Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

F1:ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI ΜΕ ΖΩΝΗ ΑΠΟ ΚΕΒΛΑΡ ΣΤΟ NURBURGRING

Μία μόλις εβδομάδα μετά το Βρετανικό Grand Prix στο Σίλβερστον, η Pirelli ετοιμάζεται για μία ακόμα θρυλική πίστα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το σιρκουί τουNurburgring στη ΓερμανίαΤα ελαστικά που έχουν επιλεγεί είναι τα P Zero White medium και P Zero Yellow soft: ένας συνδυασμός που είδαμε τελευταία φορά στο Κινεζικό Grand Prix τον ΑπρίλιοΩστόσοόπως έχει ήδη ανακοινώσει, η Pirelli θα φέρει πίσω ελαστικά με ζώνη από Κέβλαρ τόσο για τις μεσαίες όσο και για τις μαλακές γόμες που έχουν ήδη δοκιμαστεί στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στον ΚαναδάΑυτή η κίνηση γίνεται μετά από μία σειρά αστοχιών των ελαστικών στο Βρετανικό Grand Prix το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, οι οποίες, σύμφωνα με ανακοίνωση της Pirelli μετά από ενδελεχή έλεγχοοφείλονταν σε ένα συνδυασμό παραγόντων όπως: πίσω ελαστικά τοποθετημένα σε λάθος θέση, χαμηλές πιέσεις ελαστικών, ακραίες γωνίες κάμπερ και ψηλά κερμπΠαρά το ότι τα ελαστικά Pirelli F1 προδιαγραφών 2013 είναι απόλυτα ασφαλή όταν χρησιμοποιούνται σωστάη εταιρία προτιμά να φέρει πίσω ελαστικά με ζώνη από Κέβλαρ στο Nurburgring, με το δεδομένο ότι είναι ευκολότερα στη διαχείριση

Paul Hembery«Το απίστευτο είναι ότι το Nurburgring είναι ένα σιρκουί από το οποίο έχουμε ελάχιστη εμπειρία, αφού έχουμε συμμετάσχει μόνο μία φορά εκεί σε αγώνα F1,αλλά είμαστε σίγουροι ότι έχουμε επιλέξει τον κατάλληλο συνδυασμό επιδόσεων και αντοχής με τις μεσαίες και μαλακές γόμεςΤις ίδιες γόμες επιλέξαμε γι’ αυτή την πίστα το2011, αλλά από τότε τα ελαστικά έγιναν πιο μαλακά και ταχύτερα, επομένως αναμένουμε ταχύτερους χρόνους με μέσο όρο τριών pit stop για τους περισσότερους οδηγούς.

Το Nurburgring δεν είναι γενικά μία ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τα ελαστικά αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια θέματα που πρέπει να προσέξουμε σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των ελαστικών όπως τα κερμπ στα σικέιν. Αναμένουμε διαφορά επιδόσεων 0,8-1,0” μεταξύ των δύο επιλεγμένων γομών, κάτι που θα κάνει ευέλικτες τις επιλογές στρατηγικών. Μόνο γι’ αυτό τον αγώνα, φέρνουμε πίσω ελαστικά με ζώνη από Κέβλαρ, μετά τα περιστατικά που παρατηρήθηκαν στο Βρετανικό Grand Prix. Παρά το ότι η έκδοση υψηλών επιδόσεων του 2013 με ατσάλινη ζώνη είναι απόλυτα ασφαλής όταν χρησιμοποιείται σωστά, το ελαστικό με ζώνη από Κέβλαρ είναι ευκολότερο στη διαχείριση και εφόσον δεν υπάρχει σύστημα το οποίο να μας επιτρέπει να επιβάλλουμε προδιαγραφές σχετικές με τα ελαστικά, όπως πιέσεις ελαστικών ή γωνίες κάμπερ, η λανθασμένη χρήση των οποίων συνέβαλε στις αστοχίες του Σίλβερστον, προτιμούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα λιγότερο προηγμένο ελαστικό. Από το Ουγγρικό Grand Prix και μετά θα υπάρχει μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών που θα συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των εκδόσεων του 2012 με τις αυξημένες επιδόσεις των ελαστικών του 2013.»

