Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

35ο Ράλλυ Παλάδιο: Απόλυτη επιτυχία



Ο τελευταίος γύρος του Πανελλήνιου Κυπέλλου Ασφάλτου και τελευταίος γύρος του Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων, ολοκληρώθηκε με επιτυχία και νικητές τους Νίκο Ζάχο-Ηλία Παναγιωτούνη, με Mitsubishi Lancer EVO IX.

 

Το 35ο Ράλλυ Παλάδιο, που διοργάνωσε η Start Line με επίκεντρο την Πάχη Μεγάρων, πέρασε στην ιστορία ως ένας αγώνας με ανταγωνισμό σε πλειάδα κλάσεων και γρήγορη οδήγηση από πολλά πληρώματα. Ο παράξενος καιρός αποτέλεσε σε μεγάλο βαθμό τον ρυθμιστή του αγώνα, καθώς η επιλογή ελαστικών για τις 3 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές (Λουτράκι-Όσιος Πατάπιος, Πίσια-Σχίνος, Νέος Άγιος Ιωάννης) συνολικού μήκους 53,5 χιλιομέτρων, ήταν πολύ δύσκολη. Αιτία για αυτό ήταν το γεγονός ότι το οδόστρωμα παρουσίαζε διαρκείς μεταβολές σε επίπεδο πρόσφυσης, αφού η μεν πρώτη διαδρομή ήταν στεγνή, όμως οι υπόλοιπες είχαν τόσο στεγνά όσο και βρεγμένα κομμάτια.Παράλληλα, ο μουντός καιρός δεν επέτρεπε εφησυχασμό και οι αγωνιζόμενοι είχαν την αγωνία της σωστής επιλογής ελαστικών, σε όλη τη διάρκεια του κάθε Loop, προτού επιστρέψουν στην Πάχη Μεγάρων.

 

Από την αρχή του αγώνα, οι Νίκος Ζάχος-Ηλίας Παναγιωτούνης (Mitsubishi Lancer EVOIX) πήραν την πρωτοπορία, αφού προσαρμόστηκαν άμεσα στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, που ο ταλαντούχος οδηγός χειριζόταν για πρώτη φορά. Συνολικά, σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε 4 από τις 6 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα και ουσιαστικά δεν απειλήθηκαν από κανένα συνδυασμό στη μάχη για τη νίκη, επιστρέφοντας ταχύτεροι όλων στον τερματισμό. Στη δεύτερη θέση, τερμάτισαν οι Μιχάλης και Παναγιώτης Ευθυμίου (Ford Escort WRC), στην πρώτη τους κοινή εμφάνιση σε αγώνα ράλλυ. Ο πατέρας Μιχάλης, είχε άψογη συνεργασία με το γιο του, στο βάπτισμα πυρός του τελευταίου στη θέση του συνοδηγού σε ράλλυ και ανταμείφθηκαν με τη δεύτερη θέση σε έναν αγώνα που σημείωσαν σε δύο Ειδικές Διαδρομές τον ταχύτερο χρόνο. Το βάθρο, συμπλήρωσαν οι Γιώργος Κεχαγιάς-Βασίλης Μπασιούκας (Ford Escort WRC), στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού σε αγώνα ράλλυ. Το πλήρωμα ξεκίνησε συγκρατημένα τον αγώνα, αλλά μετά από κάθε Ειδική διαδρομή ανέβαζε το ρυθμό του, με αποκορύφωμα τον δεύτερο χρόνο στην τελευταία Ειδική Διαδρομή της ημέρας. Έτσι, τερμάτισαν στο βάθρο του αγώνα, επικρατώντας με άνεση στην κατηγορία Ε.

 

Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν οι Γιώργος Αναπολιωτάκης-Αλέκος Χαλκιαδάκης (Seat IbizaKit Car), που δεν έκαναν την ιδανική επιλογή ελαστικών το πρωί, όταν και προτίμησαν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, ενώ αποδείχθηκε πως η σωστή επιλογή ήταν ταIntermediate, με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο. Στο δεύτερο σκέλος, το γεγονός ότι η φύση των Ειδικών Διαδρομών ευνοούσε, σύμφωνα και με τον οδηγό από την Κρήτη, τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, τους έφερε σε μειονεκτική θέση απέναντι στους αντιπάλους τους με το Ford Escort WRC. Παρόλα αυτά, η τέταρτη θέση ήταν ότι καλύτερο για πλήρωμα με δικίνητο αυτοκίνητο στον αγώνα. Στη γενική κατάταξη, τους ακολούθησαν οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος (Citroen CRMax), οι οποίοι κέρδισαν με άνεση τιςκατηγορίες F2 και F3, σημειώνοντας χρόνους επιπέδου γενικής, με ένα αυτοκίνητο 1600 κ.εκ. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Αντώνης Σταφυλοπάτης-Θανάσης Τσιούκας (OpelAstra GTC)μετά από αγώνα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

 

Στις δυο επόμενες θέσεις, βρέθηκαν τα δυο κορυφαία πληρώματα της κλάσης Ν/2. Ο λόγος για τους Σωτήρη Κυριαζή-Σπύρο Χατζηπαναγιώτου (Citroen Saxo VTS), που ηγήθηκαν μιας αρμάδας από ταχύτατα πληρώματα με τα μικρά γαλλικά αυτοκίνητα, στην πιο ανταγωνιστική κλάση του αγώνα. Το γεγονός ότι το πλήρωμα ολοκλήρωσε το ράλλυ στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, σε συνδυασμό με τους επιμέρους χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές, που ήταν επιπέδου εξάδας γενικής, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Μια θέση πιο πίσω, τερμάτισαν οι Νίκος Ζακχαίος-Χρήστος Κουζιώνης, που επίσης σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές, σε  μια κλάση που ο ανταγωνισμός ανέβασε πολύ το επίπεδο των χρόνων. Αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις των Σωτήρη Μαλακτάρη-Μάριου Τσαούσογλου, με αντίστοιχων προδιαγραφών Citroen Saxo, οι οποίοι ακολούθησαν στην κατάταξη της κλάσης.

 

Το 35ο Ράλλυ Παλάδιο, προσμετρούσε και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, τα οποία συγκέντρωσαν πολλές και αξιόλογες συμμετοχές. Το ταχύτερο πλήρωμα από τα Ιστορικά ήταν  οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911 RSR), που επικράτησαν στην κατηγορία 3, καθώς θυμίζουμε πως τα Ιστορικά δεν έχουν γενική κατάταξη, αλλά μόνο κατάταξη κατηγοριών. Στην κατηγορία 2, ταχύτεροι αποδείχθηκαν οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Παναγιώτης Φωτεινόπουλος με Audi 80 GT (φωτό).

 

Όμως ο αγώνας είχε και σημαντικές εγκαταλείψεις. Πριν καν ξεκινήσουν την πρώτη Ειδική Διαδρομή, εγκατέλειψαν οι Παναγιώτης Καϊτατζής-Γιάννης Ταχτάς, όταν κόπηκε στην απλή διαδρομή το λουρί του εκκεντροφόρου του Ford Escort WRCμε αποτέλεσμα ένα εκ των φαβορί για τη νίκη, να τεθεί πρόωρα εκτός αγώνα. Ακόμη, από πρόβλημα στον κινητήρα εγκατέλειψαν στην πρώτη Ειδική Διαδρομή οι Βαγγέλης και Σπύρος Ζάχος (Peugeot 106), ενώ ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην εκκίνηση της ΕΔ3, έθεσε εκτός αγώνα τους Κυπελλούχους Ασφάλτου, Νίκο και Δημήτρη Καρπάνο (Mitsubishi Lancer EVO X). Επίσης, στην τέταρτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, εγκατέλειψαν οι Χρίστος και Δημοσθένης Παραβάντης, οι οποίοι κινούνταν σε ρυθμούς κορυφής για την Α/6, προτού προδοθούν από το ημιαξόνιο του Peugeot 106 Rallye. Στις απώλειες της ανταγωνιστικής Ν/2, συγκαταλέγονται οι Γιάννης Σύλλας-Ανδρέας Βίγκος  και Σπύρος Νίκας-Παναγιώτης Κουκλιαμπήςμε εξόδους που περιορίζονται σε υλικές ζημιές με τα δικά τους Citroen Saxoστην δεύτερη και έκτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, αντίστοιχαΑπό τους κορυφαίους συνδυασμούς, άτυχοι στάθηκαν και οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru ImprezaN12)που ενώ ξεκίνησαν σημειώνοντας τον 3ο χρόνο γενικής στην ΕΔ1, είχαν κλατάρισμα που τους ανάγκασε να προβούν σε αλλαγή ελαστικού εντός της ΕΔ2 χάνοντας σχεδόν 4 λεπτά. Το κερασάκι στην τούρτα, ήταν ένα τετ-α-κε στην ΕΔ3, τη στιγμή που αντιμετώπισαν και πρόβλημα με τα υδραυλικά του αυτοκινήτου τους. Στο δεύτερο loop συνέχισαν σημειώνοντας αξιόλογους χρόνους, αλλά είχαν πέσει πολύ πίσω στην γενική κατάταξη.

