Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

Ο Webber "πρίγκιπας" στον Μονακό

Ο Webber χάρισε στη Red Bull μία δεύτερη νίκη με την Pirelli
Καθώς το Μονακό θεωρείται από τα δυσκολότερα σιρκουί του ημερολογίου για προσπεράσεις, η έμφαση δόθηκε στη στρατηγική ελαστικών για υποστήριξη των οδηγών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Mark Webber της Red Bull έγινε ο έκτος διαφορετικός νικητής της σεζόν σε έξι αγώνες – νέο ρεκόρ – γεγονός που υπογραμμίζει τον πολύ σφιχτό φετινό ανταγωνισμό. Η Red Bull γίνεται η πρώτη ομάδα με δύο νίκες τη φετινή σεζόν, μετά τη νίκη του Sebastian Vettel στο Μπαχρέιν.

Στην αρχή, όλοι οι οδηγοί πλην των Sebastian Vettel (Red Bull) Jenson Button (McLaren), Paul di Resta (Force India), Vitaly Petrov (Caterham) και Pedro de la Rosa (HRT) ξεκίνησαν με πολύ μαλακή γόμα P Zero Red.

Με πρόγνωση για πιθανότητα βροχής στη μέση του αγώνα, οι οδηγοί προσπάθησαν να κρατήσουν το πρώτο σετ ελαστικών τους όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον ενδεχόμενο αριθμό pit stops. Η στιγμή που θα μπεις στα pit είναι πάντα κρίσιμη στο Μονακό για να μην κολλήσεις στην ‘κυκλοφορία’ της πίστας κάτι που θα δυσκολέψει την προσπέραση. Με την άψογη στρατηγική ενός pit stop της Red Bull, ο Webber κατάφερε να διασφαλίσει μία δεύτερη νίκη στο Μονακό.

Ο Nico Rosberg της Mercedes ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους οδηγούς που άλλαξε από supersoft σε P Zero Yellow soft στον 27ο γύρο, υπολογίζοντας την πιθανότητα βροχής. Μετά από δύο γύρους, ο Webber μπήκε στα pit αλλά κατάφερε να περάσει οριακά μπροστά από τον Rosberg. Το μεγαλύτερο stint με supersoft έκανε ο Daniel Ricciardo της Toro Rosso, ο οποίος κράτησε το πρώτο σετ P Zero Red για 40 γύρους.

Η στρατηγική του Vettel του χάρισε το προβάδισμα μέχρι τη μέση του αγώνα, χτίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα και τελικά μπήκε στα pit για αλλαγή σε supersoft ελαστικά στον 46ο γύρο μετά από ένα σερί γρήγορων γύρων. Αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να διατηρήσει την πρώτη θέση μετά το pit stop: Ο Vettel επέστρεψε στην τέταρτη θέση πίσω από τον οδηγό της Ferrari, Fernando Alonso, ο οποίος τώρα είναι πρώτος στον πίνακα του πρωταθλήματος.

Ο Jean-Eric Vergne της Toro Rosso επέλεξε διαφορετική στρατηγική, με ένα pit stop νωρίς στο 17ο γύρο, με αποτέλεσμα από την 17η θέση εκκίνησης να τερματίσει στη βαθμολογούμενη έβδομη θέση. Στη συνέχεια ρισκάρισε αλλάζοντας σε ενδιάμεσες γόμες έξι γύρους από το τέλος, αφού έτρεξε με μαλακά ελαστικά για 53 γύρους. Ο Sergio Perez (Sauber), σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με μαλακό ελαστικό, έχοντας ξεκινήσει από την τελευταία θέση λόγω εξόδου στις κατατακτήριες δοκιμές.

Η αναμενόμενη βροχή τελικά ξεκίνησε αδύναμα 10 γύρους πριν το τέλος, διαμορφώνοντας ένα θεαματικό φινάλε στο Μονακό για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Οι έξι πρώτοι αγωνίζονταν με ελάχιστη χρονική διαφορά μεταξύ τους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, η οποία περιορίστηκε στα έξι μόλις δευτερόλεπτα στον τερματισμό.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Συγχαρητήρια στο Mark Webber και τη Red Bull. Η ομάδα διαχειρίστηκε άριστα τον αγώνα και τα ελαστικά κερδίζοντας στο Μονακό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και το δεύτερο αγώνα της φέτος. Για μία φορά ακόμα διαπιστώσαμε ότι τα μονοθέσια ήταν άκρως ανταγωνιστικά με ίδιο σχεδόν ρυθμό σε όλο τον αγώνα.

Αυτό συνέβη παρά το ότι κανείς δεν είχε τρέξει ποτέ με πολύ μαλακή γόμα και γεμάτα ρεζερβουάρ, λόγω ανάμικτων καιρικών συνθηκών κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Πέμπτης. Κατά συνέπεια, ο σχεδιασμός της στρατηγικής ήταν εξαιρετικά περίπλοκος. Αλλά λόγω της φύσης του σιρκουί και μιας μάλλον συντηρητικής επιλογής ελαστικών σε συνδυασμό με τη σχεδόν μηδενική πτώση απόδοσής τους, ήταν σαφές ότι αφού οι ομάδες εξοικειώθηκαν περισσότερο με τα supersoft στην πορεία του αγώνα, επιδίωξη όλων ήταν ένα pit stop. Αυτό σήμαινε μεγαλύτερα stints και περιορισμένες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Παρά τη λίγη βροχή που έπεσε προς το τέλος, τα slick ελαστικά μας προσέφεραν την απαραίτητη πρόσφυση για οριακές χρονικές διαφορές στην κορυφή, με τους έξι πρώτους οδηγούς να τερματίζουν απέχοντας μεταξύ τους μόλις έξι δευτερόλεπτα».

Στη βαθμολογία πρώτος ο Alonso με 76 βαθμούς και ακολουθούν οι Vettel και Webber με 73 και ο Hamilton με 63.
Στους κατασκευαστές η RED BULL έχει 146, η McLAREN 108, η FERRARI και η LOTUS 86.
Ο 7ος αγώνας της σεζόν θα γίνει στο Μόντρεαλ του Καναδά σε δύο εβδομάδες (10 Ιουνίου).

Κυριακή 27 Μαΐου 2012

ACROPOLIS RALLY 2012: Νίκη-θρίλερ για τον Loeb

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι όσοι έχουν λάβει μέρος στο Ράλλυ Ακρόπολις δηλώνουν πως ο πιο σκληρός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ τελειώνει μόνο στη ράμπα του τερματισμού. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώθηκε και φέτος, αφού η τελευταία ημέρα του αγώνα είχε δραματική εξέλιξη. Πρώτος γνώρισε το σκληρό πρόσωπο του Ακρόπολις ο Petter Solberg με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 ξεκίνησε το σκέλος μόλις 10 δλ. πίσω από τον Sebastien Loeb, αποφασισμένος να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά. Ωστόσο, στην προσπάθειά του να πιέσει, πραγματοποίησε ένα λάθος που είχε ως αποτέλεσμα το Fiesta να τραυματιστεί ανεπανόρθωτα και εκείνος να τεθεί εκτός αγώνα. Σε εκείνο το σημείο, ο Sebastien Loeb έμεινε μόνος του στην κορυφή, με διαφορά μεγαλύτερη από 1 λεπτό από τον 2ο -πλέον- Mikko Hirvonen. Παρ' όλα αυτά, ο «Έλληνας θεός των αγώνων» έκρυβε κι άλλες εκπλήξεις, από τη στιγμή που στην τρίτη ειδική διαδρομή της ημέρας ο Γάλλος οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο του στοίχισε σχεδόν 1,5 λεπτό, αφού επέλεξε να το αλλάξει μέσα στην ειδική διαδρομή! Από εκεί και έπειτα, διατηρώντας ένα σταθερό ρυθμό, κατάφερε να σημειώσει την 71η νίκη της καριέρας του, την τέταρτη φετινή σε έξι αγώνες και τη δεύτερη συνεχόμενη ύστερα από εκείνη στην Αργεντινή.

Η έξοδος του Petter Solberg χάρισε στην εργοστασιακή ομάδα της Citroen το δεύτερο συνεχόμενο «1-2» και μια σημαντική συγκομιδή βαθμών για το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών, όταν για λογαριασμό της Ford o Jari-Matti Latvala, έχοντας χάσει από χθες πολύτιμο χρόνο, δεν ρίσκαρε σε κανένα σημείο, κινήθηκε σε ένα ρυθμό ασφαλείας και ανέβηκε στο 3ο σκαλί του ελληνικού βάθρου.

