Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ RENAULT SPORT F1 ΣΤΟ GRAND PRIX ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ



Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 για το 2012, ξεκίνησε στις 18 Μαρτίου με τον αγώνα της Αυστραλίας στην πίστα του Albert Park της Μελβούρνης, συνολικού μήκους 5,303χλμ.

Για το φετινό πρωτάθλημα, η Renault Sport F1 προμηθεύει με τον κινητήρα V8 RS27 τέσσερις ομάδες: τη Red Bull Racing, που έχει σαν αποστολή τηςτην υπεράσπιση των 2 τελευταίων Παγκόσμιων τίτλων της, τη Lotus F1, την Caterham F1, και την Williams F1, που αναβιώνει για πρώτη φορά, μετά το 1997, την ιστορική συνύπαρξη Williams-Renault.

«Η περσινή χρονιά μας έδωσε τη δυνατότητα να αλλάξουμε το ρόλο της Renault, και από ιδιοκτήτης αγωνιστικής ομάδας, να γίνει πλέον προμηθευτής κινητήρων, εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Renault Sport F1, Jean-François Caubet. Η φετινή χρονιά είναι χρονιά της επιβεβαίωσης. Έχουμε πλέον αποδείξει ότι ο κινητήρας RS27 είναι μακράν ο καλύτερος κινητήρας του θεσμού. Φέτος θέλουμε να αποδείξουμε ότι και οι υπηρεσίες, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία που παρέχουμε στους συνεργάτες μας, βρίσκονται στο ίδιο κορυφαίο επίπεδο».

«Στόχος μας είναι να παρέχουμε στους συνεργάτες μας, κινητήρες δυνατούς, αξιόπιστους, και εξελιγμένους στο όριο των δυνατοτήτων που μας επιτρέπουν οι κανονισμοί, ώστε να τους βοηθήσουμε να επιτύχουν τους στόχους τους, είτε αυτοί αφορούν στην κατάκτηση τίτλων, είτε στην συγκέντρωση βαθμών.»

«Ταυτόχρονα, θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που προσφέρονται σε εμάς και στην Renault, τόσο στον τομέα των πωλήσεων όσο και του μάρκετινγκ, ώστε να επενδύσουμε στην εικόνα και στις πωλήσεις των αυτοκινήτων παραγωγής. Δεν βρισκόμαστε εδώ μόνο για να συμμετέχουμε στους αγώνες, αλλά και για να εκμεταλλευτούμε εμπορικά τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει στον εμπορικό τομέα η εμπλοκή μας με τον κόσμο της F1.»







Ο λόγος στους συνεργάτες μας…


Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας Red Bull Racing

«Πρόκειται για την έκτη κατά σειρά χρονιά συνεργασίας με την Renault Sport F1. Είναι γεγονός ότι μαζί έχουμε γνωρίσει πολλές επιτυχίες, όπως είναι οι 27 νίκες, οι 65 πρώτες θέσεις, οι 38 pole positions, και τα 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Η επαγγελματική μας σχέση με την Renault Sport F1 είναι απλή και ξεκάθαρη, γεγονός που παίζει καθοριστικό ρόλο στην πειθαρχία και τη διαρκή εξέλιξη. Από το 2007, η συνεργασία μας συνέχισε να διευρύνεται και πέρσι φτάσαμε σε ένα επίπεδο τεχνικής συνεργασίας, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κορυφαίο. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την απόδοσή μας, αλλά και να κεφαλαιοποιήσουμε αυτή την συνεργασία και για τα επόμενα χρόνια. Το 2014 είναι η χρονιά που θα παρουσιαστεί ο νέος κινητήρας V6, και με την διευρυμένη τεχνολογική συνεργασία που έχουμε με την Renault Sport F1, φιλοδοξούμε να εξελίξουμε τον συγκεκριμένο κινητήρα ώστε να δουλεύει τέλεια με το δικό μας σασί.»