 

Από τη μεριά της, η Start Line ευχαριστεί όλους τους αγωνιζόμενους που έλαβαν μέρος στον αγώνα, ενώ ειδική μνεία αξίζει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς δίχως την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, όπως και της Δημοτικής Κοινότητας Μεγαρέων, η διεξαγωγή του αγώνα θα ήταν πολύ πιο δύσκολη.Ενδεικτικό της έμπρακτης συμπαράστασης προς τη Start Line είναι το γεγονός στην Εκκίνηση, τον Τερματισμό και την Απονομή ήταν παρόντες οι Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος Μεγαρέων, καθώς και άλλο παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακόμη, ο Δήμαρχος Λουτρακίου κ. Γκιώνης, βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με τους ανθρώπους του αγώνα, παρά το γεγονός ότι λόγοι ανωτέρας βίας δεν του επέτρεψαν να είναι ο ίδιος παρών.

 

Επιπρόσθετα, το Σωματείο που διοργάνωσε τον αγώνα ευχαριστεί τους Χορηγούς του αγώναπου ήταν οι SEAJETS, Car Center και Serkova, καθώς και τους ΥποστηρικτέςταΙ.ΚΤΕΟ “Check Point”, Terra Sport και Bilstein. Κλείνοντας, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στους Χορηγούς Επικοινωνίας του αγώνα, που είναι οι  "4ΤΡΟΧΟΙ" (www.4troxoi.gr) και το www.zougla.gr και οι οποίοι βοήθησαν τα μέγιστα στην καλύτερη προβολή του αγώνα.

 

Δηλώσεις πρωταγωνιστών:

Νίκος Ζάχος-Ηλίας Παναγιωτούνης (Mitsubishi Lancer EVO IX) - 1οι γενικής

"Το δεύτερο σκέλος ήταν αισθητά καλύτερο από το πρώτο, αφού καταρχάς εγώ ένιωθα πολύ καλύτερα με το αυτοκίνητο, καθώς δεν είχα λάβει μέρος σε αγώνα τα τελευταία 2 χρόνια, οπότε χρειάστηκα χρόνο προσαρμογής. Οι Ειδικές Διαδρομές στέγνωσαν στο δεύτερο πέρασμα και αυτό μας βοήθησε. Ο αγώνας ήταν ωραίος και είμαστε χαρούμενοι. Επόμενος αγώνας για εμάς, θα είναι το Golden Rally Show".

 

Μιχάλης Ευθυμίου-Παναγιώτης Ευθυμίου (Ford Escort WRC) - 2οι γενικής

"Ο αγώνας ήταν πολύ ωραίος, αν και για εμάς ολοκληρώθηκε με ένα τετ-α-κε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή. Ήταν η πρώτη μας συνύπαρξη με το γιο μου Παναγιώτη και είμαι πολύ χαρούμενος. Δεν πιέσαμε ιδιαίτερα, οπότε είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα".

