Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Ράλλυ Ακρόπολις 2014: Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα

Τον τέταρτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), που τελεί υπό τη σκέπη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), θα αποτελέσει το Ράλλυ Ακρόπολις για το 2014. Ήδη από τη στιγμή που ανακοινώθηκε πως ο ελληνικός αγώνας θα παραμείνει εκτός Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) για την επόμενη χρονιά, τόσο η FIA όσο και η Eurosport Events, που είναι η εταιρεία πίσω από την επιτυχημένη προώθηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, εξέφρασαν την επιθυμία τους για ένταξη του Ράλλυ Ακρόπολις στο θεσμό το 2014, κάτι που βρήκε σύμφωνη την Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα.

Έτσι, σύμφωνα με το μέχρι στιγμής σχεδιασμό, το Ράλλυ Ακρόπολις 2014, που θα πραγματοποιηθεί στις 28-30 Μαρτίου, θα είναι διήμερο, με την πρώτη ημέρα να διεξάγεται σε ασφάλτινες επιφάνειες και τη δεύτερη σε χωμάτινες. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα κάθε ημέρας θα είναι περίπου 120, ενώ ο αγώνας έπειτα και από έγκριση της ΟΜΑΕ θα προσμετρά ως δύο ξεχωριστοί γύροι και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Με δεδομένη τη στήριξη της Πολιτείας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπως και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η διαδρομή θα χαραχθεί στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, ενώ για πέμπτη φορά το Αρχηγείο του Ράλλυ Ακρόπολις θα στεγαστεί στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του Club Hotel Casino Loutraki.

Το 2014 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ συμπληρώνει τα 62 χρόνια διεξαγωγής. Στο θεσμό απονέμονται τίτλοι Οδηγών/Συνοδηγών και Ομάδων, ενώ παράλληλα απονέμονται οι αντίστοιχοι τίτλοι για τους συμμετέχοντες με δικίνητα (2WD) και με αυτοκίνητα παραγωγής (Production). Το Πρωτάθλημα περιλαμβάνει δώδεκα γύρους, οι οποίοι για το 2014 είναι οι εξής:

FIA Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ 2014

1.Jännerrallye (Αυστρία)Άσφαλτος/χιόνι3-5 Ιανουαρίου
2.Rally Liepāja (Λετονία)Χώμα/χιόνι31 Ιανουαρίου/2 Φεβρουαρίου
3.Sibiu Rally (Ρουμανία)Χώμα/χιόνι27 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου
4.Ράλλυ Ακρόπολις (Ελλάδα)Χώμα/άσφαλτος28-30 Μαρτίου 
5.Circuit of Ireland Rally (Μ. Βρετανία)Άσφαλτος17-19 Απριλίου
6.49 SATA Rallye Açores (Πορτογαλία)Χώμα15-17 Μαΐου
7.Geko Ypres Rally (Βέλγιο)Άσφαλτος19-21 Ιουνίου
8.auto 24 Rally Estonia (Εσθονία)Χώμα17-19 Ιουλίου
9.Barum Czech Rally Zlín (Τσεχία)Άσφαλτος29-31 Αυγούστου
10.Ράλλυ Κύπρου (Κύπρος)Άσφαλτος/χώμα19-21 Σεπτεμβρίου 
11.Rallye International du Valais (Switzerland)Άσφαλτος/χώμα23-25 Οκτωβρίου 
12.Giru di Corsica-Tour de Corse (Γαλλία)Άσφαλτος6-8 Νοεμβρίου 

*Εκκρεμεί η επικύρωση των ημερομηνιών από το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA.
**Εκκρεμούν συμβόλαια μεταξύ του promoter και οργανωτών.


Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

F1: Θα γίνει Texas...

Ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν είναι το Grand Prix των ΗΠΑτο οποίο διεξήχθη για πρώτη φορά στο Texas πέρσιΓια φέτος επιλέχθηκε ο ίδιος συνδυασμός ελαστικών: P Zero Orange hard και P Zero White medium.