Eric Boullier, επικεφαλής της ομάδας Lotus F1

«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που η πολυετής συνεργασία μας με τη Renault ξαναήρθε στο προσκήνιο το 2012. Το μονοθέσιο μας με τον κωδικό E20 αποτελεί απόδειξη της προόδου που έχει γίνει στον τομέα του σχεδιασμού, της συναρμολόγησης και του φινιρίσματος. Η αξιοπιστία που αποκτήθηκε μέσω των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, αποδεικνύει την ποιοτική υπεροχή των μονοθέσιών μας. Σαν ομάδα, έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες και αυτό μπορεί να φανεί και από τις επενδύσεις μας στον τομέα της ρευστομηχανικής (CFD/Computational fluid dynamics), στις τεχνικές προσομοίωσης στην αεροδυναμική σήραγγα, καθώς και στην πρόσληψη των δύο οδηγών μας. Η Renault χάρη στην τεχνογνωσία και την προηγμένη τεχνολογία της, εναρμονίζεται απόλυτα με αυτόν τον στόχο. Δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε τίποτα περισσότερο από έναν κατασκευαστή κινητήρων».

Sir Frank Williams, επικεφαλής της ομάδας Williams F1

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινάμε αυτό το πρωτάθλημα με την ανακοίνωση της συνεργασίας μας με τη Renault. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή για την ομάδα, δεδομένου ότι επιθυμία μας ήταν να θέσουμε τα θεμέλια για μια μακρά και γόνιμη συνεργασία με έναν κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Η προηγούμενη συνεργασία μας με τη Renault έχει αφήσει πολύ ευχάριστες αναμνήσεις, τόσο στην ομάδα, όσο και προσωπικά σε εμένα, αλλά τώρα το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο μέλλον και ανυπομονούμε να δούμε τι μπορούμε να χτίσουμε. Μια αλλαγή κινητήρα απαιτεί πάντα πολλή δουλειά , αλλά οι μηχανικοί μας έχουν εργαστεί πολύ στενά με το έμπειρο προσωπικό της Renault σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στον κινητήρα RS27. Πραγματοποιήσαμε αρκετές δοκιμές και ανυπομονούμε για να δούμε το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας.

Tony Fernandes, επικεφαλής της ομάδας Caterham F1

«Η σεζόν του 2012 σηματοδοτεί τη 2η χρονιά συνεργασίας μας με τη Renault, και στόχος μας είναι να πλασαριστούμε στο μέσον της τελικής κατάταξης, και εφόσον παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία, να διεκδικήσουμε και τους πρώτους μας βαθμούς. Έχουμε επενδύσει σε πολλούς τομείς ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε την ομάδα, που βρίσκεται στην 3η χρονιά εμπλοκής της με το θεσμό, σε μία θέση που πραγματικά της αξίζει. Η συνεργασία μας με την ομάδα της Renault Sport F1 αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις, και ελήφθη αρκετά νωρίς ώστε να ενσωματωθεί πλήρως με την πορεία εξέλιξης της ομάδας. Με τη Renault μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα, το ίδιο πάθος, και την ίδια θέληση στο κυνήγι των αποτελεσμάτων. Ξέρουν πώς να νικούν, και αυτό θα μας επιτρέψει να αναπτυχθούμε σαν ομάδα».

RENAULT SPORT F1 : ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ GP ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

Ο ΚΙΝΗΤΉΡΑΣ RENAULT RS27 ΟΔΉΓΗΣΕ ΤΗΝ RED BULL RACING ΣΤΗ 2Η ΘΈΣΗ ΤΟΥ GRAND PRIX ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΊΑΣ
Ο κινητήρας V8 Renault RS27 οδήγησε στον εναρκτήριο αγώνα του Grand Prix, τον πιλότο της Red Bull Racing, Sebastian Vettel στο 2ο σκαλί του βάθρου των νικητών στο εναρκτήριο Grand Prix του πρωταθλήματος της F1 που πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία. Ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής τερμάτισε 2,1δλ. πίσω από τον νικητή Jenson Button, και 2δλ. μπροστά από τον 3ο Lewis Hamilton. Ο team-mate του, ο Mark Webber, κατέκτησε την 4η θέση, επίδοση που αποτελεί και την καλύτερη θέση για εκείνον στον αγώνα της πατρίδας του, με την ομάδα της Red Bull-Renault να αποκομίζει συνολικά 30 βαθμούς από τον συγκεκριμένο αγώνα.
Η ομάδα της Williams F1, πραγματοποίησε ένα εξαιρετικά συναρπαστικό Σαββατοκύριακο με την RS27. Ο Pastor Maldonado ξεκίνησε τον αγώνα από την πολύ καλή 8η θέση και βρίσκονταν συνεχώς μέσα στην τελική δεκάδα μέχρι τον τελευταίο γύρο. Ο Bruno Senna ενεπλάκη σε ατύχημα στον 1ο κιόλας γύρο, γεγονός που τον έριξε πολύ πίσω στην τελική κατάταξη. Δυστυχώς ο αγώνας για εκείνον είχε πρόωρο τέλος όταν η σύγκρουσή του με τον Felipe Massa στον 53ο γύρο προκάλεσε σοβαρή ζημιά στο μονοθέσιό του.
Η ομάδα της Lotus F1, επίσης με κινητήρα Renault RS27, πραγματοποίησε και αυτή ένα πολύ καλό ξεκίνημα, με τον Romain Grosjean να ξεκινά από την 3η θέση της σειράς εκκίνησης και τον Kimi Raikkonen ο οποίος ξεκίνησε από την 17η θέση να τερματίζει τελικά στην 7η θέση χαρίζοντας 6 πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του.
Η ομάδα της Caterham F1 πραγματοποίησε ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα, με τους Heikki Kovalainen και Vitaly Petrov να βρίσκονται στις μεσαίες θέσεις μέχρι να εγκαταλείψουν τελικά.
Συνολικά, η συγκομιδή βαθμών από τις ομάδες που αγωνίστηκαν στο Αυστραλιανό GP με κινητήρες Renault, έφτασε τους 36 βαθμούς.

Rémi Taffin, επικεφαλής αγωνιστικού τμήματος F1
Η Μαλαισία βρίσκεται πολύ κοντά χρονικά, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δύσκολο το έργο των ρυθμίσεων στα μονοθέσια, καθότι οι συνθήκες εκεί είναι πολύ διαφορετικές και η πίεση στους κινητήρες εξαιρετικά μεγάλη εξαιτίας των υψηλών ποσοστών υγρασίας και της ζέστης. Παρά το πολύ μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τον επόμενο αγώνα, χάρη στην πολύ καλή υποστήριξη όλων των ανθρώπων πίσω στο Viry-Châtillon, αισθανόμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε το ίδιο δυναμικά όπως ξεκινήσαμε την χρονιά.

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ PIRELLI P ZERO SILVER HARD ΤΟ 2012

Το P Zero Silver προδιαγραφών 2012, το σκληρότερο και πιο ανθεκτικό ελαστικό F1 της Pirelli, θα κάνει ντεμπούτο στο Grand Prix Μαλαισίας. Είναι ένας αγώνας που εξωθεί τα ελαστικά στα όρια των δυνατοτήτων τους λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών με τις θερμοκρασίες συχνά να σκαρφαλώνουν στα ύψη και πάντα αιωρούμενη την απειλή καταρρακτώδους βροχής.
Η τραχιά άσφαλτος του Sepang είναι μία από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά στις δύο μεγάλες ευθείες και τις αρκετές φουρκέτες του σιρκουί όπου δοκιμάζεται η ελκτική πρόσφυση.
Λόγω τέτοιων υψηλών απαιτήσεων, το Sepang είναι ιδανικό για το P Zero Silver από το οποίο προήλθε το πρόσφατο P Zero Silver αυτοκινήτων δρόμου, που παίρνει εύσημα για την αντοχή και τις επιδόσεις του.

