Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Dirty TRACTION…


Οι Μάνος και Κώστας Στεφανής με Mitsubishi Lancer Evo9 την Κυριακή στο 1ο Ράλλυ Σπρίντ StartLine

 

Τελικά πόσο δύσκολο είναι να κοπούν οι συνήθειες των ανθρώπων;… Όταν μάλιστα αυτές σχετίζονται με πάθη που εκκρίνουν αδρεναλίνη και τα παράγωγά της σε αγωνιστικό επίπεδο, τότε είναι σχεδόν ακατόρθωτο να τιθασευτούν…

 

Ο Μάνος Στεφανής λοιπόν, μετά από επτά χρόνια αγωνιστικής απουσίας αποφάσισε να επανέλθει στην δράση. Με συνοδηγό τον πολύπειρο Κώστα Στεφανή, θα μοιραστούν έναMitsubishi Lancer Evo9 στα χρώματα της Valvoline, η οποία και επανέρχεται δυναμικά στην Ελληνική αγορά!

 

Έτσι, το πλήρωμα, αφήνοντας για λίγο σε «δεύτερο πλάνο», μικρόφωνα, κάμερες, μοντάζ, και λοιπές δραστηριότητες της εκπομπής TRACTION, φοράει αγωνιστικές φόρμες, βάζει μπαλακλάβες, κράνη και ΗANSκαι αποφασίζει να διασκεδάσει…

 

Το Mitsubishi Lancer EvoGroup. Ν ανήκει, προετοιμάζεται και συντηρείται από την ομάδαEvolution Motor Car του Κώστα Σπύρου, η οποία εξειδικεύεται στην ενοικίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων.

 

Ο αγώνας αποτελείται από μία (1) επαναλαμβανόμενη Ε.Δ.  Κινέττα  Λουτράκιμήκους 18.83 χλμ. με «Ακροπολικές» περγαμηνές και μνήμες…

Υπενθυμίζεται, ότι το κέντρο του αγώνα, το Service Park, η Ανασυγκρότηση, ο τερματισμός και η απονομή των επάθλων του αγώνα, θα φιλοξενούνται στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Λουτρακίου. που βρίσκεται στο 0,5 χλμ. της Λεωφόρου Ισθμού-Λουτρακίου.

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

F1: Πρεμιέρα στην Αυστραλία


Η πίστα στην Αυστραλία είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την οποία επιλέχθηκαν η μέση και η μαλακή γόμα των ελαστικών P Zero. Η επιφάνεια γλιστράει, έχει χαμηλή πρόσφυση απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη και υπάρχουν σημεία βίαιου φρεναρίσματος: Όλα αυτά αυξάνουν το φόρτο εργασίας των ελαστικών.

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η 5η μας χρονιά στη F1, ξεκινά από την Αυστραλία. Πρόκειται για έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς που φιλοξενείται σε μια πίστα που είναι πάντα πολύ απαιτητική, δημοφιλής και απρόβλεπτη. Επιλέξαμε φέτος τον ίδιο συνδυασμό γομών με πέρυσι τη μέση και τη μαλακή γόμα που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα συνθηκών χρήσης που πιθανόν ν’ αντιμετωπίσουμε στη Μελβούρνη. Η νέα πίσω δομή αυξάνει την πρόσφυση και βοηθά τους οδηγούς να επιταχύνουν νωρίτερα. Αυτός θα είναι ένας από τους παράγοντες που θα μας οδηγήσουν φέτος σε ταχύτερους χρόνους. Όπως πάντα στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για τις ισορροπίες δυνάμεων και την απόδοση των μονοθεσίων. Για ένα είμαστε βέβαιοι, η απόδοση των μονοθεσίων θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς και αυτό θα επηρεάσει την συνεργασία τους με τα ελαστικά. Η συμπεριφορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ήταν αυτή που προσδοκούσαμε. Όμως δεν έχει νόημα η αντιπαραβολή των δοκιμών εξέλιξης με τους αγώνες όπου οι οδηγοί πιέζουν στο όριο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι ανυπομονούν να δουν τι θα γίνει στη Μελβούρνη».

