Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Hi-Tech EKO Mobility Rally 2014 4-5 Οκτωβρίου



Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., στις 4 και 5 Οκτωβρίου οργανώνει το Hi-Tech EKO Mobility Rally 2014.
Ο αγώνας διοργανώνεται για 8η συνεχή χρονιά, είναι διεθνής και εντάσσεται στο Παγκόσμιο Κύπελλο Καθαρών Αυτοκινήτων της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου – FIA. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οδηγοί - κάτοχοι «καθαρού» αυτοκινήτου. Ως «καθαρά» νοούνται τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υγραέριο, φυσικό αέριο ή βιοκαύσιμα, καθώς επίσης και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με συσσωρευτές ή ενεργειακά στοιχεία. Κριτήρια για διάκριση είναι τόσο η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, όσο και η ακρίβεια συγεκριμένης ταχύτητας στις ειδικούς διαδρομές. 
Στον αγώνα του 2013 μετείχαν πληρώματα από την Ελλάδα και άλλες 7 χώρες, συμβάλλοντας στην ιδιαίτερα επιτυχή διεξαγωγή της εκδήλωσης. Εφέτος προγραμματίζονται και παράλληλες εκδηλώσεις με επίκεντρο όλων την Πλατεία Συντάγματος, προσπαθώντας να δοθεί προβολή στην καθαρή και περιβαλλοντικά φιλική αυτοκίνηση.
Οι δηλώσεις συμμετοχής στο Hi Tech EKO Mobility Rally 2014 έχουν ήδη ανοίξει.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.heliev.gr, υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες, ο κανονισμός της οργάνωσης και έντυπο συμμετοχής.
Η εκκίνηση θα δοθεί στη Πλατεία Συντάγματος και σταθμός ανεφοδιασμού, εκτός των ηλεκτρικών, θα είναι ο σταθμός ΕΚΟ στο 8ον χλμ Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Ο φετινός αγώνας είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υπέροχες κλασικές ειδικές, όπως οι Ριτσώνα, Στεφάνη, Φυλή κλπ.

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

F1: Τα φώτα στη Σιγκαπούρη



Μετά τη Μόντσα όπου χρησιμοποιήθηκαν οι δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα τηςPirelli, η F1 πάει στη Σιγκαπούρη όπου θα χρησιμοποιηθούν οι δυο πιο μαλακές γόμες της χρονιάς: η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και η πολύ μαλακή P Zero Red(κόκκινο χρώμα).

Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές - από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς.

Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Μας δίνει πάντα μεγάλη ευχαρίστηση ο ερχομός στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για έναν από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες της χρονιάς. Το ν’ αγωνίζεσαι υπό το φως των προβολέων σε μια πόλη που ζει έντονα, δημιουργεί μια εκπληκτική ατμόσφαιρα, αυτό δίνει μια από τις καλύτερες εικόνες για τη F1. Η μοναδική φύση του νυχτερινού αγώνα προφανώς επιδρά και στα ελαστικά. Επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας γιατί ζεσταίνονται γρήγορα ενώ προσφέρουν και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτά είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά για ένα αγώνα σε δημόσιους δρόμους. Η επιλογή μας είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι που είχαμε χρησιμοποιήσει τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα. Περιμένουμε ενδιαφέρουσες επιλογές στρατηγικής, οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν το πλεονέκτημα απόδοσης που προσφέρουν αυτές οι γόμες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας οπότε η στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη ώστε να αντιμετωπιστεί μια πιθανή εμφάνιση. Καθώς η μάχη του πρωταθλήματος γίνεται πιο αμφίρροπη όλα τα σημάδια δείχνουν πως θα έχουμε έναν συναρπαστικό και απρόβλεπτο αγώνα».

 

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli«Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στη Σιγκαπούρη αλλά η εντύπωση που μου δίνεται είναι πως μοιάζει με το Μονακό. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις ένα μικρό λάθος μπορεί να φέρει την απόλυτη καταστροφή καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής. Παρατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και μεγάλη υγρασία ενώ επιπλέον αγωνίζεσαι νύχτα διατηρώντας το Ευρωπαϊκό ωράριο. Οπότε εύκολα μπορεί να δεις τους οδηγούς να κάμπτονται από κούραση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από τεχνικής άποψης το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Συνεπώς είναι καθοριστικό να προσέχεις τα πίσω ελαστικά αλλιώς χάνεις πολύ χρόνο στην έξοδο των στροφών. Σχεδόν όλες οι στροφές στη Σιγκαπούρη είναι αργές. Αυτό μπορεί να οριοθετήσει τον αγώνα σου αν δεν είσαι προσεκτικός».

 

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση. Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου. Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και να επιτυγχάνει την βέλτιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλό εύρος γι’ αυτό αποδίδει σε υψηλές θερμοκρασίες.

Η θερμοκρασία περιβάλλοντος κυμαίνεται στη Σιγκαπούρη από τους 30 – 35 βαθμούς Κελσίου. Ακόμη δεν έχει γίνει αγώνας υπό βροχή. Το οδόστρωμα έχει υψηλό συντελεστή τριβής όμως ταυτόχρονα αργεί πολύ να στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Έτσι η βελτίωση του κρατήματος έρχεται αργά, αυτό είναι συνηθισμένο όταν πρόκειται για άσφαλτο που δεν χρησιμοποιείται συνέχεια για αγώνες. Οι παροδικές καταιγίδες κατά τη διάρκεια του απογεύματος – συχνό φαινόμενο – επιτείνουν την κατάσταση, ξεπλένοντας το οδόστρωμα από τη γόμα που έχει ήδη στρωθεί.

Η στρατηγική που χρησιμοποίησε πέρυσι ο νικητής Sebastian Vettel με τη Red Bull ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών στον 17ο και 44ο γύρο. Ο Γερμανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μέση στον 17ο γύρο ενώ επέστρεψε στην πολύ μαλακή για το φινάλε.