Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Επιστροφή στα εξατάχυτα με νίκη για τον Σταθακόπουλο

Η προσωρινή επιστροφή του Άγγελου Σταθακόπουλου στην κατηγορία των εξατάχυτων Kart, είχε την καλύτερη δυνατή εξέλιξη. Στο Lonato, την πίστα που σε καθημερινή βάση φιλοξενεί δοκιμές αφού στην περιοχή εδρεύουν οι περισσότεροι κατασκευαστές Kart, ο Έλληνας οδηγός κατάφερε να επιβληθεί των αντιπάλων του στην κατηγορία Six Speed Over στα πλαίσια του 2ου αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος Championkart, την Κυριακή 1η Απριλίου. Ο ενιαίος χαρακτήρας του θεσμού έδωσε τη δυνατότητα της διάκρισης στον Σταθακόπουλο αφού όλοι οι οδηγοί συμμετείχαν με ίδια σασί, μοτέρ και λάστιχα. Έτσι, είχε απλά να προσαρμοστεί στο Kart και την πίστα. Το ξεκίνημα των δοκιμών του επεφύλασσε κάποιες αρνητικές εξελίξεις χάνοντας πολύ χρόνο στα 3 πρώτα σκέλη των δοκιμών. Έχοντας πολύ καλή τεχνική υποστήριξη και καθόλου άγχος, κατάφερε μαζί με την ομάδα του να συγκεντρώσει πολύτιμα στοιχεία ακόμα και από αυτά τα σκέλη. Σε συνδυασμό με τις προσεκτικές δοκιμές που έκανε στη συνέχεια εμφανίστηκε έτοιμος για τη διάκριση την Κυριακή. Καθώς υπήρχαν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης, η εντατική δουλειά συνεχίστηκε και ήρθε η νίκη, αποτέλεσμα που σε καμία περίπτωση δεν περίμενε ούτε ο ίδιος. Αυτή τη φορά στάθηκε και λίγο τυχερός αφού ο βασικός του αντίπαλος αντιμετώπισε προβλήματα στον τελικό στερώντας και από τους δύο μια όμορφη μάχη. Αμέσως μετά την απονομή, μαζί με την ομάδα του, τη Vangelas Racing, ξεκίνησε την προετοιμασία για την επόμενη μέρα. Το πρόγραμμα της Δευτέρας περιλάμβανε δοκιμές των ελαστικών Le Cont. Παρουσία εκπροσώπου της Le Cont αλλά και του βασικού της τεχνικού, ο Σταθακόπουλος οδήγησε διαφορετικές γόμες και κυρίως τη μεσαία γόμα που θα χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το Ιταλικό πρωτάθλημα αλλά και σε αγώνες της Τσεχίας, όπου δραστηριοποιείται η Vangelas Racing.

