Ο τελευταίος γύρος της φετινής σεζόν της Formula 1 πραγματοποιείται στο θρυλικόσιρκουί του Interlagos στη Βραζιλία αυτό το Σαββατοκύριακο, όπου η Pirelli φέρνει γόμεςP Zero Orange hard και P Zero White medium.
Το Grand Prix Βραζιλίας προσφέρει επίσης την ευκαιρία στις ομάδες να δοκιμάσουνπρωτότυπα ελαστικά των τελευταίων προδιαγραφών 2014 κατά τη διάρκεια τωνελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, εν όψει της προετοιμασίας για την επόμενη σεζόν, που περιλαμβάνει μία σειρά αλλαγών στους κανονισμούς. Τα νέα χαρακτηριστικά τωνκινητήρων των μονοθεσίων του 2014 θα έχουν άμεση επίδραση στα ελαστικά. Κάθεμονοθέσιο θα έχει δύο σετ ελαστικών της επόμενης χρονιάς που θα χρησιμοποιήσει σταFP1 και FP2, στο πλαίσιο των σημερινών κανονισμών. Αυτά θα έχουν τη δομή και το προφίλ του 2014 με τη μεσαία γόμα του 2014.
Paul Hembery: «Έχουμε επιλέξει σκληρές και μεσαίες γόμες για τη Βραζιλία για νααντιμετωπίσουμε τις διαφορετικές απαιτήσεις του διάσημου σιρκουί Interlagos, όπου ένα ενθουσιώδες πλήθος οπαδών πάντα μας επιφυλάσσει φανταστική υποδοχή. Υπάρχουναρκετά θέματα που χρειάζονται προσοχή στη Βραζιλία: παρά το ότι ο ασφαλτοτάπηταςανανεώθηκε πριν από μερικά χρόνια, η πίστα έχει αρκετές ανωμαλίες, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να δυσκολεύονται να βρουν πρόσφυση αλλά και να αυξάνεται η σωματική καταπόνηση των οδηγών. Όπως πέρσι, θα δώσουμε σε όλες τις ομάδες την ευκαιρία ναδοκιμάσουν τα ελαστικά της επόμενης σεζόν, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμώντης Παρασκευής, δεδομένων των ουσιαστικών αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούςγια το 2014. Η Βραζιλία είναι στην ουσία η μεγαλύτερη αγορά της Pirelli, γι’ αυτό όλοιανυπομονούμε να βρεθούμε εκεί για έναν αγώνα που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής από απόψεως τεχνικών κανονισμών.»
Jean Alesi: «Το Interlagos είναι ένα σιρκουί όπου ο πιλότος παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Μπορεί αυτό να ακούγεται λίγο παράλογο, αλλά υπάρχουν μερικές πίστες όπουβασικά ‘οδηγείς από στροφή σε στροφή’. Αντίθετα το Interlagos είναι μια αληθινήεμπειρία που σε κατακλύζει. Αν και ο ασφαλτοτάπητας έχει ανανεωθεί αρκετές φορές, εξακολουθεί να έχει πολλές ανωμαλίες που συμπιέζουν σημαντικά τις αναρτήσεις, ενώεπειδή η πίστα είναι αριστερόστροφη απαιτεί άριστη φυσική κατάσταση των οδηγών.Μου αρέσει το συναίσθημα και η ατμόσφαιρα στο Interlagos: οι οπαδοί είναι απλά φανταστικοί, επομένως το μέρος είναι καταπληκτικό για αγώνες. Εμφανώς για την Pirelliείναι ένας πολύ σημαντικός αγώνας λόγω της Βραζιλιάνικης αγοράς και αυτό ίσχυε από παλιά: στην εποχή μου θυμάμαι ότι ο Nelson Piquet είχε μία αντιπροσωπεία της Pirelliστη Βραζιλία και είχε συμμετάσχει σε προωθητικές ενέργειες προκειμένου να αναδειχτείη σημασία των κατάλληλων ελαστικών. Ο καιρός είναι πάντα ευμετάβλητος, γι’ αυτόπρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα. Το μυστικό στο Interlagos είναι να βρεις τοσωστό ρυθμό: Εάν το διαχειριστείς αυτό, τότε ελαχιστοποιείς τη φθορά των ελαστικών και έχεις καλές επιδόσεις. Έχω τερματίσει στο βάθρο εκεί στο παρελθόν, αλλά είναι σημαντικό να βρεις αμέσως μία καλή αίσθηση.»
Σχέση πίστας/ελαστικών:
Δίνεται μεγάλη έμφαση στη συνδυασμένη πρόσφυση: τη μετάβαση από το φρενάρισμαστο τέρμα γκάζι. Το Interlagos συνήθως δεν επιβαρύνει ιδιαιτέρως τα φρένα, οπότε το ναδιατηρείς το ρυθμό σου είναι πολύ σημαντικό.
Συνήθως το σετάρισμα στο Interlagos απαιτεί ένα συγκερασμό: υπάρχει μία μεγάληανηφορική ευθεία προς τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού, που δίνει έμφαση στηνταχύτητα και την ισχύ (πρόκληση για τους κινητήρες λόγω και του υψομέτρου τουInterlagos), αλλά το πιο ελικοειδές εσωτερικό τμήμα απαιτεί περισσότερη αεροδυναμικήπίεση. Το τελευταίο κομμάτι του γύρου είναι το πιο κρίσιμο για το συνολικό χρόνο.
Τεχνικές πληροφορίες:
Οι διαφορές στην ποιότητα του ασφαλτοτάπητα στα διάφορα τμήματα της πίσταςσημαίνουν ότι η παρουσία βέλτιστης πρόσφυσης και αεροδυναμικής πίεσης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς υπάρχουν και αρκετά διαφορετικά κάμπερ (κλίσεις) στις στροφές. ΗΣτροφή 14 – η πιο αργή της πίστας – είναι ένα καλό παράδειγμα κάποιων τεχνικώνπροκλήσεων που θέτει το Interlagos στα ελαστικά. Οι οδηγοί φρενάρουν δυνατά ενώανηφορίζουν, στη συνέχεια μπαίνουν στροφή και μετά πρέπει να διαχειριστούνπροσεκτικά το σπινάρισμα στην έξοδο.
Το Interlagos είναι το δεύτερο μικρότερο σιρκουί της χρονιάς μετά το Μονακό, έχονταςάσφαλτο με ανωμαλίες και αρκετές υψομετρικές διαφορές. Οι νεροποντές είναισυνηθισμένο φαινόμενο στο Βραζιλιάνικο Grand Prix, και έρχονται να προστεθούν στηνπρόκληση μιας πίστας που είναι γνωστή για τις απαιτήσεις της τόσο σε σωματικό όσο και μηχανολογικό επίπεδο.
Ο Jenson Button της McLaren κέρδισε πέρσι τον αγώνα, που πραγματοποιήθηκε σεανάμικτες καιρικές συνθήκες με στρατηγική δύο pit stop. Μυστικό της επιτυχίας του ήτανότι παρέμεινε με ελαστικά P Zero slick ακόμα και στη βροχή. Λόγω συνθηκών οιστρατηγικές ήταν ποικίλες και μερικοί πιλότοι ήρθαν στα pits τέσσερις φορές.