Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Acropolis Rally 2012: Πάντα πρώτος ο Loeb

Ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις είδαν σήμερα οι αγωνιζόμενοι, αλλά και οι φίλοι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Οι καιρικές συνθήκες και οι αλλαγές κατά τη διάρκεια της ημέρας, με έντονες βροχοπτώσεις και λάσπη, ήταν το κύριο στοιχείο του σκέλους. Το πρώτο μισό του εθνικού μας αγώνα ήταν τυπικό Ακρόπολις, με τις σκληρές ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου να θυμίζουν στα ξένα πληρώματα τη δυσκολία, αλλά και τη μαγεία του ελληνικού αγώνα. Το απογευματινό πέρασμα από τις ειδικές, όμως, μας φανέρωσε ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο, με τις έντονες βροχοπτώσεις να μετατρέπουν τις ειδικές, και ειδικότερα τις δύο τελευταίες, σε… πίστα του σκι. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι οδηγοί παρομοίασαν τις συνθήκες με εκείνες που θα αντιμετώπιζαν, αν αγωνίζονταν σε ειδικές του Μόντε Κάρλο με σλικ ελαστικά…

Το τέλος του πρώτου σκέλους βρήκε τον Sebastien Loeb να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με τους δύο οδηγούς της Ford να ακολουθούν σε απόσταση βολής, διεκδικώντας φυσικά τη νίκη. Ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής αρχικά αντιμετώπισε μεγάλη πίεση από τον Jari-Matti Latvala, ο οποίος και μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά μέχρι και στο 1 δλ. Ο Φινλανδός, παρ' όλα αυτά, για ακόμα μία φορά πραγματοποίησε ένα λάθος, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα έναν κατεστραμμένο τροχό, τον οποίο για να αντικαταστήσει σταμάτησε στην ειδική. Αυτό έβαλε τέλος σε όποιες ελπίδες του για νίκη. Σε εκείνο το σημείο τη σκυτάλη πήρε ο Petter Solberg, ο οποίος αρχικά είχε χάσει λίγο έδαφος, αφήνοντας τον Latvala να πιέσει τον Loeb, έχοντας εκείνος στόχο να διατηρήσει τη θέση του. Όταν, μάλιστα, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, ο Solberg ρίσκαρε και πίεσε, με αποτέλεσμα να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις τελευταίες ειδικές του σκέλους, κατεβάζοντας τη διαφορά του από τον Loeb στα 10,2 δλ. Έτσι, οι δυο τους έχουν αφήσει ανοικτούς λογαριασμούς για την αυριανή ημέρα, τις οποίες και θα λύσουν σε πέντε συνολικά ειδικές διαδρομές.

Πιο πίσω, ο Mikko Hirvonen εκμεταλλεύθηκε το λάθος του Jari Matti Latvala και σκαρφάλωσε στο βάθρο. Ο Φινλανδός δεν ήταν ικανοποιημένος από τις σημερινές επιδόσεις του, αλλά παρόλα αυτά βρίσκεται για μία ακόμα μία φορά πολύ κοντά στην κατάκτηση μίας θέσης στο βάθρο. Ο Latvala, μετά το κλατάρισμα που είχε σαν αποτέλεσμα να καταστρέψει τον τροχό του Fiesta, αντιμετώπισε πρόβλημα και με τα φρένα του Fiesta, αφού είχε σπάσει και η δαγκάνα των φρένων. Έτσι, έπεσε στην 4η θέση της γενικής, μακριά από το βάθρο.

Οι σκληρές σημερινές ειδικές διαδρομές, είχαν σαν αποτέλεσμα να δούμε και αρκετές εγκαταλείψεις, όπως αυτές των Evgeny Novikov και Nasser Al Attiyah, από πρόβλημα στην αντλία νερού και στο σύστημα μετάδοσης, αντίστοιχα. Αυτό το γεγονός, αλλά και η πίεση που άσκησε, επέτρεψαν στον Mads Ostberg να σκαρφαλώσει 5ος, μπροστά από τον Martin Prokop, ο οποίος δεν κατάφερε να διατηρήσει τον Νορβηγό πίσω του. Την ίδια ώρα, ο Thierry Neuville διατήρησε έναν σταθερό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, γεγονός που του επέτρεψε να σκαρφαλώσει 7ος, μπροστά από τον Sebastien Ogier με το Skoda Fabia S2000, ο οποίος και συμπλήρωσε την πρώτη οκτάδα.

