Ανασκόπηση
–Επίσημη Δοκιμή Ελαστικών F1 2014, ΧερέθΕΛΑΧΙΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΧΕΡΕΘ
ΠΙΟ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ
Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με ένα τετραήμερο δοκιμών στη Χερέθ (και θασυνεχιστεί με δύο ακόμα τετραήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν μέσα στο Φεβρουάριο) με τις ομάδες να δοκιμάζουν τα νέα τους μονοθέσια και τα ελαστικά του 2014 για πρώτη φορά.
Με τόσο επαναστατικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οδηγοί έγραψαν πολύλίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσι, ενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά.
Παρόλα αυτά, οι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμαPirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και δομές. Οι ομάδες είχαν επίσης τη δυνατότητα ναδοκιμάσουν τα νέα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue τη δεύτερη μέρα,που είχε οριστεί ως ημέρα δοκιμής σε υγρό καιρό. Στη συνέχεια, έβρεξε πάλι την Παρασκευή, προσφέροντάς τους μία ακόμα ευκαιρία.
Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση ‘winter’ του σκληρού ελαστικού στη Χερέθ με σχεδιαστικές προδιαγραφές που επέτρεπαν στις ομάδες να συνεχίζουν τις δοκιμέςακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούςΚελσίου).
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli:
«Η έμφαση δεν δόθηκε στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καθώς οι ομάδεςπροσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους ριζικά αλλαγμένους κανονισμούς και νακάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Αναγκασμένες να αφομοιώσουν τα νέα χαρακτηριστικά των κινητήρων και τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι ομάδες θέλησαν να μάθουν καλύτερα τα μονοθέσια. Στις προσεχείς δοκιμές στοΜπαχρέιν θα τους δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικάέχοντας προηγηθεί δύο εβδομάδες όπου εν τω μεταξύ θα έχουν εξελίξει τα μονοθέσια και αποκαταστήσει τα όποια προβλήματα διαπιστώθηκαν στη Χερέθ. Και εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στιςδοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουνμία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστα, κάτι που κάναμε την Τετάρτη το πρωί. Καθώςμάλιστα έβρεξε και την Παρασκευή, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τιςγόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες.»
Δεδομένα Δοκιμών:
Η πρώτη μέρα των δοκιμών είναι εξαιρετικά ήσυχη, με οκτώ πιλότους να ολοκληρώνουνμόλις 93 γύρους με τα μονοθέσιά τους. Στη συνέχεια, η δράση στην πίστα άρχισε να ανεβαίνει με τις ομάδες να καταγράφουν περισσότερους γύρους. Η τελευταία ημέρα ήτανη πιο δραστήρια της δοκιμής αφού ολοκληρώθηκαν 688 γύροι.
Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 25 σετ η κάθε μία για τη Χερέθ. Συνολικά, 18από τα σετ ήταν επιλογή της Pirelli (έξι ‘winter’, τέσσερα hard, δύο medium, και από τρίαintermediate και wet). Στη συνέχεια, οι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν εκ τωνπροτέρων επτά επιπλέον σετ για να δοκιμάσουν ανά μονοθέσιο, φτάνοντας το μέγιστο αριθμό των 25 σετ. Συνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών για λόγους δοκιμών μέσα στο 2014.
Λόγω του μεγάλου αριθμού νέων παραμέτρων και της ευρύτατης κατανομής χρόνωνγύρων που καταγράφηκαν τις τέσσερις αυτές ημέρες, δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία οιχρονικές διαφορές μεταξύ των γομών που δοκιμάστηκαν στη Χερέθ. Πιοαντιπροσωπευτικά δεδομένα για τα ελαστικά θα υπάρξουν στο Μπαχρέιν, όπου όλες οιομάδες αναμένεται να δώσουν το παρών.
Περισσότερες Πληροφορίες:
Συνολικά 22 πιλότοι έλαβαν μέρος στη δοκιμή της Χερέθ, ολοκληρώνοντας 1.470 γύρουςκαι 6.509 χλμ.
Στην αντίστοιχη δοκιμή της Χερέθ πέρσι ολοκληρώθηκαν 3.531 γύροι και 15.634 χλμ.
Ο πιλότος της McLaren Kevin Magnussen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή τηςΧερέθ και συγκεκριμένα 1m23.276s την Πέμπτη. Συγκριτικά αναφέρουμε ότι ο ταχύτεροςχρόνος που σημειώθηκε στην περσινή δοκιμή της Χερέθ ήταν 1m17.879s, από τονFelipe Massa με μία Ferrari.
Ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων που ολοκληρώθηκαν φέτος στη Χερέθ ήταν 188,επίτευγμα του Nico Rosberg με τη Mercedes.
Αριθμοί Δοκιμών:
•
Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 250 σετ που αντιστοιχεί σε1.000 ελαστικά
–supersoft: 2 σετ
–soft: 9 σετ
–medium: 52 σετ
–hard: 52 σετ
– ‘winter’: 69 σετ
–intermediate: 36 σετ
–wet: 30 σετ
•
Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 99
–supersoft: 1 σετ
–soft: 2 σετ
–medium: 23 σετ
–hard: 11 σετ
– ‘winter’: 32 σετ
–intermediate: 20 σετ
–wet: 10 σετ
•
Η μεγαλύτερη απόσταση: 10 γύροι με supersoft γόμα
9 γύροι με soft
17 γύροι με medium
24 γύροι με hard
23 γύροι με ‘winter’
26 γύροι με intermediate
13 γύροι με wet
•
Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 17 °C/ 5 °C
•
Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 23 °C / 6 °C
Χρόνοι Δοκιμών:
1η Ημέρα
1. Kimi Raikkonen (Ferrari) | 1’27’’104s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Νέα |
2. Lewis Hamilton (Mercedes) | 1’27’’820s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Μετ. |
3. Valtteri Bottas (Williams) | 1’30’’082s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Μετ. |
2η Ημέρα
1. Jenson Button (McLaren) | |
2. Kimi Raikkonen (Ferrari) | 1’24’’812s με Medium, Μετ. |
3. Valtteri Bottas (Williams) | 1’25’’344s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Νέα |
3η Ημέρα
1. Kevin Magnussen (McLaren) | 1’23’’276s με Medium, Νέα |
2. Felipe Massa (Williams) | |
3. Lewis Hamilton (Mercedes) | 1’23’’952s με Medium, Νέα |
4η Ημέρα
1. Felipe Massa (Williams) | |
2. Fernando Alonso (Ferrari) | 1’29’’145s, με Medium, Μετ. |
3. Daniel Juncadella (Force India) | |