Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Επιτυχία της Cooper Tire στο Ράλλυ Dakar

 

H Cooper Tire Ευρώπης συμμετείχε στο πιο σκληρό ράλλυ στον κόσμο καιεκπροσωπήθηκε από την ομάδα Fojmotorshport CooperTire  με οδηγό τον πρεσβευτήτης στα ελαστικά Cooper 4x4 , Xavier Foj  και συνοδηγό τον Nacho Santamaria.

 

O πολυνίκης έμπειρος οδηγός Xavier Foj με 24 συμμετοχές στο  ράλλυ Dakarχρησιμοποιεί  τα ελαστικά Cooper Discoverer S/T MAXX από το 2012 ενώ προηγουμένως αγωνιζόταν με τα Discoverer STTΑπό την στιγμή που επέλεξε  ταS/T MAXX, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική απόδοση στα αμμώδη εδάφη, κατέκτησε για δύο συνεχόμενα χρόνια τον τίτλο ,τόσο το 2012 όσο και το 2013.

Το 2014,  διεκδίκησε  ακόμα μια επιτυχία στο ράλλυ Dakar με ένα Toyota LandCruiser 150.

 

Το ΡΑΛΛΥ DAKAR 2014 ξεκίνησε από την πόλη Rosario στην Αργεντινή στις

5 Ιανουαρίου, και τερμάτισε στην La Serena – Valparaiso μετά από 13 ιδιαίτερα δύσκολες ειδικές διαδρομές που δικαιολογούν την φήμη του ράλλυ Dakar σαν του πιο σκληρού ράλλυ στον κόσμο.

 

 

Στις σκληρές ειδικές η ομάδα Fojmotorshport CooperTire  αντιμετώπισε κάποια τεχνικά προβλήματα στο αυτοκίνητοΚατάφεραν τελικά να τις ξεπεράσουν και συνέχισαν τον αγώνα διεκδικώντας πρώτες θέσεις στην  κατηγορία Τ2Σε αρκετές διαδρομές κατείχαν την δεύτερη θέση

 

Στην τελευταία διαδρομή La Sderena –Valparaisoο Xavier Foj   έχασε πολύτιμοχρόνο όταν σταμάτησε 5 χλμ πριν τον τερματισμό για να βοηθήσει τον FredericChavignyπου είχε σοβαρό ατύχημα και έπρεπε να διακομισθεί με ελικόπτερο.

 

 

Παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες, τα τεχνικά προβλήματα και την καθυστέρησηστην τελευταία διαδρομή, ο θρυλικός  Xavi Foj και ο πλοηγός Nacho Santamaria μπόρεσαν να κατακτήσουν την 3η θέση  Overall στη κατηγορία T2 και να ανέβουν και πάλι στο βάθρο των νικητών.

 

Ο Xavi συνοψίζοντας τις εμπειρίες που αποκόμισε δήλωσε« Ηταν ένα πολύ δύσκολοDakarΔεν νομίζω ότι κάναμε κάτι διαφορετικό από τα προηγούμενα  χρόνια, όμως τα χιλιόμετρα ήταν περισσότερα κάθε μέρα και δεν υπήρχε χρόνος για ξεκούραση.Δεν έχω δει τόσα ανώμαλα εδάφη ξανά όσο στην κούρσα αυτής της χρονιάς. Ήτανσκληρή για τα οχήματα και τους προκάλεσε πολλές ζημιές.

 

Τελειώνοντας συγχάρηκε την ομάδα Autobodyγια την διοργάνωση ενός τέλειου αγώνα καθώς και όλους τους σπόνσορες του και ειδικά την Cooper Tires για τα υπέροχα ελαστικά που τον προμήθευσαν και τον οδήγησαν στη νίκη.

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

F1: Οι πρώτες δοκιμές

Ανασκόπηση –Επίσημη Δοκιμή Ελαστικών F1 2014Χερέθ

ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΧΕΡΕΘ

ΠΙΟ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ

Η νέα εποχή της Formula ξεκίνησε με ένα τετραήμερο δοκιμών στη Χερέθ (και θασυνεχιστεί με δύο ακόμα τετραήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν μέσα στο Φεβρουάριομε τις ομάδες να δοκιμάζουν τα νέα τους μονοθέσια και τα ελαστικά του 2014 για πρώτη φορά.

Με τόσο επαναστατικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούςοι οδηγοί έγραψαν πολύλίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσιενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά.

Παρόλα αυτάοι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμαPirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και δομέςΟι ομάδες είχαν επίσης τη δυνατότητα ναδοκιμάσουν τα νέα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue τη δεύτερη μέρα,που είχε οριστεί ως ημέρα δοκιμής σε υγρό καιρόΣτη συνέχεια, έβρεξε πάλι την Παρασκευήπροσφέροντάς τους μία ακόμα ευκαιρία.

Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση ‘winter’ του σκληρού ελαστικού στη Χερέθ με σχεδιαστικές προδιαγραφές που επέτρεπαν στις ομάδες να συνεχίζουν τις δοκιμέςακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούςΚελσίου).