Στην κατηγορία του PWRC ο Nicolas Fuchs (Subaru Impreza WRX STi) έχοντας από χθες εξασφαλίσει μια άνετη πρωτοπορία ακολούθησε έναν σταθερό ρυθμό με στόχο να μείνει μακριά από προβλήματα, κάτι που και κατάφερε καθώς ολοκλήρωσε την δύσκολη σημερινή ημέρα στην κορυφή. Αντίθετα ο Valeriy Gorban έχοντας επισκευάσει την ανάρτηση του Mitsubishi Lancer EVO X, που χθες του κόστισε πολύτιμο χρόνο, με μια αντεπίθεση διαρκείας κέρδισε τις 5 από τις 8 ειδικές διαδρομές της ημέρας ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση μπροστά από τον Subhan Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) που συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Την δική τους προσπάθεια ολοκλήρωσαν σήμερα τα ανερχόμενα ταλέντα του WRC στο πλαίσιο του WRC Academy που ακολούθησε τις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας. Κύριο χαρακτηριστικό ο συνδυασμός ωριμότητας και ταχύτητας που επέδειξαν οι κορυφαίοι Elfyn Evans και Alastair Fisher οι οποίοι ξεκίνησαν την ημέρα όντας στην κορυφή με την μεταξύ τους διαφορά να αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και σημείωσαν αμφότεροι εξαιρετικές επιδόσεις αποφεύγοντας ταυτόχρονα τα λάθη με αποτέλεσμα να αποκομίσουν τους πολύτιμους βαθμούς της πρώτης και δεύτερης θέσης αντίστοιχα. Αντίθετα άτυχος στάθηκε ο Pontus Tidemand που εγκατέλειψε στο πρώτο «Γυμνό» από σπασμένο ημιαξόνιο δίνοντας έτσι το πλεονέκτημα για την κατάκτηση της τρίτης θέση στον Brendan Reeves.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν όμως η σημερινή ημέρα και σε ελληνικό επίπεδο καθώς το πρώτο σκέλος των τεσσάρων ειδικών αποτέλεσε και τον πρώτο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, σηματοδοτώντας την επανασύνδεση του θεσμού με το Ακρόπολις μετά από μια δεκαετία. Με τους ήδη συμμετέχοντες σε όλη την διάρκεια του αγώνα να πλαισιώνονται και από τα πληρώματα που θα αγωνιστούν μόνο στο πλαίσιο Παν.Π.Ρ. η διεκδίκηση της νίκης κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση αποδείχθηκε. Πρωταγωνιστές της ημέρας οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) που ακολουθούν όλο το Ακρόπολις και οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12) που έδωσαν σήμερα το παρόν στις ειδικές διαδρομές του Ακρόπολις για πρώτη φορά. Τα δύο πληρώματα μοιράστηκαν τους ταχύτερους χρόνους στις τέσσερις ειδικές διαδρομές με τον αγώνα να λήγει τελικά υπέρ των πρώτων με διαφορά 11,2 δλ. Σε ένα Ράλλυ Ακρόπολις τα προβλήματα είναι δύσκολο να λείψουν, ακόμα και για τους πρωτοπόρους της κατάταξης. Οι Κύρκος-Πολυζώης έκαναν λανθασμένη επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα να έχουν τετ-α-κε στην πρώτη διαδρομή της ημέρας, ενώ οι Νιώρας-Κακαλής είχαν κλατάρισμα στην ίδια διαδρομή. Πάντως, στη συνέχεια τα δύο πληρώματα έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, παλεύοντας για τη νίκη. Την πρώτη 3άδα της κατάταξης συμπλήρωσαν οι Μακάριος Σουρλής-Νίκος Πετρόπουλος (Mitsubishi Lancer EVO IX), που επίσης αντιμετώπισαν προβλήματα, τόσο με τα διαφορικά του αυτοκινήτου τους όσο και με μια στραβωμένη ζάντα, εξαιτίας χτυπήματος σε πέτρα. Άτυχοι της ημέρας οι Δημήτρης Ψύλλος – Κώστας Κόντος που εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους προδομένοι από το ημιαξόνιο του Mitsubishi Lancer EVO X στην δεύτερη ειδική διαδρομής της ημέρας ενώ βρίσκονταν στην μάχη της κορυφής.

Η δράση του Ράλλυ Ακρόπολις θα κορυφωθεί αύριο με την τελευταία ημέρα η οποία περιλαμβάνεται επίσης στο Παν.Π.Ρ. να περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων με τον πρώτο πλήρωμα να ανεβαίνει στην ράμπα του τερματισμού στο Λουτράκι στις 15:30.

Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Acropolis Rally 2012: Αναμέτρηση κορυφής

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ανάλογη με την παράδοση του εθνικού μας αγώνα, που τον θέλει έναν από τους πιο σκληρούς γύρους του WRC. Τα μηχανικά προβλήματα ήταν ουκ ολίγα και προκλήθηκαν από τις σκληρές επιφάνειες των ειδικών, οι οποίες και διαφοροποιούν το Ακρόπολις από κάθε άλλον αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Από νωρίς το πρωί οι τέσσερις οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων της Citroen και της Ford ξέφυγαν από το συναγωνισμό. Στο τέλος της ημέρας, όμως, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Loeb, ήταν εκείνος που έφτασε στο Λουτράκι, όντας στην κορυφή της κατάταξης, εκμεταλλευόμενος την τεράστια εμπειρία του. Ο Γάλλος οδηγός δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα με το DS3 WRC, την ώρα που απέφυγε τα όποια λάθη θα του στοίχιζαν χρόνο. Βέβαια, οι δύο οδηγοί της Ford δεν μοιάζουν διατεθειμένοι να αφήσουν τον Loeb να κερδίσει. O Jari-Matti Latvala δείχνει να μην έχει επηρεαστεί καθόλου από τον τραυματισμό του στην κλείδα, που του κόστισε τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Αργεντινής, και κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, ολοκληρώνοντας το σημερινό σκέλος στη 2η θέση της Γενικής, μόλις 6,5 δλ. πίσω από τον Γάλλο οκτάκις Πρωταθλητή.

Λίγο πιο πίσω βρίσκεται ο δεύτερος εργοστασιακός οδηγός της Ford, Petter Solberg, ο οποίος αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα σήμερα, παραμένοντας εντέλει σε απόσταση βολής από την κορυφή. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ύστερα από άλμα στο «Δροσοχώρι», προσγειώθηκε βίαια με το εμπρός μέρος του Fiesta, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την μπροστινή ανάρτηση του Ford. Στη συνέχεια επιδιόρθωσε τη ζημιά, χάνοντας όμως έδαφος. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος είχε δύο κλαταρίσματα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αυτό στην τελευταία ειδική να τον ρίχνει στην 4η θέση της Γενικής. Ο Φινλανδός μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν στη μάχη του βάθρου.

Αρκετά πιο πίσω ακολουθεί ο Evgeny Novikov, που επίσης ήρθε αντιμέτωπος με μια σειρά προβλημάτων, και συγκεκριμένα αναφορικά με το τούρμπο και τον επιλογέα του δικού του Fiesta WRC. Σχεδόν 1 λεπτό πίσω του βρίσκεται ο Martin Prokop με ακόμα ένα Fiesta, ο οποίος, αν και ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης, πλασαρίστηκε ψηλά στην κατάταξη. Μάλιστα, ο Τσέχος έχει μάχη με τον Nasser Al Attiyah, ο οποίος ακολουθεί. Σημειώστε ότι σειρά προβλημάτων αντιμετώπισε ο Mads Ostberg, αλλά και ο Thierry Neuville, με τον πρώτο να έχει έξοδο και τον δεύτερο σπασμένο ημιαξόνιο.

Το Ακρόπολις έδειξε, όμως, το σκληρό πρόσωπό του και στους συμμετέχοντες της κατηγορίας PWRC, επηρεάζοντας φυσικά και τις εξελίξεις. Η πρώτη μέρα του αγώνα επιβράβευσε όσους κατάφεραν να μείνουν μακριά από τα προβλήματα, όπως συνέβη με τον Nicolas Fuchs (Subaru Impreza WRC STi), που, κρατώντας ένα σταθερό ρυθμό, δεν ταλαιπωρήθηκε από ατυχίες και ολοκλήρωσε το σκέλος στην κορυφή της κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη των 3 λεπτών από τους Subhan Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) και Ricardo Trivino (Subaru Impreza WRX STi), που συμπληρώνουν την πρώτη 3άδα. Αρκετές, μάλιστα, ήταν οι ανακατατάξεις που σημειώθηκαν, καθώς ο Valeriy Gorban έχασε πολύτιμο χρόνο και μαζί την πρωτοπορία στις τελευταίες δύο ειδικές διαδρομές, έχοντας τραυματίσει την πίσω ανάρτηση του Mitsubishi Lancer EVO X. Νωρίτερα ο Benito Guerra εγκατέλειψε το σκέλος στην 4η ειδική διαδρομή, έπειτα από σύγκρουση που κατέστρεψε το σύστημα διεύθυνσης του δικού του Mitsubishi Lancer EVO ΙΧ και ενώ βρισκόταν στη 2η θέση.

Πολύ εντονότερα αποδείχθηκαν το ενδιαφέρον και ο συναγωνισμός στην κατηγορία των WRC Academy, με όλους τους συμμετέχοντες να μένουν μέσα στον αγώνα, παρ' όλες τις αντιξοότητες, σημειώνοντας μάλιστα αξιόλογες επιδόσεις με τα Fiesta R2. Όλα, βέβαια, παραμένουν ανοιχτά σε σχέση με τη διεκδίκηση της νίκης, καθώς οι Elfyn Evans, Alastair Fisher και Pontus Tidemand, που διαμορφώνουν την πρώτη 3άδα, ύστερα από αρκετά αγωνιστικά χιλιόμετρα βρίσκονται στο ίδιο λεπτό.

Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές συμμετοχές, οι Γιάννης Ζούνης-Μιχάλης Πατρικούσης (Subaru Impreza WRC STi) κινήθηκαν με ένα σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα προβλήματα σε μια αντικειμενικά δύσκολη ημέρα. Αντίθετα, άτυχοι στάθηκαν οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO ΙX), οι οποίοι εγκατέλειψαν το σημερινό σκέλος ύστερα από έξοδο στη «Θήβα 1», και αργότερα οι Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος, που προδόθηκαν από την τουρμπίνα του δικού τους Mitsubishi Lancer EVO X στους πρώτους «Βωξίτες». Πάντως, τα δύο κορυφαία πληρώματα θα εκκινήσουν και πάλι στο αυριανό σκέλος, όπου το ενδιαφέρον θα είναι ακόμα πιο μεγάλο, καθώς στους ήδη συμμετέχοντες σε όλο τον αγώνα θα προστεθούν τα υπόλοιπα 19 πληρώματα για τη μάχη που θα δοθεί στο πρώτο loop ειδικών στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος.

Η αυριανή ημέρα, που θεωρείται από τους οδηγούς και η πιο δύσκολη του αγώνα, περιλαμβάνει συνολικά 8 ειδικές διαδρομές (4 επαναλαμβανόμενες), συνολικού μήκους 149 χιλιομέτρων, με τη δράση να ξεκινά στις 08:38 στην ε.δ. «Κλένια-Μυκήνες 1».

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Acropolis 2012: Ταχύτερος ο Latvala

Το Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε σήμερα και επίσημα, σε μια ημέρα γεμάτη δράση από νωρίς το πρωί, όπου τα κορυφαία πληρώματα του WRC αναμετρήθηκαν στη λασπωμένη Qualifying Stage, διεκδικώντας το δικαίωμα της επιλογής για την καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Εκεί, η ομάδα της Ford WRT έδειξε τη δυναμική της και, βέβαια, τους στόχους της, με τον Petter Solberg να επιτυγχάνει τον ταχύτερο χρόνο και τον Jari-Matti Latvala να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Παρά το ενδεχόμενο βροχόπτωσης στο αυριανό σκέλος, οι κορυφαίοι συνδυασμοί διάλεξαν να εκκινήσουν από τις πίσω θέσεις, ώστε να οδηγήσουν σε καθαρό δρόμο. Ωστόσο, ο αγώνας ξεκίνησε από σήμερα το απόγευμα, με τη διεξαγωγή της ειδικής διαδρομής «Κινέτα», στην οποία ο Latvala εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη σειρά εκκίνησης αρκετά πίσω και τον καθαρό δρόμο που αυτή εξασφάλισε, καταφέρνοντας τον ταχύτερο χρόνο, που τον θέτει και επικεφαλής του αγώνα. Από την πλευρά του, ο Solberg έχασε πολύτιμο χρόνο -λόγω επιλογής μαλακής γόμας ελαστικών- και δεν ακολούθησε το ρυθμό της πρώτης 3άδας, που συμπληρώθηκε από τους Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen.

Στο PWRC τον ταχύτερο χρόνο, ο οποίος τον έθεσε και στην κορυφή της κατηγορίας, πέτυχε ο Valeriy Gorban (Mitsubishi Lancer Evo IX), ακολουθούμενος σε απόσταση αναπνοής από τον Benito Guerra (Mitsubishi Lancer Evo X). Τα δύο πληρώματα προηγούνται και μεταξύ των συνδυασμών με Gr. N, όπου την πρώτη 3άδα συμπληρώνει ο Andis Neiksans (Subaru Impreza WRX STi), με τους Λάμπρο Κύρκο–Γιώργο Πολυζώη (Mitsubishi Lancer Evo IX) να ακολουθούν. Τέλος, στον αγώνα του WRC Academy το καλύτερο ξεκίνημα είχαν οι Pontus Tidemand, Elfyn Evans και Alastair Fisher, που ήταν οι ταχύτεροι συνδυασμοί της κατηγορίας.

Νωρίτερα, όλα τα πληρώματα που συμμετέχουν στο φετινό αγώνα βρέθηκαν στο Ζάππειο Μέγαρο, όπου πραγματοποιήθηκε η Τελετή Εκκίνησης, σε ένα πραγματικά εορταστικό κλίμα, με μεγάλο πρωταγωνιστή τους θεατές, που έδωσαν το ηχηρό «παρών» και μαζί το δικό τους, ξεχωριστό χρώμα στην έναρξη του αγώνα. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, η υπηρεσιακός Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Τατιάνα Καραπαναγιώτη, ο Δήμαρχος Λουτρακίου-Αγ. Θεοδώρων, Κώστας Λογοθέτης, η Πρόεδρος Οργανισμού Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ψαράκη, και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Γιώργος Κολέτσος.

