Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

Με 86 συμμετοχές αύριο η Ανάβαση Ριτσώνας

Την εποχή της οικονομικής κρίσης, που επηρεάζει αρνητικά και τους ελληνικούς αγώνες υπάρχουν αξίες που παραμένουν σταθερές. Όπως, για παράδειγμα, ηεπερχόμενη Ανάβαση Ριτσώνας, που αποτελεί τον 2ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων καισυγκεντρώνει 86 συμμετοχές, έναν αριθμό που μοιάζει πραγματικά «μαγικός» στις μέρες μας.

 

Ποσότητα και ποιότητα λοιπόν, ανθρώπων και μηχανών σε μιαβουνήσια διαδρομή που εδώ και σχεδόν 60 χρόνια παραμένει το απόλυτο «δυναμόμετρο» των ελληνικών αγώνων ανεξαρτήτως είδους.

Η πασίγνωστη διαδρομή κοντά στη Χαλκίδα, μήκους 3,2 χλμ., είναι και πάλι έτοιμη να υποδεχθεί του φίλους των αγώνων αυτοκινήτου που διψούν για θέαμα. Σημειώστε πως, πριν λίγες ημέρες τα όποια προβλήματα ασφαλείας της διαδρομής, όσον αφορά στη θέση και τη στήριξη των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων εκατέρωθεν του ασφαλτόδρομου αποκαταστάθηκαν πλήρως. Παράλληλα, όλες οι προετοιμασίες από τα στελέχη των

αθλητικών σωματείων της Α.Λ.Α. και του Αγωνιστικού ΕΛΠΑ, που συνδιοργανώνουν των αγώνα, καθώς και από τον έμπειρο Αλυτάρχη Αντώνη Χατζημιχάλη, έχουν ολοκληρωθεί ώστε να αποφευχθούν κατά το δυνατόν οι καθυστερήσεις και το ωράριο να τηρηθεί κατά γράμμα.

Αυτά και άλλα πολλά συζητήθηκαν μεταξύ Οργανωτικής Επιτροπής, Στελεχών-Κριτών του Αγώνα και δημοσιογράφων του Τύπου, σε μια απλή και φιλική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 10 Ιουνίου στον καλαίσθητο και φιλόξενο χώρο του Cafe Φλοίσβος, στο ομώνυμο Πάρκο του Π. Φαλήρου, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση και προβολή του αγώνα.

Αναμένοντας την συμβολή όλων στην ενημέρωση του κοινού, σας περιμένουμε στη Ριτσώνα το προσεχές Σαββατοκύριακο για να απολαύσουμε μαζί ένταση, πάθος και εξαιρετικά θεαματικά περάσματα.

 

Σημειώσεις

 

Τίτλος: Ανάβαση Ριτσώνας

Ημ/νια: 15 & 16 Ιουνίου 2013

Οργάνωση: Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου (Α.Λ.Α.), Αγωνιστικό ΕΛΠΑ

Χορηγός: Renault Κωνσταντίνου

Θεσμικός Χορηγός: Δήμος Χαλκιδαίων

Υποστηρικτές: ΕΛΙΝ Κρυονερίου, ΙΚΤΕΟ – Μ. Θαλάσσης ΑΕ,LArtigiano Χαλκίδας, GEOHELLASPelagos Hotel

Απόσταση (από Αθήνα): 87 χλμ., δίπλα στη Χαλκίδα

Μήκος: 3,200 μ.

Στροφές: 19

Υψομετρική διαφορά (Εκκίνησης-Τερματισμού): 217 μ.

Πρώτη διοργάνωση: 1956 (με μήκος 4,5 χλμ.)