Πιο πίσω, όλοι οι οδηγοί που τερμάτισαν τον αγώνα προτίμησαν να ακολουθήσουν έναν πιο ασφαλή ρυθμό, ο οποίος και θα τους επέτρεπε να φτάσουν στη ράμπα του τερματισμού στο Hotel Casino Club Loutraki. Άλλωστε, μόνο λίγοι δεν ήταν εκείνοι που γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο του εθνικού μας αγώνα, έστω και λίγο πριν από το τέλος. Ανάμεσά τους ο Evgeny Novikov, ο οποίος ξεκίνησε το σκέλος, αλλά εγκατέλειψε στην πρώτη ε.δ. από πρόβλημα στο σύστημα ψύξης του Fiesta, ο Nasser Al Attiyah, που στην ίδια ειδική τέθηκε εκτός μάχης ύστερα από έξοδο που είχε προκαλέσει ζημιά στο ψυγείο του DS3 WRC, αλλά και ο Daniel Oliveira, με τον κινητήρα του Ford Fiesta WRC να σβήνει και να μην παίρνει ποτέ ξανά μπροστά. Σε όλους τους παραπάνω προσθέστε τον οδηγό της VW Motorsport, Andreas Mikkelsen, ο οποίος και εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση.

Αναμενόμενα, λοιπόν, όσοι κατάφεραν να τερματίσουν ήταν σαφώς ικανοποιημένοι, όπως ο Mads Ostberg, που ολοκλήρωσε στην 4η θέση της Γενικής. Ο Νορβηγός, αφού ξεπέρασε τα προβλήματα που είχε την πρώτη ημέρα, ακολούθησε ένα σταθερό ρυθμό, που τον έφερε στον τερματισμό. 5ος ήρθε ο Martin Prokop, ο οποίος δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην επίθεση του Ostberg, ενώ πιο πίσω βρέθηκαν οι Thierry Neuville, Sebastien Ogier και Yazzed Al Rajhi, που συμπλήρωσαν την πρώτη 8άδα. Τα απρόοπτα, όμως, δεν έλειψαν και στην κατηγορία των PWRC, καθώς στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική διαδρομή «Αγ. Θεόδωροι» ο Nicolas Fuchs, που μέχρι εκείνη τη στιγμή απολάμβανε μια άνετη πρωτοπορία, είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Ο Περουβιανός οδηγός συνέχισε την ειδική χωρίς να το αντικαταστήσει και κατά συνέπεια προκλήθηκε μεγάλη ζημιά στην πίσω ανάρτηση του Subaru Impreza WRX STi, η οποία τον οδήγησε σε εγκατάλειψη μετά το τέλος της ειδικής διαδρομής. Έτσι, η 1η θέση της κατηγορίας πέρασε στα χέρια του Valeriy Gorban (Mitsubishi Lancer EVO X), που σημείωσε την πρώτη του φετινή νίκη. Από εκεί και πέρα, ο πιο προσεκτικός ρυθμός που ακολούθησαν στην πλειονότητά τους τα πληρώματα κράτησε μακριά τα προβλήματα και ενδεχόμενες ανακατατάξεις, οπότε, διατηρώντας τις χθεσινές ισορροπίες, πίσω από τον νικητή βρέθηκαν οι Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) και Ricardo Trivino (Subaru Impreza WRX STi).

Δραματική ήταν η εξέλιξη και του αγώνα των ελληνικών πληρωμάτων, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Η μάχη για την κορυφή κράτησε μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή (Άγ. Θεόδωροι 2), στην οποία οι μέχρι τότε 1οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) είχαν ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Ο χαμένος χρόνος μηδένισε το πλεονέκτημα που είχαν δημιουργήσει μέχρι τότε, ρίχνοντάς τους μάλιστα πίσω από τους έτερους διεκδικητές της νίκης, Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακαλή (Subaru Impreza N12). Τα δύο πληρώματα μπήκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή με μόλις 1,8 δλ. διαφορά, και εκεί οι Νιώρας-Κακαλής, επιτυγχάνοντας τον ταχύτερο χρόνο, σφράγισαν τη νίκη στον πιο απαιτητικό -διήμερο- αγώνα του Ελληνικού Πρωταθλήματος. Την πρώτη 3άδα συμπλήρωσαν οι Διονύσης Σπανός-Σωτήρης Γκοτοβός (Subaru Impreza WRC STi), ακολουθώντας σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ένα σταθερό ρυθμό, που τους κράτησε μακριά από προβλήματα. Τα πληρώματα που βρέθηκαν στην κορυφή του διήμερου αγώνα διαμορφώνουν με την ίδια σειρά και την πρώτη 3άδα της άτυπης κατάταξης του σημερινού δεύτερου σκέλους, που βαθμολογικά θεωρείται ανεξάρτητος αγώνας.
Για ακόμα μία χρονιά το Ράλλυ Ακρόπολις επιβεβαίωσε τη φήμη του σε κάθε επίπεδο, με το σκληρό του πρόσωπο να διαμορφώνει ένα σκηνικό γεμάτο ένταση μέχρι την τελευταία στιγμή!