Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Alonso από θέση ισχύος

Ο Fernando Alonso με Ferrari μετέτρεψε την pole position του στη Γερμανία σε μία τρίτη νίκη για φέτος, επεκτείνοντας το πλεονέκτημά του στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ο 22ος συνεχόμενος τερματισμός του Ισπανού σε βαθμολογούμενη θέση. Ο Alonso εφάρμοσε στρατηγική δύο pit stop στον αγώνα, αφήνοντας προσωρινά την κορυφή μόνο για να επισκεφθεί τα pits. Ο Sebastian Vettel της Red Bull προσπέρασε τον Jenson Button της McLaren δύο γύρους πριν το τέλος και τερμάτισε δεύτερος σε ένα ακόμα φινάλε με ελάχιστες χρονικές διαφορές μεταξύ των οδηγών.

Μετά τις κατατακτήριες δοκιμές υπό βροχή, οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να επιλέξουν μεσαία P Zero White ή μαλακά ελαστικά P Zero Yellow για να ξεκινήσουν, δηλαδή τις δύο υποψήφιες γόμες για το Γερμανικό Grand Prix. Οι 10 πρώτοι στη σειρά εκκίνησης, με ‘οδηγό’ τον Fernando Alonso ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά και μόνο πέντε μονοθέσια με μεσαία: η Sauber του Kamui Kobayashi, η Toro Rosso του Jean-Eric Vergne, η Mercedes του Nico Rosberg (που ξεκίνησε από την 21η θέση μετά από ποινή λόγω αλλαγής κιβωτίου) και οι δύο Marussia των Timo Glock και Charles Pic.

Ο αγώνας συνεχίστηκε σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος 21 βαθμών Κελσίου, ενώ οι ομάδες είχαν περιορισμένες πληροφορίες για τα slick ελαστικά στο Hockenheim, λόγω της βροχής που έπεφτε ανά τακτά διαστήματα τις προηγούμενες ημέρες. Αυτό σήμαινε ότι οι περισσότεροι οδηγοί έφεραν σχεδόν άθικτα όλα τα μαλακά ελαστικά, τα οποία είχαν χρησιμοποιηθεί μόνο στο τελευταίο κομμάτι των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου – καθώς και στο Q1 από μερικές ομάδες.

Ο Alonso ηγήθηκε της κούρσας από την αρχή, ενώ η στρατηγική των pit stop προσέφερε στον Jenson Button άλλη μία θέση στην τρίτη και τελευταία του επίσκεψη στα pits στον 40ό γύρο, όταν μπήκε ένα γύρο νωρίτερα από τους Alonso και Vettel για το τελευταίο σετ μεσαίων ελαστικών. Στη συνέχεια οι δύο πρώτοι επισκέφθηκαν επίσης τα pits για αλλαγή ελαστικών με την ίδια γόμα, αλλά στο μεταξύ η ταχύτητα του Button ήταν αρκετή για να 'προσπεράσει' τον Vettel και να ανέβει στη δεύτερη θέση. Ωστόσο, ο Vettel κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Button στους τελευταίους γύρους.

Ο team mate του Button, Lewis Hamilton στάθηκε λιγότερο τυχερός: μετά από κλατάρισμα που προκάλεσαν θραύσματα στην πίστα, ο Hamilton μπήκε νωρίς στα pits και ξαναβγήκε μαζί με τους τελευταίους, πράγμα που αποσυντόνισε τον αγώνα του. Ωστόσο τα καινούργια ελαστικά του Hamilton του έδωσαν την ευκαιρία να κάνει πολλές προσπεράσεις μονοθέσιων με διαφορετική στρατηγική, αμέσως μετά το pit stop του, παρά το ότι είχε χάσει ένα γύρο, κάτι που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι να έχεις το κατάλληλο ελαστικό την κατάλληλη στιγμή.

Οι έξι πρώτοι υιοθέτησαν στρατηγική δύο pit stop, ενώ ο Michael Schumacher, ο οποίος άργησε να σταματήσει για να φορέσει μαλακά ελαστικά, κατέκτησε την υψηλότερη θέση από τους πιλότους που επέλεξαν τρία pit stop ενώ σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο. Ο team mate του, Nico Rosberg, χρησιμοποίησε επίσης στρατηγική τριών pit stop και κέρδισε 11 θέσεις, τερματίζοντας 10ος και διεκδικώντας τον τελευταίο βαθμό του πρωταθλήματος των οδηγών.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Οι ομάδες έπρεπε να ακολουθήσουν μία πολύ ευέλικτη μέθοδο για τις στρατηγικές τους, έχοντας τρέξει ελάχιστα σε στεγνές συνθήκες πριν τον αγώνα, γι αυτό και είδαμε διάφορες ιδέες και τακτικές να εφαρμόζονται. Οι στρατηγικές διαμόρφωσαν έναν απολύτως ισορροπημένο αγώνα, με διαφορές ελάχιστων δευτερολέπτων. Είκοσι γύρους από το τέλος, οι τρεις πρώτοι απείχαν μεταξύ τους λιγότερο από τρία δεύτερα κάτι που συνεχίστηκε μέχρι τον τερματισμό. Η πλειοψηφία των ομάδων επέλεξε στρατηγική δύο pit stop, τρέχοντας τα δύο τελευταία stint με μεσαίο ελαστικό. Το τελευταίο stint ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο, με τους οδηγούς να προστατεύουν τα ελαστικά τους από φθορά, για να διασφαλίσουν σταθερές επιδόσεις μέχρι το τέλος. Οι τρεις πρώτοι πιλότοι φάνηκαν αποφασισμένοι να αξιοποιήσουν τις μέγιστες δυνατότητες των μεσαίων ελαστικών».