 

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

Το Αυστραλιανό Grand Prix διοργανώνεται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης από το 1996, πιο πριν διεξάγονταν στην Αδελαΐδα. Καθώς είναι κατά το ήμισυ μόνιμη πίστα, η αγωνιστική γραμμή πολλές φορές δεν είναι στρωμένη με ελαστικό. Κατά συνέπεια είναι ακάθαρτη και γλιστερή ειδικά στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα και οδηγεί σε μεγαλύτερο βαθμό φθοράς των ελαστικών. Η ροπή των υβριδικών μονάδων ισχύος νέας γενιάς εντείνει αυτό το φαινόμενο.

 

Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια καλή απόδοση στη Μελβούρνη όπου τα διαμήκη φορτία στα ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πλευρικά. Η συνδυαστικά βελτιωμένη πρόσφυση των ελαστικών P Zero, φέτος, αποτελεί ένα σημαντικό θετικό βήμα σ’ αυτό τον τομέα.

 

Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη καθώς υπάρχουν 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές. Η άσφαλτος είναι πολύ ομαλή, αυτό συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών καθώς οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Υπάρχουν πολλές αργές στροφές όπου παίζει σημαντικό ρόλο η μηχανική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά.

 

Μια καλή εν δυνάμει ευέλικτη στρατηγική και η ικανότητα να προσέχεις τα ελαστικά είναι αποδοτικοί παράγοντας στην Αυστραλία όπου συχνά έχουμε απρόβλεπτο καιρό αλλά και την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας. Από τους οδηγούς που θα εκκινήσουν οJenson Button είναι ο πολυνίκης στην Αυστραλία με τρεις νίκες. Η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες στην Αυστραλία (11) αλλά ειδικά στη Μελβούρνη έχει όσες και ηFerrari (6).

 

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι

Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα για τη Mercedes εκκινώντας από την 3η θέση (σ.σ: οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν υπό βροχή). Ο Rosberg ακολούθησε μια στρατηγική μαλακής/μαλακής/μέσης γόμας την ίδια ακριβώς με όλους όσοι τερμάτισαν στις εννιά πρώτες θέσεις. Μετά από μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή οRosberg έκανε το πρώτο του pit stop στο 12ο γύρο και το δεύτερο στον 38ο γύρο. Ο αγώνας διαρκεί 58 γύρους.

 

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

1.2 – 1.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο

 

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:

#21, Paul Hembery (αγωνιστικός διευθυντής Pirelli): «Επέλεξα το 21 γιατί σ’ αυτή την ηλικία αρχίζουν να συμβαίνουν όλα τα ενδιαφέροντα, τα γενέθλιά μου είναι στις 21 Μαρτίου (ήταν επίσης του Ayrton Senna) και στις 21 Ιουνίου είναι η πρώτη μέρα του καλοκαιριού, η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου…)

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Η ΠΙΤΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΥΝΟΔΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ



Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου την Τετάρτη 4/3/2015, στο κέντρο «Φλοίσβος – Παρκ» έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη Πίτα του παρουσία εκλεκτών Μελών του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου, που καλύπτουν μια ιστορία 50 ακριβώς ετών από την απόφαση να δημιουργηθεί ο Σύνδεσμος και 48 ετών από την έγκριση του Πρωτοδικείου.


Στη μακρά αυτή πορεία ο ΣΟΑΑ επιτέλεσε αξιόλογο έργο, καθώς συνεισέφερε στην καταξίωση του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου στην Ελλάδα και των Ανθρώπων που το θεραπεύουν.