«Ήταν ένα έντονο τριήμερο που περιλάμβανε πολλές μοναδικές εμπειρίες. Επιστροφή στα δυνατά εξατάχυτα Kart, η πιο φημισμένη και «δουλεμένη» πίστα της Ιταλίας, νέα ομάδα, νέος θεσμός και τέλος, μετά τον αγώνα, δοκιμές ελαστικών μαζί με τον κατασκευαστή! Η πολύ καλή διάθεση που είχα ταξιδεύοντας με το Superfast XII ενισχύθηκε φτάνοντας στην πίστα του Lonato. Εκεί συνάντησα τους ανθρώπους της Vangelas Racing που είχαν ετοιμάσει τα πάντα, αλλά και γνώριμα και συμπαθέστατα πρόσωπα από την Parolin, διοργανώτρια του Championkart. Το επίπεδο της διοργάνωσης και του ανταγωνισμού ήταν πολύ καλό από το 2008 όταν συμμετείχα και πάλι σε έναν αγώνα, αλλά αυτή τη φορά έμεινα πραγματικά έκπληκτος. Η προσαρμογή μου στο νέο Kart έγινε πολύ εύκολα χάρη στη δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί της Vangelas Racing και τη βοήθεια που προσέφεραν όταν χρειάστηκε οι άνθρωποι της Parolin. Έτσι, συγκεντρώθηκα στην οδήγηση, συνήθισα γρήγορα και πάλι το κιβώτιο ταχυτήτων και τα εμπρός φρένα και πριν το καταλάβω, βρέθηκα στην εκκίνηση, από στάση και πάλι. Δυνατές μάχες, προσπεράσματα βελτίωση σε κάθε γύρο και τελικά, ήρθε η νίκη. Λέω ήρθε γιατί μπορεί να προσπάθησα και να βελτιώθηκα πολύ αλλά στάθηκα και τυχερός αφού την κρίσιμη στιγμή ο βασικός μου αντίπαλος αντιμετώπισε πρόβλημα και τον προσπέρασα εύκολα. Η νίκη αυτή ήταν ο καλύτερος τρόπος για να ευχαριστήσω τη Vangelas Racing που μου έδωσε την ευκαιρία να συμμετέχω σε αυτόν τον αγώνα. Όμως δεν ήταν η μοναδική ευκαιρία που μου έδωσε. Μετά τον αγώνα, τη Δευτέρα, πραγματοποίησα για λογαριασμό της Τσέχικης ομάδας, δοκιμές των ελαστικών Le Cont με την παρουσία τεχνικών της κατασκευάστριας εταιρείας. Μια πραγματικά απίστευτη εμπειρία και είμαι πάρα πολύ τυχερός που είχα αυτή τη δυνατότητα. Δοκιμάσαμε πολλές διαφορετικές γόμες και ρυθμίσεις στο kart και συλλέξαμε πολλά και χρήσιμα στοιχεία ενώ έπρεπε να προσαρμόσω και το στυλ οδήγησης ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαμε σε κάθε δοκιμή. Θέλω να αφιερώσω αυτή τη νίκη στη Superfast Ferries που είναι δίπλα μου σε κάθε μου προσπάθεια για 7η χρονιά και στη Vangelas Racing που με εμπιστεύθηκε να συμμετέχω για λογαριασμό της στον αγώνα και τις δοκιμές με τη Le Cont».

Η προσπάθεια του Άγγελου Σταθακόπουλου υποστηρίζεται για 7η χρονιά από τη Superfast Ferries που διαθέτει στόλο 5 υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας και Πειραιά-Ηρακλείου και είναι μέλος της Attica Group προσφέροντας σύγχρονες και υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο συγκεκριμένο αγώνα, συμμετείχε ως επίσημος οδηγός της Vangelas Racing, αγωνιστικής ομάδας που εδρεύει στην Τσεχία.

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

ACROPOLIS RALLY 2012: Διευρύνεται το Hall of Fame

Μια νέα κατηγορία, αφιερωμένη στους συνοδηγούς που έγραψαν τη δική τους ιστορία, εμπλουτίζει το Hall of Fame του Ράλλυ Ακρόπολις. Η ψηφοφορία για αυτήν την καινούργια κατηγορία, η οποία πλαισιώνει τις υπάρχουσες πέντε, θα μείνει ανοιχτή για το το κοινό μέχρι τις 15 Μαΐου, με στόχο, όπως και το 2011, οι φίλοι του αγώνα να αναδείξουν τον αγαπημένο τους ανάμεσα σε δέκα από τους σημαντικότερους συνοδηγούς που συμμετείχαν στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Οι υποψήφιοι είναι οι:

Christian Geistdorfer
Ο Γερμανός συνοδηγός που κατέκτησε 2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα και 2 νίκες στο Ακρόπολις, στο πλευρό του οδηγού-θρύλου, Walter Rohrl. Το 1978, κέρδισαν τον αγώνα με Fiat 131 Abarth Rally, ενώ το 1983 αναδείχθηκαν νικητές, στα πηδάλια μιας Lancia 037. Ακόμη, κατέκτησαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1980 και το 1982.

Λώρης Μελετόπουλος («ΕΛ ΕΜ»)
Ακόμη ένας εξαιρετικός και πολύπειρος συνοδηγός. Έχει βρεθεί παραπλεύρως ορισμένων από τους καλύτερους Έλληνες οδηγούς, ενώ έχει τερματίσει 4 φορές στην πρώτη ελληνική θέση του Ράλλυ Ακρόπολις (2004, 2005, 2006, 2007), στο πλευρό του Άρη Βωβού, με καλύτερό τους αποτέλεσμα την 8η θέση γενικής το 2004, που τους έδωσε ένα βαθμό στο WRC -με Ford Focus WRC.