 

Γιώργος Κεχαγιάς-Βασίλης Μπασιούκας (Ford Escort WRC) - 3οι γενικής

"Ήταν ο πρώτος μου αγώνας ράλλυ. Σε κάθε Ειδική Διαδρομή ανεβάζαμε ρυθμό. Περάσαμε υπέροχα και ευχαριστώ το συνοδηγό μου. Ήταν ένα πολύ καλός αγώνας και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι".

 

Γιώργος Αναπολιωτάκης-Γιώργος Χαλκιαδάκης (Seat Ibiza Kit Car) - 4οι γενικής

"Σήμερα περάσαμε δύσκολα. Στο πρώτο σκέλος κάναμε λανθασμένη επιλογή ελαστικών, ενώ στη συνέχεια οι αλλαγές που κάναμε δε μας βοήθησαν ιδιαίτερα. Αναγκαστικά λοιπόν κάναμε αγώνα τακτικής για να τερματίσουμε, καθώς θεωρώ ότι οι Ειδικές Διαδρομές βόλευαν περισσότερο τα τετρακίνητα αυτοκίνητα και δε μπορούσαμε να είμαστε όσο ανταγωνιστικοί θα θέλαμε. Επόμενος αγώνας για εμάς θα είναι το Golden Rally Showενώ του χρόνου ελπίζουμε, αν υπάρξει Πρωτάθλημα Ασφάλτου, να συμμετάσχουμε".

 

Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος (Citroen CRMax) - 5οι γενικής, 1οι F2

"Ο αγώνας ήταν ωραίος και το αποτέλεσμα πολύ καλό για εμάς. Οι Ειδικές Διαδρομές ήταν δύσκολες και απαιτητικές, ειδικά στο δεύτερο πέρασμα, κάτι που μας άρεσε πολύ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Citroen Μακρής που μας παραχωρεί το αυτοκίνητο για να συμμετέχουμε στους αγώνες, παρέχοντάς μας άψογη προετοιμασία και συντήρηση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το μόνο σχετικά αρνητικό σημείο κατ' εμέ, ήταν η σειρά εκκίνησης, καθώς θεωρώ πως για πληρώματα που τερματίζουν σε αυτές τις θέσεις, το νούμερο που είχαμε είναι πολύ χαμηλό και επηρεάζει τον αγώνα μας".

 

Αντώνης Σταφυλοπάτης-Θανάσης Τσιούκας (Opel Astra OPC) - 6οι γενικής

"Όλα ήταν καλά. Δε βοήθησε ο καιρός, αλλά αυτό ήταν κάτι ίδιο για όλους. Οι Ειδικές Διαδρομές ήταν πολύ ωραίες και εμείς περάσαμε όμορφα".

 

Σωτήρης Κυριαζής-Σπύρος Χατζηπαναγιώτου (Citroen Saxo VTS) - 7οι γενικής, 2οι F2

"Ο αγώνας ήταν πάρα πολύ ωραίος. Επιστρέψαμε μετά από 2 χρόνια στο Παλάδιο μαζί με τον Σπύρο και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Το αυτοκίνητο ήταν άψογο, ενώ εμείς πιέσαμε όπου έπρεπε και το προστατέψαμε όπου έπρεπε, καθώς δε θέλαμε να έχουμε κάποια έξοδο. Ήταν μια πολύ ωραία ημέρα, με έντονο συναγωνισμό, κάτι πολύ ευχάριστο. Δυστυχώς 2 συναγωνιστές μας στην κλάση εγκατέλειψαν και αυτό ήταν δυσάρεστο".

 

Νίκος Ζακχαίος-Χρήστος Κουζιώνης (Citroen Saxo VTS) - 8οι γενικής, 3οι F2

"Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος και θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου σε όσους τερμάτισαν. Η κλάση μας είχε φοβερό ανταγωνισμό και αισθανόμαστε σαν νικητές. Αυτό είναι που ζητάμε, να υπάρχει συναγωνισμός για να γινόμαστε καλύτεροι. Είχαμε φανταστική μάχη και κάναμε χρόνους γενικής, με αυτοκίνητα της Ν/2. Αυτό τα λέει όλα".