Πρώτος νικητής (1956, άτυπη γενική): Αντώνης Κουλετιανός (Jaguar XK120, 3:26.70)

Πιο πρόσφατη νίκη (Δεκ. 2012, άτυπη γενική): Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC, 2:10.66)

Τεχνικός Έλεγχος: Σάββατο 15/6/2013, 08:00-10:00 (στον χώρο των PITS)

Χρονομετρημένες δοκιμές: Σάββατο 15/6/13, 10:30

Εκκίνηση αγώνα: Κυριακή 16/6/2013, 10:00

Aπονομή Eπάθλων: Κυριακή 16/6/2013, μετά το τέλος του αγώνα

Πληροφορίες: Α.Λ.Α., Κηφισίας και Βολανάκη 3, 11526 Αθήνα, Τηλ. 210 6923 180, Fax: 210 6923 135

Ισότοπος: www.ala-racingclub.gr

 



Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

F1:ΑΝΕΤΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ VETTEL ΜΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΟ PIT STOP

Ο Sebastian Vettel κέρδισε την 29η νίκη της καριέρας του στο Circuit Gilles Villeneuveστον Καναδάκαι την πρώτη στη συγκεκριμένη πίστα με τη Red Bull Racing. Ηστρατηγική δύο pit stop που ακολούθησε ο Vettel του χάρισε τη νίκη και αύξησε τηδιαφορά του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Ο οδηγός ξεκίνησε με P Zero Red supersoft, άλλαξε σε P Zero White medium και ολοκλήρωσε τον αγώνα κάνοντας ένα τελευταίο stint με τον ίδιο τύπο γόμας.

Μετά τη βροχή που έπεσε στις κατατακτήριες δοκιμέςο αγώνας πραγματοποιήθηκε σε απολύτως στεγνές συνθήκεςΑν και οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να επιλέξουν τα slickελαστικά για το ξεκίνημα του αγώναοι 10 πρώτοι αποφάσισαν υπέρ των supersoft. Τοπιο μαλακό ελαστικό της F1 γκάμας της Pirelli αποδείχτηκε κατά ένα δευτερόλεπτοταχύτερο από το μεσαίο με γρήγορο χρόνο προθέρμανσηςζωτικό στοιχείο στην ‘sprint’στρατηγική του Vettel.

Ο Paul Di Resta της Force India ήταν ο οδηγός με την υψηλότερη κατάταξη που ακολούθησε διαφορετική στρατηγική, εκκινώντας 17ος με μεσαία γόμαΟ Άγγλος ήρθεστα pits μόνο μία φορά μετά από 56 γύρους με τη μεσαία γόμα και τερμάτισε έβδομος. ΗLotus του Romain Grosjean και οι δύο Marussias ήταν τα μοναδικά άλλα μονοθέσια που ξεκίνησαν τον αγώνα με τη σκληρότερη γόμα.

Έχοντας αποκτήσει ελάχιστη εμπειρία από την χρήση των slick πριν τον αγώνα λόγωτης βροχήςοι ομάδες έπρεπε να υιοθετήσουν μία ευέλικτη στρατηγικήμε λίγεςπληροφορίες ως προς τη σχετική φθορά και το degradation. Όπως αναμενότανκαι τα δύο παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Το ΚαναδικόGrand Prix ήταν ένα βήμα στο άγνωστο για όλουςμε τις θερμοκρασίες πίστας αισθητάυψηλότερες από εκείνες που επικράτησαν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Καναδάς είναιένα σιρκουί μέγιστης δοκιμασίας για τα πίσω ελαστικά λόγω των υψηλών απαιτήσεωνελκτικής πρόσφυσης – κυρίως μετά τη βροχή η οποία ξέπλυνε όλη τη γόμα που είχε στρωθείμε αποτέλεσμα να μειωθούν περαιτέρω τα επίπεδα πρόσφυσηςΠαρ’ όλααυτάη φθορά και το degradation ήταν υπό τον έλεγχο των πρωτοκλασάτων οδηγών, ενώ περιορισμένο ήταν το φαινόμενο υποβάθμισης της απόδοσης των ελαστικών (το λεγόμενο graining)κάτι συνηθισμένο στο συγκεκριμένο αγώνα. Η Mercedesεξακολουθεί να υποφέρει από υψηλό degradation με το Nico Rosberg να είναι ο μοναδικός οδηγός της πρώτης δεκάδας που χρησιμοποίησε στρατηγική τριών pit stop.Αν και τα δύο pit stop ήταν σαφώς η πλέον ενδεδειγμένη στρατηγικήο Paul Di Restaέκανε έναν εξαιρετικό αγώνα αποδεικνύοντας τι μπορεί να γίνει με ένα pit stop, ολοκληρώνοντας 56 γύρους με το πρώτο του σετ μεσαίων ελαστικών».


Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Η επόμενη μέρα

Η σκόνη έχει κατακαθίσει και το Ράλλυ Ακρόπολις 2013 αποτελεί και επίσημα ακόμα μια σελίδα στην 59χρονη ιστορία του ελληνικού γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η φετινή έκδοση αποδείχτηκε μια από τις σκληρότερες των τελευταίων ετών, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται μόνο από το γεγονός ότι μόλις 36 (από τα 46) πληρώματα κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό –πολλά εκ των οποίων κάνοντας χρήση του κανονισμού Rally2-, αλλά από τις δηλώσεις των ίδιων των οδηγών, οι οποίοι επί τρεις ημέρες «πάλευαν» για μια καλή επίδοση, έχοντας πάντα σαν προτεραιότητα την επιβίωση των αυτοκινήτων τους. 
Αυτό είναι όμως το Ράλλυ Ακρόπολις, ένας αγώνας με μοναδικό χαρακτήρα και γι’ αυτό ξεχωρίζει. Δεν είναι τυχαίο ότι η νίκη επί ελληνικού εδάφους έχει ιδιαίτερη σημασία για κάθε οδηγό, κάτι που επιβεβαίωσε και ο φετινός νικητής, Jari-Matti Latvala (VW Polo R WRC) στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα, όπου, ίσως για πρώτη φορά σε ανάλογη περίπτωση, έκανε λόγο για τη δεκάχρονη πορεία του στο σπορ και για το πόσο δικαιωμένος αισθάνεται για την επικράτησή του για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο νικητής της κατηγορίας WRC-2, Robert Kubica, ο οποίος χαρακτηριστικά δήλωσε: «Για εμένα που έχω συνηθίσει σε περιβάλλον πίστας, οι αναγνωρίσεις που έκανα εδώ ήταν σοκ, το οποίο χειροτέρεψε όταν ξεκίνησα τον αγώνα. Ποτέ δεν είχα ξαναδεί ή οδηγήσει σε τέτοιες συνθήκες. Είναι ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα και μια φοβερή εμπειρία».
Με το βλέμμα στραμμένο στην 60η, επετειακή, εκδοχή, η Οργανωτική Επιτροπή του Ράλλυ Ακρόπολις θέλει για ακόμα μια φορά να ευχαριστήσει τους χορηγούς του αγώνα, οι οποίοι συντέλεσαν τα μέγιστα στην άρτια διεξαγωγή του, καθώς και την Περιφέρεια Πελοποννήσου που ήδη, από την πρώτη χρονιά της τριετούς συνεργασίας της με την Οργάνωση, απέδειξε με τη φιλοξενία, αλλά και με την ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πόσο σημαντικό θεωρεί το γεγονότος της διοργάνωσης του αγώνα στην ευρύτερη περιοχή.
Τέλος, η Οργάνωση του αγώνα ευχαριστεί θερμά την Ελληνική Αστυνομία, το Πυροσβεστικό Σώμα, το ΕΚΑΒ, την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (ΕΟΔ), την Εθελοντική Διασωστική Ομάδα Κρίσεων (ΕΔΟΚ), τον ΚΟΥΡΟ Μεγάρων, καθώς και κάθε έναν εθελοντή ξεχωριστά για την καθοριστική και πολύτιμη βοήθειά τους στη διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις 2013.