Τρίτη 22 Μαΐου 2012

ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΩΝ SUPERSOFT ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΜΟΝΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ 2012


Το σκηνικό

Η πιο μαλακή γόμα ελαστικών Formula 1 της Pirelli με την ονομασία P Zero Red supersoft κάνει ντεμπούτο φέτος στο διάσημο σιρκουί Grand Prix του Μονακό: το πιο αργό, ανταγωνιστικό και κοσμοπολίτικο grand prix της χρονιάς. Εκτός από την supersoft έχει επιλεγεί και η μαλακή γόμα P Zero Yellow soft. 
Καθώς το σιρκουί δημόσιων δρόμων βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στη μηχανική τριβή, είναι ιδανικό για τη supersoft – που ωφελείται από το σύντομο χρόνο προθέρμανσης και μπορεί να παράγει υψηλά επίπεδα ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές: με τόσο λίγες ευκαιρίες για προσπεράσεις στο Μονακό, μία θέση όσο το δυνατόν ψηλότερα στη σειρά εκκίνησης είναι πλέον σημαντική. Για τον ίδιο λόγο, η στρατηγική του αγώνα θα παίξει κρίσιμο ρόλο.
Είναι συχνά πιο εύκολο να κερδίζεις θέσεις στα... pits με μία αποτελεσματική στρατηγική από το να προσπερνάς στην πίστα. Η φθορά και η πτώση απόδοσης των ελαστικών κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα όλης της σεζόν κάτι που πιθανότατα θα κάνει πολλές ομάδες να επιλέξουν στρατηγική ενός pit-stop. Καθώς το Μονακό είναι σιρκουί δημόσιων δρόμων, παρατηρείται μεγάλη βελτίωση της πρόσφυσης στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του αγώνα, που διαρκεί μία μέρα παραπάνω, καθώς οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται Πέμπτη, αφού η πίστα πρέπει να είναι διαθέσιμη για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα την Παρασκευή στο κοινό (δημόσιος δρόμος). Το γεγονός αυτό επηρεάζει την ποσότητα της γόμας που στρώνεται στο οδόστρωμα για τις κατατακτήριες δοκιμές.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το Μονακό είναι από τα highlight της σεζόν και ένα μέρος όπου τα supersoft και soft ελαστικά μας έχουν προσφέρει πλούσιο θέαμα στο παρελθόν. Πέρσι, είχαμε τρεις οδηγούς με τρεις διαφορετικές στρατηγικές να διεκδικούν τη νίκη – πριν βγει η κόκκινη σημαία. Η πολύ μαλακή γόμα είναι η μόνη που παραμένει ίδια με πέρσι, έχοντας αποδειχτεί άκρως αποτελεσματική σε πίστες όπως του Μονακό, αλλά ασφαλώς το προφίλ έχει ανασχεδιαστεί ώστε να πληροί καλύτερα τους κανονισμούς του 2012. Με τη φθορά να κινείται σε τόσο χαμηλά επίπεδα στο Μονακό, οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν πολύ δυνατά από την αρχή μέχρι το τέλος. Η στρατηγική ελαστικών θα είναι πολύ σημαντική στο Μονακό, όπου η προσπέραση στην πίστα είναι πιο δύσκολη από οπουδήποτε αλλού. Και με την ευκαιρία, θα ήθελα να πω ότι το Πριγκιπάτο έχει ιστορία στις εκπλήξεις. Καθώς τα μονοθέσια προσφέρουν παραπλήσιες επιδόσεις, ακόμα και το παραμικρό πλεονέκτημα ή μικρότερο λάθος μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά το τελικό αποτέλεσμα ενός αγώνα, όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει φέτος».

Από τη θέση του οδηγού:

Jenson Button (McLaren): «Το Μονακό είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος. Η αίσθηση της ταχύτητας είναι απίστευτη κυρίως στους πρώτους γύρους την Πέμπτη το πρωί, όταν φαίνεται εξωπραγματικό το να ελέγχεις 750 άλογα στους στενούς, ελικοειδείς δρόμους του Πριγκιπάτου. Αλλά παράλληλα είναι ένα σιρκουί όπου βρίσκεις μοναδικό ρυθμό και έμπνευση, ενώ πριν περάσει πολλή ώρα γράφεις ταχύτατους γύρους και πλαγιολισθαίνεις στις εξόδους των στροφών με άνεση. Στο Μονακό φέτος για πρώτη φορά που θα χρησιμοποιήσουμε την supersoft γόμα της Pirelli, και πραγματικά ανυπομονώ. Προφανώς, θα ξεκινήσουμε το Σαββατοκύριακο με μαλακή γόμα, αλλά όταν αλλάξουμε σε supersoft, ξέρω ότι το μονοθέσιο θα έχει πολύ διαφορετική αίσθηση. Όπως πάντα θα είναι συναρπαστικό να ανακαλύπτουμε πώς αντιδρούν και συμπεριφέρονται τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου – κυρίως σε μία πίστα όπου οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κρίσιμες – αλλά ανυπομονώ για την πρόκληση».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Lucas di Grassi: «Όπως πολλοί οδηγοί, ζω στο Μονακό αλλά πρέπει να εξελίξω με ακρίβεια την ισορροπία και το σετάρισμα του μονοθεσίου για τον αγώνα, γιατί ακόμα κι αν οδηγείς στους δρόμους καθημερινά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Το Μονακό είναι ένας από τους πιο περίπλοκους αγώνες της χρονιάς καθώς απαιτείται απόλυτη ακρίβεια σε κάθε γύρο. Οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν πόσες ανωμαλίες μπορεί να έχει η πίστα επομένως θα πρέπει να λάβουμε πολλές παραμέτρους υπόψη μας όταν έρθει η ώρα να βρούμε το σωστό σετάρισμα και τον καλύτερο τρόπο να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα ελαστικά μας. Με τις επιλογές της Pirelli, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για πολύ διαφορετικές στρατηγικές όπως είδαμε πέρσι. Μέχρι τώρα είχαμε μία εκπληκτική σεζόν, αλλά επίσης πιστεύω ότι υπάρχουν οδηγοί που έπρεπε να έχουν κερδίσει μέχρι τώρα αλλά δεν το κατάφεραν: τα πάντα μπορούν να συμβούν στο Μονακό. Είναι κι αυτό ένα από τα στοιχεία που κάνει τον αγώνα τόσο συναρπαστικό».

Τεχνικές πληροφορίες:

·        Ο ασφαλτοτάπητας είναι ο λιγότερο τραχύς  από όλες τις πίστες της σεζόν και αν σ’ αυτό προσθέσουμε την χαμηλή μέση ταχύτητα (συμπεριλαμβανομένης της πιο αργής φουρκέτας του ημερολογίου ταχύτητας 47χλμ/ώρα) αυτό μεταφράζεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα μαλακά ελαστικά μπορούν να κρατήσουν 50 γύρους ή περισσότερο, κάνοντας απόλυτα ρεαλιστική μία στρατηγική ενός pit stop – αν και ο Jenson Button  της McLaren χρησιμοποίησε στρατηγική τριών  pit stop για να τερματίσει πέρσι στο βάθρο.

·        Οι στενοί και ελικοειδείς δρόμοι του σιρκουί, χωρίς χώρους διαφυγής στις εξόδους των στροφών έχουν σημαντική επίδραση στη στρατηγική του αγώνα. Με υψηλή πιθανότητα ατυχημάτων που φέρνουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, οι ομάδες χρειάζονται αρκετή ευελιξία στις στρατηγικές τους ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

·        Τα φρένα χρησιμοποιούνται υπερβολικά στο Μονακό, και αυτό μεταφέρει πρόσθετη θερμότητα στα ελαστικά και καταπόνηση στη δομή τους. Για την είσοδο στην Sainte Devote, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα 'χάνουν' 160 χλμ/ώρα σε 100 μέτρα. Μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά είναι και το σύμπλεγμα της πισίνας. Χτυπάνε στα κερμπ με πάνω από 200 χλμ/ώρα, υπό πλευρική επιτάχυνση 3.65g.

Μονακό (Μόντε Κάρλο)
Ημερ./ώρα:
27 Μαΐου 2012  15.00 (Ελλάδος)
Γύροι:
78
Μήκος πίστας:
3.340 χλμ.
Μήκος αγώνα:
206.520 χλμ.
Ρεκόρ γύρου:
1:14.439 – Μ. Σουμάχερ (2004)


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

1
61
2
61
3
53
4
49
5
48
6
45

1
109
2
98
3
84
4
63
5
43
6
43



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου