Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ GRAND PRIX 2011 - 24/7


Το Nurburgring είναι μία πίστα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά το σύγχρονο σιρκουί των 5.148 km που κατασκευάστηκε το 1984 για το Ευρωπαϊκό Grand Prix λίγα κοινά έχει με τη Nordschleife μήκους 22 km που η φήμη της έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο.
Το θρυλικό βόρειο loop με τα ‘τυφλά’ σαμαράκια και τις χαοτικές κατηφόρες που φιλοξενούσε το Γερμανικό grand prix μέχρι το 1976, έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μία πολύ πιο ανοιχτή και τεχνική πίστα, όπου δοκιμάζονται όλες οι παράμετροι ενός μονοθεσίου της F1, συμπεριλαμβανομένων και των ελαστικών.
Για τις ποικίλες απαιτήσεις του Nurburgring, η Pirelli προτείνει ελαστικά P Zero White medium ως prime και P Zero Yellow soft σε ρόλο option.
Υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία ταχυτήτων και στροφών, με άφθονα εσάκια και απότομες κλίσεις που βοηθούν τους αγωνιζόμενους να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες στις στροφές. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά σημεία απαιτείται δυνατό φρενάρισμα, ενώ η αντοχή των ελαστικών δοκιμάζεται και στις βίαιες επαφές με τα κερμπ της πίστας.
Με έξι Γερμανούς πιλότους φέτος στη γραμμή εκκίνησης η χώρα εκπροσωπείται άριστα στο Γερμανικό γύρο του πρωταθλήματος της F1 ο οποίος έχει πολλούς οπαδούς. Ωστόσο, καμία από τις ομάδες δεν έχει πολύ πρόσφατα δεδομένα για το Nurburgring, καθώς το Γερμανικό Grand Prix σιρκουί πραγματοποιείται εναλλάξ εκεί και στο Hockenheim.
Αν και το Nurburgring δεν είναι συνδεδεμένο με βροχερές συνθήκες – ο τελευταίος βροχερός αγώνας εκεί ήταν το 2007 – εν τούτοις ο καιρός στην περιοχή Eifel είναι ευμετάβλητος λόγω της ορεινής φύσης του εδάφους. Αυτό σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι άλλοτε στεγνή και άλλοτε βρεγμένη: όπως ακριβώς συνέβη στο ξεκίνημα του Βρετανικού Grand Prix πριν από δύο εβδομάδες στο Silverstone.
Τότε, τα ενδιάμεσα P Zero Blue εντυπωσίασαν με τη σταθερότητα και αντοχή τους σε ποικίλες συνθήκες, και θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν πάλι στη Γερμανία, μαζί με τα P Zero Orange wet.
Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μία νέα έκδοση του P Zero Yellow soft, που είναι υπό αξιολόγηση για χρήση στο μέλλον. Η νέα έκδοση διαθέτει αυξημένη αντοχή και φθείρεται λιγότερο.

Δηλώσεις του Αγωνιστικού Διευθυντής της Pirelli:

Paul Hembery: «Το Nurburgring είναι από τις πιο τεχνικές πίστες της σεζόν, με υψηλά πλευρικά φορτία για τα ελαστικά, κάτι που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρατηγική. Αν και συγγενή προϊόντα στη γκάμα μας, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των P Zero Yellow soft και P Zero White medium, όπως διαπιστώθηκε στην τελευταία περίπτωση που χρησιμοποιήθηκε αυτός ο συνδυασμός στη Βαλένθια. Η μεγαλύτερη διαφορά θα είναι ο καιρός με συνθήκες ενδεχομένως πολύ ψυχρότερες από της Ισπανίας. Τα προγνωστικά μας είναι ότι οι περισσότερες ομάδες θα υιοθετήσουν μία στρατηγική two-stop, εκτός εάν βρέξει, οπότε τα πάντα είναι πιθανά. Την Παρασκευή, οι ομάδες θα δοκιμάσουν μία νέα έκδοση του P Zero Yellow soft. Δεν διαφέρει πολύ από την τρέχουσα έκδοση αλλά σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη φιλοσοφία των τελευταίων P Zero Silver hard και P Zero White medium, με γόμες σκληρότερες από τις αρχικές ώστε να μειώνεται η φθορά. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα πότε θα χρησιμοποιήσουμε το νέο ελαστικό, αλλά θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ακούσουμε όλα τα σχόλια των ομάδων».  

Από τη θέση του οδηγού:

Timo Glock (Virgin Racing): «Έχω μεγάλη εμπειρία από αγώνες στο Nurburgring με πολλές αγωνιστικές εμφανίσεις εκεί. Είναι μία πίστα πραγματικά απολαυστική και έχω πολύ καλές αναμνήσεις και δύο αγωνιστικές νίκες. Η Pirelli έκανε τη F1 ακόμα πιο συναρπαστική και ανυπομονώ να τρέξω με τα P Zero. Γενικά, πιστεύω ότι η πίστα δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Είναι εξαιρετικά τεχνική και έχει ένα πολύ ενδιαφέρον πρώτο κομμάτι. Η Mercedes Arena προσφέρει ευκαιρίες για προσπεράσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα ενώ υπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές επίσης με τρομερό ενδιαφέρον, που σημαίνει ότι ο αγώνας αναμένεται συναρπαστικός και ανυπομονώ να αγωνιστώ μπροστά στους συμπατριώτες μου».

Τεχνικές πληροφορίες:

·        Το Nurburgring εύλογα απαιτεί υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής πίεσης, κυρίως για  να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις της υποστροφής στις γρήγορες στροφές. Όμως, δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά εάν γίνεται σωστή διαχείριση και το μονοθέσιο έχει σωστό σετάρισμα. Αντίθετα με πολλές άλλες πίστες, οι πιλότοι μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορες αγωνιστικές γραμμές για να μπαίνουν στις στροφές.

·        Το σύγχρονο Nurburgring έχει τροποποιηθεί σημαντικά από τότε που εγκαινιάστηκε πριν από 27 χρόνια. Το 2002 το Castrol Chicane επανασχεδιάστηκε και προστέθηκε ένα νέο εσωτερικό τμήμα γνωστό ως Mercedes Arena, αυξάνοντας το μήκος της πίστας από 4.556 στα 5.148 χιλιόμετρα που είναι σήμερα.

·        Το Nurburgring είναι η μοναδική πίστα grand prix στον κόσμο με μία στροφή που έχει πάρει το όνομά της από έναν εν ενεργεία πιλότο της F1. Οι Στροφές 9 και 10 είναι επίσης γνωστές ως ‘Michael Schumacher Esses’.