Η δράση συνεχίζεται από πολύ νωρίς αύριο, καθώς τα πληρώματα θα ξεκινήσουν στις 06:15 από το Service Park, με κατεύθυνση τη Βοιωτία, τη Φθιώτιδα και τη Φωκίδα, για να επιστρέψουν και πάλι στην Κορινθία ύστερα από 537 χιλιόμετρα και 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 169 χιλιομέτρων. Σύμφωνα, μάλιστα, με την εκτίμηση της πλειονότητας των οδηγών, η ύπαρξη μόνο δύο 15λεπτων Remote Service στην Ιτέα, χωρίς μεγάλες δυνατότητες επεμβάσεων, κάνει το έργο των πληρωμάτων ακόμα πιο σύνθετο, καθώς θα πρέπει να συνδυάσουν την ταχύτητα με την προστασία του αυτοκινήτου.

Το θερμόμετρο ανεβαίνει, και βέβαια, εκτός από τη δράση στις ειδικές διαδρομές, οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις και του WRC μπορούν να συναντήσουν τους αγαπημένους τους οδηγούς και να θαυμάσουν τα «όπλα» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στην καρδιά του αγώνα στο Service Park, στη Σχολή Μηχανικού στο Λουτράκι.

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΩΝ SUPERSOFT ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΜΟΝΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ 2012


Το σκηνικό

Η πιο μαλακή γόμα ελαστικών Formula 1 της Pirelli με την ονομασία P Zero Red supersoft κάνει ντεμπούτο φέτος στο διάσημο σιρκουί Grand Prix του Μονακό: το πιο αργό, ανταγωνιστικό και κοσμοπολίτικο grand prix της χρονιάς. Εκτός από την supersoft έχει επιλεγεί και η μαλακή γόμα P Zero Yellow soft. 
Καθώς το σιρκουί δημόσιων δρόμων βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στη μηχανική τριβή, είναι ιδανικό για τη supersoft – που ωφελείται από το σύντομο χρόνο προθέρμανσης και μπορεί να παράγει υψηλά επίπεδα ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές: με τόσο λίγες ευκαιρίες για προσπεράσεις στο Μονακό, μία θέση όσο το δυνατόν ψηλότερα στη σειρά εκκίνησης είναι πλέον σημαντική. Για τον ίδιο λόγο, η στρατηγική του αγώνα θα παίξει κρίσιμο ρόλο.
Είναι συχνά πιο εύκολο να κερδίζεις θέσεις στα... pits με μία αποτελεσματική στρατηγική από το να προσπερνάς στην πίστα. Η φθορά και η πτώση απόδοσης των ελαστικών κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα όλης της σεζόν κάτι που πιθανότατα θα κάνει πολλές ομάδες να επιλέξουν στρατηγική ενός pit-stop. Καθώς το Μονακό είναι σιρκουί δημόσιων δρόμων, παρατηρείται μεγάλη βελτίωση της πρόσφυσης στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του αγώνα, που διαρκεί μία μέρα παραπάνω, καθώς οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται Πέμπτη, αφού η πίστα πρέπει να είναι διαθέσιμη για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα την Παρασκευή στο κοινό (δημόσιος δρόμος). Το γεγονός αυτό επηρεάζει την ποσότητα της γόμας που στρώνεται στο οδόστρωμα για τις κατατακτήριες δοκιμές.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το Μονακό είναι από τα highlight της σεζόν και ένα μέρος όπου τα supersoft και soft ελαστικά μας έχουν προσφέρει πλούσιο θέαμα στο παρελθόν. Πέρσι, είχαμε τρεις οδηγούς με τρεις διαφορετικές στρατηγικές να διεκδικούν τη νίκη – πριν βγει η κόκκινη σημαία. Η πολύ μαλακή γόμα είναι η μόνη που παραμένει ίδια με πέρσι, έχοντας αποδειχτεί άκρως αποτελεσματική σε πίστες όπως του Μονακό, αλλά ασφαλώς το προφίλ έχει ανασχεδιαστεί ώστε να πληροί καλύτερα τους κανονισμούς του 2012. Με τη φθορά να κινείται σε τόσο χαμηλά επίπεδα στο Μονακό, οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν πολύ δυνατά από την αρχή μέχρι το τέλος. Η στρατηγική ελαστικών θα είναι πολύ σημαντική στο Μονακό, όπου η προσπέραση στην πίστα είναι πιο δύσκολη από οπουδήποτε αλλού. Και με την ευκαιρία, θα ήθελα να πω ότι το Πριγκιπάτο έχει ιστορία στις εκπλήξεις. Καθώς τα μονοθέσια προσφέρουν παραπλήσιες επιδόσεις, ακόμα και το παραμικρό πλεονέκτημα ή μικρότερο λάθος μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά το τελικό αποτέλεσμα ενός αγώνα, όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει φέτος».