Μαζί με το P Zero Silver hard για τη Μαλαισία έχει επιλεγεί το P Zero White medium που είδαμε στην Αυστραλία. Ο συνδυασμός καλύπτει άριστα το μεγάλο εύρος συνθηκών της Μαλαισίας, ενώ το πλήρως βρόχινο Cinturato Blue είναι σε ετοιμότητα για την περίπτωση καταρρακτώδους βροχής, συνηθισμένο φαινόμενο καθώς η περιοχή βρίσκεται μόλις βόρεια του ισημερινού. Ακόμα και όταν δεν βρέχει, η υγρασία παραμένει γύρω στο 80%, δοκιμάζοντας τη φυσική κατάσταση των οδηγών.
Η αυξημένη φθορά πέλματος που προκαλείται από την ιδιαιτερότητα των συνθηκών της Μαλαισιανής πίστας ενδέχεται να απαιτήσει περισσότερες στάσεις στα pits. Και πέρσι ο νικητής υιοθέτησε στρατηγική 3 pit stop. Ωστόσο, οι φετινές γόμες της Pirelli είναι γενικά πιο μαλακιές και ταχύτερες. Η σκληρή γόμα που θα δούμε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Μαλαισία μοιάζει περισσότερο με τη μεσαία γόμα του 2011, γεγονός που υπογραμμίζει τη συνεχή εξέλιξη των νέων P Zero.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Η Μαλαισία αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες φετινές προκλήσεις και αυτό πολύ απλά οφείλεται στη φύση της πίστας και τον καιρό. Οι θερμοκρασίες στην πίστα ενδέχεται να αγγίξουν τους 50 βαθμούς Κελσίου και να υπάρξει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των δύο γομών παρόμοια με της Αυστραλίας. Στόχος μας παραμένει να πετύχουμε διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου – αν και ουσιαστικά 'λείπει' μία διαβάθμιση μεταξύ μαλακής και σκληρής γόμας. Η πίστα της Μαλαισίας είναι καλή για προσπεράσεις, κάτι που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά των P Zero ελαστικών μας τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για να διευκολύνουν τις προσπεράσεις μέσω του προδιαγεγραμμένου ‘degradation’. Η στρατηγική ελαστικών θα είναι πολύ σημαντική, κυρίως σε ό,τι αφορά την 'προστασία' τους στην αρχή ενός stint. Πέρσι, η μάχη για τις θέσεις του βάθρου κρίθηκε στον τελευταίο γύρο και στόχος για τα φετινά ελαστικά είναι να πετύχουμε ακόμα μικρότερες διαφορές μεταξύ των οδηγών, μετά την αγωνιώδη εκκίνηση που είδαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία».

Από τη θέση του οδηγού:

Romain Grosjean, Lotus F1 Team: «Το Sepang είναι μεγάλη πρόκληση και μάλλον η αγαπημένη μου πίστα. Έτρεξα εκεί το 2008 στο Ασιατικό Πρωτάθλημα GP2 και πραγματικά τη λάτρεψα. Έίναι απολαυστική και φαρδιά, με γρήγορες στροφές και πολλές εναλλαγές κάτι που αυξάνει την οδηγική απόλαυση . Η τελευταία στροφή κρύβει παγίδες, αλλά απολαμβάνω ό,τι έχει σχέση με την αγωνιστική δράση στη συγκεκριμένη πίστα. Ίσως όχι τη ζέστη ή την υγρασία, αλλά είναι κι αυτή μία ακόμα πρόκληση. Η αλήθεια είναι ότι ανυπομονώ να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που αναδείξαμε στην Αυστραλία. Έχω καλές αναμνήσεις από τη συνεργασία μου με την Pirelli στον παρελθόν, όταν ήμουν οδηγός δοκιμών το 2010 την εποχή που ετοιμαζόταν να επιστρέψει στη Formula 1. Για μένα, τότε, ήταν μία εκπληκτική ευκαιρία να οδηγήσω πάλι μονοθέσιο F1 και να μάθω τα ελαστικά, πρωτόγνωρη εμπειρία. Στόχος μου ήταν να επιστρέψω στους αγώνες, που το πέτυχα και είμαι σίγουρος ότι η εμπειρία μου με την Pirelli βοήθησε. Από τότε πολλά συνέβησαν: Είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει να εγκαταλείπουμε ποτέ το όνειρό μας».

