Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

FΙΑ: Οι αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για 2013 και 2014


Κατά τη συνεδρίασή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου –FIA, στην Κωνσταντινούπολη, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού – μέλος του οποίου είναι ο Βασίλης Δεσποτόπουλος, συμφώνησε  σειρά αλλαγών στους κανονισμούς του  2013 και  2014. 

Στις τροποποιήσεις των κανονισμών της  F1 συμφωνήθηκε  η ακύρωση όλων των αεροδυναμικών αλλαγών  κανονισμών που είχαν προγραμματιστεί για το 2014.
Ο πρόεδρος της FIA  Jean Todt, άνοιξε τη συνεδρίαση ευχαριστώντας τους οικοδεσπότες Demir Berberoglou, Mumtaz Tahincioglu και την τουρκική Αθλητική Ομοσπονδία Aυτοκινήτου  για τη φιλοξενία τους στην Τουρκία. Οι ακόλουθες αποφάσεις ελήφθησαν.

Τροποποιήσεις στους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς για τα έτη 2013 και 2014.

Τεχνικοί Κανονισμοί  2013
- Περισσότερες αυστηρές δοκιμές της εμπρός πτέρυγας .
-  Μικρές αλλαγές  στην σχεδίαση του  εμπρός τμήματος .
- Αύξηση στο ελάχιστο βάρος ως αντιστάθμιση στην αύξηση του βάρους των ελαστικών για το 2013.
- Κατάργηση του πλεονεκτήματος της «ανωτέρας βίας», όταν ένα αυτοκίνητο σταματά στην πίστα στις κατατακτήριες. Η FIA θα καθορίσει πόσο καύσιμο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από το αυτοκίνητο για να επιστρέψει στα pits και να το προσθέσει στην ελάχιστη ποσότητα.
- Όλα τα πλαίσια ( σασί)  θα δοκιμάζονται με μεγαλύτερα στατικά φορτία .

- Αθλητικοί Κανονισμοί   2013
- Για λόγους ασφαλείας, η χρήση του DRS κατά τη διάρκεια των δοκιμών θα επιτρέπεται μόνο στους χώρους που χρησιμοποιούνται για  τον αγώνα.
- Η απαγόρευση της κυκλοφορίας  του προσωπικού της ομάδας  θα επεκταθεί από έξι έως οκτώ ώρες το βράδυ της Πέμπτης και επιτρέπονται μόνο δύο εξαιρέσεις κατά τη διάρκεια μιας σεζόν (απο τέσσερις).

Τεχνικοί κανονισμοί 2014
- Ένα νέο σχέδιο με πολλές αλλαγές συζητήθηκε και συμφωνήθηκε από την Τεχνική Ομάδα  Εργασία  και την Ομάδα Εργασίας για τους κινητήρες και συστήματα μετάδοσης (Powertrain Working Group) της F1 .
- Η απαίτηση για τα αυτοκίνητα να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ,  αναβάλλεται μέχρι το 2017.
- Σειρά από αλλαγές στους κανονισμούς των κινητήρων, με στόχο τον περιορισμό της τεχνολογίας σε ορισμένα τμήματα, προκειμένου να μειωθεί το κόστος ανάπτυξης.
- Αλλαγές στο σχεδιασμό του αμαξώματος, αρχικά με στόχο τη βελτίωση της κάθετης αεροδυναμικής δύναμης για αυξημένη αποδοτικότητα, με επαναφορά στις προδιαγραφές του 2012.
- Το ελάχιστο όριο βάρους έχει αυξηθεί για να αντισταθμίσει το πρόσθετο βάρος των κινητήρων.


Οι αγώνες του 2013
Η Formula 1 θα έχει 20 αγώνες και πάλι την επόμενη σεζόν με ένα ακόμη  ευρωπαϊκό αγώνα για να αναπληρώσει το GP New Jersey που αναβλήθηκε.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), ανέφερε  ότι το γερμανικό Grand Prix θα μετακινηθεί από τις 14 στις 7 Ιουλίου, με την 21η Ιουλίου  να  προορίζεται για άλλη  ευρωπαϊκή εκδήλωση η οποία υπόκειται στην έγκριση των εθνικών φορέων.