Από τη θέση του οδηγού:

Jenson Button (McLaren): «Το Μονακό είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος. Η αίσθηση της ταχύτητας είναι απίστευτη κυρίως στους πρώτους γύρους την Πέμπτη το πρωί, όταν φαίνεται εξωπραγματικό το να ελέγχεις 750 άλογα στους στενούς, ελικοειδείς δρόμους του Πριγκιπάτου. Αλλά παράλληλα είναι ένα σιρκουί όπου βρίσκεις μοναδικό ρυθμό και έμπνευση, ενώ πριν περάσει πολλή ώρα γράφεις ταχύτατους γύρους και πλαγιολισθαίνεις στις εξόδους των στροφών με άνεση. Στο Μονακό φέτος για πρώτη φορά που θα χρησιμοποιήσουμε την supersoft γόμα της Pirelli, και πραγματικά ανυπομονώ. Προφανώς, θα ξεκινήσουμε το Σαββατοκύριακο με μαλακή γόμα, αλλά όταν αλλάξουμε σε supersoft, ξέρω ότι το μονοθέσιο θα έχει πολύ διαφορετική αίσθηση. Όπως πάντα θα είναι συναρπαστικό να ανακαλύπτουμε πώς αντιδρούν και συμπεριφέρονται τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου – κυρίως σε μία πίστα όπου οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κρίσιμες – αλλά ανυπομονώ για την πρόκληση».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Lucas di Grassi: «Όπως πολλοί οδηγοί, ζω στο Μονακό αλλά πρέπει να εξελίξω με ακρίβεια την ισορροπία και το σετάρισμα του μονοθεσίου για τον αγώνα, γιατί ακόμα κι αν οδηγείς στους δρόμους καθημερινά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Το Μονακό είναι ένας από τους πιο περίπλοκους αγώνες της χρονιάς καθώς απαιτείται απόλυτη ακρίβεια σε κάθε γύρο. Οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν πόσες ανωμαλίες μπορεί να έχει η πίστα επομένως θα πρέπει να λάβουμε πολλές παραμέτρους υπόψη μας όταν έρθει η ώρα να βρούμε το σωστό σετάρισμα και τον καλύτερο τρόπο να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα ελαστικά μας. Με τις επιλογές της Pirelli, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για πολύ διαφορετικές στρατηγικές όπως είδαμε πέρσι. Μέχρι τώρα είχαμε μία εκπληκτική σεζόν, αλλά επίσης πιστεύω ότι υπάρχουν οδηγοί που έπρεπε να έχουν κερδίσει μέχρι τώρα αλλά δεν το κατάφεραν: τα πάντα μπορούν να συμβούν στο Μονακό. Είναι κι αυτό ένα από τα στοιχεία που κάνει τον αγώνα τόσο συναρπαστικό».

Τεχνικές πληροφορίες:

·        Ο ασφαλτοτάπητας είναι ο λιγότερο τραχύς  από όλες τις πίστες της σεζόν και αν σ’ αυτό προσθέσουμε την χαμηλή μέση ταχύτητα (συμπεριλαμβανομένης της πιο αργής φουρκέτας του ημερολογίου ταχύτητας 47χλμ/ώρα) αυτό μεταφράζεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα μαλακά ελαστικά μπορούν να κρατήσουν 50 γύρους ή περισσότερο, κάνοντας απόλυτα ρεαλιστική μία στρατηγική ενός pit stop – αν και ο Jenson Button  της McLaren χρησιμοποίησε στρατηγική τριών  pit stop για να τερματίσει πέρσι στο βάθρο.

·        Οι στενοί και ελικοειδείς δρόμοι του σιρκουί, χωρίς χώρους διαφυγής στις εξόδους των στροφών έχουν σημαντική επίδραση στη στρατηγική του αγώνα. Με υψηλή πιθανότητα ατυχημάτων που φέρνουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, οι ομάδες χρειάζονται αρκετή ευελιξία στις στρατηγικές τους ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

·        Τα φρένα χρησιμοποιούνται υπερβολικά στο Μονακό, και αυτό μεταφέρει πρόσθετη θερμότητα στα ελαστικά και καταπόνηση στη δομή τους. Για την είσοδο στην Sainte Devote, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα 'χάνουν' 160 χλμ/ώρα σε 100 μέτρα. Μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά είναι και το σύμπλεγμα της πισίνας. Χτυπάνε στα κερμπ με πάνω από 200 χλμ/ώρα, υπό πλευρική επιτάχυνση 3.65g.