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: PHOTORALLYPRESS

 

Site: www.startline.gr
www.facebook.com/StartLine.gr  

 

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Η ŠKODA παρουσιάζει το νέο FABIA R 5



Παγκόσμια πρεμιέρα:  Η ŠKODA θα παρουσιάσει για πρώτη φορά την πρωτότυπη έκδοση του νέου της αγωνιστικού μοντέλου FABIA  R 5,  στο κοινό του Essen Motor Show!

«Η παγκόσμια πρεμιέρα της
Fabia R 5 Concept προϊδεάζει για το αγωνιστικό μέλλον της ŠKODA», λέει ο διευθυντής της ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. «Η νέα Fabia R 5 χαρακτηρίζεται από στοιχεία κορυφαίας τεχνολογίας  ενώ  η έγκριση (homologation) έχει προγραμματιστεί για τα μέσα του 2015».  Βάση προδιαγραφών που ορίζει η FIA, το νέο αγωνιστικό εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1,6lt ο οποίος συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο πέντε σχέσεων και ανάρτηση με γόνατα McPherson. Το απόβαρο πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.230kg, ενώ στην εξέλιξη της νέας αγωνιστικής Fabia R 5 συμμετείχαν κορυφαίοι οδηγοί αγώνων».

Στην φετινή αγωνιστική περίοδο, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, η Š
KODA και η Fabia Super 2000 σημείωσαν ένα εντυπωσιακό χατ-τρικ τίτλων* στο πρωτάθλημα APRC (Asia-Pacific Rally Championship). Επιπλέον,  η ŠKODA κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών στο ERC (European Rally Championship), καθώς και πέντε ακόμη διεθνή πρωταθλήματα. Τα παραπάνω έρχονται να επιβεβαιώσουν την πρωταγωνιστική παρουσία της ŠKODA Fabia Super 2000 (η οποία λανσαρίστηκε το 2009) στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και του πιο πετυχημένου προγράμματος του τμήματος SKODA Motorsport  στην 113χρονη αγωνιστική πορεία της μάρκας!


Πρώτη δοκιμή McLaren Honda στο Abu Dhabi

Το μονοθέσιο της McLaren Honda με κωδικό MP4-29H/1X1 πραγματοποίησε την πρώτη του παρουσία κατά τη διάρκεια της περιόδους δοκιμών της FIA στην πίστα Yas Marina στο Abu Dhabi. Στόχος της ομάδος είναι να πραγματοποιήσει έλεγχο σε όλα τα λειτουργικά συστήματα του μονοθεσίου καθώς επίσης και τη συνδεσμολογία του κινητήρα εσωτερικής καύσης (V6 1.6lt turbo) με τους ηλεκτροκινητήρες MGU-K και MGU-H.
■Ο Υπεύθυνος του αγωνιστικού τμήματος της Honda και Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος R&D της εταιρείας Yasuhisa Arai δήλωσε:
“Οι δοκιμές που θα πραγματοποιήσουμε αυτή την εβδομάδα έχουν ως στόχο τους να δούμε πως λειτουργούν μερικά από τα συστήματα του κινητήρα πριν ξεκινήσουμε τις δοκιμές τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Όταν ήμουν στη Jerez νωρίτερα αυτό το χρόνο, παρατήρησα πόσο πολλά θέματα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια προετοιμασίας του κινητήρα, γι’ αυτό ήθελα να έχουμε πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές πριν από τις χειμωνιάτικες δοκιμές του 2015. Ο κινητήρας που χρησιμοποιήσαμε σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία εξέλιξης – δεν είναι ο κινητήρας που θα χρησιμοποιήσουμε κατά τη διάρκεια των αγώνων- και προγραμματίζουμε να τον εξελίξουμε περαιτέρω για την προσεχή σεζόν. Έχουμε σημειώσει πολύ καλή πρόοδο σαν ομάδα και είμαστε στη σωστή κατεύθυνση πριν πάμε στην Αυστραλία.”
O Αγωνιστικός Διευθυντής της McLaren, Eric Boullier δήλωσε: “Η προετοιμασία ενός σύγχρονου μονοθεσίου που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 είναι μία πολύπλοκη διαδικασία – στις δοκιμές αυτής της εβδομάδος στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε την επικοινωνία ανάμεσα στα τμήματα που δραστηριοποιούνται για τη συμμετοχή της ομάδος και βρίσκονται σε τρία διαφορετικά σημεία, στη Sakura, το Milton Keynes και το Woking. Σήμερα δεν θέλουμε να αξιολογήσουμε το μονοθέσιο αλλά να δούμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά και να πραγματοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό δοκιμαστικών γύρων."