Η πίστα του Austin είναι ένα εξαιρετικά ποικίλο σιρκουί που καταπονεί τα ελαστικά μευψηλά φορτίακαθώς γρήγορα και ομαλά κομμάτια εναλλάσσονται με άλλα, πιο αργά καιτεχνικά. Αυτό σημαίνει ότι δοκιμάζονται οι συνολικές ικανότητες ενός ελαστικούκαθώς ηελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών είναι εξίσου σημαντική με τηνπλευρική πρόσφυση που απαιτούν οι αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα - έναακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα του Circuit of the Americas μήκους 5.513m.

Paul Hembery«Τα σκληρά και μεσαία ελαστικά είναι η καλύτερη επιλογή για το Grand Prix των ΗΠΑεπειδή το σιρκουί καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία και χρειάζονταιοι πιο ανθεκτικές γόμες της γκάμαςΥπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές και πολλέςυψομετρικές διαφορές - από αυτή την άποψη μοιάζει με το Spa. Όσο περισσότεραφορτία δέχεται το ελαστικότόσο υψηλότερη θερμοκρασία αναπτύσσεται – και αυτόαυξάνει τη φθορά και το degradation. Φέτος που ερχόμαστε στην Αμερική για δεύτερηφορά ξέρουμε καλύτερα τι να περιμένουμεενώ πέρσι – όπου πάλι είχαμε επιλέξεισκληρή και μεσαία γόμα  ήταν ένα βήμα στο άγνωστοΟι φετινές γόμες είναι πιομαλακέςεπομένως προβλέπουμε περίπου δύο pit stops στον αγώναπάντα ανάλογα και με την εξέλιξη της πίστας. Αν και Νοέμβριοςο καιρός φαίνεται να είναι ζεστόςκάτι που εμφανώς επηρεάζει και το θερμικό degradation. Το Αμερικανικό κοινό επεφύλαξε μίαφανταστική υποδοχή στη Formula 1, και ο περσινός αγώνας έχει μείνει αξέχαστοςγιαυτό και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε μία χώρα με τόσους οπαδούς της F1, πουπαράλληλα είναι βασική αγορά για τα Ultra High Performance ελαστικά μας.»

Jean Alesi«Το Grand Prix των ΗΠΑ το 1990 ήταν το πρώτο μου grand prix με ελαστικάPirelli με την Tyrell, και εξελίχθηκε σε πολύ καλό αγώνα για μένα. Ήταν το πρώτο μουgrand prix και η πρώτη μου ολοκληρωμένη σεζόνγι’ αυτό και πάντα θα το θυμάμαιΤηνεποχή εκείνητα Αμερικανικά σιρκουί της F1 ήταν κυρίως πίστες δημόσιων δρόμων,όπως άλλωστε και του PhoenixΕπίσηςοι κανονισμοί για την εξέλιξη των ελαστικώνήταν απολύτως ανοιχτοίοι διαστάσεις ήταν συγκεκριμένες αλλά πέραν τούτου οι κατασκευαστές είχαν απόλυτη ελευθερίαΜε την Pirelli, μπορούσαμε να τρέξουμε σε όλοτον αγώνα χωρίς στάσηενώ οι άλλοι αναγκάζονταν να σταματούν. Και αυτό ήταν τομυστικό των ισχυρών μας επιδόσεων που άφησε τους πάντες έκπληκτους. Οδήγησα τοναγώνα για αρκετούς γύρους και τερμάτισα δεύτερος πίσω από τον Ayrton Senna με τηνπολύ ισχυρότερη McLaren-Honda! Τόσο σπουδαίο ρόλο έπαιξαν τα ελαστικάΑσφαλώςτώρα το Αμερικανό Grand Prix είναι πολύ διαφορετικόΤην πρώτη χρονιά - το 2012 – τοAustin ήταν πραγματική υπερπαραγωγήμε εκλεκτούς προσκεκλημένους, απόηθοποιούς  μέχρι αστροναύτες, και ήταν φανταστικό να βλέπουμε τον ενθουσιασμό των Αμερικανών με τη Formula 1. Δεν ήταν το ίδιο στην εποχή μου όπου δεν υπήρχε τόσοενδιαφέρον για τη F1 στην ΑμερικήΗ πίστα του Austin προσφέρει και συναρπαστικό θέαμακάτι που προφανώς μετράει. Μία από τις λεπτομέρειες που πιστεύω ότι όλοιθυμούνται είναι τα καπελάκια cowboy της Pirelli στο βάθρο: είχαν πολύ πλάκα …»