Μονακό (Μόντε Κάρλο)
Ημερ./ώρα:
27 Μαΐου 2012  15.00 (Ελλάδος)
Γύροι:
78
Μήκος πίστας:
3.340 χλμ.
Μήκος αγώνα:
206.520 χλμ.
Ρεκόρ γύρου:
1:14.439 – Μ. Σουμάχερ (2004)


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

1
61
2
61
3
53
4
49
5
48
6
45

1
109
2
98
3
84
4
63
5
43
6
43



Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

To ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV Evolution θα αγωνισθεί στην Ανάβαση Pikes Peak 2012


Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC), θα συμμετάσχει με δυο ηλεκτρικά οχήματα (EV) στη σχετική κατηγορία (Electric Class) του θρυλικού Pikes Peak International Hill Climb*1. Η MMC θα επιδιώξει νίκη στην κατηγορία Electric Class με μια ειδικά προετοιμασμένη αγωνιστική έκδοση του i-MiEV Evolution, που βασίζεται στο ηλεκτροκίνητο όχημα i *2. Η MMC θα συμμετάσχει επίσης με ένα i παραγωγής.



*1: Θα πραγματοποιηθεί στο Colorado των ΗΠΑ, 3-8 Ιουλίου 2012.

*2: i-MiEV σε άλλες χώρες.



·  Συμμετοχή του i-MiEV Evolution

Το i-MiEV Evolution χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία και βασικά εξαρτήματα)  με το i παραγωγής και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με διάφορους εταίρους όπως οι Meidensha Corporation και GS Yuasa Corporation. Το i-MiEV Evolution στόχο είχε να αναδείξει τις προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου και εξαρτημάτων ηλεκτροκίνησης της MMC, η οποία θα εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία που απέκτησε κατά την εξέλιξη του i-MiEV Evolution στο σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων EV με στόχο την ανώτερη αντοχή και αξιοπιστία.



 ·  Πλήρως επαγγελματική ομάδα

Αρχηγός αλλά και οδηγός της ομάδας του i-MiEV Evolution στο Pikes Peak θα είναι ο Κος Hiroshi Masuoka - ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός που κατέκτησε συνεχόμενες νίκες γενικής κατάταξης στο Dakar Rally. Το Mitsubishi i θα οδηγήσει η κα. Beccy Gordon, νικήτρια στο πρωτάθλημα Score International Off-Road Racing.



1. Η Ομάδα της Mitsubishi Motors 2012 Pikes Peak Challenge

Αρχηγός Ομάδας
Hiroshi Masuoka
Οδηγοί
Hiroshi Masuoka
Beccy Gordon
Αυτοκίνητα
i-MiEV Evolution
Mitsubishi i
(i-MiEV
σε άλλες χώρες)
Κατηγορίες
Electric Class

(1) i-MiEV Evolution

Έχοντας διαμορφωθεί ειδικά για το Pikes Peak, το i-MiEV Evolution φέρει το ίδιο σύστημα κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία και βασικά εξαρτήματα)  με το i-MiEV παραγωγής το οποίο όμως τοποθετείται σε ειδικά σχεδιασμένο αγωνιστικό αμάξωμα από ανθρακονήματα με σωληνωτό πλαίσιο επιδιώκοντας μειωμένο βάρος και βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση. Ένας ηλεκτροκινητήρας για τους εμπρός τροχούς και δύο για τους πίσω προσφέρουν τετρακίνηση που αναβαθμίζει σημαντικά την ελκτική πρόσφυση και την οδική συμπεριφορά.



Μ x Π x Υ (mm)
4341 x 1900 x 1339
Θέσεις
1
Μετάδοση
4-κίνηση
Ηλεκτροκινητήρες
Αριθμός
3 (1 εμπρός, 2 πίσω)
Μεγ. ισχύς (kW)
240 (80 kW x 3)
Μπαταρία
Ονομ.Χωρητικότητα (kWh)
35
Πλαίσιο
Ειδικά σχεδιασμένο σωληνωτό
Αμάξωμα
Ανθρακονήματα
Ελαστικά
245/40R18



Για τον αγώνα του Pikes Peak, το Mitsubishi i παραγωγής τροποποιήθηκε με έναν πιο αεροδυναμικό εμπρός προφυλακτήρα και εφοδιάστηκε με roll bars και τον υπόλοιπο εξοπλισμό ασφαλείας. Το Mitsubishi i λανσαρίστηκε στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Πολιτείες: California, Washington και Oregon) και στη Hawaii το Νοέμβριο του 2011, ενώ θα κυκλοφορήσει σε όλη τη χώρα μέχρι τον Ιούνιο 2012. Το i επίσης άρχισε να πωλείται στον Καναδά με το όνομα iiEV το Δεκέμβριο του 2011, βάσει κανονικού λανσαρίσματος που απευθύνεται σε ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες στη Β. Αμερική.



