Η σκόνη γίνεται
σα πούδρα και γλιστράει απίστευτα», εξηγεί ο Βασίλης.
Το σακίδιο
«Θα μας πεις τι έχει μέσα το σακίδιο που κουβαλάς κάθε μέρα στην πλάτη;»,
ρωτάει ένα από τα μέλη του γκρουπ που έχει φτιαχτεί στο Facebook με νέα,
φωτογραφίες και διαρκή πληροφόρηση για τη προσπάθεια του Βασίλη στο
Rally Dakar. Ο ίδιος όμως αρνείται να αποκαλύψει: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι
έχω μέσα την ελληνική σημαία. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε όταν επιστρέψω»,
λέει.
Ο συγκλονιστικός κόσμος
Οι αμύητοι στο Rally Dakar δεν εντυπωσιάζονται μόνο από το συνεχή
μαραθώνιο των οδηγών. Αυτό που τους εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος με τον
οποίο οι κάτοικοι της Αργεντινής υποδέχονται όλο το «καραβάνι» που μετέχει
στον αγώνα. «Είναι πραγματικά συγκλονιστικό», λέει ο Βασίλης ο οποίος
ανάλογη εμπειρία είχε και από τη συμμετοχή του το 2009.
«Στο bivouac που στήθηκε στον ιππόδρομο του Tucuman από όπου ξεκινήσαμε
την Τρίτη, ο κόσμος σχημάτιζε ουρά 1χλμ. απ’ έξω, με σημαίες στα χέρια,
τραβώντας φωτογραφίες, χειροκροτώντας, ζητώντας αναμνηστικά. Για αυτούς
το Dakar είναι μια γιορτή. Υποστηρίζουν με πάθος τους εγχώριους οδηγούς και
λατρεύουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τον αγώνα. Και μιλάμε για την επαρχία
της Αργεντινής και όχι για μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που το κάνει ακόμα
πιο εντυπωσιακό», σύμφωνα με τον Βασίλη.
Σύμφωνα δε με μαρτυρίες ανθρώπων που συνοδεύουν τις αποστολές των
οδηγών οι Αργεντίνοι δε διστάζουν να χειροκροτήσουν ακόμα και τα…
συνοδευτικά τροχόσπιτα ενώ 5 τοπικά ραδιόφωνα έχουν 24ωρη κάλυψη του
αγώνα με παρουσιαστές επί τόπου, όπως συνέβη στο Tucuman, οι οποίοι ζητούν
δηλώσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Τηλεοπτικά δε, ο αγώνας καλύπτεται
επί 24ωρου από δυο δορυφορικά κανάλια.
Stage 4
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου από το bivouac
που έχει στηθεί στο San Salvador de Jujuy, το οποίο βρίσκεται επί αργεντίνικου
εδάφους, κοντά στις Άνδεις, 1525χιλιόμετρα από το Buenos Aires. Το τέλος της
ημέρας θα βρει τους αγωνιζόμενους στην Χιλή σε μια από τις πιο άνυδρες πόλεις
του πλανήτη, στην Calama.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 4
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: SAN SALVADOR DE JUJUY - CALAMA
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 554
ü
Και ήρθε η ώρα της Χιλής! Το Dakar αφήνει πίσω του την Αργεντινή και
κατευθύνεται στις Άνδεις και στο διάσημο πέρασμα Paso de Jama. Για να
φτάσουν σε αυτό το σημείο όμως οι αναβάτες θα πρέπει να αρχίσουν την
«ορειβασία» όσο είναι ακόμα νύχτα ενώ αμέσως μόλις περάσουν τα σύνορα, θα
ανέλθουν σε υψόμετρο 4800. Στο ίδιο υψόμετρο βρίσκεται και το Mont Blanc
μόνο που εδώ δε θα χρησιμοποιηθούν ούτε κάρμπον ούτε μπατόν!
Σε αγωνιστικό επίπεδο, η είσοδος στη Χιλή σηματοδοτεί την είσοδο στην έρημο
Ατακάμα όπως επίσης και το πρώτο ετάπ εκτός δρόμου. Η έναρξη της σχετικά
σύντομης ειδικής θα γίνει στα 3300 μέτρα, από ένα σημείο τα οχήματα θα
πρέπει να «χειριστούν» πετρώδη εδάφη καθώς οι αμμόλοφοι θα πλησιάζουν.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 207
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ  2011

Η ΕΠΑ ανακοινώνει το νεότερο πρόγραμμα αγώνων του 2011 με αλλαγές και προσθήκες σε σχέση με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε στις 17/12/2010
Οι αλλαγές σημειώνονται με έντονα γράμματα.

47ο  ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ
1.         12,13 Μαρτίου            ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ (Χ)     ΑΟΛΑΠ
2&3     2,3 Απριλίου               ΕΛΠΑ (Α-Α)               ΕΛΠΑ
4.         21,22 Μαΐου                ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ  (Α)     ΛΑΒόλου
5.         17,18 Σεπτεμβρίου      ΔΕΘ (Α)                      ΑΟΘ
6.         22,23 Οκτωβρίου        ΚΟΡΙΝΘΟΥ (Χ)         ΑΛΑΚ

Το Πρωτάθλημα απονέμεται αν γίνουν και μετρήσουν 5 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει όλους τους αγώνες που συμμετείχε.
Για να καταταγούν οι αγωνιζόμενοι στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχουν εκκινήσει σε  τουλάχιστον 3 αγώνες.
Το σύνολο των ειδικών διαδρομών  πρέπει να είναι 90-100 χλμ. εκτός από το Ράλλυ ΕΛΠΑ που είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.
Το Ράλλυ ΕΛΠΑ μετράει κάθε μέρα χωριστά.

ΚΥΠΕΛΛΟ ΧΩΜΑΤΙΝΩΝ ΡΑΛΛΥ
1.         12,13 Μαρτίου            ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ  Ράλλυ           ΑΟΛΑΠ
2.         9,10 Απριλίου             Ράλλυ Σπριντ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ     ΑΛΦΑΛ
3.         28,29 Μαΐου                Ράλλυ Σπριντ                         ΠΑΛΜΑ
4.         10,11 Σεπτεμβρίου      Ράλλυ Σπριντ ΛΑΜΙΑΣ          ΑΛΑΛ
5          22,23 Οκτωβρίου        Ράλλυ ΚΟΡΙΝΘΟΥ                ΑΛΑΚ
6.         12,13  Νοεμβρίου       Ράλλυ Σπριντ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΛΑΚαλαμάτας

Το Κύπελλο απονέμεται αν γίνουν και μετρήσουν 5 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 5 από τους 6 αγώνες.
Για να καταταγούν οι αγωνιζόμενοι στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχουν εκκινήσει  σε τουλάχιστον  3 αγώνες.
Δεν υπάρχουν συντελεστές.
Η ειδική διαδρομή των  ράλλυ σπριντ θα πραγματοποιείται 3 φορές και θα προσμετρά το σύνολο των χρόνων και των ποινών και των 3 σκελών.
Η ειδική διαδρομή των ράλλυ σπριντ θα είναι 10-15 χλμ.

ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΣΦΑΛΤΙΝΩΝ  ΡΑΛΛΥ
1&2     2,3 Απριλίου               ΕΛΠΑ                         ΕΛΠΑ
3.         16,17 Απριλίου           ΦΙΛΙΠΠΟΣ                 ΛΑΒεροίας 
4.         21,22 Μαΐου                ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ             ΛΑΒόλου
5.         17,18 Σεπτεμβρίου      ΔΕΘ                            ΑΟΘ 
6.         8,9  Οκτωβρίου           ΑΧΑΙΟΣ                     ΑΟΠ
7.         29,30 Οκτωβρίου        ΚΡΗΤΗΣ                     ΑΟΚ
8.         19,20 Νοεμβρίου        ΠΑΛΑΔΙΟ                  START LINE 

Το Κύπελλο απονέμεται αν γίνουν και μετρήσουν 6 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 6 από τους 8 αγώνες.
Για να καταταγούν οι αγωνιζόμενοι στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχουν εκκινήσει  σε τουλάχιστον  4 αγώνες.
Δεν υπάρχουν συντελεστές.
Το σύνολο των ειδικών διαδρομών  των αγώνων που δεν συμπεριλαμβάνονται και στο Πρωτάθλημα πρέπει να είναι 60-70 χλμ.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ
1.         19,20 Μαρτίου            ΣΧΙΝΟΣ                                  ΠΑΛΜΑ
2.         16,17 Απριλίου           ΑΧΛΑΔΟΚΑΜΠΟΣ              ΑΛΤ
3.         14,15 Μαΐου                ΚΥΜΗ                                    START LINE
4.         4,5 Ιουνίου                  ΡΙΤΣΩΝΑ ο οργανωτής θα ανακοινωθεί
5.         2.3 Ιουλίου                  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ                              ΑΟΘ
6.         27,28 Αυγούστου        ΟΜΑΛΟΣ                               ΑΛΑΧ
7.         24,25 Σεπτεμβρίου      ΠΟΡΤΑΡΙΑ                             ΛΑΒ
8.         15,16 Οκτωβρίου        ΘΙΣΒΗ ή ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ           ΑΛΦΑΛ                     
9.         12,13 Νοεμβρίου        ΠΙΤΙΤΣΑ                                 ΑΟΠ

