Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ PIRELLI ΕΓΡΑΨΑΝ 14.949 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΣΕ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΗ ΔΟΚΙΜΗ

Η Pirelli έφερε 1176 ελαστικά για την πρώτη δοκιμή F1 της φετινής σεζόν, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα Χερέθ στη νότια Ισπανία επί τέσσερις ημέρες. Είκοσι τρεις οδηγοί κάλυψαν συνολικά 3380 γύρους, που ισοδυναμούν με 14.949 χιλιόμετρα.

Το νέο μεσαίο ελαστικό P Zero White έγραψε τα περισσότερα χιλιόμετρα στην Ισπανία με 1776 γύρους (χρησιμοποιήθηκαν 91 σετ) και ακολούθησε το νέο P Zero Yellow soft με 1010 γύρους (57 σετ) και το P Zero Silver hard με 594 γύρους (33 σετ). Αν και το νέο ενδιάμεσο Pirelli Cinturato Green και το Pirelli Cinturato Blue ήταν διαθέσιμα στην Ισπανία, δεν χρησιμοποιήθηκαν καθώς ο καιρός παρέμεινε στεγνός παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που έπεσαν μέχρι τους -2 °C.

Τα ελαστικά του 2012 είχαν την αναμενόμενη συμπεριφορά στη Χερέθ, αλλά καθώς οι περισσότερες ομάδες έτρεχαν με καινούργια μονοθέσια σε διαφορετικές φάσεις εξέλιξης, ήταν δύσκολο να υπάρξουν τελικά συμπεράσματα για τις σχετικές επιδόσεις.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery δήλωσε: «Τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν ακριβώς όπως περιμέναμε στη Χερέθ και είχαμε μία πολύ θετική αντίδραση από τους οδηγούς και τις ομάδες μέχρι τώρα, που ανέφεραν περισσότερη πρόσφυση πίσω, λιγότερο στρώσιμο της πίστας με σφαιρίδια γόμας, μικρότερη διαφορά χρόνου γύρου μεταξύ των γομών και ταχύτερες συνολικές επιδόσεις – δηλαδή ακριβώς αυτό που θέλαμε. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το επίπεδο φθοράς και δεν είχαμε κάποια θέματα όπως και όλη την προηγούμενη χρονιά άλλωστε. Αλλά καθώς οι θερμοκρασίες στη Χερέθ ήταν πολύ χαμηλές και οι ομάδες επικεντρώθηκαν και σε άλλους τομείς πέραν των ελαστικών και είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Στην επόμενη δοκιμή στη Βαρκελώνη, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε περισσότερες εξελίξεις στα ελαστικά, καθώς τόσο εμείς όσο και οι ομάδες έχουμε κατανοήσει πλήρως τις επιπτώσεις των τελευταίων κανονισμών. Ωστόσο, με το δεδομένο ότι και τα τρία slick ελαστικά μας έχουν σημειώσει ταχύτερους χρόνους, είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για την υλοποίηση των στόχων μας».


Ο οδηγός της Lotus Kimi Räikkonen – ο οποίος οδήγησε τελευταία φορά με ελαστικά Pirelli στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2010 – έδωσε ρυθμό την πρώτη μέρα, με μία θεαματική επιστροφή στη F1 ολοκληρώνοντας ένα γύρο σε 1’19’’670 με μεσαίο P Zero White.

Η ομάδα της Mercedes ήταν ταχύτερη τη δεύτερη και τρίτη μέρα με το μονοθέσιο του 2011. Ο Michael Schumacher σημείωσε ακόμα ταχύτερο γύρο με 1’18’’561 τη δεύτερη μέρα με P Zero Silver hard και ο Nico Rosberg τον κατέβασε στο 1’17’’631 την τρίτη μέρα με P Zero Yellow soft: τον καλύτερο χρόνο από όλες τις μέρες.

Η δοκιμή στην πίστα Χερέθ ολοκληρώθηκε με τον Fernando Alonso της Ferrari που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο 1’18’’877 την τελευταία μέρα, χρησιμοποιώντας και πάλι το μαλακό ελαστικό.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΔΟΚΙΜΗΣ:

- Κατά τη διάρκεια των συγκριτικών δοκιμών μεταξύ της νέας μεσαίας και της νέας σκληρής γόμας την πρώτη μέρα, υπήρχε μία διαφορά 0.4-0.5 δευτερολέπτων, με καλύτερη πρόσφυση και λιγότερη φθορά - κυρίως πίσω.
- Ο οδηγός που έκανε τους περισσότερους γύρους στη Χερέθ ήταν ο Kimi Räikkonen, τρέχοντας 192 γύρους με μαλακή, μεσαία και σκληρή γόμα τις δύο πρώτες ημέρες: το αντίστοιχο τριών grand prix σχεδόν.
- Οι περισσότερες ομάδες ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά για λίγους γύρους, ενώ συνέχισαν με περισσότερους και προσομοιώσεις αγώνων για πρώτη φορά σύμφωνα με τα προγράμματα εξέλιξης.
- Οι καλύτεροι χρόνοι και τις τέσσερις μέρες ξεπέρασαν με άνεση το σημείο αναφοράς που είχε τεθεί στην τελευταία δοκιμή στη Χερέθ πριν από ένα χρόνο, όπου ο Rubens Barrichello πέτυχε τον καλύτερο χρόνο για την Williams 1’19’’832.

ΑΡΙΘΜΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ:

- Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 294 σετ που αντιστοιχεί σε 1176 ελαστικά, από τα οποία
- Μαλακά (soft) ελαστικά: 71 σετ
- Μεσαία (Medium) ελαστικά: 105 σετ
- Σκληρά (Hard) ελαστικά: 43 σετ
- Ενδιάμεσα (Intermediate) ελαστικά: 38 σετ
-​Βρόχινα (Wet) ελαστικά: 37 σετ
-​Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 181
- ​Μαλακά (soft) ελαστικά: 57 σετ
- ​Μεσαία (Medium) ελαστικά: 91 σετ
- ​Σκληρά (Hard) ελαστικά: 33 σετ
- ​Ενδιάμεσα (Intermediate) ελαστικά: 0 σετ
- ​Βρόχινα (Wet) ελαστικά: 0 σετ
- ​Μέγιστος αριθμός γύρων: 26 γύροι με σκληρή γόμα
​ ​27 γύροι με μεσαία γόμα
​ ​20 γύροι με μαλακή γόμα
- ​Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 20 °C / -2 °C
-​Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 26 °C / 0 °C

ΧΡΗΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ:

1η Ημέρα
1. Räikkönen​1'19"670 με Μεσαία γόμα
2. Di Resta​1’19"772 με Μεσαία γόμα
3. Rosberg​1'20"219 με Μαλακή γόμα

2η Ημέρα
1. Schumacher​1’18’’561 με Σκληρή γόμα
2. Webber​1’19’’184 με Μαλακή γόμα
3. Ricciardo​1’19’’587 με Μαλακή γόμα

3η Ημέρα​
1. Rosberg​1’17’’631 με Μαλακή γόμα
2. Räikkönen​1’18’’419 με Μεσαία γόμα
3. Vettel​1’19’’297 με Μαλακή γόμα

4η Ημέρα
1. Alonso​1'18"877 με Μαλακή γόμα
2. Vergne​1’19"597 με Μαλακή γόμα
3. Vettel​1'19"606 με Μεσαία γόμα

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Ο Latvala νικητής στο Ράλι Σουηδίας

Οι οδηγοί της Ford World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κέρδισαν στο Ράλι Σουηδίας με διαφορά 16,6 δευτ. μετά από ένα αγωνιώδες φινάλε στο δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Η νίκη με Ford Fiesta RS World Rally Car ήταν η έκτη συνεχόμενη επιτυχία της Ford στο μοναδικό πραγματικό χειμερινό ράλι της σεζόν.

Ήταν η δεύτερη νίκη του Latvala στη Σουηδία παρά το κλατάρισμα που προηγήθηκε λόγω πρόσκρουσης σε βράχο, δύο μόλις ειδικές πριν τον τερματισμό, ενώ προηγείτο και με σημαντική διαφορά. Οι Petter Solberg & Chris Patterson τερμάτισαν στην τέταρτη θέση με Fiesta RS WRC, χάνοντας μία σίγουρη θέση στο βάθρο χτυπώντας στον ίδιο βράχο με το ίδιο αποτέλεσμα.

Ήταν η 50ή νίκη σε παγκόσμιο ράλι για το δίδυμο Ford / M-Sport, μία συνεργασία που ξεκίνησε το 1997 και τα Fiesta RS WRC κατέκτησαν τις τέσσερις θέσεις της πρώτης πεντάδας.

Αν και οι θερμοκρασίες ήταν πιο ήπιες από το αναμενόμενο, το χιόνι και οι παγωμένοι δρόμοι αποτέλεσαν σκληρή πρόκληση καθώς ο υδράργυρος έπεφτε στους -10ºC. Μετά το πρώτο σκέλος που εκτυλίχθηκε κυρίως στη Νορβηγία, το ράλι επέστρεψε στη Σουηδία για τις δύο τελευταίες ημέρες κοντά στο Hagfors. Οι οδηγοί έτρεξαν σε 24 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 349.16 χλμ. πριν τερματίσουν στην πόλη Karlstad.

Ο Latvala έδειξε τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην κατατακτήρια ειδική της Πέμπτης. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξει μία θέση αρκετά πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης ώστε να έχει πιο καθαρές συνθήκες στο δρόμο με λιγότερο χιόνι.

Δημιούργησε μία διαφορά 16,8 δευτ. στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής, την οποία αύξησε έναντι του πρώην team mate του, Mikko Hirvonen, στα 23,0 δευτ. το Σάββατο κάνοντας έξυπνη διαχείριση της φθοράς των καρφιών των ελαστικών Michelin. Η διαφορά του έφτασε στα 35,6 δευτ. την Κυριακή, πριν χτυπήσει σε βράχο κρυμμένο στο χιόνι και τον πάγο, με αποτέλεσμα να κλατάρει το εμπρός δεξιό ελαστικό.

Το προβάδισμά του μειώθηκε στα 8,4sec, αλλά ο ταχύτερος χρόνος που έφερε κάτω από εξαιρετική πίεση στην προτελευταία ειδική του έδωσε και πάλι καθαρό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Ήταν η ένατη νίκη σε ειδική του ράλι για τον Latvala.

Με την υποστήριξη των συμπατριωτών του, ο Solberg επικράτησε στη δεύτερη θέση την πρώτη μέρα στη Νορβηγία μέχρι που ένα τετακέ του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Ολοκλήρωσε το σκέλος στην Τρίτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το Σάββατο, παρά την πίεση που δεχόταν από το συμπατριώτη του Mads Østberg. Η διαφορά τους ήταν μόλις 4,9sec όταν ο Solberg χτύπησε στον ίδιο βράχο με το Latvala με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην τέταρτη θέση. Ωστόσο, κέρδισε πρόσθετους βαθμούς καθώς τερμάτισε δεύτερος στην τελευταία Power Stage.


Ο Διευθυντής της Ford World Rally Team Malcolm Wilson ήταν ενθουσιασμένος με την εμβληματική νίκη της συνεργασίας Ford / M-Sport. «Ο Jari-Matti κυριάρχησε στο ράλι από την αρχή μέχρι το τέλος. Φοβηθήκαμε προς το τέλος. Σήμερα το πρωί, ανησυχούσαμε που οδηγούσε τόσο γρήγορα, έχοντας τόση μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο οδηγό, αλλά κρίνοντας από το τι συνέβη το απόγευμα, πιστεύουμε ότι καλώς έπραξε. Είναι μία νίκη ορόσημο για την ομάδα και δικαιώνει την αυτοπεποίθησή μας για το αυτοκίνητο, ενώ είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες» δήλωσε.

Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε: «Μία νίκη και επτά αυτοκίνητα στην πρώτη 10άδα είναι το αποκορύφωμα ενός εξαιρετικού Σαββατοκύριακου για τη Ford. Ο Jari-Matti είχε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος και παρά το ότι έμεινε λίγο πίσω σήμερα το απόγευμα, κατάφερε να ανασυντάξει τις δυνάμεις του και να διεκδικήσει την νίκη. Ο Petter οδήγησε καλά και η ταχύτητά του με ένα νέο αυτοκίνητο σε τόσο αρχικό στάδιο της σεζόν είναι καλοί οιωνοί για το μέλλον».

Οι Mads Østberg / Jonas Andersson γιόρτασαν το δεύτερο συνεχόμενη τερματισμό τους στο Σουηδικό βάθρο με μία τρίτη θέση με Fiesta RS WRC εκμεταλλευόμενοι το κλατάρισμα του Solberg. Οι Evgeny Novikov / Denis Giraudet της M-Sport Ford World Rally Team τερμάτισαν πέμπτοι και οι Henning Solberg / Ilka Minor στην έβδομη θέση με αυτοκίνητο της Go Fast Energy World Rally Team. Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν επίσης οι Martin Prokop / Zdenek Hrûza της Czech Ford National Team και οι Νορβηγοί Eyvind Brynildsen / Cato Menkerud, που πήραν την 9η και 10η θέση αντίστοιχα.


Επόμενος γύρος

Ο τρίτος γύρος φέρνει την Ford World Rally Team στη Β. Αμερική για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της σεζόν του 2012. Το Ράλι του Μεξικό έχει τη βάση του στην πόλη Léon και θα πραγματοποιηθεί 8 - 11 Μαρτίου.

Γενική κατάταξη
1. J-M Latvala/M Anttila​FIN Ford Fiesta RS 3: 18. 28.3
2. M Hirvonen/J Lehtinen ​FIN Citroen DS3​3: 18. 44.9
3. M Østberg/J Andersson​NOR Ford Fiesta RS​3: 19. 07.1
4. P Solberg/C Patterson ​NOR Ford Fiesta RS​3: 19. 42.6
5. E Novikov/D Giraudet​RUS Ford Fiesta RS 3: 21. 09.7
6. S Loeb/D Elena​FRA Citroen DS3​3: 21. 23.4
7. H Solberg/I Minor​NOR Ford Fiesta RS​3: 22. 17.8
8. P Sandell/S Parmander​SWE Mini John Cooper 3: 23. 37.2
9. M Prokop/Z Hrûza​CZE Ford Fiesta RS​3: 23. 58.3
10 E Brynildsen/C Menkeru NOR Ford Fiesta RS 3: 24. 55.5

Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb​39 βαθμοί
2. M Hirvonen​32 βαθμοί
3. P Solberg​29 βαθμοί
4. J-M Latvala​26 βαθμοί
5. E Novikov​21 βαθμοί
6. D Sordo ​18 βαθμοί

Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Citroen Total WRT​65 βαθμοί
2. Ford WRT​55 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT​28 βαθμοί
4. Mini WRT ​26 βαθμοί