■Ο οδηγός δοκιμών και ανάπτυξης του μονοθεσίου της McLaren, Stoffel Vandoorne δήλωσε:
“Νιώθω πολύ υπερήφανος που έχω το λογότυπο της
Honda, το πολύ γνωστό “H” στη φόρμα μου και επάνω στο μονοθέσιο. Ο σκοπός αυτής της δοκιμαστικής περιόδου είναι να βοηθήσει τους μηχανικούς της Honda να γνωρίσουν τους ανθρώπους της McLaren και να βελτιώσουν τη μεταξύ τους συνεργασία. Είναι η πρώτη φορά που δουλεύουν μαζί μέσα στην πίστα, ένα περιβάλλον πολύ απαιτητικό και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε επάνω στην ιπποδύναμη του κινητήρα – δεν λειτουργεί σε πλήρη ισχύ – οπότε είναι αρκετά δύσκολο να έχουμε την απόλυτη αίσθηση από τον τρόπο λειτουργίας του, αλλά ακούγεται φανταστικός."

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

F1: Πρωτάθλημα με ρεκόρ για Hamilton και Mercedes

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε για 2η φορά στην καριέρα του το πρωτάθλημα οδηγών αλλά είναι η πρώτη φορά που το κατακτά με ελαστικά Pirelli. O Hamilton κέρδισε στον τελικό του Άμπου Ντάμπι ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop. Ο οδηγός της Mercedes εκκίνησε από την δεύτερη θέση με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) αλλά πήρε αμέσως την πρωτοπορία. Στη συνέχεια άλλαξε δυο φορές ελαστικά τοποθετώντας τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι).

Η 16η νίκη για τη Mercedes μέσα στη σεζόν έσπασε το ρεκόρ 15 νικών σε μια χρονιά που είχαν από κοινού Ferrari και McLaren. Ο Hamilton έγινε ο πρώτος πρωταθλητής στην ιστορία της Mercedes, μετά το Juan Manuel Fangio πετυχαίνοντας συνολικά 11 νίκες φέτος.

Προς το τέλος του αγώνα ο Hamilton πιέστηκε από τη Williams του Felipe Massa που χρησιμοποίησε μια διαφορετική στρατηγική 2 pit stop. Ο Massa εκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα από την 4η θέση, έβαλε τη μαλακή γόμα και στους τελευταίους 13 γύρους του αγώνα πέρασε ξανά στην πολύ μαλακή που ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο  πιο γρήγορη ανά γύρο. Αυτό επέτρεψε στο Βραζιλιάνο να μειώσει τη διαφορά από το Hamilton σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα στον φινάλε. Ο Bottas με την άλλη Williams τερμάτισε 3ος ακολουθώντας στρατηγική πολύ μαλακής, μαλακής, μαλακής γόμας.

Αφότου αποκλείστηκαν από τις δοκιμές, οι οδηγοί της Red Bull εκκίνησαν από τα pit τον αγώνα και υιοθέτησαν αμφότεροι στρατηγική μαλακής, μαλακής, πολύ μαλακής γόμας. Αυτή βοήθησε το Ricciardo να τερματίσει 4ος ενώ κάποια στιγμή είχε βρεθεί και στην 3η θέση. Ο Αυστραλός σημείωσε επίσης και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ο Ricciardo τερμάτισε πιο ψηλά στην κατάταξη από τους έξι οδηγούς που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.