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli:

«Η έμφαση δεν δόθηκε στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καθώς οι ομάδεςπροσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους ριζικά αλλαγμένους κανονισμούς και νακάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Αναγκασμένες να αφομοιώσουν τα νέα χαρακτηριστικά των κινητήρων και τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι ομάδες θέλησαν να μάθουν καλύτερα τα μονοθέσια. Στις προσεχείς δοκιμές στοΜπαχρέιν θα τους δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικάέχοντας προηγηθεί δύο εβδομάδες όπου εν τω μεταξύ θα έχουν εξελίξει τα μονοθέσια και αποκαταστήσει τα όποια προβλήματα διαπιστώθηκαν στη ΧερέθΚαι εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στιςδοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουνμία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστακάτι που κάναμε την Τετάρτη το πρωί. Καθώςμάλιστα έβρεξε και την Παρασκευήοι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τιςγόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες.»

Δεδομένα Δοκιμών:

Η πρώτη μέρα των δοκιμών είναι εξαιρετικά ήσυχημε οκτώ πιλότους να ολοκληρώνουνμόλις 93 γύρους με τα μονοθέσιά τουςΣτη συνέχειαη δράση στην πίστα άρχισε να ανεβαίνει με τις ομάδες να καταγράφουν περισσότερους γύρουςΗ τελευταία ημέρα ήτανη πιο δραστήρια της δοκιμής αφού ολοκληρώθηκαν 688 γύροι.

Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 25 σετ η κάθε μία για τη ΧερέθΣυνολικά, 18από τα σετ ήταν επιλογή της Pirelli (έξι ‘winter’, τέσσερα hard, δύο medium, και από τρίαintermediate και wet). Στη συνέχειαοι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν εκ τωνπροτέρων επτά επιπλέον σετ για να δοκιμάσουν ανά μονοθέσιοφτάνοντας το μέγιστο αριθμό των 25 σετΣυνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών για λόγους δοκιμών μέσα στο 2014.

Λόγω του μεγάλου αριθμού νέων παραμέτρων και της ευρύτατης κατανομής χρόνωνγύρων που καταγράφηκαν τις τέσσερις αυτές ημέρεςδεν είχαν ιδιαίτερη σημασία οιχρονικές διαφορές μεταξύ των γομών που δοκιμάστηκαν στη ΧερέθΠιοαντιπροσωπευτικά δεδομένα για τα ελαστικά θα υπάρξουν στο Μπαχρέινόπου όλες οιομάδες αναμένεται να δώσουν το παρών.

Περισσότερες Πληροφορίες:

Συνολικά 22 πιλότοι έλαβαν μέρος στη δοκιμή της Χερέθολοκληρώνοντας 1.470 γύρουςκαι 6.509 χλμ.

Στην αντίστοιχη δοκιμή της Χερέθ πέρσι ολοκληρώθηκαν 3.531 γύροι και 15.634 χλμ.

Ο πιλότος της McLaren Kevin Magnussen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή τηςΧερέθ και συγκεκριμένα 1m23.276s την ΠέμπτηΣυγκριτικά αναφέρουμε ότι ο ταχύτεροςχρόνος που σημειώθηκε στην περσινή δοκιμή της Χερέθ ήταν 1m17.879s, από τονFelipe Massa με μία Ferrari.

Ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων που ολοκληρώθηκαν φέτος στη Χερέθ ήταν 188,επίτευγμα του Nico Rosberg με τη Mercedes.

Αριθμοί Δοκιμών:

Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 250 σετ που αντιστοιχεί σε1.000 ελαστικά 

            –supersoft: 2 σετ

            –soft: 9 σετ

            –medium: 52 σετ

            –hard: 52 σετ

            – ‘winter’: 69 σετ

            –intermediate: 36 σετ

            –wet: 30 σετ

Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 99

            –supersoft: 1 σετ

            –soft: 2 σετ

            –medium: 23 σετ

            –hard: 11 σετ

            – ‘winter’: 32 σετ

            –intermediate: 20 σετ

           –wet: 10 σετ

Η μεγαλύτερη απόσταση: 10 γύροι με supersoft γόμα

                                9 γύροι με soft

                               17 γύροι με medium

                               24 γύροι με hard

                               23 γύροι με ‘winter’

                               26 γύροι με intermediate

                               13 γύροι με wet

Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 17 °C/ 5 °C
Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 23 °C / 6 °C

Χρόνοι Δοκιμών:

1η Ημέρα

1. Kimi Raikkonen (Ferrari)

1’27’’104s με Χειμερινή Γόμα (Winter)Νέα

2. Lewis Hamilton (Mercedes)

1’27’’820s με Χειμερινή Γόμα (Winter)Μετ.

3. Valtteri Bottas (Williams)

1’30’’082s με Χειμερινή Γόμα (Winter)Μετ.

2η Ημέρα

1. Jenson Button (McLaren)

1’24.165s με Medium, Νέα

2. Kimi Raikkonen (Ferrari)

1’24’’812s με Medium, Μετ.

3. Valtteri Bottas (Williams)

1’25’’344s με Χειμερινή Γόμα (Winter)Νέα

3η Ημέρα

1. Kevin Magnussen (McLaren)

1’23’’276s με Medium, Νέα

2. Felipe Massa (Williams)

1’23’’700s με Hard, Μετ.

3. Lewis Hamilton (Mercedes)

1’23’’952s με Medium, Νέα

4η Ημέρα

1. Felipe Massa (Williams)

1’28’’229s, με Hard, Νέα

2. Fernando Alonso (Ferrari)

1’29’’145s, με Medium, Μετ.

3. Daniel Juncadella (Force India)

1’29’’457s, με Soft, Νέα