Σχέση πίστας/ελαστικών:

Όπως το Abu Dhabi, το Austin είναι ένα από τα λίγα αριστερόστροφα σιρκουί τουημερολογίουΆλλες αριστερόστροφες πίστες είναι της Κορέαςτης Σιγκαπούρης και τηςΒραζιλίας.

Ο ασφαλτοτάπητας στο Austin, καινούργιος πέρσιείναι γενικά πολύ ομαλόςαλλά κάθεχρόνο τείνει να γίνεται πιο τραχύςΑυτό συμβαίνει επειδή φθείρεται το εξωτερικό στρώμακαι βγαίνουν στην επιφάνεια τα χαλίκια της ασφάλτου.


Τεχνικές πληροφορίες:

Δύο είναι τα σημεία που αντιπροσωπεύουν τη  μεγαλύτερη πρόκληση στο Σιρκουί του Austin. Το πρώτο είναι η Στροφή 1, μία φουρκέτα μοναδικής χάραξης, όπου τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση – ακόμα και όταν είναι σχετικά κρύα π.χ. στον πρώτο γύρο. Η Στροφή 11 είναι επίσης ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο πιλότος αρχίζει ναφρενάρει δυνατά ενώ το μονοθέσιο ήδη στρίβειδημιουργώντας μία ανομοιόμορφηκατανομή δυνάμεων στα ελαστικά. Η καλή πρόσφυση της γόμας είναι απαραίτητη για μίααποτελεσματική είσοδο.

Τα μονοθέσια θα στρίβουν με μικρή απόσταση από το έδαφος και μέτρια αεροδυναμικήπίεσηένα σετάρισμα που δεν θα απέχει πολύ από εκείνο που είδαμε στο ΤουρκικόGrand Prix στην Κωνσταντινούπολη – το οποίο έχει κάποια κοινά σημεία με το Circuit of the Americas.

Οι τρεις πρώτοι πιλότοι στον περσινό αγώνα της Αμερικής (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel και Fernando Alonso) χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop, ξεκινώντας μεμεσαία γόμα και ολοκληρώνοντας με σκληρή. Πέρσι η χρονική διαφορά μεταξύ των δύοελαστικών ανά γύρο ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτοΦέτος υπολογίζεται να είναιελαφρώς μεγαλύτερη.


Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Ο Marc Marquez οδηγώντας τη Honda RC213V αναδείχτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP 2013

 

O αναβάτης της Repsol Honda RC213V Marc Marquezκατέκτησε τον τίτλο του Πρωταθλητή στο MotoGP 2013, με 334 βαθμούς μετά τον τερματισμό του στην 3η θέση του τελευταίου αγώνα της χρονιάς, στο GP Generali de laComunitat ValencianaO Mark Marquez ακολουθώντας μία εκπληκτική πορεία μέσα στο 2013, πρώτη χρονιά που συμμετέχει στην ανώτερη κατηγορία του MotoGP κέρδισε και μία σειρά άλλων τίτλων, όπως είναι :
Ο πρώτος νέος οδηγός που κατακτά τον τίτλο στον πρώτο χρόνοσυμμετοχής του στο

πρωτάθλημα, ένα τίτλο που είχε από το 1978 ο Kenny Roberts

Σε ηλικία 20 ετών και 266 ημερών ο Marquez είναι ο νεαρότερος αναβάτης που κατακτά τον τίτλο του MotoGP, ένα ρεκόρ που κατείχε ο Freddie Spencer, ο οποίος σε ηλικία 21 ετών και 258 ημερών οδηγώντας μοτοσυκλέτα Honda κέρδισε τον τίτλο των 500cc
Marquez είναι ο τέταρτος αναβάτης στα 65 χρόνια ιστορίας των αγώνων MotoGPπουκερδίζει διαδοχικά 3 κατηγορίες, μαζί με τους Mike HailwoodPhil Read και ValentinoRossi.