Τεχνικές πληροφορίες:
• Αν και η άσφαλτος της Μαλαισίας προσφέρει άφθονη πρόσφυση, η όποια γόμα στρώνεται στην πίστα παρασύρεται από την σχεδόν καθημερινή δυνατή βροχή, η οποία την επαναφέρει στην αρχική της κατάσταση σε κάθε εκκίνηση.
• Τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου κάνουν την περισσότερη δουλειά στη Μαλαισία. Το πίσω αριστερό καταπονείται ιδιαίτερα καθώς διασφαλίζει την ελκτική πρόσφυση, με τη θερμοκρασία του να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου λόγω πλευρικής επιτάχυνσης έως και 3 G.
• Το σιρκουί του Sepang έχει μήκος 5,543 χλμ., με 56 γύρους που μεταφράζονται σε συνολική απόσταση 310.408 χλμ. Η πίστα εγκαινιάστηκε το 1999 και αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή παλιότερα ήταν ζούγκλα.
• Η πίστα δεν έχει πολλές ανωμαλίες, καθώς στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας το 2007, ενώ η μεγάλη ποικιλία στροφών απαιτεί σετάρισμα μέτριας αεροδυναμικής πίεσης. Η διάταξη της πίστας δε διαφέρει πολύ από της Βαρκελώνης: ένα από τα σιρκουί όπου η Pirelli έχει κάνει τις περισσότερες δοκιμές.
• Πέρσι, η Pirelli επέλεξε σκληρή γόμα προδιαγραφών 2011 και μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα μία διαφορά περίπου 1,2 δευτερολέπτων μεταξύ των δύο ελαστικών. Φέτος, η διαφορά υπολογίζεται πολύ μικρότερη.

24o Αττικό Rally Sprint: Άκρατος νίκη...

Με σύμμαχο τον πολύ καλό καιρό διεξήχθη με απόλυτη επιτυχία το 24ο Αττικό Rally Sprint. Οι
πολλοί θεατές που βρέθηκαν στην Ειδική Διαδρομή της «Μαυροσουβάλας», απήλαυσαν πλούσιο θέαμα από τον έντονο συναγωνισμό μεταξύ των πληρωμάτων,παρά τα κάποια κενά που δημιουργήθηκαν εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων και εξόδων. Στον χώρο του Service Park από πολύ νωρίς το πρωί ο πυρετός της προετοιμασίας είχε χτυπήσει κόκκινο.

Ο αγώνας ξεκίνησε με το 1ο σκέλος να διακόπτεται από τις ατυχίες κάποιων πληρωμάτων, ευτυχώς ανώδυνων. Ακολούθησε το 2ο σκέλος και η πρώτη διαπίστωση όλων, ήταν ότι οι χρόνοι έπεσαν αισθητά. Χαρακτηριστική η δήλωση του κου. Μανώλη Μακρινού: «Η οργάνωση ήταν άψογη αλλά –αναφερόμενος στις αρκετές ομολογουμένως εξόδους- και ο ενθουσιασμός των αγωνιζόμενων μεγάλος».