Daniel Elena
Ο πολυνίκης συνοδηγός του WRC έχει κατακτήσει 8 πρωταθλήματα στο πλευρό του Sebastien Loeb, με τον οποίο συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν, όλα με Citroen. Στο Ακρόπολις έχει σημειώσει 2 νίκες στο πλευρό του Γάλλου οδηγού, την πρώτη το 2005 με Citroen Xsara και τη δεύτερη το 2008, με Citroen C4.

Ilka Kivimaki
Ίσως μαζί με τον οδηγό του, Markku Alen, να αποτελούν το πιο αδικημένο πλήρωμα της σύγχρονης ιστορίας των ράλλυ. Νικητές στο Ακρόπολις το 1987, στην πρώτη χρονιά των αυτοκινήτων κατηγορίας Α, μετά την κατάργηση του Group B, με Lancia Delta 4WD, ήταν οι Πρωταθλητές Ράλλυ του 1978, όταν ο θεσμός ονομαζόταν «Κύπελλο Οδηγών FIA» και ήταν ο πρόδρομος του WRC.

Fabrizia Pons
Η μοναδική γυναίκα συνοδηγός, που έχει κερδίσει τον αγώνα. Στο πλευρό της Michelle Mouton, αποτέλεσαν το πλήρωμα που τα έβαλε στα ίσια με τους άνδρες και μάλιστα τους κέρδισε με άνεση το 1982, με Audi Quattro. Στο Ακρόπολις, η πολύπειρη Pons έχει συμμετάσχει εκτός από τη Γαλλίδα οδηγό και με το μεγάλο Ari Vatanen.

David Richards
Προτού αναλάβει διοικητικές θέσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο Βρετανός υπήρξε σημαντικός συνοδηγός. Νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις το 1980 και 1981, στο πλευρό ενός από τους ταχύτερους και πιο αγαπητούς οδηγούς, του μεγάλου Ari Vatanen, με Ford Escort. Με το Φινλανδό, κατέκτησαν και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 1981.

Tiziano Siviero
Ο πιο επιτυχημένος Ιταλός συνοδηγός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Όντας το «μυαλό» του Massimo –Micky- Biasion, κατέκτησαν 2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλλυ (1988, 1989) με την εκπληκτική Lancia Delta HF Integrale. Στο Ακρόπολις επικράτησαν 3 φορές, δυο με τη Lancia το 1988, 1989 και ακόμη μία το 1993, έχοντας μεταπηδήσει στη Ford, όταν μοιράστηκαν το νέο τότε Ford Escort RS Cosworth.

Κώστας Στεφανής
Ο πολυνίκης Έλληνας συνοδηγός του αγώνα. Έχοντας σημειώσει ταχύτερους χρόνους γενικής στο Ακρόπολις στο πλευρό του «Ιαβέρη», κατέκτησαν την πρώτη θέση ανάμεσα στους Έλληνες το 1979, όταν τερμάτισαν στην 5η θέση γενικής με Ford Escort. Ακόμη, αναδείχθηκε πρώτος Έλληνας το 1983, στο πλευρό του Ανδρέα Παπατριανταφύλλου με Toyota Corolla KE35. Την πενταετία 1988-1992 ήταν ο μόνιμος Έλληνας νικητής με οδηγό τοn «Τζίγγερ», με Lancia Delta και Toyota Celica, ενώ κέρδισε τον αγώνα το 1995, όταν δεν προσμετρούσε στο WRC, με τον Άρη Βωβό και Lancia Deltona.

Hans Thorszelius
Ο συνοδηγός του μεγάλου συμπατριώτη του, Σουηδού, Bjorn Waldegard, με τον οποίο κατέκτησαν το πρώτο επίσημο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, το 1979. Στη χώρα μας αναδείχθηκε δύο φορές νικητής, το 1977 και 1979, με Ford Escort και φυσικά, οδηγό τον Waldegard.