 

Ταυτόχρονα ο Marquez κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς 2013 κατέκτησε και μία σειρά άλλων ρεκόρ όπως:

Στον 1ο αγώνα της χρονιάς στο Qatar έγινε ο 4ο νεότερος αναβάτης όλων των εποχών που ανέβηκε στο βάθρο των νικητών της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP
Στον 1ο αγώνα της χρονιάς ο Marquez πραγματοποίησε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σε ηλικία 20 χρονών και 49 ημερών. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε ο Freddie Spencer, οοποίος σε ηλικία 20 χρονών και 161 ημερών είχε πραγματοποιήσει τον ταχύτερο γύρο στο Misano το 1982 στην κατηγορία των 500cc.
Η πρώτη θέση που κατέκτησε στο Grand Prix της Αμερικής σε ηλικία 20 χρονών και 63 ημερών του έδωσε τον τίτλο του νεαρότερου αναβάτη που κερδίζει αγώνα τουMotoGP, ρεκόρ που κατείχε επίσης ο Freddie Spencer, ο οποίος σε ηλικία 20 χρονών και 196 ημερών είχε κερδίσει στο Βέλγιο την κατηγορία των 500cc το 1982.
Είναι ο μικρότερος σε ηλικία αναβάτη που κερδίζει pole position σε ηλικία 20 χρονών και 62 ημερών στο Austin
Είναι ο νεαρότερος αναβάτης ο οποίος ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών στους 2 πρώτους αγώνες της χρονιάς, ρεκόρ που κατείχε ο Lorenzo το 2008
Στο Grand Prix της Ισπανίας ο Marc Marquez σε ηλικία 20 χρονών και 77 ημερών έγινε ο νεαρότερος αναβάτης που ανέβηκε στο βάθρο των νικητών σε 3 διαδοχικούς αγώνες, παίρνοντας το ρεκόρ από το Jorge Lorenzo, οποίος σε ηλικία 20 χρονών και 345 ημερών ανέβαινε για 3η συνεχή φορά στο βάθρο των νικητών το 2008
Η νίκη του στον Ινδιανάπολη του έδωσε τον τίτλο του νεαρότερου νέου αναβάτη που κερδίζει 3 συνεχόμενους αγώνες, ρεκόρ που κατείχε ο Kenny Roberts, ο οποίος κέρδισε  who won in AustriaFrance and Italy in 1978.
Οι νίκες τους στο SachsenringLaguna Seca και στην Indianapolis του έδωσαν τον τίτλο του νεαρότερου αναβάτη  που κερδίζει 3συνεχείς νίκες στην μεγάλη κατηγορία του MotoGP σε ηλικία 20 χρονών και 182 ημερών, παίρνοντας το ρεκόρ από τονFreddie Spencer, ο οποίος σε ηλικία 21 χρονών και 125 ημερών είχε κερδίσει του αγώνες στη Νότια Αφρική, Γαλλία και Ιταλία το 1983
Με τη νίκη του στην Τσεχία γίνεται ο πρώτος νέος οδηγός του MotoGP που κερδίζει 4 διαδοχικούς αγώνες στην ανώτερη κατηγορία του θεσμού
Ο Marquez είναι ο πρώτος νέος οδηγός στην ανώτερη κατηγορία του MotoGP που τερμάτισε στο βάθρο των νικητών σε 13 αγώνες της χρονιάς
Είναι ο πρώτος νέος οδηγός που κέρδισε την pole position εννέα φορές
Το σύνολο των 334 βαθμών που συγκέντρωσε είναι η υψηλότερη βαθμολογία που επιτυγχάνεται από νέο οδηγό στην μεγάλη κατηγορία του MotoGP