Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

F1: Ο VETTEL ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΜΕ ΔΥΟ PIT STOP

Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel, κατέκτησε τη 13η νίκη του για τησεζόν – και την ένατη συνεχόμενη – στο Βραζιλιάνικο Grand Prix. Ο Γερμανός ξεκίνησεαπό pole positionτέθηκε επικεφαλής στο δεύτερο γύρο και με στρατηγική δύο pit stopτερμάτισε πρώτοςοδήγησε δύο stint με P Zero White medium και ένα τελευταίο stint μεP Zero Orange hard.

Ο ομόσταυλός του στη Red Bull Mark Webber τερμάτισε δεύτερος με ίδια στρατηγική στοτελευταίο του grand prix αφού όπως έχει ήδη δηλώσει θα συνεχίσει την αγωνιστική καριέρα του στους αγώνες αντοχήςΟ Fernando Alonso με τη Ferrari ήρθε τρίτοςέχοντας επιλέξει διαφορετική στρατηγική δύο pit stop όπου χρησιμοποίησε σκληρή γόμαστο μεσαίο stint.

Ο μοναδικός άλλος οδηγός που έχει κερδίσει σε εννέα αγώνες συνεχόμενα ήταν οAlberto Ascari στη δεκαετία του 1950 – αλλά αυτό έγινε σε δύο σεζόν, χρησιμοποιώντας ομοίως ελαστικά Pirelli.

Οι μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν όλες οι ομάδες και οι οδηγοί ήταν ότι δενείχαν οδηγήσει σε στενές συνθήκες με σκληρές και μεσαίες γόμες πριν την εκκίνηση τουΒραζιλιάνικου Grand Prix, εξ αιτίας της συνεχούς βροχής που έπεφτε την Παρασκευή και το Σάββατο. Ο αγώνας ξεκίνησε σε στεγνές συνθήκες με θερμοκρασίες περιβάλλοντος στους 20 βαθμούς και  πίστας στους 26 βαθμούςμε 50% πιθανότητα βροχής.

Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με μεσαία γόμα πλην του Jenson Button (McLaren) – 14ου στοgrid, και του Esteban Gutierrez (Sauber) 17ου αντίστοιχα. Ο πρώτος οδηγός που άλλαξε από μεσαία σε σκληρή γόμα ήταν ο Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), ο οποίος μπήκε σταpits στο 10ο γύρο. Ο Button φόρεσε το πρώτο σετ μεσαίων ελαστικών στον 20ό γύροοπρώτος που ήρθε στα pits από εκείνους που ξεκίνησαν με σκληρά – και επέτρεψε ξανά για μεσαία στον 43ο γύροΗ στρατηγική τον βοήθησε να τερματίσει τέταρτοςτο καλύτερό του αποτέλεσμα τη φετινή σεζόν.

Ο Vettel ήρθε στα pits από την πρώτη θέση στον 24ο γύρο για αλλαγή πάλι σε μεσαίες γόμες και επιστρέφοντας παρέμεινε πρώτος. Το δεύτερο pit stop έγινε στον 47ο γύροαυτή τη φορά για σκληρές γόμεςαντίστοιχα έπραξε και ο team mate του επειδή η Red Bull φοβόταν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείαςΑν και δεν έριξε δυνατή βροχή,κάποιες ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν – προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο αβεβαιότητας.Η βροχή δυνάμωσε λίγο στους τελευταίους γύρουςαλλά όχι τόσο ώστε κάποιος απότους αγωνιζόμενους να χρησιμοποιήσει τα Cinturato Green intermediates.

Τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα και σύμφωνα με τις προσδοκίες παρά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Σημειώθηκαν κλαταρίσματα στη Mercedes του Lewis Hamilton και τη Williams του Valtteri Bottas, αλλά αυτό ήταν αποτέλεσμα της μεταξύ τους επαφής.

Το τελευταίο ρεκόρ της σεζόν – το τελευταίο στην εποχή κινητήρων V8  – σημειώθηκεαπό τον Max Chilton της Marussia, ο οποίος έγινε ο πρώτος rookie που τερμάτισε σε όλους τους αγώνες την πρώτη χρονιά συμμετοχής του.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή Pirelli, Paul Hembery: «Το γεγονός ότιεξέλειπαν οι στεγνές συνθήκες πριν το ξεκίνημα του αγώνα επιστράτευσε τις μαντικές ικανότητες όλων των ομάδων ως προς την πλέον αποτελεσματική στρατηγική. Καικαθώς δεν είχε στρωθεί καθόλου γόμα πάνω στην πίστα μέχρι τη στιγμή εκείνηήταν εξαιρετικά δύσκολο να υπολογιστούν τα επίπεδα φθοράς και degradation. Οι καιρικέςπροβλέψεις παρέμειναν ασταθείς σε όλη τη διάρκεια του αγώνα περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο τα δεδομέναμε την κάθε ομάδα να ερμηνεύει τις πληροφορίες με το δικό της τρόπο. Ωστόσο, έπρεπε να έχουν κατά νου την υποχρέωσή τους να χρησιμοποιήσουν και τις δύο γόμες εάν οι συνθήκες παρέμεναν στεγνές – όπως ακριβώς και έγινεΟ αγώνας σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής και τώρα μονοθέσιακαι ελαστικά αλλάζουν εντελώς για την ερχόμενη σεζόν. Συγχαρητήρια στον Sebastian Vettel και τη Red Bull για μία χρονιά πολλών ρεκόρκαι καλή επιτυχία στον Mark Webber, ο οποίος τελείωσε την διακεκριμένη καριέρα του στη Formula 1 εδώ, στη Βραζιλία.»

Μετρητής Αλήθειας:

Μη έχοντας εμπειρία σε στεγνές συνθήκες από τις προηγούμενες ημέρεςθεωρήσαμε δύσκολο να προβλέψουμε μία συγκεκριμένη στρατηγική για το Βραζιλιάνικο Grand Prixτων 71 γύρων πέραν του να υποδείξουμε μία στρατηγική δύο pit stop ως την ταχύτερη.Η εξέλιξη του αγώνα το επιβεβαίωσε με τον Vettel να κάνει pit stop στον 24ο και 47ογύροΜόνον έξι από τους 19 τερματίσαντες επισκέφθηκαν τα pits τρεις φορές.

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου