Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Η PIRELLI ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ ΑΠΟ ΤΟ 2014

Η Pirelli επιστρέφει του χρόνου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλιέχοντας εμπλοκή στο θεσμό από το 1973 που ήταν και η εναρκτήρια χρονιά του.

Η τελευταία φορά που η Pirelli εκπροσωπήθηκε στο κορυφαίο επίπεδο του παγκόσμιου ράλι ήταν το διάστημα 2008-2010σαν αποκλειστικός προμηθευτής όλων των ομάδων.Η Pirelli υποστήριξε επίσης το σχήμα Star Driver και την WRC Academyμε σκοπό τηνπροώθηση της επόμενης γενιάς νεαρών οδηγών στην ανώτερη βαθμίδα του σπορ.

Τώραη Ιταλική φίρμα – αυτή τη στιγμή αποκλειστικός προμηθευτής της Formula One –επιστρέφει με ανοιχτό ανταγωνισμόέχοντας επιλεγεί με τρεις ακόμα κατασκευαστές ελαστικών, σαν προμηθευτής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2014.

Η Pirelli έχει μακρά και ένδοξη ιστορία στο πρωτάθλημα ράλι σαν αποκλειστικόςπρομηθευτής αλλά και σε ανοιχτό ανταγωνισμόόπου επίσης εφοδιάζει αρκετά εθνικά πρωταθλήματα ράλιΜέχρι σήμεραη Μιλανέζικη εταιρία απαριθμεί 180 νίκες σε αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery σχολίασε τα εξής«Θα θέλαμε ναευχαριστήσουμε τη FIA για την ευνοϊκή αντιμετώπιση της υποψηφιότητάς μας και είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που επιστρέφουμε σε ένα σπορ το οποίο νιώθουμε πολύ οικείοΛάβαμε αυτή την απόφασηαφενός για να ικανοποιήσουμε αίτημα των πελατών μας, αφετέρου λόγω της αυξανόμενης ευθυγράμμισης των κανονισμών του Παγκόσμιουκαι Ευρωπαϊκού πρωταθλήματοςΠρος το παρόνδεν έχουμε συνάψει συμφωνίες μεκάποιον από τους επίσημους κατασκευαστέςεπομένως δεν έχουμε προσδοκίες γιανίκες γενικής κατάταξης παρά μόνο για να προσφέρουμε βέλτιστες υπηρεσίες στουςπελάτες μαςΕμπιστευόμαστε την άριστη ποιότητα των προϊόντων μας και τηνανταγωνιστικότητά τους σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά των εργαλείων του WRC.Για ένα κατασκευαστή ελαστικώνοι αγώνες ράλι αντιπροσωπεύουν μία φανταστικήπρόκλησηκαθώς τα ελαστικά δοκιμάζονται σε όλα τα είδη δρόμων, σε μία τεράστια ποικιλία κλιματικών συνθηκών. Το ράλι είναι ακραίο σπορ για τα ελαστικά που λειτουργούν στο όριο της πρόσφυσης και πραγματικά  κάνουν τη διαφορά.Ανυπομονούμε γι αυτή την πρόκληση και για να συμμετάσχουμε ενεργά σε έναπρωτάθλημα που γίνεται όλο και ισχυρότεροχάρη στην αυξημένη προβολή και τουψηλό ενδιαφέρον από πολλούς νέους κατασκευαστές

Το πρόγραμμα δοκιμής ελαστικών ράλι της Pirelli που είναι σε εξέλιξη θα συνεχιστεί φέτος, με σκοπό τη βελτίωση των τελευταίων προϊόντων P Zero για άσφαλτο και των διάσημων ελαστικών Scorpion για το χώμα. Η τελευταία γενιά ελαστικών ράλι της Pirelliέχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των τελευταίων κανονισμών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, συνδυάζοντας επιδόσεις με αντοχή και σεβασμό στο περιβάλλον.

Μπορεί μεν η Pirelli να έχει λάβει εύσημα ότι αύξησε την αγωνία και τη θεαματικότητατων grand prix της F1, όμως οι ρίζες της εταιρίας στην πραγματικότητα βρίσκονται στους αγώνες δρόμουΗ Pirelli έχει επίσης μακρά ιστορία και σε αγώνες GTκαι μάλισταπρόσφατα έστησε τη μεγαλύτερη επιχείρηση διακίνησης ελαστικών (logisticsγια έναν αγώνα στο Spa 24 Hours.

Ο Διευθυντής Ράλι της FIA, Jarmo Mahonenπρόσθεσε«Η επιστροφή της Pirelli στοσπορ είναι πολύ θετική και αυτές οι τέσσερις μάρκες μαζί θα δημιουργήσουν μία θαυμάσια πλατφόρμα για ανοιχτό ανταγωνισμό με πρόσθετες επιλογές και ποικιλία για τους συμμετέχοντες αγωνιζόμενους.»

Ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2014 της FIAπου σηματοδοτεί την επιστροφή της Pirelliείναι το Ράλι Μόντε Κάρλο, 14-19 Ιανουαρίου.


Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

F1: Ιστορική νίκη Hamilton στην Ουγγαρία

Ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes στην Ουγγαρία,χρησιμοποιώντας στρατηγική τριών pit stop σε συνθήκες που θα χαρακτηρίζαμε από τις πιο καυτές της χρονιάς, με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να ξεπερνούν τους 35βαθμούς ΚελσίουΟ Kimi Raikkonen της Lotusτερμάτισε δεύτερος με στρατηγική δύοpit-stop, ενώ ο Sebastian Vettel κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου για τη Red Bullαυξάνοντας τη διαφορά του από τον Fernando Alonso της Ferrari στο βαθμολογικόπίνακα του πρωταθλήματος εν όψει του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1.