Jean Alesi: «Το Nurburgring είναι ένας θρύλος, αλλά προσωπικά ποτέ δεν θεώρησα το σύγχρονο σιρκουί ιδιαίτερα συναρπαστικό, αν και έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για ένα σιρκουί που δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά, επομένως το θέμα της διαχείρισής τους δεν είναι φλέγον: απλά οδηγείς όσο δυνατά σου αρέσει. Δημιουργείται πάντα μία ευχάριστη ατμόσφαιρα καθώς οι οπαδοί είναι ενθουσιώδεις και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Έχεις να αντιμετωπίσεις ποικίλες, διαφορετικές στροφές, επομένως το ζητούμενο είναι κυρίως να βρεις ρυθμό και να τις περνάς με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ανέκαθεν θεωρούσα τον αγώνα του Nurburgring αρκετά ξεκάθαρο: το θέμα δεν είναι τόσο να διαχειριστείς την πρόκληση,όσο να οδηγείς με ακρίβεια και να αποφεύγεις τα λάθη. Αν ξεκινήσεις από καλή θέση και κάνεις καθαρό αγώνα έχεις πολλές πιθανότητες για ένα καλό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχουν συχνά μεγάλες εκπλήξεις. Εκτός εάν βρέξει βεβαίως: τότε τα πάντα μπορεί να συμβούν…»

Σχέση πίστας/ελαστικών:

Κατασκευασμένο δίπλα στο θρυλικό Nordschleife, το σύγχρονο Nurburgring είναι ένα γρήγορο και με ροή σιρκουί που αποτελείται ως επί το πλείστον από στροφές μεσαίων ταχυτήτων, με ένα τεχνικό εσωτερικό κομμάτι. Από τις απρόβλεπτες παραμέτρους θα είναι και πάλι ο καιρός, επομένως απαιτείται μία ευέλικτη επιλογή ελαστικών για να εναρμονιστεί με πιθανώς μεγάλο εύρος θερμοκρασιών.

Υπάρχουν πολλές αρκετά γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης στο Nurburgring. Το γεγονόςαυξάνει το μέγεθος των πλευρικών φορτίων που δέχονται τα ελαστικά και κατ’ επέκταση την θερμότητα που αναπτύσσεται. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη αιτία για φθορά και degradation στο Nurburgring και όχι η ελκτική πρόσφυση και τα φρεναρίσματα, που γενικά είναι περιορισμένα.

Λόγω των συχνών βροχών στην περιοχή, η πίστα είναι πολλές φορές πιο ‘καθαρή’ από άλλα σιρκουί, κυρίως στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αφού η υγρασία ξεπλένει τη γόμα που έχει επικαθήσει στην πίστα. Καθώς στρώνεται περισσότερη γόμα, η πρόσφυση αυξάνεται και η φθορά μειώνεται.

Μη έχοντας δεδομένα ελαστικών από πέρσι σε αυτό το σιρκουί, η δουλειά των ομάδων κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι άκρως σημαντική όταν χρειαστεί να αξιολογήσουν πώς συμπεριφέρονται /αντιδρούν τα τελευταία ελαστικά προδιαγραφών 2013 σε διαφορετικές θερμοκρασίες και με διαφορετικά φορτία. Οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν την Παρασκευή και θα αξιολογηθούν στο τελευταίο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο το πρωί, θα κρίνουν τη στρατηγική για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.

Περισσότερες πληροφορίες για το Nurburgring και τις απαιτήσεις που θέτει στα ελαστικά, καθώς και για το πώς κατανέμονται οι γόμες για κάθε αγώνα, υπάρχουν σε ένα 3D βίντεο με πρωταγωνιστή τον Racing Manager της Pirelli, Mario Isola. Αυτό διατίθεται χωρίς πνευματικά δικαιώματα (copyright-free) για δημοσιογραφική χρήση στον ιστότοπο της Pirelli για τη F1: www.pirelli.com/f1pressarea

Τεχνικές πληροφορίες:

Η πρώτη στροφή αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση στο Nurburgring, κυρίως μετά την εκκίνηση όπου συχνά γίνεται πεδίο ατυχημάτων. Επιταχύνοντας στην έξοδο της στροφής, το πίσω τμήμα του μονοθεσίου μπορεί να ολισθήσει επιφορτίζοντας πολύ τα πίσω ελαστικά – τα οποία πρέπει να διασφαλίσουν ένα συνδυασμό ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης σε ένα από τα πιο τεχνικά κομμάτια της πίστας που είναι σημαντικό για ένα γρήγορο χρόνο γύρου.

Η στροφή Νο7 κρύβει επίσης παγίδες: υπάρχει μία επιβράδυνση 5g στην είσοδό της και το εμπρός αριστερό ελαστικό πρέπει να κάνει πολλή δουλειά για να εξουδετερώσει το ασυνήθιστο κάμπερ του σιρκουί.