Στη βραδιά της προχθεσινής Πίτας, ήσαν εκεί παλαιοί και νέοι Πρωταθλητές ή λάτρεις της ταχύτητας. Από τον Αντώνη Χατζημιχάλη, μέχρι τον Πέτρο Παπαδόπουλο και από το ζεύγος Πασαλή, μέχρι τους Τσάδαρη – Παπανδρέου – Παπασταθόπουλο – Χιωτίδη συντελεστές και θεμελιωτές των αγωνιστικών προσπαθειών ευρύτερα.


Με την ευκαιρία ο ΣΟΟΑ βράβευσε 3 ανθρώπους του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου για την πολυετή προσφορά τους σ’ αυτό τον δύσκολο αθλητικό – κοινωνικό πεδίο.

Τον ΓΙΩΡΓΟ ΛΙΒΕΡΗ, σημερινό Πρόεδρο της Λέσχης ORCA, για την επί 50 χρόνια δημοσιογραφική προσφορά του στο Αυτοκίνητο και την έκδοση του Βιβλίου του «Η Ιστορία του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου στην Ελλάδα 1896 – 1973».

Τον ΚΩΣΤΑ ΣΤΕΦΑΝΗ, ο οποίος μαθήτευσε αρχικά στη «Βραδυνή» ως συντάκτης Αυτοκινήτου, ακολούθως εξελίχθη στον τελειότερο Έλληνα Συνοδηγό, με ατελείωτους τίτλους, ενώ τώρα συνεχίζει να προσφέρει τηλεοπτικά τις ειδήσεις του με επιτυχή τακτικά προγράμματα.

Τέλος τον ΧΑΡΗ ΚΑΛΤΣΟΥΝΗ, ο οποίος ως άλλος Τζόνυς Πεσμαζόγλου, στον οποίο βεβαίως έμαθε τα βασικά της αγωνιστικής τακτικής, απονεμήθηκε η τρίτη διάκριση της βραδιάς. Αυτό τόσο για την επιτυχημένη και γεμάτο πάθος αγωνιστική του καριέρα, αλλά και για την παράλληλη επιχειρηματική του εξέλιξη στον ίδιο χώρο.


Βέβαια στη σύναξη τόσων ανθρώπων αυτής της ισχυρής και δραστήριας κοινωνικής «κάστας» διέρρευσαν και σημαντικές ειδήσεις, οι οποίες διασταυρώθηκαν και επιβεβαιώθηκαν.


Πρώτη και σημαντική ότι το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα τελεσθεί εφέτος και μάλιστα από την ΕΛΠΑ. Για λόγους πρακτικούς και οικονομικούς θα έχει επίκεντρο την Αθήνα με διανυκτερεύσεις οίκαδε. Η οργανωτική μορφή του θα έχει στις κύριες θέσεις νέα πρόσωπα. Για παράδειγμα ο Χρήστος Αποστολίδης δεν θα έχει καθήκοντα, ενώ ο Παντελής Αντωνόπουλος θα αναλάβει μεγάλο μέρος των ευθυνών.


Αντίθετα τα πράγματα δεν θα είναι ευχάριστα για το... άλλο Ράλλυ «Ακρόπολις», το οποίο για καθαρά οικονομικούς λόγους κατά 95% δεν θα διεξαχθεί.


Μια άλλη πληροφορία αφορά την μεγάλη πιθανότητα, τα κεντρικά γραφεία της ΕΛΠΑ να επιστρέψουν στον ιδιοκτησιακό χώρο της στη γωνία Αμερικής και Πανεπιστημίου, στο κέντρο της Αθήνας. Στα ήδη υπάρχοντα γραφεία στην Αγία Παρασκευή, επί της Μεσογείων, θα παραμείνει η ΟΒΕΛΠΑ όπως και ένα γραφείο εξυπηρέτησης των μελών της.


Όσον αφορά τα οικονομικά της Λέσχης που συμπληρώνει μια ιστορία 90 ετών, η νέα Διοίκηση πασχίζει να απαγκιστρωθεί και τις σχετικές ενέργειές της θα τις παρουσιάσει στην προσεχή Γενική Συνέλευση.