Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

34o Ράλλυ Παλάδιο: Νικητές οι Νικολόπουλος-Τσιάπας

Με τον καιρό να παίζει περίεργια παιχνίδια στους συμμετέχοντες του αγώνα ολοκληρώθηκε το 34ο Ράλλυ Παλάδιο. Η ασθενής βροχή πριν την εκκίνηση, σε συνδυασμό με τις υγρασίες σε κάποια κομμάτια των ειδικών διαδρομών, προκάλεσε πονοκέφαλο στα πληρώματα με αποτέλεσμα η επιλογή των ελαστικών να παίξει το ρόλο της στον αγώνα. Παράλληλα, η έξοδος των Γιαννακούλη-Πετρόπουλου στην πρώτη ε.δ. που είχε σαν αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του οδηγού και τον ελαφρύτερο του συνοδηγού, έκανε το κλίμα βαρύ ώστε η οργανωτική επιτροπή να αποφασίσει να μην πραγματοποιήσει την καθιερωμένη απονομή, κίνηση που επικρότησαν όλοι οι εμπλεκόμενοι.  

Στο αγωνιστικό σκέλος, στη φετινή εκδοχή του Ράλλυ Παλάδιο είδαμε πολύ καλές επιδόσεις από αρκετούς συνδυασμούς, με κύριο χαρακτηριστικό τον έντονο συναγωνισμό μέχρι την τελευταία ε.δ. στο Μελετάκι.



Οι Νικολόπουλος-Τσιάπας με το Mitsubishi Lancer EVO VI ήταν οι μεγάλοι νικητές του αγώνα και ίσως πιο εύκολα από ότι θα περίμεναν και οι ίδιοι. Με τους μεγάλους τους αντιπάλους, Ευθυμίου-Μανωλόπουλο, εκτός αγώνα στη δεύτερη ε.δ. από μηχανική βλάβη, δεν είχαν πρόβλημα να κερδίσουν για 2η συνεχόμενη χρονιά επικρατώντας στις 3 από τις 5 ε.δ. του αγώνα. Εδώ να σημειώσουμε ότι το δεύτερο πέρασμα από τον Αγιο Ιωάννη ακυρώθηκε μετά την έξοδο των Γιαννακούλη-Πετρόπουλου.



Στο βάθρο τους ακολούθησαν οι Αναδιώτης-Μακρινός με το Renault Clio Sport που εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους, κερδίζοντας μάλιστα και δύο ειδικές διαδρομές σε επίπεδο γενικής. Παράλληλα, πανηγύρισαν τη νίκη στην F2 αλλά και στην Α/7. Βέβαια, το έργο τους δεν ήταν καθόλου εύκολο, αφού έδωσαν μεγάλη μάχη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με τους Χαλδαίο-Σαμαρά με το Citroen C2 R2 επικρατώντας όμως στο τέλος. Το πλήρωμα του C2 εκτός από την τρίτη θέση της γενικής, κατέκτησε και τη νίκη στην άκρως ανταγωνιστική A/6.


Οι Σπανός-Γκοτοβός με το Subaru Impreza N12 κατάφεραν να τερματίσουν στην 4η θέση της γενικής, όντας και πρώτοι στην κατηγορία Ν, επικρατώντας επί των Νιώρα-Κακαλή με ίδιο αυτοκίνητο, που γλίστραγαν πολύ στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.



Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Λευκαδίτης-Άκρατος με το Peugeot 206 που κατάφεραν να τερματίσουν και 3οι στην F2.



Στην Ν/2 και μετά από εντυπωσιακή επίδοση, επικράτησαν οι Ζακχαίος-Βαρουξή με το Citroen Saxo VTS.



Στην Ε ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Ντέκας-Χειλάκης με το Peugeot 205, επικρατώντας παράλληλα και στην ΕΕ/10. Οι Παναρίτης-Σέλλης με την BMW 320 επικράτησαν στην ΕΕ/11 και οι Λιλλής-Κοσκινάς με το Peugeot 106 Rallye στην Α/5. Αναλυτικά αποτελέσματα στο 
www.ethea-live.gr

Συνολικά από τα 67 πληρώματα που εκκίνησαν στον αγώνα τερμάτισαν τα 40, με δεδομένο το γεγονός ότι τα πληρώματα της κατηγορίας Ιστορικών εγκατέλειψαν την προσπάθεια τους αμέσως μετά την έξοδο των άτυχων Γιαννακούλη-Πετρόπουλου. 

Ας δούμε τι δήλωσαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα μετά την ολοκλήρωση του. 

Ξενοφών Νικολόπουλος: «Ο αγωνας ήταν πάρα πολύ δύσκολος και αυτό φάνηκε από τις ατυχίες των συναθλητών μας. Είχαμε την ατυχία με τον Λουκά Γιαννακούλη και στεναχωρεθήκαμε, αλλά όλοι μας γνωρίζουμε τις δυσκολίες του αθλήματος, και απαιτεί μεγάλη προσοχή από εμάς τους οδηγούς.» 
 

Βασίλης Αναδιώτης: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Πήγαμε γρήγορα όπου μπορούσαμε και φυλάξαμε όπου έπρεπε να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο, χωρίς να ρισκάρουμε. Είναι ένα απρόσμενο και πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα. Απολαμβάνουμε τους καρπούς της προσπάθειας μας εδώ και ενάμιση χρόνο.» 

Στέλιος Χαλδαίος: «Ο αγώνας ήταν ωραίος, αλλά θα τον προτιμούσαμε να είναι στεγνός, επειδή δεν έχουμε εμπειρία με το αυτοκίνητο, αλλά και στους αγώνες, επειδή δεν συμμετέχουμε με πλήρη εμπλοκή. Το αυτοκίνητο ακόμα το μαθαίνουμε, κάναμε καλή επιλογή στα ελαστικά και τέλος όλα πήγαν καλά.» 

Διονύσης Σπανός: «Είχαμε ένα θέμα με τα ελαστικά και γλιστράγαμε πολύ στις περισσότερες ειδικές. Είχε αρκετή υγρασία, σε κάποια σημεία περισσότερα σε κάποια άλλα λιγότερο. Ήταν δύσκολες οι συνθήκες.» 

Γρηγόρης Νιώρας: «Γλιστράγαμε πολύ, αφού είχαμε κανονικά ελαστικά χαραγμένα και οι δρόμοι ήταν βρεγμένοι. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Κινδυνεύαμε σε κάποια σημεία να καταστρέψουμε το αυτοκίνητο. Απογοητευμένοι και στεναχωρημένοι είμαστε από την έξοδο του τραυματισμό του συναθλητή μας. Αυτό είναι το σημαντικότερο και εύχομαι περαστικά».

Γιάννης Καλαϊτζιάν: 
 «Δύσκολος ο αγώνας. Ξεχώρισαν τα πληρώματα που είχαν εμπειρία από αγώνες Ράλλυ. Έγινε δυστυχώς ένα ατύχημα με τον Λουκά Γιαννακούλη και ελπίζω να είναι καλά. Προβλήματα δεν είχαμε, όλα πήγαν καλά για εμάς.» 



Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

34ο ΡΑΛΛΥ ΠΑΛΑΔΙΟ: Με 70 συμμετοχές!


Με τον καλύτερο τρόπο ολοκληρώνεται το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2013, με τον τελευταία αγώνα της χρονιάς να συγκεντρώνει 70 συμμετοχές.
Το 34ο ΡΑΛΛΥ ΠΑΛΑΔΙΟ που γίνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Μεγαρέων, με την υποστήριξη του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας, της Δημοτικής Κοινότητας και του Εμπορικού Συλλόγου Νέας Περάμου, θα ξεκινήσειστις 09:30 του Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013 από το Λιμάνι της Νέας Περάμου για να τερματίσει μετά από 6 ειδικές διαδρομές και πάλι στον ίδιο χώρο στις 15:20.

F1: Ο VETTEL ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΜΕ ΔΥΟ PIT STOP

Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel, κατέκτησε τη 13η νίκη του για τησεζόν – και την ένατη συνεχόμενη – στο Βραζιλιάνικο Grand Prix. Ο Γερμανός ξεκίνησεαπό pole positionτέθηκε επικεφαλής στο δεύτερο γύρο και με στρατηγική δύο pit stopτερμάτισε πρώτοςοδήγησε δύο stint με P Zero White medium και ένα τελευταίο stint μεP Zero Orange hard.

Ο ομόσταυλός του στη Red Bull Mark Webber τερμάτισε δεύτερος με ίδια στρατηγική στοτελευταίο του grand prix αφού όπως έχει ήδη δηλώσει θα συνεχίσει την αγωνιστική καριέρα του στους αγώνες αντοχήςΟ Fernando Alonso με τη Ferrari ήρθε τρίτοςέχοντας επιλέξει διαφορετική στρατηγική δύο pit stop όπου χρησιμοποίησε σκληρή γόμαστο μεσαίο stint.

Ο μοναδικός άλλος οδηγός που έχει κερδίσει σε εννέα αγώνες συνεχόμενα ήταν οAlberto Ascari στη δεκαετία του 1950 – αλλά αυτό έγινε σε δύο σεζόν, χρησιμοποιώντας ομοίως ελαστικά Pirelli.

Οι μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν όλες οι ομάδες και οι οδηγοί ήταν ότι δενείχαν οδηγήσει σε στενές συνθήκες με σκληρές και μεσαίες γόμες πριν την εκκίνηση τουΒραζιλιάνικου Grand Prix, εξ αιτίας της συνεχούς βροχής που έπεφτε την Παρασκευή και το Σάββατο. Ο αγώνας ξεκίνησε σε στεγνές συνθήκες με θερμοκρασίες περιβάλλοντος στους 20 βαθμούς και  πίστας στους 26 βαθμούςμε 50% πιθανότητα βροχής.

Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με μεσαία γόμα πλην του Jenson Button (McLaren) – 14ου στοgrid, και του Esteban Gutierrez (Sauber) 17ου αντίστοιχα. Ο πρώτος οδηγός που άλλαξε από μεσαία σε σκληρή γόμα ήταν ο Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), ο οποίος μπήκε σταpits στο 10ο γύρο. Ο Button φόρεσε το πρώτο σετ μεσαίων ελαστικών στον 20ό γύροοπρώτος που ήρθε στα pits από εκείνους που ξεκίνησαν με σκληρά – και επέτρεψε ξανά για μεσαία στον 43ο γύροΗ στρατηγική τον βοήθησε να τερματίσει τέταρτοςτο καλύτερό του αποτέλεσμα τη φετινή σεζόν.

Ο Vettel ήρθε στα pits από την πρώτη θέση στον 24ο γύρο για αλλαγή πάλι σε μεσαίες γόμες και επιστρέφοντας παρέμεινε πρώτος. Το δεύτερο pit stop έγινε στον 47ο γύροαυτή τη φορά για σκληρές γόμεςαντίστοιχα έπραξε και ο team mate του επειδή η Red Bull φοβόταν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείαςΑν και δεν έριξε δυνατή βροχή,κάποιες ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν – προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο αβεβαιότητας.Η βροχή δυνάμωσε λίγο στους τελευταίους γύρουςαλλά όχι τόσο ώστε κάποιος απότους αγωνιζόμενους να χρησιμοποιήσει τα Cinturato Green intermediates.

Τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα και σύμφωνα με τις προσδοκίες παρά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Σημειώθηκαν κλαταρίσματα στη Mercedes του Lewis Hamilton και τη Williams του Valtteri Bottas, αλλά αυτό ήταν αποτέλεσμα της μεταξύ τους επαφής.

Το τελευταίο ρεκόρ της σεζόν – το τελευταίο στην εποχή κινητήρων V8  – σημειώθηκεαπό τον Max Chilton της Marussia, ο οποίος έγινε ο πρώτος rookie που τερμάτισε σε όλους τους αγώνες την πρώτη χρονιά συμμετοχής του.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή Pirelli, Paul Hembery: «Το γεγονός ότιεξέλειπαν οι στεγνές συνθήκες πριν το ξεκίνημα του αγώνα επιστράτευσε τις μαντικές ικανότητες όλων των ομάδων ως προς την πλέον αποτελεσματική στρατηγική. Καικαθώς δεν είχε στρωθεί καθόλου γόμα πάνω στην πίστα μέχρι τη στιγμή εκείνηήταν εξαιρετικά δύσκολο να υπολογιστούν τα επίπεδα φθοράς και degradation. Οι καιρικέςπροβλέψεις παρέμειναν ασταθείς σε όλη τη διάρκεια του αγώνα περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο τα δεδομέναμε την κάθε ομάδα να ερμηνεύει τις πληροφορίες με το δικό της τρόπο. Ωστόσο, έπρεπε να έχουν κατά νου την υποχρέωσή τους να χρησιμοποιήσουν και τις δύο γόμες εάν οι συνθήκες παρέμεναν στεγνές – όπως ακριβώς και έγινεΟ αγώνας σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής και τώρα μονοθέσιακαι ελαστικά αλλάζουν εντελώς για την ερχόμενη σεζόν. Συγχαρητήρια στον Sebastian Vettel και τη Red Bull για μία χρονιά πολλών ρεκόρκαι καλή επιτυχία στον Mark Webber, ο οποίος τελείωσε την διακεκριμένη καριέρα του στη Formula 1 εδώ, στη Βραζιλία.»

Μετρητής Αλήθειας:

Μη έχοντας εμπειρία σε στεγνές συνθήκες από τις προηγούμενες ημέρεςθεωρήσαμε δύσκολο να προβλέψουμε μία συγκεκριμένη στρατηγική για το Βραζιλιάνικο Grand Prixτων 71 γύρων πέραν του να υποδείξουμε μία στρατηγική δύο pit stop ως την ταχύτερη.Η εξέλιξη του αγώνα το επιβεβαίωσε με τον Vettel να κάνει pit stop στον 24ο και 47ογύροΜόνον έξι από τους 19 τερματίσαντες επισκέφθηκαν τα pits τρεις φορές.