Ενώ στο 1ο σκέλος ο Ζάχος με το Citroen C2 είχε τα σκήπτρα, στο 2ο σκέλος ο Άκρατος (φωτό) με EVO ΙΧ, με έναν εκπληκτικό χρόνο, κάθεται αναπαυτικά στην 1η θέση. Το 3ο σκέλος κύλησε σχετικά ομαλά με λίγα προβλήματα. Άτυχοι του αγώνα, τα πληρώματα που δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων ή εξόδων. Τα τελικά αποτελέσματα είναι και η πραγματική απεικόνιση του Αγώνα. Μετά από 30 χλμ. ειδικών διαδρομών η νίκη πήγε στον Άκρατο για μόλις 1,5 δλ. Αυτό τα λέει όλα…

Ο συναγωνισμός δεν ήταν μόνον σε επίπεδο γενικής κατάταξης. Πιο έντονος αυτός της κλάσης έως 2.000 κυβικά, όπου η νίκη κρίθηκε στα 3 δέκατα (!!!), μεταξύ των Ιερεμία και Κοπανάκη.
Με την ευκαιρία, ευχαριστήρια σε όλους όσοι βοήθησαν ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά ο αγώνας. Τον Δήμο Μαρκοπούλου- Ωρωπού για την ζεστή του φιλοξενία και την υποστήριξη του, το CAFÉ-RESTARUNT VIA-DANTE που φιλοξένησε την απονομή στους νικητές και τέλος την εταιρία εμφιαλωμένων νερών υάς που παρείχε άφθονη δροσιά σε όλους. Το Ι.ΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΜΑΡΟΥΣΙ. Τους Χορηγούς Επικοινωνίας τον ΒΗΜΑ FM 99,5 και την KΟΚΚΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ. Ιδιαιτέρως, στον ΣΟΑΙΣΤΑ για την βοήθεια του και τα υπέροχα αυτοκίνητα του, που κόσμησαν πραγματικά τον αγώνα.
Ετοιμαστείτε λοιπόν για το 25ο ΑΤΤΙΚΟ RALLY του 2013.
Web : www.ala-racingclub.gr

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Το Opel Ampera για Πρώτη Φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο

Το Opel Ampera για Πρώτη Φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο

Η PIRELLI ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ


Τα ελαστικά προδιαγραφών 2012 της Pirelli εκπλήρωσαν την υπόσχεσή τους προσφέροντας μία μεγάλη ποικιλία στρατηγικών χάρη στη μείωση της διαφοράς επιδόσεων μεταξύ των γομών. Οι νέες γόμες P Zero Yellow soft και P Zero White medium ήταν οι επιλογές για το Αυστραλιανό Grand Prix, αλλά η χρήση τους σε στεγνή πίστα ήταν ελάχιστη πριν την εκκίνηση λόγω βροχής στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Οι πρώτοι της κατάταξης τερματισμού υιοθέτησαν στρατηγική δύο pit-stop για τον αγώνα, όπως και πέρσι, αλλά καθώς η διαφορά μεταξύ μεσαίας και μαλακής γόμας είναι γύρω στα 0,5 δευτ. / γύρο, χρησιμοποίησαν τα ελαστικά με διαφορετικό τρόπο – ορισμένοι προτίμησαν να οδηγήσουν δύο stint με μαλακή γόμα και άλλοι αντίστοιχα με μεσαία. Ο οδηγός της Sauber, Sergio Perez ήταν και πάλι ο μόνος που επισκέφθηκε τα pits μία φορά, ξεκινώντας με μεσαίο, αλλάζοντας σε μαλακό στον 24ο γύρο και τερματίζοντας τελικά στην όγδοη θέση. Ένα από τα κρίσιμα σημεία του αγώνα ήταν η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 36ο γύρο, που εκμηδένισε τις διαφορές και έδωσε την ευκαιρία στον Sebastian Vettel (Red Bull Racing) να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση προσπερνώντας τον Lewis Hamilton (McLaren) στα pits. Μέχρι τότε, η στρατηγική ελαστικών της McLaren είχε λειτουργήσει τέλεια, μια στάση στα pits και για τα δύο μονοθέσια στον ίδιο γύρο λίγο πριν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα 16 γύρους πριν το τέλος, όλοι οι οδηγοί εκτός της ομάδας Toro Rosso έτρεχαν με μεσαία P Zero White. Στην επανεκκίνηση, ο Jenson Button που οδηγούσε τον αγώνα, έδειξε τον ταχύ χρόνο προθέρμανσης της μεσαίας γόμας ακόμα και στις ψυχρές συνθήκες κερδίζοντας ένα δευτερόλεπτο πριν κατακτήσει την τρίτη του νίκη στην Αυστραλία. Ο Vettel, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, είχε υιοθετήσει τελείως διαφορετική στρατηγική, χρησιμοποιώντας μαλακό ελαστικό κατά τη διάρκεια του μεσαίου stint. Πέρσι, ο Vettel είχε νικήσει με διαφορά 22 δευτερ. ενώ φέτος ο Button πήρε την νίκη με διαφορά μόλις δύο δευτερολέπτων.

