Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Ράλλυ Ακρόπολις 2013


Στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά άνοιξε τις πύλες του στο Ράλλυ Ακρόπολις, παραχωρήθηκε νωρίτερα συνέντευξη Τύπου και παρουσίαση της 59ης εκδοχής του ελληνικού αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που θα διεξαχθεί στις 31 Μαΐου-2 Ιουνίου 2013.

Στην εκδήλωση, όπου παρευρέθη ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Τατούλης, ο βουλευτής Κορινθίας, κ. Χρίστος Δήμας, η ενεταλμένη σύμβουλος αθλητισμού του Δήμου Αθηναίων, κ. Παναγιώτα Ψαράκη, όπως και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, και ειδικότερα των περιοχών από όπου περνά η διαδρομή του αγώνα, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο μέγεθος της προσπάθειας ώστε εν μέσω της δεδομένης οικονομικής συγκυρίας να καταστεί δυνατή η διοργάνωση ενός τόσο απαιτητικού αθλητικού γεγονότος παγκόσμιας εμβέλειας. Ο πρόεδρος της Celeritas, της εταιρείας που έχει την ευθύνη διοργάνωσης του Ράλλυ Ακρόπολις τα τελευταία τρία χρόνια, κ. Παύλος Αθανασούλας, ευχαρίστησε τόσο την πολιτεία, που και φέτος, μέσω του υπουργείου Πολιτισμού, βρίσκεται δίπλα στη διοργάνωση, όσο και την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και τους χορηγούς του αγώνα, στους οποίους φέτος προστέθηκε ο ΟΤΕ.

Η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, σε μήνυμα που απέστειλε, τόνισε: «Στο Υπουργείο Τουρισμού προωθούμε την ανάπτυξη των θεματικών ενοτήτων στον τουρισμό που θα εμπλουτίσουν το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών και θα συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που αποτελεί μία από τις άμεσες προτεραιότητές μας».

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Τατούλης, από την πλευρά του τόνισε ότι η περιφέρεια Πελοποννήσου είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να φιλοξενεί τον αγώνα, αναφέροντας μάλιστα, ότι ήδη γίνονται ενέργειες για την εξεύρεση περισσότερων ειδικών διαδρομών στην ευρύτερη περιοχή -για τον αγώνα του 2014. Ο ίδιος, επίσης, δήλωσε ότι η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς, είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να αναλαμβάνει το κόστος που της αντιστοιχεί, ώστε το Ράλλυ Ακρόπολις να συνεχίσει να διεξάγεται απρόσκοπτα.

Παραδοσιακά, σε αυτήν την πρώτη συνέντευξη Τύπου για το Ράλλυ Ακρόπολις 2013, η Αλυτάρχης του αγώνα, κ. Ανίτα Πασαλή (φωτό) παρουσίασε τις λεπτομέρειες της διαδρομής, αλλά και εστίασε στο οργανωτικό μέρος, και ειδικότερα στον εθελοντισμό, μια δράση που ξεκίνησε με επιτυχία την προηγούμενη χρονιά και θα συνεχιστεί ακόμα δυνατότερα φέτος. Επιπλέον, η ίδια ανακοίνωσε την υποστήριξη του Action for Road Safety από το Ράλλυ Ακρόπολις, της καμπάνιας οδικής ασφάλειας που τελεί υπό την αιγίδα της FIA.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013 www.acropolisrally.gr έχουν αναρτηθεί το ωράριο του αγώνα, καθώς και οι χάρτες των τριών ημερών σε υψηλή ανάλυση.

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

F1: Συμπεράσματα και σχόλια από τις πρώτες δοκιμές

Οι ομάδες της Formula 1 δοκίμασαν για πρώτη φορά τα τελευταία ‘grand prix’ ελαστικά της Pirelli την προηγούμενη εβδομάδα, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της Formula 1 φέτος στη Χερέθ (Ισπανία). Στη κλειστή και με πολλές στροφές Ισπανική πίστα των 4.428-km δοκιμάστηκαν οι περισσότερες παράμετροι της νέας γκάμας ελαστικών Pirelli για το 2013. Έτσι οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά της τελευταίας γενιάς P Zero μέσα σε ένα τετραήμερο και να σχηματίσουν μία θετική πρώτη εντύπωση. Οι ομάδες μεταβαίνουν τώρα στη Βαρκελώνη για την επόμενη επίσημη δοκιμή της F1 στο διάστημα 19 – 22 Φεβρουαρίου.

