Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Τα LADA Granta στο Πεκίνο για πρώτη φορά



Με τους πανηγυρισμούς της Αργεντινής να ηχούν ακόμα, η αναζωογονημένη ομάδα της LADA Sport είναι γεμάτη αισιοδοξία, συνεχίζοντας με το ασιατικό σκέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) της FIA, το οποίο ξεκινάει με τους Γύρους 15 και 16 στο Πεκίνο, στο γραφικό Goldenport Park Circuit (4-5 Οκτωβρίου).

Η αξιοσημείωτη απόδοση του Βρετανού Rob Huff είχε ως αποτέλεσμα έναν τερματισμό στο βάθρο στο αυτοκινητοδρόμιο Autodromo Termas de Rio Hondo στην Αργεντινή• μια δίκαιη ανταμοιβή στη σκληρή δουλειά της Ρωσικής ομάδας και το αποκορύφωμα μιας σεζόν η οποία υπήρξε μερικές φορές ταραχώδης.

Η επιτυχία του Huffy έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από όλους τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα WTCC της LADA και υπάρχει αυξημένη αισιοδοξία και πίστη ότι το κατόρθωμα μπορεί να επαναληφθεί ή ακόμα και να βελτιωθεί πριν το τέλος της σεζόν.

Ωστόσο, το WTCC οδεύει προς το άγνωστο αυτό το Σαββατοκύριακο και είναι δύσκολες οι προβλέψεις. Το αυτοκινητοδρόμιο Goldenport Park Circuit του Πεκίνου, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Jinzhanxiang της περιφέρειας Chaoyang, είναι μήκους 2.391km και αποτελεί αχαρτογράφητο έδαφος για τους οδηγούς και τις ομάδες.

Rob Huff: "To Πεκίνο θα είναι μια νέα και ενδιαφέρουσα εμπειρία για το WTCC, καθώς ο αγώνας θα διεξαχθεί σε άγνωστο έδαφος, στην πίστα Goldenport Park Circuit της Κίνας. Με μήκος μόλις 2,4km, είναι η μικρότερη διαδρομή που επισκεπτόμαστε και αυτό σημαίνει μικρότερη έμφαση στην αεροδυναμική, κάτι το οποίο θα μπορούσε να ωφελήσει τη LADA Sport. Περιμένω να είναι περισσότερο σημαντική η μηχανική πρόσφυση και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου κατά τους τελευταίους μήνες, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τα πάμε.

"Λαμβάνοντας τα πάντα υπόψη, υπάρχουν τόσα πολλά που δεν ξέρουμε και δεν έχω ιδέα αν θα είμαστε σε θέση να μιμηθούμε την επιτυχία που είχαμε στην Αργεντινή. Ο στόχος και για τους τρεις οδηγούς της LADA Sport είναι να μπουν στην πρώτη δεκάδα στις κατατακτήριες δοκιμές και να επωφεληθούν από την ανεστραμμένη σειρά εκκίνησης για το δεύτερο σκέλος , έτσι ευελπιστώ ότι ένας από εμάς θα τα καταφέρει. Το αυτοκίνητο ήταν καλύτερο από ποτέ στην Αργεντινή και δεν έχει αλλάξει από τότε, οπότε ελπίζουμε να τα πάμε καλά και πάλι."

James Thompson: "Η ενδιαφέρουσα διάταξη και το μήκος του Goldenport Park Circuit θα μπορούσε να είναι κατάλληλο για τα LADA Granta μας, καθώς η τελική ταχύτητα δεν είναι ζωτικής σημασίας σε αυτό το είδος της πίστας. Η διαδρομή είναι νέα για τους συμμετέχοντες του WTCC και θα προσθέσει ενδιαφέρον στον αγώνα. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τα αποτελέσματα, αλλά ελπίζω ότι μπορούμε να αγωνιστούμε για ορισμένες καλές θέσεις, καθώς το αυτοκίνητο στον προηγούμενο γύρο της Αργεντινής ήταν καλό από την άποψη της ισορροπίας και της σταθερότητας."

Mikhail Kozlovskiy: "Ανυπομονώ να επιστρέψω στην πίστα μετά από δύο μήνες, πλήρως ανανεωμένος και έτοιμος για νέες προκλήσεις! Δεν έχω πάει ποτέ στο Πεκίνο και το Goldenport Park Circuit, έτσι είναι άλλη μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Η πίστα είναι πολύ μικρή• ελπίζουμε, αυτό θα είναι πλεονέκτημα για μας. Αναμένουμε, επίσης, πολλούς φιλάθλους, επειδή ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ δημοφιλής στην Κίνα. Θα κάνουμε το καλύτερό μας για να δώσουμε μια πραγματικά συναρπαστική μάχη για την ικανοποίηση των θεατών."

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

F1: Big in Japan


Η Formula 1 κινείται σε μακρινές αποστάσεις στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν τώρα οι ομάδες θα βρεθούν στην επική Suzuka της Ιαπωνίας όπου θα αναλάβουν δράση οι δυο πιο σκληρές γόμες της χρονιάς: Η σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί χρώμα) και η μέσηP Zero White (άσπρο χρώμα). Η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν στη Monza. Οι δυο αυτές πίστες έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα μεταξύ τους. Αντιθέτως η Suzuka έχει μερικά κοινά χαρακτηριστικά με το Spa καθώς είναι και αυτή μια πίστα που παίζει κυρίαρχο ρόλο ο οδηγός. Υπάρχουν στροφές που η μια αποτελεί συνέχεια της άλλης και ακόμη υψηλότερες απαιτήσεις απ’ ότι στο Spa, όσον αφορά στα πλευρικά ενεργειακά φορτία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνδυασμός γομών για τηSuzuka να είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός από το Spa. Εκεί είχαν χρησιμοποιηθεί η μέση και η μαλακή γόμα εδώ θα χρησιμοποιηθούν η μέση και η σκληρή.

Παραταύτα η δουλειά των ελαστικών δε θα είναι πιο εύκολη καθώς καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν μια σειρά συνεχόμενων προκλήσεων. Σε συνδυασμό με την επιφάνεια του οδοστρώματος που είναι σχετικά τραχιά έχουμε ως αποτέλεσμα υψηλή φθορά (wear) και πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (degradation).  Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγω για χαμηλές θερμοκρασίες κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο αυτή την εποχή στην Ιαπωνία. Οι ισχυρές βροχές υπήρξαν θέμα στο παρελθόν στη Suzuka, ένας βροχερός αγώνας είναι πάντα μια ισχυρή πιθανότητα.

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Ιαπωνία αποτελεί ένα από ταhighlight της χρονιάς όχι μόνο για μας αλλά για όλη τη F1. Οι θεατές είναι φανταστικοί, έχουν μεγάλο ενθουσιασμό και γνωρίζουν πραγματικά το άθλημα, ίσως δεν υπάρχουν όμοιοί τους σ’ όλο τον κόσμο. Η Suzuka είναι πραγματικά μια πίστα που ο οδηγός παίζει κυρίαρχο ρόλο, ακριβώς γι’ αυτό συνιστά μια υπολογίσιμη πρόκληση για τα ελαστικά. Εδώ απαντώνται μερικά από υψηλότερα πλευρικά φορτία όλης της χρονιάς. Ως αποτέλεσμα είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε δυο με τρία pit stop. Η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει κομβικό ρόλο στον αγώνα. Σίγουρα μετά τις ελεύθερες δοκιμές θα ξέρουμε περισσότερα για τη στρατηγική. Είναι μια πίστα που συχνά ασκεί ταυτόχρονα συνδυασμό δυνάμεων πάνω στο ελαστικό. Φέτος η μεγαλύτερη ροπή σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη αεροδυναμική απόδοση αυξάνουν τις απαιτήσεις σε μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Αν ένα ελαστικό αποδίδει καλά στη Suzuka μπορεί να αποδώσει καλά, σχεδόν παντού».

 

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli«Η Suzuka από την πλευρά του οδηγού είναι μια συναρπαστική πίστα. Είναι πολύ τεχνική και κάθε τμήμα της διαφέρει από τα υπόλοιπα. Θα έλεγα πως η 130R είναι μια από τις πιο απαιτητικές στροφές του πρωταθλήματος καθώς απαιτεί το σωστό set – up και ταυτόχρονα το μονοθέσιο να βρίσκεται όσο πιο κοντά στο έδαφος γίνεται. Επιπλέον το σημείο με τα S είναι πάρα πολύ απαιτητικό αν κάνεις ένα λάθος διαταράσσεται όλη η αλληλουχία και χάνεις πολύ χρόνο. Έχουμε δώσει πολλούς αγώνες υπό βροχή στη Suzuka, σε τέτοιες συνθήκες η ορατότητα είναι πολύ χαμηλή. Ένα άλλο θέμα είναι το πόσο βελτιώνεται το κράτημα στην αγωνιστική γραμμή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Στην αρχή είναι πολύ τραχύ το οδόστρωμα και χωρίς πρόσφυση. Οι οδηγοί πρέπει να αξιολογήσουν το πώς αλλάζει αυτό σταδιακά μέσα στο Σαββατοκύριακο και πως επηρεάζονται τα ελαστικά».

 

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η Suzuka χαρακτηρίζεται από υψηλά πλευρικά φορτία αλλά πολύ χαμηλές απαιτήσεις στον διαμήκη άξονα σε σχέση με ότι βλέπουμε όλη τη χρονιά. Στη στροφή 15 γνωστή ως 130R οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι και πάνω από 300km/h. Αυτό έχει ως συνέπεια να υπόκεινται σε μεγάλες δυνάμεις g τόσο τα ελαστικά όσο και ο οδηγός. Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο από τα υπόλοιπα στη Suzuka.

Η μέση γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να διατηρεί τη βέλτιστη απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα χαμηλών θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η σκληρή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Φέτος αναμένονται χαμηλές θερμοκρασίες στο Ιαπωνικό Grand Prix ενώ υπάρχει και πιθανότητα βροχής.

Η άσφαλτος στη Suzuka είναι σχετικά τραχιά όμως η πίστα βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό σταδιακά. Είναι καθοριστικό να βρεις το σωστό σετάρισμα ώστε να παραμένεις ‘κολλημένος’ στην βέλτιστη αγωνιστική γραμμή. Υπάρχει όμως και πιθανότητα για τοπικές παραμορφώσεις στο ελαστικό (graining) ειδικά στο ξεκίνημα του τριημέρου όταν η πίστα είναι ακόμη γλιστερή.

Πέρυσι η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στη Red Bull του Sebastian Vettel ήταν αυτή των δυο pit stop. Ο Γερμανός εκκίνησε με την μέση γόμα έβαλε στον 14ο γύρο τη σκληρή γόμα, στον 37ο γύρο πάλι τη σκληρή και πήγε μέχρι το τέλος (53 γύροι).