Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Η F1 πάει Ιαπωνία



Φέτος, η Pirelli φέρνει σκληρές γόμες P Zero Silver και μαλακές P Zero Yellow στην Ιαπωνία: οι αντίστοιχες περσινές επιλογές ήταν μεσαία και μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, οι φετινές γόμες είναι γενικά πιο μαλακές, που σημαίνει ότι τα ελαστικά που θα δούμε στην Ιαπωνία θα προσφέρουν ακόμα υψηλότερες επιδόσεις, κάτι το οποίο διαπιστώθηκε σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Αυτό δεν φαίνεται πάντα στο χρόνο γύρου, λόγω των νέων τεχνικών κανονισμών του 2012 που καθυστερούν ελαφρώς τα μονοθέσια και μειώνουν τις διαφορές στην ταχύτητα. Ωστόσο, τα ίδια τα ελαστικά έχουν ωφεληθεί από την μεγαλύτερη διάρκεια μέγιστης απόδοσης και η Σουζούκα είναι μία πίστα που δοκιμάζει τα πάντα. Μαζί με τη Βαρκελώνη, είναι ένα σιρκουί όπου καταγράφονται τα υψηλότερα φορτία ενέργειας στις γόμες P Zero, κυρίως λόγω των πολλών, παρατεταμένων και γρήγορων στροφών όπως η 130R και η Spoon.
Πράγματι, η 130R είναι η ταχύτερη της χρονιάς και τα μονοθέσια μπαίνουν με 310χλμ/ώρα και έβδομη σχέση, ενώ τα ελαστικά υποβάλλονται σε τρεις ταυτόχρονες δυνάμεις: αεροδυναμική πίεση, στρίψιμο και επιτάχυνση. Η πλευρική δύναμη μόνο αντιστοιχεί σε 3,1g, αλλά επειδή η 130R είναι ανοιχτή στροφή δεν καταπονεί τα ελαστικά με τη μεγαλύτερη πλευρική δύναμη: αντίθετα, αυτό συμβαίνει στη Στροφή 7, την Dunlop Curve, όπου το πλευρικό φορτίο κορυφώνεται στα 3,4g. Λόγω όλων των μηχανικών και θερμικών απαιτήσεων της γόμας, πολλές φορές η θερμοκρασία του πέλματος ξεπερνά τους 110 βαθμούς Κελσίου.
Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι περίπλοκες στην Ιαπωνίαστο παρελθόν, χρειάστηκε ακόμα και να ματαιωθούν κατατακτήριες δοκιμές μέχρι την Κυριακή το πρωί λόγω ισχυρής καταιγίδαςγι αυτό όπως πάντα η Pirelli θα φέρει το ενδιάμεσο Cinturato Green και το πλήρως βρόχινο Cinturato Blue.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:
Paul Hembery: «Η Σουζούκα είναι σίγουρα μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πίστες στο ημερολόγιο της F1 για εμάς: όχι μόνον από τεχνικής απόψεως αλλά και λόγω της μοναδικής ατμόσφαιρας. Οι οπαδοί είναι από τους πλέον ειδήμονες και ενθουσιώδεις σε όλο τον κόσμο, και πάντα βιώνουμε μία πολύ θερμή υποδοχή. Ωστόσο, η διάταξη της πίστας είναι αυτή που δημιουργεί την τεχνική πρόκληση: Η Σουζούκα είναι μία κλασική πίστα για τους οδηγούς, παρόμοια με το Σπα ή τη Μόντσα, με μερικές από τις πιο θεαματικές στροφές της χρονιάς και ελάχιστα περιθώρια για λάθος. Και ενώ από τα ονόματα των ελαστικών μπορεί να φαίνεται ότι φέρνουμε σκληρότερες γόμες στην Ιαπωνία φέτος, στην πραγματικότητα είναι πιο μαλακές. Παρά τις αυξημένες απαιτήσεις στη γόμα και τη δομή μπορούν να αντέξουν τις τεράστιες δυνάμεις στις οποίες υφίστανται από τον ένα γύρο στον άλλο. Καθώς υπάρχει σαφής διαφορά επιδόσεων μεταξύ των γομών, ελπίζουμε να απολαύσουμε έξτρα επιδόσεις και συγκινήσεις σε έναν ήδη κλασικό αγώνα. Έτσι ανοίγονται οι ευκαιρίες και για πολλές διαφορετικές στρατηγικές, που όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει φέτος μπορεί να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μία αξέχαστη νίκη ή να βοηθήσουν τους οδηγούς να πετύχουν ένα κορυφαίο αποτέλεσμα ακόμα και αν έχουν ξεκινήσει από χαμηλά στο grid. Πέρσι, το πρωτάθλημα των οδηγών κρίθηκε στη Ιαπωνία, αλλά φέτος υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός ώστε κανένα συμπέρασμα δεν θεωρείται ασφαλές για την τελική κατάταξηκάτι που κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον όλων των οπαδών
Από τη θέση του οδηγού:
Kamui Kobayashi (Sauber F1 Team): «Η πίστα της Σουζούκα είναι πολύ ξεχωριστή – όχι επειδή είναι το grand prix της πατρίδας μου! Είμαι σίγουρος ότι πολλοί οδηγοί θα συμφωνήσουν ότι πρόκειται για ένα θαυμάσιο σιρκουί   πολύ τεχνική πίστα, πραγματικά συναρπαστική στην οδήγηση και πολύ δύσκολη για να εκτελέσεις έναν τέλειο γύρο, κάτι που αποτελεί μέρος της πρόκλησης. Για να μάθεις καλά μία πίστα, αρκεί να κάνεις 20 – 30 γύρους. Αλλά στη Σουζούκα, μαθαίνεις ακόμα και μετά από εκατοντάδες γύρους. Πιστεύω ότι το μονοθέσιό μας θα πηγαίνει πολύ γρήγορα εκεί. Η άσφαλτος προσφέρει άφθονη πρόσφυση, που σημαίνει ότι τα ελαστικά φτάνουν εύκολα σε θερμοκρασίες λειτουργίας, αλλά είναι αρκετά δύσκολο να τα διαχειριστείς για πολλούς γύρους. Οι στροφές υψηλών ταχυτήτων εμφανώς καταπονούν πολύ και τα ελαστικά. Ασφαλώς για μένα, το grand prix της πατρίδας μου είναι κάτι ξεχωριστό. Οι Ιάπωνες οπαδοί είναι εξαιρετικοί και η διάθεση και η ατμόσφαιρα που δημιουργούν παρέχουν μεγάλη στήριξη. Και δεν εμψυχώνουν μόνον εμένα! Είναι αληθινοί οπαδοί της F1 και νιώθω πραγματικά περήφανος γι’ αυτούς».
Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:
  Lucas di Grassi: «Η πίστα της Σουζούκα είναι πραγματικά απολαυστική και πάντα μας προσφέρει ωραίο θέαμα αλλά δεν είναι τόσο εύκολο για τα ελαστικά λόγω των υψηλών απαιτήσεων: το πρώτο τμήμα του γύρου για παράδειγμα, περιλαμβάνει τη μία στροφή μετά την άλλη και τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς χωρίς να προλαβαίνουν να κρυώσουν. Υπάρχουν πολλές συνδυασμένες δυνάμεις, κυρίως όταν τα αυτοκίνητα στρίβουν και επιταχύνουν, και αυτό πάντα τα καταπονεί. Λόγω αυτού, δεν υπάρχει ποτέ πρόβλημα στην προθέρμανση των ελαστικών, αλλά ασφαλώς πρέπει να έχεις το νου σου στα μεγαλύτερα stint, κυρίως όταν το όχημα είναι γεμάτο καύσιμο. Είναι καλό που έχουμε φέτος σκληρή γόμα στην Ιαπωνία: Δοκίμασα πολύ το σκληρό ελαστικό του 2012 και πρόκειται για ένα πολύ ευέλικτο προϊόν που προσφέρει υψηλές επιδόσεις και αντοχή: μεγάλο βήμα σε σχέση με την αντίστοιχη γόμα του 2011. Το μαλακό ελαστικό θα είναι η τέλεια επιλογή για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά θα περιμένω να δω τι μπορεί να κάνει το σκληρό κατά τη διάρκεια του αγώνα».
Τεχνικές πληροφορίες:
  • Παρά το ότι οι συνεχόμενες στροφές καταπονούν πολύ τα ελαστικά, η ρέουσα φύση της πίστας δημιουργεί τις χαμηλότερες απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης από όλη τη χρονιά. Το μοναδικό μέρος που τα ελαστικά πρέπει να προσφέρουν τη μέγιστη ελκτική πρόσφυση είναι βγαίνοντας από τη φουρκέτα (Στροφή 11) και το κατηφορικό τελευταίο σικέιν. Η καταπόνηση των φρένων είναι επίσης συγκριτικά χαμηλή.
  • Το εμπρός-δεξί ελαστικό είναι ιδιαίτερα επιφορτισμένο στην Ιαπωνία: στη στροφή 130R, για παράδειγμα, υφίσταται το αντίστοιχο 800 κιλών αεροδυναμικής πίεσης – ενώ στρίβει με μέγιστη ταχύτητα.
  • Τα υψηλά επίπεδα καταπόνησης στα ελαστικά μπορεί να προκαλέσουν υπερθέρμανση που αλλοιώνει τη γόμα, αν το σετάρισμα του μονοθεσίου δεν είναι σωστό. Αυτό το φαινόμενο είναι το αποτέλεσμα τοπικής συσσώρευσης θερμότητας, κυρίως στον ώμο του ελαστικού, καθώς κάμπτεται. Εάν αυτό δεν αντιμετωπιστεί με μείωση των απαιτήσεων στο ελαστικό, ενδέχεται να προκληθεί αποκόλληση τμημάτων του πέλματος, κάτι που θα επηρεάσει τις επιδόσεις.