Το Κύπελλο απονέμεται αν γίνουν και μετρήσουν 6 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 6 από τους 9 αγώνες.
Για να καταταγεί στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχει εκκινήσει  τουλάχιστον σε 4 αγώνες.

ΚΥΠΕΛΛΟ ΧΩΜΑΤΙΝΩΝ ΣΠΡΙΝΤ
1.         26,27 Μαρτίου            ΣΠΑΡΤΗ  ΛΑΣ
2.         9,10 Απριλίου             ΛΙΒΑΔΕΙΑ ΑΛΦΑΛ
3.         14,15 Μαΐου                ΖΑΚΥΝΘΟΣ  ΑΛΕΖ
4.         3,4  Σεπτεμβρίου         ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΑΛΑΚορίνθου
5.         1, 2 Οκτωβρίου           ΠΥΡΓΟΣ ΑΟΛΑΠ
6.         12,13  Νοεμβρίου       ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΑΛΑΚαλαμάτας

Το Κύπελλο μετράει αν γίνουν και μετρήσουν 5 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 5 από τους 6 αγώνες.
Για να καταταγεί στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχει εκκινήσει  τουλάχιστον σε 3 αγώνες.
Η ειδική διαδρομή των  αγώνων της Λιβαδειάς  και Καλαμάτας θα γίνεται 3 φορές και θα μετράνε και οι 3 χρόνοι.
Η ειδική διαδρομή των  σπριντ θα είναι 10-15 χλμ.

ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΣΦΑΛΤΙΝΩΝ  ΣΠΡΙΝΤ 
1.         26,27 Φεβρουαρίου  ΜΠΡΑΛΟΣ ΑΛΑΛ
2.         9,10   Απριλίου           ΑΛΜΥΡΟΣ ΛΑΒ
3.         28,29 Μαΐου                ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ ΛΑΜΑ
4.         25,26 Ιουνίου              ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ ΑΛΑΚαρπενησίου
5.         16,17 Ιουλίου             ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΛΕΤΑ
6.         10,11  Σεπτεμβρίου     ΑΙΓΙΟ ΑΛΜΑιγίου  
7.         5,6 Νοεμβρίου             ΠΥΡΓΟΣ ΑΟΛΑΠ

Το Κύπελλο μετράει αν γίνουν και μετρήσουν 5 αγώνες.
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 5 από τους 7 αγώνες.
Για να καταταγεί στην τελική βαθμολογία, πρέπει να έχει εκκινήσει  τουλάχιστον σε 3 αγώνες.
Η ειδική διαδρομή των  αγώνων Μπράλου και Αιγίου  θα γίνεται 3 φορές και θα μετράνε και οι 3 χρόνοι.
Η ειδική διαδρομή των  σπριντ θα είναι 10-15 χλμ.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
1.         5,6 Μαρτίου               Ταχύτητα Τρίπολη  Start Line
2.         30/4,1 Μαΐου              Ταχύτητα Τρίπολη  Start Line
3.         25,26 Ιουνίου              Ταχύτητα Μέγαρα Start Line
4.         20,21 Αυγούστου        Ταχύτητα Σέρρες ΛΑΒέροιας
5.         29,30 Οκτωβρίου       Ταχύτητα Μέγαρα Start Line
6.         3,4 Δεκεμβρίου          Ταχύτητα Τρίπολη Start Line

Από τους 6 αγώνες θα μετρήσουν οι 4
Για την τελική κατάταξη κάθε αγωνιζόμενος θα υπολογίζει 4 από τους 6 αγώνες.

Οι υπόλοιπες προκηρύξεις θα ανακοινωθούν σύντομα
Το Ράλλυ ΕΛΠΑ μετράει κάθε μέρα χωριστά.

ΟΜΑΕ : Γενική Συνέλευση

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί Σωματείων και τα άρθρα του Καταστατικού της Ο.Μ.Α.Ε. καλούνται τα ιδρυτικά μέλη της «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ –Ο.Μ.Α.Ε.» την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 18.00 μ.μ. στην έδρα της Ομοσπονδίας, Μεσογείων 395, Αγία Παρασκευή, 3ος όροφος (εντευκτήρια) για την 1η Τακτική Γενική Συνέλευση, με θέματα:

1.      Την έκθεση πεπραγμένων του Δ.Σ.
2.      Τον Οικονομικό απολογισμό και Ισολογισμό για το έτος 2010 και έκθεση εξελεγκτικής Επιτροπής για την Οικονομική Διαχείριση του Δ.Σ. για το οικονομικό έτος 2010.
3.      Προϋπολογισμός διαχειριστικού έτους 2011.
4.      Τροποποιήσεις άρθρων Καταστατικού.
5.      Εγκρίσεις νέων Σωματείων-Μελών
6.      Διάφορες Ανακοινώσεις.
        Αν δεν σχηματισθεί απαρτία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί σύμφωνα με το Καταστατικό, χωρίς άλλη προειδοποίηση τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 2

Άλμα θέσεων σε ένα σκονισμένο τοπίο

Μετά από μια νύχτα υπό βροχή στο bivouac της Cordoba, η αγωνιστική ημέρα
(stage 2 – Δευτέρα 3 Ιανουαρίου) κατέληξε για τον Βασίλη Ορφανό με ένα άλμα
θέσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία των
διοργανωτών στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (
Έλληνας οδηγός βρίσκεται στην 91
σταθερά έδαφος. «Και η σημερινή ειδική ήταν δύσκολη με πολλή σκόνη και γι’
αυτό δεν υπήρχε κανένας λόγος να ρισκάρω σε αυτό το σημείο. Η σκόνη
άλλωστε ήταν και ο λόγος για το 1 λεπτό ποινής που μου επεβλήθη για
παραβίαση του ορίου ταχύτητας καθώς προσπέρασα την ειδική πινακίδα»,
δηλώνει ο ίδιος.
www.dakar.com), oη θέση (06:42:42 στην ειδική), κερδίζοντας
Οι εγκαταλείψεις
170 μηχανές βρέθηκαν στο σημείο εκκίνησης τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου για το
stage 2. 16 οδηγοί πήραν ήδη το δρόμο της επιστροφής για τις πατρίδες τους σε
ένα σημείο που το Rally Dakar έχει πολύ δρόμο μπροστά του.
«Τα δύσκολα έρχονται», λέει ο Βασίλης Ορφανός ο οποίος την Τρίτη 4
Ιανουαρίου θα ξεκινήσει μαζί με τους υπόλοιπους οδηγούς για ένα ετάπ που
θυμίζει την Οδύσσεια: 521 χιλιόμετρα χρονομετρημένης διαδρομής όλο και πιο
κοντά στην έρημο Ατακάμα, ακόμα πιο κοντά στα σύνορα με τη Χιλή.
Stage 3
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά την Τρίτη 4 Ιανουαρίου από το bivouac που
έχει στηθεί στο San Miguel de Tucuman, την πέμπτη μεγαλύτερη πόλη της
Αργεντινής, στο βόρειο τμήμα της χώρας, 1311χλμ.από το Buenos Aires όπου
δόθηκε η εκκίνηση του αγώνα.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η τρίτη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΡΙΤΗ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 3
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: SAN MIGUEL DE TUCUMAN SAN SALVADOR DE JUJUY
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 231 (ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ, QUAD ,
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
) - 408 (ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ)
ü
500 (
«Σπασμένο» στα δυο θα είναι το ετάπ της Τρίτης 4 Ιανουαρίου, η οποία θα
οδηγήσει τους αγωνιζόμενους στο bivouac στο San Salvador de Jujuy. Κόκκινο
και πράσινο, υπόσχονται οι διοργανωτές. Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, οι
οδηγοί των μηχανών για μια ακόμα φορά θα ακολουθήσουν ξεχωριστή
διαδρομή. Οι διοργανωτές σκοπεύουν να τους «βυθίσουν» στα φαράγγια της
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 521 ( ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ & QUADS) –ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ) – 226 (ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ)

DAKAR 2011 - Β. ΟΡΦΑΝΟΣ Πρώτη ημέρα

Με στρατηγική και σταθερό ρυθμό
Ποδαρικό με τον τρόπο που ξέρει από όλα τα χρόνια που συμμετέχει στο
Rally Dakar, έκανε και στον φετινό αγώνα ο Βασίλης Ορφανός. Το τέλος της Κυριακής, της πρώτης καθαρά αγωνιστικής ημέρας τον βρίσκει στο bivouac της πόλης
Cordoba
διατήρησης δυνάμεων. Γνωρίζω από τις προηγούμενες συμμετοχές μου ότι τις
πρώτες μέρες είναι που γίνεται το μεγάλο ξεκαθάρισμα και ότι από εκεί και πέρα
είναι θέμα αντοχής, τεχνικής και εμπειρίας. Λειτουργώ αναγνωριστικά και
πάντα μου βγαίνει», λέει ο Βασίλης.
και στην 113η θέση της κατάταξης χρονομετρημένος στην ειδική διαδρομή με 2ώρες και 37 λεπτά. «Και φέτος εφάρμοσα τη στρατηγική
Τοπίο στη σκόνη
Σε ό, τι αφορά αποκλειστικά στην ειδική διαδρομή του πρώτου
Κυριακής σύμφωνα με τον Βασίλη τα πράγματα ήταν πολύ… πονηρά: «Η σκόνη  ήταν τόση που νόμιζες ότι οδηγούσες στην ομίχλη. Στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής «κρύβονταν» τα πιο γρήγορα κομμάτια ενώ τα τελευταία χιλιόμετρα ήταν απίστευτα τεχνικά με εντούρο κομμάτια, ποτάμια και περάσματα», εξηγεί ο Βασίλης ο οποίος αν έδινε έναν τίτλο στην ειδική αυτό θα ήταν «Ευελιξία και Τεχνική».
stage της
Ο πρέσβης…
«
Έλληνα αναβάτη, στην παρουσίαση της συμμετοχής του στην επίσημη
ιστοσελίδα του αγώνα. «Έβαλα το
και συνεχίζει: «Φέτος με το
(στον συναγωνισμό). Θα προσπαθήσω για το καλύτερο σε αν και ο
ανταγωνισμός μεταξύ των αναβατών των 450κυβικών θα είναι πολύ μεγάλος».
* Πηγή:
Πρέσβης του Dakar στην Ελλάδα» είναι ο χαρακτηρισμός που αποδίδεται στονDakar στα ελληνικά σπίτια», δηλώνει ο ίδιος450 της Aprilia έκανα ένα μεγάλο βήμα παραπάνωwww.dakar.com/dakar/2011/us/rider/097.html.
Stage 2
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά Δευτέρα
3 Ιανουαρίου από το bivouac της Cordoba.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η δεύτερη ημέρα δράσης του 33
ουDakar:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
STAGE 2
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: CORDOBA SAN MIGUEL DE TUCUMAN
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 440
324 (
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 300( ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ & QUADS) –ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ & ΦΟΡΤΗΓΑ)

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Τέλος εποχής!

Φτωχός και πολυφορεμένος τίτλος που στην περίπτωση του χώρου μας στο διαδίκτυο με τον κωδικό rally.gr, δεν προδίδει το μέγεθος του εγχειρήματος σε σχέση κυρίως με την ποιότητα, το βάθος, την υπομονή και το μεράκι των ανθρώπων που το έστησαν και το υποστήριξαν σε κάθε επίπεδο.
Τεχνικές Εκδόσεις και Ίντερνετ μία μεγάλη και σημαντική ιστορία για όλους μας και κυρίως για τον ιδρυτή, Πρόεδρο και Γενικό Διευθυντή της εταιρείας μας, τον δάσκαλό μας Κώστα Καββαθά. Ευαίσθητος και μοναδικός (τα.σ.: το ξεχωριστός και έντιμος είναι λίγο και ας αποτελεί σήμερα τον αυτονόητο φόρο τιμής για κάμποσους “άνδρες όλων των εποχών”…), μας παρέσυρε στο δικό του χωρό γύρω από το διαδίκτυο ευγενικά και με υπομονή. Σε σχέση με το ίντερνετ και τους αγώνες η ιστορία μας επισημοποιείται το 99, με το Θοδωρή Τσίκα, τον αγαπημένο μου φίλο, στο τιμόνι του Γραφείου Τύπου του Ράλλυ Ακρόπολις. Τότε τα πράγματα ήταν πιο φλου σε προώθηση προβολή, αλλά πιο ρεαλιστικά στην ουσία του πράγματος, που έχει να κάνει και με την ιστορία του.

Με τη ευκαιρία, γεμίσαμε ανιστόρητους ψευτογιάππηδες, “παιδιά ενός άλλου πλανήτη” (σ.σ.: πάντως ότι εκφράζουν, μάλλον μπάζα έχει γίνει…, αν κρίνουμε από την κατεδάφιση συγκεκριμένου ιδρυτικού χώρου, σε σχέση με το life style), που με άλλοθι την προώθηση-προβολή, έχουν πάρει φόρα και βέβαια θα τους αντιμετωπίσουμε δυναμικά και δεν θα “μασήσουμε”, αν έτσι πρέπει να γίνει, ώστε να προστατεύσουμε και την ιστορία του αγώνα και ότι ιερό και όσιο τον εκφράζει και μας αφορά. Εννοείται πως ισχύει το ίδιο για όποιον διανοηθεί να “αγγίξει” ύπουλα και να προσβάλλει τις Τ.Ε, αλλά και ευρύτερα τον όμιλό μας.

Απαραίτητη η παρένθεση και επανερχόμενοι να υπενθυμίσουμε πως τότε, το 99 ο ΚΚΕ μας με τον ΘΤ και ομάδα κρούσης τα κομάντο της Τεχνόπολης, με το Φίλο Μαθιό Μανσόλα σε διάφορους ρόλους, συνεργάστηκαν άψογα με τους ανθρώπους της Infomega, τους Κυρίους Νικόλα Ανδριτσάκη και Γιώργη Λαοπόδη (μας συνδέει βαθιά φιλία από τις αρχές του 70, όντας εκείνος “διοικητικό στέλεχος” και ο υπογράφων μαθητής στη σχολή του Ιαβέρη, στην οδό Μιχαλακοπούλου, όπου ο “χοντρός” μας δίδαξε και ιστορία!) και έτσι απλά, προέκυψε η “ζωντανή” κάλυψη του WRC σε επίπεδο αποτελεσμάτων! Δίδαξαν οι Ελληνάρες και η συνέχεια (σ.σ.: μπορεί και παράλληλα), είχε να κάνει με το rally.gr, πιο απλά η αγωνιστική ηλεκτρονική εφημερίδα των 4Τροχών. Κάπου εδώ αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς η συμβολή του Γιώργου Ξηνταρακου στο σχεδιασμό την αναβάθμιση και την σύντήρηση του site ολα αυτά τα χρόνια! Στην αρχή και πάντα, τα πάντα ήταν πολύ δύσκολα και τα μόνα έσοδα, απαραίτητο στοιχείο ώστε να μείνει όρθια η προσπάθεια, προέκυπταν από “μείωση” των εσόδων των 4Τροχών, αφού μόνο έτσι κατάφερνε ο μετρ του είδους ο κ. Βρόντος και οι συνεργάτες του, να πείσουν τους “μεγάλους” συνεργάτες τους εμπλεκόμενους σε F1 και WRC να υποστηρίξουν διαφημιστικά την προσπάθεια. Παίζαμε πάντα με τα όρια στο περιβόητο μπάτζετ, απλά για να υπάρχει η αξιοπρέπεια κυρίως σε σχέση με τους συνεργάτες μας και όχι για να καλυφθούν τα όποια άλλα έξοδα για τεχνικούς κ.α. αντίστοιχα κονδύλια. Όταν η εταιρεία μας σε επίπεδο μετοχικής σύνθεσης άλλαξε, στην Τεχνόπολις οι Κύριοι Γιώργης Καρούζος και Τρύφων Σωτηρόπουλος και παρά το ύπουλο κτύπημα που δέχτηκαν από “ψευτογιάπηδες” και άλλους πονηρούς με “γνώσεις” και έχασαν το site του ΡΑ μετά από 10χρονη συνεργασία, συνέχισαν να υποστηρίζουν το rally.gr, παρά το κόστος και άσχετα με το ότι έπρεπε να προχωρήσουν σε επιχειρηματικό ανασχεδιασμό με πολύ υψηλό κόστος.
Πρόσφατα μάλιστα ολοκλήρωσαν, με αρχοντιά και εντιμότητα περίσσευμα, που διδάσκει το πώς ακόμα και σήμερα γίνονται πράξεις ισορροπημένες και τηρούνται οι συμφωνίες!

Στα πλαίσια των αλλαγών την τελευταία τριετία η εταιρεία μας, οι Τ.Ε., συνέχισε την υποστήριξη σε σχέση με το περιεχόμενο επιλέγοντας να καλύπτει καταρχήν την προσπάθεια ανθρώπων, συντακτών και φωτογράφων και στη συνέχεια, των εξόδων που απαιτούνται για τη “ζωντανή” κάλυψη. Δυστυχώς το κόστος παρά τις προσπάθειες ήταν και παραμένει σημαντικό, ενώ τα ευκαιριακά έσοδα, με διαφημίσεις ανθρώπων του χώρου, που την ώρα που οι “μεγάλοι” την απαξίωσαν, αυτοί τίμησαν την προσπάθεια και τους ευχαριστούμε, εξελίχθηκαν αρνητικά, φτάνοντας τους τελευταίους μήνες στο μηδέν.

Ενόψει της νέας χρονιάς και συγκεκριμένα από μεθαύριο 1η Ιανουαρίου, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε την όποια δημοσιογραφική κάλυψη στο δικό μας rally.gr και μέσα από το site των 4Τροχών θα συνεχίσουμε την κάλυψη αγώνων F1 και WRC.
(Το πόσο ζωντανή θα είναι, εξαρτάται από τον κ. Γιάννη Βρόντο και από την εξαιρετική συνεργάτιδά του, την κα Ιωάννα Σιάνη που έχει την εμπορική ευθύνη των ιστοσελίδων μας.)

Η από εκεί και πέρα, η “κάλυψη” των Ελληνικών αγώνων μας προβληματίζει και μας ανησυχεί αφού εμπλεκόμαστε σε αυτούς έχοντας μάλιστα σημαντικό ρόλο και τεράστια ευθύνη, αλλά ποτέ ο υπογράφων αυτό το “παιχνίδι” με τον έντονο συναισθηματισμό δεν το είδε “δουλειά”. Η εργασία μας πρέπει να προστατευτεί με κάθε τρόπο, αφού είμαστε υποχρεωμένοι να κρατάμε ζωντανό το “moto” του Καββαθά που λέει: “οι άνθρωποι πάνω από όλα”, όσο τουλάχιστον εκείνος έχει το μαχαίρι και διαχειρίζεται και την πίττα.
Από την άλλη. Δεν είναι ώρα για δάκρυα και βέβαια μένουμε ψύχραιμοι πληκτρολογώντας και αρνούμαστε να παρασυρθούμε και να απαντήσουμε σε όσους αιφνιδιάστηκαν, απόρησαν και στεναχωρήθηκαν (;). Ε, ναι χαμογελάμε!

Πάντως, τη “μάχη της φωτογραφίας” τη ζήσαμε και ως αγωνιστικοί συντάκτες από το 1980 μέχρι που ήρθε ο κ. Θωμάς Κ. Ευθυμίου και μας τίμησε προσφέροντας ήθος και επαγγελματισμό στη “μηχανή” μας, τη ζουν οι συνεργάτες μας και μέχρις εδώ και τίποτα περισσότερο, ή λιγότερο.
Απλά ευχαριστούμε πολύ, τον ΚΚΕ που άνοιξε το δρόμο και μας μετέφερε το όραμά του, όσους υποστήριξαν την προσπάθεια μέσα και έξω και βέβαια, ζητάμε συγγνώμη σε όσους αδικήσαμε. Όπου και αν εμπλέκονται. Πίσω από τη σκηνή (σ.σ.: διοικητικοί, τεχνικοί, συντάκτες, φωτογράφοι) ή στη σκηνή, όπου ο οδηγός αγώνων, ο συνοδηγός του και οι τεχνικοί τους παραμένουν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές.
Κριτής όλων μας ο θεατής, όπως και αν εκφράζεται και σε όποιο επίπεδο. Ο σεβασμός μας λοιπόν δεδομένος προς όλες τις κατευθύνσεις.

Κύριε Κώστα απλά ευχαριστούμε. Μαθιέ μου “πάμε για άλλα” και εσείς Σωτηρο-Καρούζοι, απλά, υπόκλιση και θερμή δυνατή χειραψία εφ όλης της ύλης._Στράτης Χατζηπαναγιώτου-Στρατισινο, απλά βοηθός του ΚΚΕ. Ότι πιο τιμητικό!