Με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να πέφτουν, η πίστα γίνονταν πιο γρήγορη κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αγώνα οπότε οι ομάδες ήταν υποχρεωμένες να παρακολουθούν προσεκτικά την φθορά και την πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Αμφότερες οι γόμες απέδωσαν τα αναμενόμενα επιτρέποντας σε ομάδες και οδηγούς να πιέσουν στο όριο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: " Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton για την κατάκτηση του τίτλου αλλά και στο Nico Rosberg που ήταν άξιος ανταγωνιστής του όλη τη χρονιά. Τα ελαστικά απέδωσαν όπως περιμέναμε και εκτιμούσαμε σύμφωνα με τα δεδομένα που είχαμε πριν τον αγώνα. Είδαμε μια μεγάλη ποικιλία από ενδιαφέρουσες στρατηγικές που επέτρεψαν σήμερα με το Massa να δείξει την ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας στο φινάλε. Σπουδαία απόδοση και από το Ricciadro που εκκίνησε τελευταίος με τη μαλακή γόμα. Ήταν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια σπουδαία σεζόν, η προσοχή μας έχει στραφεί ήδη στο 2015 καθώς αυτή τη βδομάδα, Τρίτη και Τετάρτη στο τελευταίο τεστ της σεζόν που θα γίνει εδώ θα εμφανιστούν για πρώτη φορά μερικά από τα νέα ελαστικά μας".

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:


Πολύ Μαλακή
Μαλακή
Πρώτος
Ric 1m44.496s
Ham 1m45.599s
Δεύτερος
Mas 1m44.826s
Bot 1m45.727s
Τρίτος
Vet 1m45.522s
Ric 1m46.098s

Περισσότεροι γύροι αγώνα με ένα σετ ελαστικών:

Πολύ μαλακή γόμα
18 γύροι
Hulkenberg
Μαλακή γόμα
33 γύροι
Grosjean

Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ως ταχύτερη στον αγώνα των 55 γύρων τη στρατηγική 2 pit stop: Εκκίνηση με τη πολύ μαλακή γόμα αλλαγή σε μαλακή στον 8ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 31ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε αυτή τη στρατηγική με τη διαφορά ότι άλλαξε για πρώτη φορά ελαστικά στο 10ο και μετά στον 31ο γύρο.

Περίληψη Pit stop – 2014 Abu Dhabi Grand Prix

44        HAM                SSu                   Sn (10)             Sn (31)                                     2
19        MAS                 SSu                   Sn (13)             SSu (43)                                   2
77        BOT                 SSu                   Sn (10)             Su (35)                                     2
3          RIC                   Sn                    Sn (27)             SSu (47)                                   2
22        BUT                 SSu                   Sn (6)               Sn (28)                                     2
27        HUL                 Sn                    Sn (15)             SSn (37)                                   2
11        PER                  Sn                    Sn (14)             SSn (41)                                   2
1          VET                  Sn                    Sn (21)             SSu (46)                                   2
14        ALO                 SSu                   Sn (5)               Sn (27)                                     2
7          RAI                   SSu                   Sn (6)               Sn (26)                                     2
20        MAG                Sn                    SSn (21)           Sn (29)                                     2
25        VER                  Sn                    Sn (13)             Sn (30)             SSn (44)           3
8          GRO                 SSn                   SSu (1)             Sn (8)               Sn (21)             3
6          ROS                 SSu                   Sn (11)             Sn (34)                                     2
21        GUT                 SSn                   Sn (7)               Sn (28)                                     2
99        SUT                  SSn                   Sn (5)               Sn (22)             Sn (37)             3
10        KOB                 SSn                   Sn (15)             SSn (36)                                   2NC
13        MAL                 SSn                   Sn (7)                                                               1NC
26        KVY                  SSu                   Sn (6)                                                               1NC

H πρώτη στήλη αφορά στα ελαστικά με τα οποία οι πιλότοι εκκίνησαν στον αγώνα.

S= Μαλακή γόμα
SS= Πολύ μαλακή γόμα
Ν = Νέα γόμα
U = Μεταχειρισμένη γόμα

NC= Δεν τερμάτισε


Η τελευταία στήλη απεικονίζει το συνολικό αριθμό pit stop