Όλοι οι οδηγοί πλην των Sergio Perez και Jenson Button (McLaren), Mark Webber (Red Bull), Adrian Sutil (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber) και των δύο Marussiaξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακή γόμα P Zero Yellow, η οποία είχε επιλεγεί μαζί με τημεσαία P Zero White για το συγκεκριμένο grand prix.

Ο πρώτος από τους κορυφαίους της κατάταξης που ήρθε στα pits για ελαστικά ήταν οHamilton  κάτοχος της pole positionστον ένατο γύρο, για αλλαγή σε μεσαία γόμα, αφήνοντας στην κορυφή τον Vettelο οποίος μπήκε στα pits μετά από δύο γύρους και ξαναβρέθηκε πίσω από τον Hamilton.    

Μέχρι το 14ο γύροο Webber – ο οποίος είχε ξεκινήσει με μεσαία ελαστικά – είχεκαταφέρει να ανέβει στην κορυφή, ενώ επισκέφθηκε τα pits για αλλαγή πάλι σε μεσαία στον 23ο γύρο. Ο Buttonο οποίος ξεκίνησε με μεσαία γόμαεπέλεξε διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιώντας μαλακά ελαστικά για το δεύτερο stint. Ο Webber ήταν ομοναδικός που χρησιμοποίησε μαλακές γόμες στο τελευταίο stint, εκμεταλλευόμενος τηνυψηλότερη ταχύτητά τους και τερμάτισε τέταρτος εκκινώντας από τη 10η θέσηενώ οButton τερμάτισε έβδομος από την 13η θέση εκκίνησης.

Ο Hamilton επισκέφθηκε ξανά τα pits από την πρώτη θέση στον 31ο και στον 50ό γύρο,διατηρώντας την απόστασή του από τους πιλότους της Red Bull που ακολουθούσαναλλά και την πρωτοβουλία κινήσεων σχετικά με τα pit stopsΟ πλησιέστερος αντίπαλόςτου προς το τέλος του αγώνα ήταν ο Raikkonen, ο οποίος τερμάτισε 10 δευτερόλεπταπριν τον πιλότο της Mercedes παρά το ότι σταμάτησε για ελαστικά μόνο δύο φορέςΟΦιλανδός και οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν οι μοναδικοί από αυτούς που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα με τακτική δύο pit stop.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Οι εξαιρετικάυψηλές θερμοκρασίες αποδείχτηκαν μεγάλη δοκιμασία για μονοθέσια και ελαστικά αλλάκαι οι δύο γόμες συμπεριφέρθηκαν άψογαΕίδαμε ποικίλες στρατηγικέςπουβασίστηκαν στον σκληρό ανταγωνισμό και μερικές εκπληκτικές προσπεράσειςΟ Lewis Hamilton και η Mercedes χρησιμοποίησαν τέλεια τα ελαστικά τους αν και οι συνθήκεςήταν από τις πιο θερμές της χρονιάς μέχρι τώρακαι κέρδισαν επάξια μία νίκηξεκινώντας από την pole position. Η μελετημένη στρατηγική ελαστικών σίγουρασυνέβαλε σ’ αυτή τη νίκη αφού δημιούργησε διαφορά ασφαλείας από την αρχή τουαγώνα και στη συνέχεια μπήκε στα pits πριν τους κυριότερους αντιπάλους του,ελέγχοντας έτσι το ρυθμό του αγώναΣυγχαρητήρια επίσης στον Kimi Raikkonen και τηLotus, οι οποίοι απέδειξαν τι μπορεί να γίνει με μία στρατηγική δύο pit stop και βέλτιστηδιαχείριση των ελαστικών.»

Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:

 

 Soft

 Medium

Intermediate

Wet

1ος

 WEB – 1.24.553

 VET – 1.24.553

N/A

N/A

2ος

 BUT – 1.26.540

 HAM – 1.24.647

N/A

N/A

3ος

 PER – 1.27.540

 ROS – 1.25.089

N/A

N/A

 

Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:

Soft

15 γύροι

 S Perez

Medium

33 γύροι

 J Button

Intermediate

N/A

 N/A

Wet

N/A

 N/A

 

Μετρητής Αλήθειας:

Για μία στρατηγική τριών pit stop είχαμε προβλέψειεκκίνηση με μαλακό ελαστικό,αλλαγή πάλι σε μαλακό στον 13ο γύροαλλαγή σε μεσαίο στον 26ο και τέλος πάλι σεμεσαίο στον 48ο.

Τελικάη στρατηγική του Lewis Hamilton ήταν διαφορετικήεκκίνησε με μαλακόάλλαξεσε μεσαίο στον ένατο γύρομετά πάλι σε μεσαίο στον 31ο και στον 50ό γύρο.

Ωστόσοη στρατηγική δύο pit stop, που προβλέψαμε λειτούργησε τέλεια για τονRaikkonen: είπαμε εκκίνηση με μαλακό ελαστικόαλλαγή σε μεσαίο στον 14ο γύρο, αλλαγή σε μεσαίο πάλι στον 42ο γύροΟ Raikkonen έκανε λίγο-πολύ αυτόμε τη διαφορά ότι το πρώτο pit stop ήταν στον 13ο γύρο και το τελευταίο στον 42ο.