Ένα από τα μυστικά για γρήγορο γύρο είναι το σωστό πέρασμα από τα κερμπ στο σικέιν NGK. Οι πιλότοι χτυπάνε με δύναμη στα κερμπ, που αντιστοιχεί σε φορτίο 800 kg για το ελαστικό.


Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

F1: Οι αιτίες της αστοχίας των ελαστικών

ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΙΣ ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΙΛΒΕΡΣΤΟΝ: ΤΑ ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΙΝ Η ΦΟΡΑ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ, ΑΚΡΑΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΜΠΕΡ ΚΑΙ ΨΗΛΑ ΚΕΡΜΠ
 
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ 2013 ΔΕΝ ΕΝΕΧΟΥΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ
 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΟΥ 2013, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ. ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ
 
ΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΗΣ FIA, ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
 
ΤΑ ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΖΩΝΗ ΑΠΟ ΚΕΒΛΑΡ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΧΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΤΙΣ ΓΟΜΕΣ ΤΟΥ 2013. ΑΥΤΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΙΛΒΕΡΣΤΟΝ ΑΠΟ ΟΔΗΓΟΥΣ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ 2013 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ΝΕΑΡΩΝ ΠΙΛΟΤΩΝ 17 – 19/7
 
PAUL HEMBERY: «ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟ ΣΙΛΒΕΡΣΤΟΝ ΜΑΣ ΣΤΕΝΑΧΩΡΕΙ. ΜΕ ΤΟΣΟ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΟΠΩΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ, ΠΙΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΜΠΕΡ. ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ, ΘΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΕ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ».
 
Μετά από διεξοδική ανάλυση των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Σίλβερστον, η Pirelli κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αιτίες που προκάλεσαν τις αστοχίες οφείλονταν κυρίως σε ένα συνδυασμό των εξής παραγόντων:
 
1) Τα πίσω ελαστικά τοποθετήθηκαν σε λάθος θέσεις: στα μονοθέσια που αντιμετώπισαν προβλήματα το δεξί ελαστικό τοποθετήθηκε εκεί που έπρεπε να βρίσκεται το αριστερό και το αντίθετο. Τα φετινά ελαστικά έχουν ασύμμετρη δομή, που σημαίνει ότι η σχεδίασή τους δεν επιτρέπει την αλλαγή θέσης. Τα πλαϊνά τους είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να διαχειρίζονται συγκεκριμένα φορτία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό τμήμα τους. Επομένως η αλλαγή θέσης έχει επιπτώσεις στον τρόπο που λειτουργούν υπό ορισμένες συνθήκες. Ειδικότερα, το εξωτερικό τμήμα είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται τα πολύ υψηλά φορτία που παράγονται στις στροφές μιας πίστας απαιτητικής όπως το Σίλβερστον, με τις γρήγορες αριστερές στροφές και μερικά άκρως επιθετικά κερμπ.
 
2) Η υιοθέτηση υπερβολικά χαμηλών πιέσεων στα ελαστικά ή σε κάθε περίπτωση χαμηλότερες από αυτές που υπέδειξε η Pirelli. Ένα ελαστικό με χαμηλότερη πίεση, υπόκειται σε πολύ υψηλότερα φορτία.
 
3) Η χρήση ακραίων γωνιών κάμπερ.
 
4) Τα κερμπ που είχαν συγκεκριμένη διαμόρφωση σε γρήγορες στροφές όπως η Νο4 του Σίλβερστον, όπου παρατηρήθηκαν οι περισσότερες αστοχίες. Γι’ αυτό επηρεάστηκαν τα πίσω αριστερά ελαστικά.
 
Τα μοναδικά προβλήματα που είχαν φανεί πριν από το Σίλβερστον είχαν να κάνουν με τις αποκολλήσεις πέλματος (delamination) – ένα τελείως διαφορετικό φαινόμενο. Για να σταματήσουν οι αποκολλήσεις, η Pirelli πρότεινε οι ομάδες να χρησιμοποιούν ελαστικά που είχαν δοκιμαστεί στον Καναδά, από το Σίλβερστον και μετά. Όταν αυτή η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή, η Pirelli βρήκε άλλη λύση μέσω εργαστηριακών δοκιμών, με διαφορετική διαδικασία συγκόλλησης για την προσάρτηση του πέλματος στο σκελετό. Επομένως, το πρόβλημα των αποκολλήσεων δεν είχε καμία σχέση με αυτό που είδαμε στη Βρετανία.
 
