Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Michael van der Mark με Pata Honda CBR600RR πρωταθλητής




O αναβάτης της ομάδος Pata Honda  Michael van derMark οδηγώντας μία Honda CBR600RR κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα 2014 FIM World Supersport, μετά την επικράτηση του στον ένατο αγώνα της χρονιάς στην πίστα του Jerez στην Ισπανία.

 

Ξεκινώντας από την pole positionο 21χρονος Ολλανδός αναβάτης πραγματοποίησε μία πολύ καλή εκκίνηση. Σε όλο τον αγώνα των 19 γύρων, είχε έντονο συναγωνισμό από τους άλλους δύο διεκδικητές του τίτλου, τον Jules Cluzel, ο οποίος έπρεπε να τερματίσει εμπρός από τον van der Mark για να κερδίσει τον τίτλο του πρωταθλητή και τον  FlorianMarino, ο οποίος τερμάτισε τελικά στην τρίτη θέσηΟ Γάλλος αναβάτης Jules Cluzelαν και πίεσε πολύ σκληρά για την πρώτη θέση είχε έξοδο στον πρωτελευταίο γύρο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον  Van der Mark να τερματίσει στην πρώτη θέση και να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

 

Η νίκη αυτή ήταν η πέμπτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport για τον Van der Mark, γεγονός που του έδωσε προβάδισμα 76 βαθμών με δυο αγώνες να υπολείπονται για το τέλος της σεζόν. Ο φετινός τίτλος είναι ο 10ος για την ομάδα Ten Kate Honda Racing και ο 10ος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην κατηγορία Supersport με μία πολύ αξιόλογη μοτοσυκλέτα όπως είναι η Honda CBR600RR.

 

Ο δεύτερος αναβάτης της ομάδος Pata HondaLorenzo Zanettiξεκίνησε από τη δεύτερη θέση και τερμάτισε τελικά στην έκτη θέση, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος.

 

Ο Πρωταθλητής της κατηγορίας 2014 World Supersport Michael van der Mark μετά τον τερματισμό δήλωσε: «ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω. Ήταν ένα μακρύ ταξίδι για μένα, το οποίο ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια μαζί με το όνειρο μου να γίνω πρωταθλητήςΘα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένεια μου και ειδικότερα τον πατέρα μου για όσα έχει κάνει για μένα και τη μεγάλη βοήθεια και υποστήριξη που μου έχει προσφέρει. Επίσης θέλω  να ευχαριστήσω τους χορηγούς μου καθώς επίσης και τον 80-χρονο εκπαιδευτή μου, ο οποίοςφροντίζει για τη φυσική μου κατάσταση. Στη φετινή πρωτάθλημα είχα την τύχη να έχω μία καλοστημένη μοτοσυκλέτα CBR600RR, για την οποία δούλεψε πολύ σκληρά ολόκληρη η ομάδα μου από την αρχή της χρονιάς».

 

Ο τεχνικός υπεύθυνος της ομάδος Pieter Breddels δήλωσε: «Ο σημερινός αγώνας ήταν πολύ συναρπαστικός από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο γύρο με πολλές εναλλαγές στην πρώτη θέση ανάμεσα στους τρεις πρώτους αναβάτες. Θέλω να συγχαρώ ολόκληρη την ομάδα, η οποία έχει δουλέψει πολύ σκληρά όλο το χρόνο προκειμένου να κάνει τη CBR να κινηθεί ταχύτερα.»

 

Τελική κατάταξη αγώνα στην πίστα Jerez

1

Michael van der Mark

33'34.503s

NED

HONDA

Pata Honda

2

Patrick Jacobsen

0.363

USA

KAWASAKI

Kawasaki IntermotoPonyexpres

3

Florian Marino

0.508

FRA

KAWASAKI

Kawasaki IntermotoPonyexpres

4

Jack Kennedy

0.960

IRL

HONDA

CIA Insurance Honda

5

Kev Coghlan

2.951

GBR

YAMAHA

DMC Panavto-Yamaha

6

Lorenzo Zanetti

4.639

ITA

HONDA

Pata Honda

7

Roberto Rolfo

5.860

ITA

KAWASAKI

Team GO ELEVEN

8

Ratthapark Wilairot

6.460

THA

HONDA

Core PTR Honda

9

Alessandro Nocco

10.477

ITA

KAWASAKI

San Carlo PuccettiRacing

10

Roberto Tamburini

10.875

ITA

KAWASAKI

San Carlo PuccettiRacing

Βαθμολογία  Αναβατών στο Παγκόσμιο  Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας κατηγορίας  Supersport

1

Michael van der Mark

185 pts

NED

HONDA

Pata Honda

2

Florian Marino

109 pts

FRA

KAWASAKI

Kawasaki IntermotoPonyexpres

3

Jules Cluzel

107 pts

FRA

MV AGUSTA

MV Agusta RC-YakhnichMotorsport

4

Lorenzo Zanetti

90 pts

ITA

HONDA

Pata Honda

5

Kev Coghlan

88 pts

GBR

YAMAHA

DMC Panavto-Yamaha

6

Patrick Jacobsen

87 pts

USA

KAWASAKI

Kawasaki IntermotoPonyexpres

7

Kenan Sofuoglu

86 pts

TUR

KAWASAKI

MAHI Racing Team India

8

Roberto Rolfo

71 pts

ITA

KAWASAKI

Team GO ELEVEN

9

Raffaele De Rosa

67 pts

ITA

HONDA

Core PTR Honda

10

Jack Kennedy

56 pts

IRL

HONDA

CIA Insurance Honda

11

Roberto Tamburini

54 pts

ITA

KAWASAKI

San Carlo PuccettiRacing

12

Ratthapark Wilairot

43 pts

THA

HONDA

Core PTR Honda

 


Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

F1: Νίκη Hamilton με ένα pit stop


Ο οδηγός της MercedesLewis Hamilton κέρδισε στη Monza, στον εντός έδρας αγώνα για την PirelliTα κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο βρίσκονται σε απόσταση μισής ώρας με το αυτοκίνητο από την πίστα. Ο Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop. Εκκίνησε με τη μέση γόμα της PirelliP Zero White (άσπρο χρώμα) και μετά έβαλε την σκληρή γόμα P Zero Orange (πορτοκαλί χρώμα) μέχρι το τέλος του αγώνα. Πλέον με 28 νίκες στο ενεργητικό του, βρίσκεται στην 7η θέση της σχετικής λίστας με τους νικητές όλων των εποχών, χτες πέρασε σε νίκες το συμπατριώτη του Sir Jackie Stewart. Ο Hamilton πήρε το τρόπαιο στο βάθρο από τον «πρεσβευτή» τηςPirelliJean Alesi.

 

Η στρατηγική που ακολούθησε ο νικητής υιοθετήθηκε και από την πλειοψηφία των πρωτοπόρων όλοι όσοι βαθμολογήθηκαν ακολούθησαν παρόμοια τακτική. Σ’ έναν από τους πιο γρήγορους αγώνες της χρονιάς με τη συνολική διάρκεια ενός pit stop στα 24 δευτερόλεπτα οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν τη χαμηλή φθορά και τη μικρή πτώση στην απόδοση και των δυο γομών για να σταματήσουν μόνο μια φορά. Αυτή ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη στρατηγική για τον αγώνα.

 

Όλοι όσοι βρίσκονταν στις πρώτες 10 θέσεις του grid εκκίνησαν με τη μέση γόμα. ΟNico Hulkenberg (13ος) ήταν ο πρώτος στην κατάταξη που χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα. Την έβγαλε στον 20στο γύρο και μετά συμπλήρωσε 33 γύρους με τη μέση γόμα ως το τέλος του αγώνα. Ένας άλλος οδηγός που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα ήταν ο DaniilKvyat με την Toro Rosso που βρίσκονταν στην 21η θέση γιατί είχε πάρει ποινή (10 θέσεων γιατί χρησιμοποίησε την 6η μονάδα ισχύος, οι κανονισμοί προβλέπουν φέτος 5 ανά οδηγό). Ο Ρώσος συμπλήρωσε 30 γύρους με την σκληρή γόμα και έφτασε να διεκδικεί βαθμούς καθώς αυτή η διαφορετική στρατηγική τον βοήθησε να κερδίσει θέσεις στην πίστα. Αντιμετώπισε όμως πρόβλημα με τα φρένα στον τελευταίο γύρο. Οι θερμοκρασίες ήταν λίγο πιο χαμηλές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες του τριημέρου, στο ξεκίνημα του αγώνα είχαμε 29 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 44 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery, σχολίασε: « Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου η φθορά και η πτώση της απόδοσης ήταν χαμηλή και στις δυο γόμες. Αυτό συνέβη παρά τις υψηλές ταχύτητες και τα χτυπήματα στα κερμπ που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά στην Μonza. Είδαμε στον αγώνα τις τελικές ταχύτητες να ξεπερνούν τα 360km/h ήταν μια σπουδαία παράσταση για τους θεατές. Επίσης δεν παρατηρήθηκαν καθόλου αποκολλήσεις μικρών κομματιών γόμας (blistering) κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, παρότι αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο στη Monza. Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton για τη δεύτερη νίκη του σε συνεργασία μ’ εμάς, στηMonza. Υπήρξε πολύ δράση και για τις πιο πίσω θέσεις υπό υψηλές ταχύτητες. Ήταν μια επίδειξη ικανοτήτων της σημερινής γενιάς οδηγών και μονοθεσίων F1».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Μέση

Σκληρή

Πρώτος

KVY  – 1m28.486s

HAM– 1m28.004s

Δεύτερος

HAM  –  1m28.948s

ROS– 1m28.206s

Τρίτος

ROS  –  1m29.094s

MAS – 1m28.342s

 

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα

 

ΜέσηNHulkenberg (34 γύρους)

ΣκληρήSVettel (35 γύρους)

 

Μετρητής αλήθειας:

Είπαμε πως θα εφαρμοστεί στρατηγική ενός pit stop. Εκκίνηση με τη μέση γόμα και μετά αλλαγή σε σκληρή στον 23ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε την πρόβλεψή μας σταματώντας στο τέλος του 25ου γύρου, ένα γύρο μετά τον teammate του.

 

Περίληψη pit stop – 2014 Ιταλικό GP

 

Pit stop summary – 2014 Italian Grand Prix

Hamilton:MUHN (25)1

Rosberg:MUHN (24)1

Massa:MUHN (23)1

Bottas:MUHN (24)1

Ricciardo:MUHN (26)1

Vettel:MUHN (18)1

Perez:MUHN (19)1

Button:MUHN (22)1

Raikkonen:MNHN (20)1

Magnussen:MUHN (21)1

Kvyat:HNMN (30)1

Hülkenberg:HNMN (19)1

Vergne:MNHN (24)1

Maldonado:MNHN (21)1

Sutil:HNMN (24)1

Grosjean:HNMN (20)1

Kobayashi:MNHN (22)1

Bianchi:MNHN (27)1

Gutierrez: HN MN (9) MU (36) MU (49)3

Ericsson:HNMN (30)1

Alonso: MUHN (21)1 NC

Chilton: MN 0 NC

 

M = Μέση γόμα

Η= Σκληρή γόμα

Ν = Νέο ελαστικό

U = Μεταχειρισμένο ελαστικό