Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Aristotle Racing Team: Το μονοθέσιο των φοιτητών



Ο διαγωνισμός της Formula SAE είναι ένας παγκόσμιος φοιτητικός διαγωνισμός όπου η κάθε ομάδα πρέπει να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό μονοθέσιο με βάση συγκεκριμένους κανονισμούς, όμοιους με εκείνους της φόρμουλα ένα.

Το καλοκαίρι του 2006 λοιπόν, μία ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να ξεκινήσει μία προσπάθεια, ώστε να φτιάξει ένα τέτοιο μονοθέσιο. Το εγχείρημα αυτό, μέσα από την ικανότητα αλλά και το μεράκι των φοιτητών στέφθηκε με επιτυχία καθώς η ομάδα κατόρθωσε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να συναρμολογήσει και να δοκιμάσει αγωνιστικά ένα τέτοιο μονοθέσιο. Αυτό ήταν το πρώτο όχημα κατασκευασμένο από φοιτητές στη Θεσσαλονίκη.

Η
ART παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στους αγώνες στην πίστα του Fiorano στην Ιταλία και τα τελευταία έξι χρόνια μετράει 6 επιτυχημένες συμμετοχές στους αγώνες της Formula SAE, ενώ παράλληλα κατάφερε να έχει ορισμένες διακρίσεις. Οι συμμετοχές της ART ήταν σε Γερμανία και Ιταλία το περασμένο καλοκαίρι.


Γερμανία 31/7-5/8/2012

Στην πίστα του Hockenheim της Γερμανίας, ξεκίνησε και το ταξίδι της ομάδας, όπου έλαβε χώρα ο μεγαλύτερος αγώνας FORMULA STUDENT παγκοσμίως, με 108 συμμετοχές από όλον τον κόσμο. Εκεί επιβεβαιώθηκε η συνεχώς ανοδική πορεία της ομάδας, έχοντας συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς από κάθε άλλη φορά. Με το νέο μονοθέσιο που δοκιμάστηκε, για μόλις 2 εβδομάδες πριν τον αγώνα, η ομάδα κατόρθωσε να τερματίσει σε όλα τα αγωνίσματα και κατέλαβε την 23η θέση στη γενική κατάταξη, τη 12η θέση στην επιτάχυνση και τη 14η θέση στο αγώνισμα της πλαγιολίσθησης. Επίσης, διακρίθηκε στον τελικό για βράβευση των ηλεκτρονικών συστημάτων από την BOSCH electronics. Η ομάδα μετά από αυτήν την επιτυχία συνέχισε την προσπάθεια της για διορθώσεις πάνω στο μονοθέσιο , με στόχο την καλύτερη δυνατή απόδοση στο διαγωνισμό της Ιταλίας.

Ιταλία 14-17/9/2012

Επόμενος στόχος ήταν ο αγώνας της Ιταλίας, που διοργανώθηκε στην πίστα “Ricardo Paletti”. Μέσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, μεταξύ 42 ομάδων από όλον τον κόσμο, η ομάδα ART12 κατόρθωσε να διακριθεί σε όλα σχεδόν τα αγωνίσματα του διαγωνισμού. Πιο αναλυτικά, κατέλαβε την 3η θέση στο αγώνισμα της αντοχής και οικονομίας καυσίμου, την 4η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου, την 8η θέση στην επιτάχυνση, την 8η θέση στην πλαγιολίσθηση, την 9η θέση στην κοστολόγηση, την 11η στον αγώνα κατάταξης και την 16η στο σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να καταλάβει τελικά την 3η θέση στη γενική κατάταξη και να είναι η πρώτη ελληνική ομάδα που ανεβαίνει στο βάθρο. Η θέση αυτή είναι η υψηλότερη που έχει κατακτήσει η ομάδα ART μέχρι σήμερα και ικανοποιεί πλήρως το στόχο της για μία θέση στην πρώτη πεντάδα.

Διακρίσεις της ART:

• 1ο βραβείο <<Μηχανολογικού σχεδιασμού>>, Silverstone 2009

• Βραβείο <<Πιο φιλικής ομάδας>>, Ιταλία 2010

• 1ο βραβείο στο αγώνισμα της επιτάχυνσης, Silverstone 2011

• 3η θέση στο αγώνισμα της αντοχής και οικονομίας καυσίμου, Ιταλία 2012

• 3η θέση στη γενική κατάταξη, Ιταλία 2012

Η ομάδα πλέον έχει ανανεωθεί και στους στόχους της ART13 συγκαταλέγεται η περαιτέρω βελτίωση του μονοθεσίου και η διάκριση στους επόμενους αγώνες.

Στοιχεία επικοινωνίας ομάδας:

aristotleracing.gr

http://www.facebook.com/AristotleRacingTeam





      Όλα έτοιμα για την Ανάβαση Ριτσώνας


      Ώρες πλέον απομένουν μέχρι την εκκίνηση του πρώτου από τα 130 αυτοκίνητα που θα ανέβουν τη Ριτσώνα (1-2/12), το «ιερό» βουνό των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου.

       

      Αν και μοιάζει φανταστικός για τη σημερινή εποχή, ο αριθμός των 130 συμμετοχών, είναι 100% πραγματικός και ταυτόχρονα αποτελεί μακράν το απόλυτο ρεκόρ για φέτος, ανάμεσα σε όλους ανεξαιρέτως τους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου, φανερώνοντας τη δυναμική, τόσο της Ανάβασης Ριτσώνας, όσο και της διοργανώτριας λέσχης.

       

      Δεν λείπει κανείς λοιπόν, από το μεγάλο τελικό της χρονιάς, και αξίζει εδώ να αποδώσουμε τα εύσημα σε όλους τους αγωνιζόμενους που συμμετέχουν στον αγώνα, παρά το ότι για ορισμένους από αυτούς το αποτέλεσμα δεν θα έχει καμία βαθμολογική σημασία.

       

      Παρά ταύτα, σε αρκετές ομάδες και κατηγορίες, η τελευταία Ανάβαση της χρονιάς αποτελεί πραγματικό τελικό. Έτσι λοιπόν στο «ιερό» βουνό θα αναδειχθούν οι Πρωταθλητές, της Ομάδας Α (μεταξύ του Μιχάλη Ευθυμίου και του Αργύρη Τσούλου), της Ομάδας Ν έως 2000 κ.εκ. (μεταξύ του Παναγιώτη Σμυρναίου και του Σταύρου Κρέτσα), καθώς και άλλων Κυπέλλων και Επάθλων.

       
      Σε λιγότερο από 72 ώρες, λοιπόν, το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας N1 θα αντηχήσει στις πλαγιές του βουνού της Ριτσώνας. Τα στελέχη της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου και οι 130 αγωνιζόμενοι που θα συμμετάσχουν στον αγώνα, είναι έτοιμοι για το καλύτερο.

      Οι συμμετοχές:
      http://www.omae-epa.gr/sites/www.omae-epa.gr/files/%20ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ%20ΤΕΛΙΚΟΣ%20συμμετοχες%20ριτσωνας%2012.pdf

      Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

      Παγκόσμιος τίτλος για τον Vettel μετά από τέσσερα pit stop στη Βραζιλία

      Ο πιλότος της Red Bull, Sebastian Vettel κατέκτησε τον τρίτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του μετά από ένα συναρπαστικό αγώνα στη Βραζιλία, όπου ο Jenson Button της McLaren κέρδισε για τρίτη φορά φέτος. Έτσι ο Vettel γίνεται ο νεαρότερος τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Γερμανός οδηγός έκανε τέσσερα pit stop πριν τερματίσει έκτος, έχοντας ανακτήσει έδαφος από την τελευταία θέση στην οποία είχε υποχωρήσει μετά από τετακέ που προκάλεσε η επαφή του με τον Senna στον πρώτο γύρο. Για τον αγώνα είχαν επιλεγεί σκληρές P Zero Silver και μεσαίες γόμες P Zero White, ενώ χρησιμοποιήθηκαν επίσης ενδιάμεσα Cinturato Green και βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

      Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με μεσαίες γόμες εκτός από τους Michael Schumacher (Mercedes), Kamui Kobayashi (Sauber) και Romain Grosjean (Lotus), οι οποίοι επέλεξαν τις σκληρές. Ο αγώνας ξεκίνησε με την εξωτερική θερμοκρασία στους 19 βαθμούς και ελαφριά ψιχάλα η οποία εξελίχθηκε σε έντονη βροχή στους πρώτους 10 γύρους. Ο πιλότος της Lotus Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που ήρθε στα pits για ενδιάμεσα Cinturato Green στον πέμπτο γύρο, και το παράδειγμά του ακολούθησαν σταδιακά πολλοί ακόμα οδηγοί.

      Ο Button, ο οποίος εύκολα πέρασε στην πρώτη θέση έχοντας ξεκινήσει δεύτερος στο grid διατήρησε τις μεσαίες γόμες υπό βροχή. Οι διαφορετικές στρατηγικές έφεραν ανακατατάξεις: π.χ. η Caterham του Heikki Kovalainen βρέθηκε στην έκτη θέση μπροστά από τη Marussia του Timo Glock – οι οποίοι επίσης παρέμειναν με slick μέχρι το 15ο και 14ο γύρο αντίστοιχα.

      Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για 10 γύρους, ο Button ήρθε στα pits στον 23ο γύρο για να αλλάξει σε σκληρά ελαστικά ενώ η πίστα παρέμενε βρεγμένη με τη βροχή να υποχωρεί. Στους τελευταίους γύρους η βροχή επέστρεψε με πιο άγριες διαθέσεις αυτή τη φορά, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να παραμείνει με τα slick.

      Στον 50ό γύρο, ο πιλότος της Mercedes, Nico Rosberg φόρεσε ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ ο Vettel έκανε στάση για μεσαία στον 52ο γύρο και μετά από δύο γύρους για ενδιάμεσα καθώς η βροχή δυνάμωνε. Στον 57ο γύρο, ο Button έκανε το δεύτερο και τελευταίο του pit stop για ενδιάμεσα ελαστικά χωρίς να χάσει την πρώτη θέση. Οι Daniel Ricciardo και Kovalainen της Toro Rosso ολοκλήρωσαν τον αγώνα με τα βρόχινα Cinturato Blue.

      Η στρατηγική ελαστικών του Vettel ήταν εκκίνηση με μεσαίες γόμες, αλλαγή σε ενδιάμεσες, μετά σε σκληρές, στη συνέχεια ξανά μεσαίες και τέλος επιστροφή σε ενδιάμεσες. Ο αντίπαλός του στη διεκδίκηση του τίτλου Fernando Alonso, ο οποίος έπρεπε να τερματίσει τουλάχιστον στην τρίτη θέση με τον Vettel στη 10ή ή ακόμα χαμηλότερα για να ελπίζει στο πρωτάθλημα έκανε μία στάση λιγότερη: ξεκινώντας με μεσαίες γόμες, άλλαξε σε ενδιάμεσες, μετά πάλι σε μεσαίες και ολοκλήρωσε τον αγώνα με ενδιάμεσα ελαστικά.

      Σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν και τους δύο τύπους ελαστικών slick κατά τη διάρκεια του αγώνα εκτός εάν έχουν χρησιμοποιήσει ενδιάμεσα ή βρόχινα. Ο Button ήταν ο μοναδικός από τους τερματίσαντες οι οποίοι έκαναν μόνο δύο pit stop: όλοι οι υπόλοιποι έκαναν τουλάχιστον ένα επιπλέον.

      Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Σαν σήμερα πριν από 11 χρόνια κερδίσαμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με τον Richard Burns, επομένως ένας ακόμα συγκλονιστικός και καθοριστικός για την κατάκτηση του τίτλου αγώνας στο Interlagos σηματοδότησε άριστα το γεγονός. Ο καιρός έπαιξε κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αναγκάζοντας τις ομάδες να αλλάζουν τη στρατηγική τους και να αντιδρούν στις όποιες μεταβολές συνθηκών. Οι ομάδες είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο αφού οι συνθήκες στις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές ήταν πολύ πιο ζεστές και ξηρές, επομένως η τελευταία ημέρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα βήμα στο άγνωστο. Λόγω του απρόβλεπτου καιρού, κάποιες ομάδες αποφάσισαν ο ένας οδηγός να τρέξει με slick και ο άλλος με ενδιάμεσες γόμες ώστε να έχουν συγκριτικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τις επιδόσεις των ελαστικών. Μία ακόμα μεταβλητή που επηρέασε τη στρατηγική των ελαστικών ήταν η μεγάλη διάρκεια που παρέμεινε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα στο πρώτο μέρος του αγώνα, κάτι που μείωσε το βαθμό φθοράς καθώς τα μονοθέσια ήταν φορτωμένα με καύσιμο. Ακόμα και στη δυνατή βροχή στο πρώτο μισό του αγώνα, τα μεσαία ελαστικά έφταναν σε θερμοκρασία λειτουργίας για επαρκή πρόσφυση, παρέχοντας στον Jenson Button τον έλεγχο χωρίς να απαιτείται αλλαγή σε ενδιάμεσα. Συγχαρητήρια στη Red Bull και τον Sebastian Vettel, οι οποίοι προσάρμοσαν τη στρατηγική τους στην ιδιαιτερότητα των συνθηκών καθώς και στο Fernando Alonso και τη Ferrari, που πίεσαν όσο περισσότερο μπορούσαν. Επίσης, θα θέλαμε να συγχαρούμε τον Jenson Button, ο οποίος αξιοποίησε στο μέγιστο βαθμό τόσο τα slick όσο και τα ενδιάμεσα ελαστικά, και να υποβάλλουμε τα σέβη μας στον Michael Schumacher: ένα μεγάλο πρωταθλητή και εκπληκτικό πρεσβευτή του σπορ, ο οποίος τερμάτισε στον τελευταίο του grand prix σε βαθμολογούμενη θέση».