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Το Mitsubishi i-MiEV στο Hi-Tech EKO Mobility Rally 2012



To i-MiEV, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Mitsubishi θα συμμετάσχει στο διεθνή αγώνα Hi-Tech EKO Mobility Rally 2012, που διοργανώνεται από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. στην Αττική, στα πλαίσια του Κυπέλλου Εναλλακτικών Μορφών Ενέργειας της FIA,  το Σαββατοκύριακο 6 - 7 Οκτωβρίου 2012. Το πλήρωμα του i-MiEv αποτελείται από τους δημοσιογράφους Γιώργο Λιβέρη και Διονύση Λιβέρη με μακρόχρονη εμπειρία σε αγώνες ακριβείας.

Είναι η πρώτη φορά που 4 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα συμμετάσχουν στην Ελλάδα σε διεθνή αγώνα, ο οποίος συνολικά έχει 24 συμμετοχές και θα διεκδικήσουν βαθμούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIA επί ελληνικού εδάφους.

Εκτός από την ελληνική συμμετοχή του Mitsubishi i-MiEV τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι: η Ισπανική συμμετοχή των Jesus Echave -  Juanan Delgado με αυτοκίνητο Nissan Leaf, η Ιταλική συμμετοχή των Fuzzy Walter Kofler - Franco Gaioni με αυτοκίνητο Think City και ηοι ελληνικές συμμετοχές των Γιώργου Καπλάνη - Πέτρου Σπυρόπουλου με αυτοκίνητο Tazzari Zero Special Edition.

Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί το Σάββατο 6 Οκτωβρίου στις 13.30 από το χώρο του “Holiday Inn-Athens Airport” στην Αττική οδό. Όσοι επιθυμούν να δουν το Mitsubishi i-MiEv και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά την, μετά τον τερματισμό, φόρτισή τους με ηλεκτρική ενέργεια μπορούν να προσέλθουν την Κυριακή 7 Οκτωβρίου το απόγευμα από τις 17.30 μέχρι τις 18.30 στο “Holiday Inn-Athens Airport” όπου στη συνέχεια θα δουν και τον τερματισμό των υβριδικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα ό οποίος θα γίνει από 18.30 έως 19.00

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο i-MiEV που αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ανοίγει νέους δρόμους για την οικολογική, αυτοκινητιστική κουλτούρα. Το απόλυτο eco-car, δίνει λύση στις δύσκολες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το αυτοκίνητο, όπως είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, η παγκόσμια αύξηση της θερμότητας και η εξάντληση των ενεργειακών πηγών βασισμένων στο πετρέλαιο




Κύρια Προϊοντικά Χαρακτηριστικά

1.    Μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι
Το i-MiEV είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων (ZEV), το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι. Ακόμα και αναφορικά με το CO2 που εκπέμπεται στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, το i-MiEV παράγει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 του βενζινοκίνητου iminicar (εσωτερικές μετρήσεις με βάση το μέσο όρο εκπομπών από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιαπωνία).

2.    Λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια 100%
Το i-MiEV είναι πολύ οικονομικό επειδή χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια σαν πηγή ισχύος. Επίσης, ανάλογα με το τιμολόγιο της εταιρίας ηλεκτρικής ενέργειας, το λειτουργικό κόστος μπορεί να μειωθεί περαιτέρω, με φόρτιση της μπαταρίας στο διάστημα που ισχύει νυχτερινό τιμολόγιο (εκτός περιόδου αιχμής). Σύμφωνα με μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) έδειξαν ότι το i-MiEV καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια αξίας 1,21 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα διανυόμενης απόστασης.

3.    Αθόρυβο, ευέλικτο, άνετο
Το i-MiEV υπόσχεται μία αθόρυβη και άνετη οδηγική εμπειρία, που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα EV, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μεγιστοποιώντας την άριστη απόκριση και τη ροπή στης χαμηλές στροφές που είναι έμφυτη στον ηλεκτροκινητήρα, το i-MiEV επιτυγχάνει ένα επίπεδο απόκρισης και επιδόσεων που υπερβαίνει αυτό του βενζινοκίνητου turbo i" minicar.

4.    Μεγάλη αυτονομία για καθημερινή χρήση
Το i-MiEV έχει αυτονομία με μία φόρτιση 150 km στον Ευρωπαϊκό αστικό κύκλο οδήγησης 10-15. Αυτό του παρέχει μία αυτονομία που είναι επαρκής για καθημερινή οδήγηση μίνι αυτοκινήτου.