Σχόλια Δοκιμών:

Paul Hembery: «Οι τέσσερις ημέρες στη Χερέθ, με τις περισσότερες ομάδες να τρέχουν με νέα μονοθέσια, μας έδωσαν μία καλή γενική εντύπωση των χαρακτηριστικών των ελαστικών μας για το 2013 στην πίστα, τα οποία υιοθετούν νέες γόμες και σκελετούς. Φαίνεται ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο σωστό δρόμο και οι αλλαγές που θέλαμε έχουν γίνει πραγματικότητα: τα ελαστικά είναι ταχύτερα από τις αντίστοιχες περσινές εκδόσεις και έχουν μεγαλύτερο παράθυρο μέγιστων επιδόσεων. Όμως, οι συνθήκες στη Χερέθ δεν ήταν ιδανικές φέτος, καθώς η πίστα ήταν πολύ τραχιά – περισσότερο από οποιουδήποτε σιρκουί του ημερολογίου – και συνεπώς ήταν δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, με το δεδομένο ότι ο ασφαλτοτάπητας ήταν ακόμα πιο τραχύς από πέρσι. Φύγαμε με άφθονα στοιχεία για τα σκληρά και μεσαία ελαστικά, πολύ λίγα για τα μαλακά και καθόλου για τα πολύ μαλακά. Τώρα περιμένουμε τις δύο επόμενες δοκιμές στη Βαρκελώνη που θα προσφέρουν μία ακόμα πολύτιμη ευκαιρία στις ομάδες να γνωρίζουν καλύτερα τα φετινά ελαστικά».

Δεδομένα Δοκιμών:

• Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 100 σετ ελαστικών ανά μονοθέσιο το χρόνο για δοκιμές. Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στις διαφορετικές γόμες ώστε να έχουν μία πρώτη εικόνα συνεργασίας της τελευταίας γενιάς ελαστικών Pirelli (που σκόπιμα φθείρονται ταχύτερα) με τα νέα μονοθέσια - καινούργια ή μεταχειρισμένα. Η Pirelli έφερε συνολικά 35 σετ ανά μονοθέσιο για τη συγκεκριμένη δοκιμή (20 επέλεξε η Pirelli, 15 κάθε ομάδα).
• Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας ήταν χαμηλές, στην περιοχή 15 βαθμοί κατά μέσο όρο τις περισσότερες ημέρες, κάτι που ενείχε τον κίνδυνο τοπικής υπερθέρμανσης (graining). Αυτό συμβαίνει όταν ένα ελαστικό γλιστράει ενώ δεν έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας και η τριβή στην επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα δημιουργεί μία φθορά σαν κύμα. Το φαινόμενο παρατηρήθηκε κυρίως στις πολύ κρύες συνθήκες, τις πρωινές ώρες – μερικές φορές σε θερμοκρασίες κάτω από πέντε βαθμούς Κελσίου – και εντάθηκε λόγω της τραχιάς ασφάλτου.
• Επειδή τόσο οι συνθήκες όσο και η διάταξη της πίστας στη Χερέθ δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη ομοιότητα με οποιοδήποτε σιρκουί του ημερολογίου, η διαφορά χρόνων μεταξύ των γομών δεν είναι αντιπροσωπευτική για το υπόλοιπο της σεζόν.
Περισσότερα Δεδομένα Δοκιμών:

• Οι περισσότεροι γύροι της Χερέθ: Gutierrez – 252 γύροι, Di Resta – 240 γύροι, Massa – 227 γύροι.
• Μερικές ομάδες κατάφεραν να κάνουν μέχρι 700 km την ημέρα: το αντίστοιχο της απόστασης δύο και πλέον αγώνων grand prix.
• Κανένα από τα ενδιάμεσα ή τα ελαστικά βροχής δεν χρησιμοποιήθηκε για να γράψει κάποιο χρόνο, καθώς οι συνθήκες παρέμειναν πλήρως στεγνές και τις τέσσερις ημέρες.
• Παράλληλα με την αξιολόγηση μονοθεσίων και ελαστικών, οι ομάδες έκαναν και δοκιμές στα pit stop.
• Η πορτοκαλί επισήμανση για τα σκληρά ελαστικά έκανε την πρώτη της εμφάνιση, αντικαθιστώντας την περσινή ασημί.
• Η τεχνική διάταξη της Χερέθ με τις αργές στροφές είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από απόψεως πρόσφυσης, κυρίως στα πίσω ελαστικά.
• Η τραχιά επιφάνεια της πίστας στη Χερέθ προκαλείται από έλλειψη βιτουμίου στην άσφαλτο που δημιουργεί ‘οπές’ στον τάπητα (εξ ου και η τραχύτητα).
Αριθμοί Δοκιμής:

• Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 385 σετ που αντιστοιχεί σε 1540 ελαστικά, από τα οποία
o supersoft (πολύ μαλακά): 7 σετ
o soft (μαλακά): 49 σετ
o medium (μεσαία): 157 σετ
o hard (σκληρά): 95 σετ
o intermediate (ενδιάμεσα): 42 σετ
o wet (βροχής): 35 σετ
• Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 251, από τα οποία
o supersoft (πολύ μαλακά): 3 σετ
o soft (μαλακά):33 σετ
o medium (μεσαία): 137 σετ
o hard (σκληρά): 74 σετ
o intermediate (ενδιάμεσα): 3 σετ
o wet (βροχής): 1 σετ
Η μεγαλύτερη απόσταση:
o 20 γύροι με σκληρό ελαστικό
o 24 γύροι με μεσαίο ελαστικό
o 12 γύροι με μαλακό ελαστικό
o 8 γύροι με πολύ μαλακό ελαστικό
o 3 γύροι με ενδιάμεσο ελαστικό
o 1 γύρος με ελαστικό βροχής

• Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 3 °C (3η ημέρα) / 22 °C (1η ημέρα)
• Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 5 °C (3η ημέρα) / 28 °C (1η ημέρα)

Χρόνοι Δοκιμής:

1η Ημέρα

1. Jenson Button, McLaren 1.18.861 Hard New
2. Mark Webber, Red Bull 1.19.709 Medium New
3. Romain Grosjean, Lotus 1.19.796 Hard New

2η Ημέρα

1. Romain Grosjean, Lotus 1.18.218 Soft New
2. Paul Di Resta, Force India 1.19.003 Soft New
3. Daniel Ricciardo, Toro Rosso 1.19.134 Medium New

3η Ημέρα

1. Felipe Massa, Ferrari 1.17.879 Soft New
2. Nico Rosberg, Mercedes 1.18.766 Medium New
3. Sebastian Vettel, Red Bull 1.19.052 Medium New

4η Ημέρα

1. Kimi Räikkönen, Lotus 1.18.148 Soft New
2. Jules Bianchi, Force India 1.18.175 Soft New
3. Sebastian Vettel, Red Bull 1.18.565 Hard New







WRC: Θρίαμβος του Ogier στη Σουηδία


 Ορόσημο για την Volkswagen στον μηχανοκίνητο αθλητισμό:  Οι Sébastien Ogier και Julien Ingrassia (F / F) κέρδισαν το Ράλλυ Σουηδίας στο τιμόνι του Polo R WRC. Οι προσδοκίες της Volkswagen πήραν σάρκα και οστά στον δεύτερο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες παγετού, χιονιού και κρύου το πλήρωμα του Polo R WRC κέρδισε  με διαφορά 41.8 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο ενώ το άλλο Polo R WRC με τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila (FIN / FIN) τερμάτισε στην τέταρτη θέση.
Η νίκη του Sébastien Ogier και της Volkswagen στο Ράλλυ Σουηδίας έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της FIA για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) καθώς είναι ο δεύτερος οδηγός μη σκανδιναβός που κερδίζει στη Σουηδία μετά τον  Sébastien Loeb που κέρδισε τον αντίστοιχο αγώνα το 2004.
“Είναι απερίγραπτο το συναίσθημα! Ουρλιάζαμε από χαρά μέσα στο αυτοκίνητο. Είναι απλά απίστευτο να κερδίζουμε κιόλας στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς. Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας μου. Το Polo R WRC ήταν τέλειο καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Τα παιδιά έκαναν φανταστική δουλειά για την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Οι συνθήκες σε αυτόν τον αγώνα είναι πολύ δύσκολες και όλα είναι πιθανά να συμβούν. Το να κερδίσω με τέτοιες συνθήκες  τον καλύτερο οδηγό αγώνων με κάνει να νοιώθω υπερήφανος. Έπρεπε να δώσουμε το 100% μέχρι το τέλος γιατί ο Sébastien Loeb πίεζε μέχρι τον τερματισμό. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος”, δήλωσε ο Sébastien Ogier μετά το τέλος του αγώνα."Είναι μια μεγάλη μέρα για την Volkswagen στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η νίκη στο δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και κάτω από τέτοιες συνθήκες είναι πραγματικά ορόσημο. Το Ράλλυ Σουηδίας είναι μοναδικό. Το Polo R WRC λειτούργησε τέλεια σε αυτές τις συνθήκες  και ο Sebastien Ogier το εκμεταλλεύτηκε πλήρως.  Ο Jari-Matti Latvala επίσης έκανε καλές επιδόσεις. Είμαι πολύ περήφανος για τα παιδιά", δήλωσε ο Jost Capito, διευθυντής της Volkswagen Motorsport.
Ο επόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα πραγματοποιηθεί  7 – 10 Μαρτίου στο Μεξικό.