Στους 10 τελευταίους γύρους, οι πρώτοι τέσσερις οδηγοί είχαν μεταξύ τους διαφορά μόλις πέντε δευτερ., ενώ οι τελευταίες θέσεις του βάθρου κρίθηκαν στον τελευταίο γύρο. Το μεγάλο πρώτο stint – που τον έφερε στη δεύτερη θέση – ήταν το στοιχείο που βοήθησε τον πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή Kimi Raikkonen από την 18η θέση εκκίνησης να τερματίσει στην βαθμολογούμενη έβδομη θέση, την οποία διασφάλισε για τη Lotus στον τελευταίο γύρο.

Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα σημειώθηκε με τη μεσαία γόμα P Zero White από τον Jenson Button, ο οποίος κατέκτησε την 13η νίκη της καριέρας τους. Το μεγαλύτερο stint με τη μαλακή γόμα (33 γύρους) έκανε ο Perez, ενώ ο οδηγός της Mercedes Nico Rosberg οδήγησε τους περισσότερους γύρους (26) με τη μεσαία γόμα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Το Αυστραλιανό Grand Prix ασφαλώς δικαίωσε τις προσδοκίες και εκπλήρωσε το στόχο να διευρύνουμε την ποικιλία στρατηγικών, μειώνοντας τη διαφορά επιδόσεων μεταξύ των γομών και επεκτείνοντας τη χιλιομετρική κάλυψη με μέγιστες επιδόσεις. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο ήταν τα πολλά pit stops που σημειώθηκαν όχι λόγω επιπέδου φθοράς αλλά λόγω υποβάθμισης (degradation), επιβεβαιώνοντας ότι αυτό που θέλαμε να πετύχουμε από πλευράς στρατηγικής. Επίσης είδαμε τη μεσαία γόμα να χρησιμοποιείται περισσότερο από τη μαλακή, αντίθετα με πέρσι. Παρά την ποικιλία των στρατηγικών έγιναν κάποιες πολύ σκληρές μάχες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα μέχρι το δραματικό τελευταίο γύρο με έναν οδηγό να εγκαταλείπει λόγω σύγκρουσης και τον όγδοο, ένατο και δέκατο και περνούν τη γραμμή τερματισμού σχεδόν ταυτόχρονα! Η φθορά και μείωση απόδοσης των ελαστικών ήταν περίπου 0,1 δευτ. / γύρο με το μαλακό ελαστικό – με τους πρώτους οδηγούς να επιλέγουν δύο pit stop, παρά τον γρήγορο ρυθμό στις πρώτες θέσεις του αγώνα.
Πολλά συγχαρητήρια στον Jenson Button και την McLaren για μία θεαματική νίκη και ασφαλώς στον Mark Webber, ο οποίος πέτυχε τον καλύτερο τερματισμό μέχρι σήμερα σε αγώνα της πατρίδας του».