Μ x Π x Υ (mm)
3675 (+280) x 1585 (+110) x 1615 (+5)
Θέσεις
4
Μετάδοση
Πίσω κίνηση
Ηλεκτροκινητήρες
Αριθμός
1
Μεγ. ισχύς (kW)
49 (+2) / 3,000 - 6,000
Μπαταρία
Ονομ.Χωρητικότητα (kWh)
16
Ελαστικά
Ε: 145/65/R15
Π: 175/60 (+5)/R15

___________________________________________________________________

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

Ράλλυ Ακρόπολις Hall of Fame Αγαπημένος συνοδηγός: Κώστας Στεφανής

ο Hall of Fame του Ράλλυ Ακρόπολις «μεγάλωσε» με την κατηγορία «Αγαπημένος Συνοδηγός» η οποία από τις αρχές Απριλίου πλαισίωσε τις υπάρχουσες πέντε (Έλληνας Οδηγός, Ξένος Οδηγός, Αυτοκίνητο, Ειδική Διαδρομή, Στιγμή). Όπως και το 2011, έτσι και φέτος, το κοινό κλήθηκε να συμμετάσχει σε on-line ψηφοφορία στην επίσημη ιστοσελίδα του Αγώνα, αναδεικνύοντας τον αγαπημένο του συνοδηγό, ο οποίος με ένα ποσοστό της τάξης του 36% δεν είναι άλλος από τον πολύπειρο Κώστα Στεφανή!

Συνολικά καταμετρήθηκαν 874 έγκυρες ψήφοι, με τον Έλληνα πολυνίκη του Ράλλυ Ακρόπολις να επικρατεί με 311 έναντι 235 ψήφων που απέσπασε ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Daniel Elena.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έχουν ως εξής:

Κώστας Στεφανής 311
Daniel Elena 235
ΕΛ.ΕΜ. 90
Κώστας Φερτάκης 64
David Richards 42
Ilka Kivimaki 33
Christian Geistdorfer 28
Fabrizia Pons 19
Tiziano Siviero 11
Hans Thorszelius 10
Άλλος 31

Κώστας Στεφανής
Ο πολυνίκης Έλληνας συνοδηγός του αγώνα. Στο παλμαρέ του έχει 28 συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις, με πρώτη το 1975 δίπλα στο Γιάννη Σταθάτο, με Lada και πιο πρόσφατη αυτήν του 2007 στο πλευρό του γιού του, Μάνου, με Ford Focus WRC. Έχοντας σημειώσει ταχύτερους χρόνους γενικής στο Ακρόπολις στο πλευρό του «Ιαβέρη», κατέκτησαν την πρώτη θέση ανάμεσα στους Έλληνες το 1979, όταν τερμάτισαν στην 5η θέση γενικής με Ford Escort Gr.4. Ακόμη, αναδείχθηκε πρώτος Έλληνας το 1983, με οδηγό τον Ανδρέα Παπατριανταφύλλου και με μια Toyota Corolla KE35. Την εξαετία 1987-1992 ήταν ο μόνιμος Έλληνας νικητής, πάντα στο δεξί μπάκετ του «Τζίγγερ», με Lancia Delta 4WD Gr.A και Toyota Celica, ενώ κέρδισε τον αγώνα και το 1995, όταν δεν προσμετρούσε στο WRC, με τον Άρη Βωβό με Lancia Deltona.

Επίσημο Πρόγραμμα και αναμνηστικά προϊόντα

Στη διάθεση του κοινού από ειδικά καταστήματα τα οποία θα λειτουργούν στο χώρο του Service Park καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, καθώς και στο χώρο της τελετής εκκίνησης την Πέμπτη 24 Μαΐου, θα βρίσκεται το Επίσημο Πρόγραμμα του Ράλλυ Ακρόπολις 2012 –στην τιμή των 1,5 ευρώ.

Στις 82 σελίδες του Προγράμματος θα βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την παρακολούθηση του 6 γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με λεπτομερείς οδηγίες και road book με τις προσβάσεις σε όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, αφιερώματα στους συμμετέχοντες και όλα τα τελευταία νέα γύρω από το WRC και τη φετινή εξέλιξή του.

Από τα ίδια καταστήματα, καθώς και μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του αγώνα (www.acropolisrally.gr), θα διατίθεται και η σειρά αναμνηστικών προϊόντων του Ράλλυ Ακρόπολις. Η σειρά, όπως και πέρυσι, αποτελείται από προϊόντα τα οποία έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ελλάδα, με ελληνικές πρώτες ύλες.