Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Αποκάλυψη της νέας Ferrari F150 του 2011

Η Scuderia Ferrari παρουσίασε στο εργοστάσιό της, στο Maranello της Ιταλίας, το νέο της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2011. Η νέα Ferrari F150 έχει ορισμένες ακραίες σχεδιαστικές επιλογές, καθώς η ομάδα φιλοδοξεί να είναι ανταγωνιστική από το πρώτο Grand Prix του 2011, στο Μπαχρέιν την 13η Μαρτίου.Το νέο μονοθέσιο της Ferrari για το πρωτάθλημα της Formula 1 2011 ονομάστηκε F150, καθώς η ιταλική εταιρεία επιθυμεί με αυτό τον τρόπο να γιορτάσει φέτος την επέτειο 150 ετών από την ενοποίηση των κρατιδίων της ιταλικής χερσονήσου το 1861 και τη δημιουργία της Ιταλίας με τη σημερινή της μορφή.
Επιπλέον, ο Επικεφαλής Σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης και το τμήμα αεροδυναμικής της ομάδας επιθυμούν με την F150 να καλύψουν την αεροδυναμική υστέρηση που είχε το περσινό μονοθέσιο, F10, από τη Red Bull του Adrian Newey.
Η νέα Ferrari F150, το 57ο μονοθέσιο της Scuderia για τη Formula 1 που παρουσιάστηκε σήμερα στο Maranello, έχει αρκετές καινοτομίες και θα αποκτήσει ακόμα περισσότερες μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2011 στο Μπαχρέιν (13/03) είπε ο Επικεφαλής Σχεδιαστής του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης.
Σύμφωνα με τη Ferrari, η F150 σπάει κάθε δεσμό με το παρελθόν – κυρίως στον αεροδυναμικό τομέα, λόγω της αλλαγής των φετινών κανονισμών (απαγόρευση διαχύτη πολλαπλών επιπέδων, υδραυλικά ελεγχόμενη κινούμενη πίσω πτέρυγα και επιστροφή του KERS) αλλά και των ιδεών που είχαν οι σχεδιαστές του μονοθεσίου.
Επιπλέον, η Scuderia λέει ότι έχει κάνει πολύ διαφορετικές επιλογές στο σχεδιασμό σε σχέση με το 2009, που είχε χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα KERS. Για παράδειγμα, το δοχείο καυσίμων έχει διαφορετικές διαστάσεις και το σύστημα πέδησης έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, σε συνεργασία με τη Brembo.
Το ρύχγος της νέας Ferrari F150 βρίσκεται σε μεγαλύτερο ύψος από εκείνο της περσινής F10, οι εισαγωγές αέρα στους πλευρικούς αεραγωγούς είναι μικρότερες (κι ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει όλος ο σχεδιασμός του συστήματος ψύξης), ενώ έχει τροποποιηθεί αρκετά και ο σχεδιασμός του καλύμματος του κινητήρα και των αεροδυναμικών στοιχείων πάνω από το κράνος του οδηγού.
Ο Νικόλας Τομπάζης εξηγεί: "Εργαστήκαμε πάνω σε διαφορετικές καινοτομίες για το νέο αυτοκίνητο - ορισμένες είναι δικές μας ορισμένες είναι της F1 γενικώς. Η πίσω ανάρτηση είναι αληθινά πρωτοποριακή, όπως και το σύστημα της πίσω πτέρυγας. Αλλά υπάρχουν κι άλλες ιδέες για το αεροδυναμικό σύνολο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα, οι οποίες δεν βρίσκονται ακόμη στο μονοθέσιο – για παράδειγμα κάποιες ιδέες για την πίσω πτέρυγα και τις εξατμίσεις.
Θα ήταν καλό να είχαμε λίγη περισσότερη ελεύθερία [από τους κανονισμούς] και λίγο χρόνο ακόμα. Οι κανονισμοί γίνονται όλο και πιο περιοριστικοί, αλλά υπάρχει λόγος για αυτό. Διαφορετικά η απόδοση των μονοθεσίων θα ήταν υπερβολικά ψηλά, όπως ίσως και το κόστος. Θα ήταν καλό να είχαμε περισσότερο χρόνο μεταξύ κάθε χρονιάς, για να μην κάναμε ορισμένα πράγματα βιαστικά στο μονοθέσιο".
Ο Έλληνας αεροδυναμιστής εκτιμά ότι η σχεδιαστική ομάδα του Maranello πέτυχε όλους τους στόχους της: "Έτσι πιστεύουμε. Θέσαμε πολύ αισιόδοξους στόχους για την αεροσήραγγα, για το βάρος του μονοθεσίου και για την απόδοση ορισμένων δευτερευόντων συστημάτων του. Με βάση την ανάλυση νομίζουμε ότι έχουμε πετύχει αυτούς τους στόχους. Ειδικά για το μονοθέσιο του πρώτου αγώνα.
Πάντως, οι κανονισμοί είναι νέοι και είναι αδύνατον να γνωρίζουμε που βρίσκονται οι αντίπαλοί μας. Είμαι βέβαιος ότι έθεσαν και εκείνοι ορισμένους αισιόδοξους στόχους. Είμαι σίγουρος για όσα κάναμε, αλλά πριν τον πρώτο αγώνα είναι δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση".
Όπως υποστηρίζει η Ferrari, το αεροδυναμικό σύνολο προς στιγμήν δεν περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές του Μπαχρέιν, διότι η ομάδα θέλει στις δοκιμές του Φεβρουαρίου να κατανοήσει τις μηχανικές αλλαγές και, κυρίως, τον τρόπο βέλτιστης χρήσης των νέων ελαστικών της Pirelli. Η αεροδυναμική εξέλιξη θα συνεχίζεται στην αεροσήραγγα του Maranello.
Σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari F150, η ομάδα εξηγεί ότι εργάστηκε για τη βελτίωση της αξιοπιστίας και της μείωσης του κόστους στο περιθώριο που επιτρέπεται από τον κανονισμό απαγόρευσης κάθε εξέλιξης και βελτίωσης της απόδοσης των κινητήρων της Formula 1.
Όσο για το σύστημα KERS, η Ferrari έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα διότι το χρησιμοποίησε σε όλη τη διάρκεια του 2009, ενώ αντίθετα οι Red Bull και Mercedes δεν το τοποθέτησαν ποτέ στα μονοθέσιά τους. Έτσι η Scuderia έχει τώρα περισσότερα δεδομένα σχετικά με την τοποθέτηση του KERS, την κατανομή βάρους κ.λπ.
Ο Fernando Alonso έκανε σήμερα (28/01) στο Fiorano τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου μονοθεσίου, όταν καθαρίσει η περιοχή από την ομίχλη, ενώ ο Felipe Massa θα οδηγήσει την F150 το Σάββατο. Οι πρώτες επίσημες χειμερινές δοκιμές της F1 ξεκινούν την Τρίτη (1/02) στη Valencia της Ισπανίας.
auto.in.gr