Ο αγώνας στην Ουγγαρία θα γίνει στις 28 Ιουλίου, ενώ η Γερμανία θα ακολουθήσει αμέσως από το Βρετανικό GP στο Silverstone στις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με το προηγούμενο προσωρινό χρονοδιάγραμμα.

Στη συνάντηση της FIA στην Κωνσταντινούπολη,   θα συζητηθεί η πιθανή επιλογή του αγώνα ανάμεσα στο τουρκικό Grand Prix, ενός γαλλικού αγώνα στο Magny-Cours  ή του Le Castellet  ή του αυστριακού Α1-ring.



Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Ανάβαση μετ’ εμποδίων η Ριτσώνα

Ολοκληρώθηκε με πολλά απρόοπτα η τελευταία και, τελικά, πιο δύσκολη Πρωταθληματική Ανάβαση της χρονιάς.

Ο άστατος καιρός που επικράτησε στην περιοχή της Ριτσώνας έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του τελευταίου Αγώνα Ανάβασης της χρονιάς. Πολλές έξοδοι από το δρόμο –ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς– οδήγησαν σε αναγκαστικές διακοπές, για να καθαριστεί το οδόστρωμα και να μεταφερθούν τα αυτοκίνητα στα πιτς, με αποτέλεσμα το πρώτο σκέλος του αγώνα να διαρκέσει σχεδόν 5 ώρες! Αυτή η απρόσμενη εξέλιξη σε συνδυασμό με τη μεσημεριανή μπόρα που ξέσπασε στο βουνό της Ριτσώνας, χάλασε το ρυθμό των αγωνιζομένων, δυσκόλεψε το ούτως ή άλλως επίπονο έργο των κριτών, ενώ οδήγησε και στην αποχώρηση πολλών από τους σχεδόν 15.000 θεατές, οι οποίοι για πολλοστή φορά τίμησαν με την παρουσία τους τον κορυφαίο αγώνα του πρωταθλήματος.
Δυστυχώς, η τελευταία από τις 10 (!) συνολικά εξόδους αγωνιστικών από το δρόμο, ήταν καθοριστική για την εξέλιξη του αγώνα. Συγκεκριμένα, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας Formula Saloon, που εκκινούσε στο τέλος του Α’ Σκέλους, βγήκε από το δρόμο στη στροφή Κ13, καταστρέφοντας ένα τμήμα της προστατευτικής μπαριέρας μήκους 6 μέτρων. Έτσι, ενώ το πρώτο σκέλος ολοκληρώθηκε, έστω και μετ’ εμποδίων, η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα σε συνεργασία με τον εκπρόσωπο του Σ.Ο.Α.Α. και τη σύμφωνη γνώμη των Αγωνοδικών, αποφάσισαν την οριστική διακοπή του Β’ Σκέλους Ανάβασης για λόγους ασφαλείας, αφού δεν υπήρχε χρόνος και δυνατότητα ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά στο συγκεκριμένο σημείο και να είναι ασφαλής η διέλευση των αγωνιζομένων.
Ως εκ τούτου η κατάταξη του πρώτου Σκέλους (η οποία επισυνάπτεται) θεωρείται η τελική του αγώνα, και με βάση αυτή πραγματοποιήθηκε η απονομή επάθλων στις φιλόξενες εγκαταστάσεις της Renault-Κωνσταντίνου, που ήταν ο κύριος χορηγός του αγώνα.
Όσον αφορά στην απονομή βαθμών στους συμμετέχοντες που θα προσμετρήσουν στη βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2012, η διοργανώτρια λέσχη Α.Λ.Α. προτίθεται να εισηγηθεί στην ΕΘ.Ε.Α. την πλήρη απόδοσή τους, με βάση την κατάταξη του πρώτου σκέλους.

http://www.omae-epa.gr/sites/www.omae-epa.gr/files/FOC_22.pdf