Κώστας Φερτάκης
Καθοδήγησε από το δεξί κάθισμα κορυφαίους Έλληνες οδηγούς, ενώ κέρδισε την πρώτη θέση ανάμεσα στους Έλληνες το 1986, στο πλευρό του «Στρατισίνο», όταν τερμάτισαν στην 5η θέση γενικής με Nissan 240 RS τoυ εργοστασίου. Θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους Έλληνες συνοδηγούς όλων των εποχών με πάρα πολλές συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις δίπλα σε μεγάλους οδηγούς όπως ο Γιώργος Μοσχούς, ο Ιαβέρης, ο Χρήστος Πανουργιάς κ.ά.

Για να ψηφίσετε για το Hall of Fame πιέστε τον σύνδεσμο www.acropolisrally.gr

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

F1: Μαλακές και μεσαίες γόμες για τις γρήγορες στροφές της Κίνας

Η στρατηγική ελαστικών θα έχει τον πρώτο  λόγο σε έναν τους πιο απαιτητικούς τεχνικά αγώνες της χρονιάς, καθώς η Pirelli ταξιδεύει στη Σαγκάη για το Κινεζικό Grand Prix. Πέρσι, οι τρεις πρώτοι της κατάταξης τερματισμού χρησιμοποίησαν διαφορετικές στρατηγικές σε έναν αγώνα που κρίθηκε στον τελευταίο γύρο -  και καθώς φέτος μειώθηκαν οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των γομών, η έμφαση στη στρατηγική γίνεται ακόμα πιο σημαντική.
Η Pirelli φέρνει στην Κίνα τη μεσαία γόμα P Zero White και τη μαλακή P Zero Yellow: ένα σιρκουί που είναι διάσημο για τις γρήγορες και παρατεταμένες στροφές, τις μεγάλες ευθείες και τα έντονα φρεναρίσματα.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρατηγική ελαστικών, ενώ πέρσι νικηφόρα αποδείχτηκε η στρατηγική τριών pit stop. Τα μεσαία και μαλακά ελαστικά εγγυώνται τον καλύτερο συγκερασμό μεταξύ πρόσφυσης και επιδόσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αλλά και η βροχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο, γι’ αυτό ενδέχεται να δούμε τα ενδιάμεσα Cinturato Green και τα Cinturato Blue full wet. Αντίθετα με τη Μαλαισία όπου οι νεροποντές είναι συνήθως σύντομες και ισχυρές, η βροχή στην Κίνα είναι συχνά ελαφριάς έντασης αλλά μεγάλης διάρκειας, με ιδανική την ενδιάμεση γόμα.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το GP Κίνας αποδείχτηκε ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες στην πρώτη μας χρονιά με τη στρατηγική ελαστικών σε ρόλο κλειδί, επομένως έχουμε δύσκολη αποστολή. Ωστόσο, η φετινή φιλοσοφία μας μεγαλώνει τη χιλιομετρική κάλυψη σε συνθήκες μέγιστων επιδόσεων με slick ελαστικά, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να τρέχουν πιο ανταγωνιστικά και με μικρότερες χρονικές διαφορές. Αν και οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος ενδέχεται να είναι πολύ χαμηλές στην Κίνα, η φθορά των ελαστικών είναι κατά κανόνα υψηλή λόγω διάταξης της πίστας. Επομένως, παρά το ότι έχουμε τις ίδιες γόμες που είδαμε στην Αυστραλία – μεσαίες και μαλακές – τα P Zero θα αντιμετωπίσουν μία τελείως διαφορετική πρόκληση αυτό το Σαββατοκύριακο στη Σαγκάη».  

Από τη θέση του οδηγού:

Sergio Perez, Sauber F1 Team: «Για τα ελαστικά στη Σαγκάη πολύ σημαντικό είναι το σωστό σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στον εμπρός άξονα. Οι γρήγορες, παρατεταμένες στροφές, κυρίως η Νο 1, καταπονούν εξαιρετικά τα εμπρός ελαστικά και απαιτείται προσοχή για την καθυστέρηση της φθοράς τους. Αυτό είναι το σημαντικότερο από πλευράς ελαστικών στο Shanghai International Circuit. Ανυπομονώ γι’ αυτό τον αγώνα. Έχουμε αποδείξει ότι η Sauber C31-Ferrari μπορεί να είναι ανταγωνιστική. Τώρα πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι και να επιδιώξουμε με κάθε τρόπο περαιτέρω βελτιώσεις.

Ο οδηγός δοκιμών της Pirelli:

Jaime Alguersuari: «Στο Κινεζικό grand prix, η χρήση και η στρατηγική ελαστικών κάνουν τη διαφορά. Αν θέλουμε να δούμε κάποια παραδείγματα, αρκεί να θυμηθούμε τον περσινό αγώνα: Ο Lewis Hamilton κέρδισε κάνοντας μία στάση παραπάνω από τον Sebastian Vettel, ενώ ο Mark Webber αν και χαμηλά στις κατατακτήριες δοκιμές,  έκανε καλή χρήση των ελαστικών που τον βοήθησαν να τερματίσει τρίτος».  
  • «Δύο είναι οι στροφές που ξεχωρίζουν και όπου τα ελαστικά κάνουν τη διαφορά: το μυστικό για να τις αξιοποιήσεις άριστα είναι να καταλάβεις πώς συμπεριφέρονται οι δύο διαφορετικές γόμες: ας ξεκινήσουμε με την πρώτη στροφή, τη Νο1. Είναι μια παρατεταμένη δεξιά στροφή που όμως κλείνει συνεχώς καταλήγοντας σχεδόν σε έναν κύκλο! Τα ελαστικά καταπονούνται τρομερά για να διατηρηθεί η ιδανική γραμμή».
  • Η άλλη σημαντική στροφή είναι η Νο 13, επίσης παρατεταμένη δεξιά πριν τη βασική ευθεία. Πρόκειται για μία γρήγορη στροφή, με ελαφρά κλίση, όπου τα ελαστικά καταπονούνται όλο και περισσότερο καθώς επιταχύνεις προς την ευθεία και τη ζώνη DRS. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο της στροφής είναι ζωτικής σημασίας – κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές – ώστε να μπεις με μεγάλη ταχύτητα στην ευθεία, κάτι που διαμορφώνει το χρόνο του γύρου».
Τεχνικές πληροφορίες:
  • Η Pirelli φέρνει το συνδυασμό ελαστικών που είχε στην Αυστραλία, το P Zero White medium και το P Zero Yellow soft, αλλά αυτή τη φορά αντιμετωπίζει μία τελείως διαφορετική πρόκληση.
  • Η διάταξη του Κινεζικού σιρκουί είναι πιο απαιτητική σε σχέση με του Albert Park, με ένα σημείο στο τέλος της μεγάλης ευθείας όπου τα  μονοθέσια φρενάρουν από τα 320 χλμ/ώρα στα 68 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 130 μέτρα: η επιβράδυνση των 6 G είναι από τις υψηλότερες που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά στο ημερολόγιο της F1.
  • Τα πλευρικά φορτία των ελαστικών, στο γρήγορο, μεσαίο κομμάτι του γύρου, αντιστοιχούν σε 3 G.
  • Τα δυνατά φρεναρίσματα που απαιτούνται στην Κίνα καταπονούν περισσότερο τα εμπρός ελαστικά από όσο τα πίσω. Τα εμπρός δοκιμάζονται επίσης στη στροφή 1 – που είναι σχεδόν ένας ολόκληρος κύκλος – καθώς τα μονοθέσια βασίζονται καθαρά στη μηχανική και όχι στην αεροδυναμική πρόσφυση.
  • Η άσφαλτος είναι μεσαίας πρόσφυσης αλλά λιγότερο τραχιά σε σχέση με της Μαλαισίας. Η κλίση της στροφής 13 αυξάνει την καταπόνηση του σκελετού των ελαστικών, καθώς η επιφάνεια επαφής μπορεί να αυξηθεί τρεις φορές πάνω από το κανονικό.
  • Ο Lewis Hamilton είναι ο μοναδικός δύο φορές νικητής στην Κίνα. Πέραν αυτού, κάθε χρόνο έχουμε διαφορετικό νικητή από το 2004 που έγινε το πρώτο grand prix εκεί, κάτι που επιβεβαιώνει τις ποικίλες προκλήσεις του σιρκουί της Σαγκάης.
  • Πέρσι, ο Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στις κατατακτήριες δοκιμές της Σαγκάης: 1m33.706s, με το μαλακό ελαστικό P Zero Yellow προδιαγραφών 2011.