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Η Peugeot κέρδισε τον επετειακό αγώνα

Το 1985, το Ράλι Μόντε Κάρλο είχε κερδίσει ο Ari Vatanen μετά από μία εντυπωσιακή οδήγηση, ενώ το 2009 ο χειμερινός αυτός αγώνας βρήκε τον Sebastian Ogier να ξεκινά νικηφόρα την αγωνιστική του καριέρα. Αυτή τη φορά, είναι η ομάδα της Peugeot Γαλλίας, με οδηγό τον Bryan Bouffier και συνοδηγό τον Xavier Panseri που έφεραν το νικηφόρο αποτέλεσμα, όταν σκαρφάλωσαν από την έβδομη στην πρώτη θέση της κατάταξης σε μία μόνο ειδική, και συνέχισαν να ελέγχουν τον αγώνα έως τον τερματισμό. Η Peugeot ήθελε την νίκη σε αυτόν τον επετειακό αγώνα, και τα κατάφερε!


Μία νικηφόρα στρατηγική

Το Ράλι Μόντε Κάρλο έχει μια ξεχωριστή μαγεία, που το καθιστά μοναδικό. Μπορεί κάποιος να έχει τους καλύτερους οδηγούς και την καλύτερα οργανωμένη ομάδα, αλλά πολλές φορές, μία τεχνική απόφαση, μία επιλογή ελαστικών ή ένα απλό συμβάν μπορεί να ανατρέψει ακόμη και τα καλύτερα οργανωμένα σχέδια, σε μία στιγμή.
Στο τέλος της πρώτης ημέρας (Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου), τα 207 Super2000 ήταν πίσω όχι λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας, αλλά κατόπιν μιας λανθασμένης επιλογής ελαστικών (πολύ μαλακά). Εικοσιτέσσερις ώρες μετά, μετά το χιόνι το απόγευμα της Πέμπτης, η κατάσταση ανατράπηκε και τα τέσσερα Peugeot ήταν στην πρώτη πεντάδα, ενώ ο Bryan Bouffier ανέβηκε από την έβδομη στην πρώτη θέση μέσα σε μία μόνο ειδική διαδρομή.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος του αγώνα την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, διαιρέθηκε σε δύο ξεχωριστά μέρη : η ειδική το πρωί με την επιστροφή στο Μονακό, και μετά την απογευματινή ανάπαυση, η περίφημη Nuit de Turini που περιελάμβανε την επανάληψη δύο ειδικών κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Όταν τα πληρώματα της Peugeot ξεκίνησαν από την Valence στις 6.30μ.μ., είχαν διαφορετικούς στόχους. Ο Bryan Bouffier (Peugeot Γαλλίας) σκόπευε να κρατήσει την πρώτη θέση, ενώ ο Francois Delecour (ιδιωτική συμμετοχή Peugeot) ήθελε να εμποδίσει τον τρίτο στην κατάταξη Freddy Loix να τον ξεπεράσει.
Η βασική προτεραιότητα για τον Guy Wilks (4ος, Peugeot Μ.Βρετανίας) ήταν να κερδίσει βαθμούς στο IRC, για τον Stephane Sarrazin (5ος, Peugeot Γαλλίας) να τερματίσει ανάμεσα στους τρεις πρώτους και ο στόχος του Peter Solberg ήταν να κερδίσει μερικές ειδικές ...!  
Τα 207 Super2000 τελικά κέρδισαν οκτώ από τις δεκατρείς ειδικές, και ήταν τα ταχύτερα αυτοκίνητα του φετινού Ράλι Μόντε Κάρλο. Το πρωί της Παρασκευής ο Sarrazin κέρδισε την 9η ειδική και ανέβηκε στην τέταρτη θέση πριν μπλοκάρει το κιβώτιο ταχυτήτων του και σταματήσει την άνοδό του. Το 207 Super2000 των Bouffier/Panseri αποδείχτηκε απόλυτα αξιόπιστο και ο οδηγός της Peugeot Γαλλίας έλεγξε το ρυθμό του έως τον τερματισμό.
«Στην αρχή, δεν ήμουν ο γρηγορότερος οδηγός αυτού του αγώνα, που δεν είναι ποτέ εύκολος. Αυτή είναι η καλύτερη νίκη στην καριέρα μου», είπε περιχαρής ο νικητής. «Αναρωτιέμαι εάν θα ξαναζήσω ποτέ μία τέτοια εμπειρία. Είναι μαγικό να κερδίζεις στο Μόντε Κάρλο!».
O Stephane Sarrazin κέρδισε τις περισσότερες ειδικές διαδρομές (τέσσερις) και θα ολοκλήρωνε τον αγώνα στην τρίτη θέση, αν δεν την άφηνε στον Guy Wilks της Peugeot Μ.Βρετανίας, που θα ακολουθήσει όλο το πρωτάθλημα IRC. Οι Wilks/Pugh έκαναν μία καλή εμφάνιση, χωρίς σφάλματα ξεκινώντας το 2011 στο IRC. H Peugeot με τέσσερα αυτοκίνητα στην τελική πεντάδα, έκανε μια σπουδαία ομαδική προσπάθεια.  
«Το σημερινό αποτέλεσμα είναι ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας του 207 Super2000, της ικανότητας των πληρωμάτων μας και της ποιότητας της οργάνωσής μας», είπε ο Διευθυντής της Peugeot Sport, Olivier Quesnel. “Το σημαντικό στο Ράλι Μόντε-Κάρλο είναι να παραμένεις ταπεινός, ακόμη και όταν κερδίζεις, γιατί η τελική κατάταξη είναι πάντα συνδυασμός πολλών διαφορετικών παραγόντων. Όταν χιόνισε, οι αντίπαλοί μας έκαναν ένα στρατηγικό λάθος και μας επέτρεψαν να επωφεληθούμε από αυτό και να πάρουμε τον έλεγχο του αγώνα. Σκοπεύαμε να απολαύσουμε αυτήν τη νίκη στο Ράλι Μόντε-Κάρλο, που έγινε ακόμη πιο σημαντική καθώς φέτος είναι ο επετειακός αγώνας της εκατονταετηρίδας».
Τέλος, πρέπει να αναφερθεί και η επίδοση του Νορβηγού Peter Solberg, παρά το γεγονός ότι το 207 ήταν ένα αυτοκίνητο τελείως νέο σε αυτόν. Έπαιξε βασικό ρόλο έως το τέλος της τελευταίας ειδικής πριν σταματήσει από μία βλάβη στον εναλλάκτη.

Τελική κατάταξη :

1.                  Bouffier/Panseri, Peugeot 207 Super2000, 3h 32m 55.6s
2.                  Loix/Miclotte, Skoda Fabia S2000, +32.5s
3.                  Wilks/Pugh, Peugeot 207 Super2000, +1m 19.7s
4.                  Sarrazin/Renucci, Peugeot 207 Super2000, +1m 21.9s
5.                  Delecour/Savignoni, Peugeot 207 Super2000, +1m 22.4s
6.                  Hanninen/Markkula, Skoda Fabia S2000, +1m 29.3s
7.                  Solberg/Patterson, Peugeot 207 Super2000, +3m 45.9s
8.                  Vouilloz/Veillas, Skoda Fabia S2000, +4m 47.8s
9.                  Kopecky/Stary, Skoda Fabia S2000, +7m 45.9s
10.              Basso/Dotta, Peugeot 207 Super2000, +8m 46.0s