Μετά τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την ανάλυση, η Pirelli θα ήθελε να τονίσει ότι:
 
1) Η τοποθέτηση ελαστικών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η φορά είναι μία πρακτική που υποτιμήθηκε από όλους: πάνω από όλους από την ίδια την Pirelli που δεν το απαγόρευσε.
 
2) Κατά τον ίδιο τρόπο, η μειωμένη πίεση των ελαστικών και οι ακραίες ρυθμίσεις κάμπερ - στα οποία η Pirelli δεν έχει κανένα έλεγχο, είναι επιλογές που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες κάτω από ορισμένες συνθήκες. Γι αυτό, η Pirelli ζήτησε από τη FIA αυτές οι παράμετροι να εξετάζονται με ακρίβεια. Η Pirelli επίσης ζήτησε η συμμόρφωση με αυτούς τους κανόνες να ελέγχεται από ειδικό τεχνικό έφορο.
 
3) Η Pirelli θα ήθελε επίσης να υπογραμμίσει ότι η γκάμα ελαστικών του 2013 δεν υπονομεύει την ασφάλεια των οδηγών με οποιονδήποτε τρόπο εάν χρησιμοποιείται με το σωστό τρόπο και διαβεβαίωσε ότι πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί η FIA.
 
 
Εύλογο συμπέρασμα: ελαστικά με τις επιδόσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές του 2013 είναι απαραίτητο να ρυθμίζονται (κανονισμοί) και να ελέγχονται προσεκτικά από την ίδια την Pirelli. Για να διασφαλίζεται η βέλτιστη λειτουργία τους, η Ιταλική φίρμα χρειάζεται δεδομένα τηλεμετρίας σε πραγματικό χρόνο από τις ομάδες σε ό,τι αφορά ουσιαστικές παραμέτρους όπως πίεση, θερμοκρασία και γωνίες κάμπερ. Αναμένοντας τους νέους κανονισμούς που θα επιτρέψουν στην Pirelli να έχει πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία, ζωτικά για την εξέλιξη και διαχείριση των προηγμένων ελαστικών, προτείνονται τα εξής μέτρα για τα προσεχή grand prix, σε συμφωνία με τη FIA, τη FOM, τις ομάδες και τους πιλότους:
 
1) Η χρήση της εξελιγμένης έκδοσης του τρέχοντος ελαστικού που δοκιμάστηκε στον Καναδά (και αποδείχτηκε απολύτως αξιόπιστο) για το Γερμανικό Grand Prix το επόμενο Σαββατοκύριακο. Αυτό εναρμονίζεται άριστα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πίστας του Nurburgring. Ειδικότερα τα πίσω ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στο Γερμανικό  Grand Prix στις 7 Ιουλίου θα έχουν ιμάντα από Kevlar που αντικαθιστά τον τρέχων ατσάλινο ιμάντα και υιοθετούν τη ζώνη του 2012 για να διασφαλίζεται μέγιστη ευστάθεια και κράτημα. Δεδομένου ότι και αυτά τα ελαστικά είναι ασύμμετρα, θα απαγορεύεται αυστηρά η αλλαγή θέσης τους. Αντίθετα, τα εμπρός ελαστικά θα παραμείνουν ίδια.
 
2) Την εισαγωγή μιας νέας γκάμας ελαστικών, από το Ουγγρικό Grand Prix και μετά. Τα νέα ελαστικά θα έχουν συμμετρική δομή, σχεδιασμένη για να εγγυάται μέγιστη ασφάλεια ακόμα και χωρίς πρόσβαση στα δεδομένα ελαστικών – που ωστόσο είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη λειτουργία των πιο προηγμένων εκδόσεων του 2013. Τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν από το Ουγγρικό Grand Prix και μετά θα συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των εκδόσεων του 2012 με τις επιδόσεις  των γομών του 2013. Το σημαντικό είναι ότι τα νέα ελαστικά θα έχουν δομή, κατασκευή και ιμάντα ίδια με του 2012, που παρείχαν μέγιστες επιδόσεις και ασφάλεια. Οι γόμες θα είναι ίδιες με αυτές που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα το 2013 και οι οποίες εγγυώνται ταχύτερους χρόνους γύρων και λειτουργία σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασίας. Αυτά τα ελαστικά νέων προδιαγραφών, όπως συμφωνήθηκε με τη FIA, θα δοκιμαστούν στην πίστα μαζί με τις ομάδες, τους πιλότους και τα μονοθέσιά τους 2013 στο Σίλβερστον στο διάστημα 17- 19 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια δοκιμών νεαρών οδηγών. Οι δοκιμές θα συμβάλλουν στην οριστική εξέλιξη της νέας γκάμας, προσφέροντας στις ομάδες την ευκαιρία να διαμορφώσουν το κατάλληλο σετάρισμα στα μονοθέσιά τους.
 
Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, δήλωσε: «Αυτό που συνέβη στο Σίλβερστον ήταν εντελώς απροσδόκητο και ήταν η πρώτη φορά που παρατηρήθηκε κάτι τέτοιο στα εκατό και πλέον χρόνια ιστορίας της Pirelli στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτά τα περιστατικά που μας έχουν στεναχωρήσει πολύ, επέτειναν την ανάγκη για τις άμεσες αλλαγές που έχουμε ήδη προτείνει – οι οποίες θα ξεκινήσουν στις ελεύθερες δοκιμές της Γερμανίας την Παρασκευή. Θα θέλαμε να αναγνωρίσουμε την προθυμία της FIA, της FOM, των ομάδων και των πιλότων να δράσουν γρήγορα ώστε να βρεθεί άμεση λύση στο πρόβλημα. Ειδικότερα, η χρήση χειμερινών δοκιμών, μετά από συνεννόηση με τη FIA, οι οποίες είναι πιο κατάλληλες για την εξέλιξη ελαστικών και η δυνατότητα πραγματοποίησης δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν θα συμβάλλουν στην εξέλιξη ελαστικών με πολύ βελτιωμένες προδιαγραφές ασφάλειας και επιδόσεων. Θα ήθελα να τονίσω και πάλι το γεγονός ότι η γκάμα του 2013, όταν χρησιμοποιείται σωστά, είναι απόλυτα ασφαλής. Όμως τα γεγονότα του Σίλβερστον μας ανάγκασαν να ζητήσουμε πλήρη πρόσβαση σε δεδομένα ελαστικών σε πραγματικό χρόνο προκειμένου να διασφαλίσουμε τη σωστή χρήση και εξέλιξη των ελαστικών προηγμένης τεχνολογίας και εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων που μας ζητήθηκαν και που έχουν μειώσει τους χρόνους γύρων πάνω από δύο δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο. Περιμένοντας αλλαγή των κανονισμών, θα λανσάρουμε ελαστικά ευκολότερα στη διαχείριση».

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

F1: Αστοχία πίσω αριστερά...

Βρετανικό Grand Prix 2013

ΔΙΕΞΟΔΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΟΧΙΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ 
ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΝΕΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗΣ

Ο Nico Rosberg χάρισε στη Mercedes την πρώτη της νίκη στο Βρετανικό Grand Prixαπό το 1955 τερματίζοντας πρώτος στο Σίλβερστον.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα παρουσιάστηκαν αρκετές αστοχίες των πίσω αριστερώνελαστικώνπου επηρέασαν τον οδηγό της Mercedes Lewis Hamilton, τον Felipe Massa (Ferrari), τον Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) και τον Sergio Perez (McLaren). Οιμηχανικοί της Pirelli θα εξετάσουν ενδελεχώς την αιτία που τις προκάλεσε πριν το Γερμανικό Grand Prix το οποίο πραγματοποιείται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hemberyδήλωσε: «Εμφανώςδημιουργήθηκε θέμα λόγω προβλημάτων των πίσω αριστερών ελαστικών τα οποία δενείχαν ξαναπαρουσιαστείΑντιμετωπίζουμε την κατάσταση με τη δέουσα σοβαρότητα καιαυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλα τα ελαστικά προκειμένου να προσδιορίσουμε την αιτία τοταχύτερο δυνατόν, πριν από το επόμενο Grand Prix στη ΓερμανίαΑυτή τη στιγμήδενμπορούμε να πούμε πολλά μέχρι να διερευνήσουμε και αναλύσουμε όλα τα περιστατικά,που είναι Νο1 προτεραιότητά μαςΩστόσο, μπορούμε να αποκλείσουμε ότι η νέα διαδικασία συγκόλλησης που λανσάραμε σε αυτό τον αγώνα ευθύνεται για τα σημερινάκλαταρίσματαΕνδέχεται κάποια παράμετρος της πίστας να επηρεάζει ειδικά τηντελευταία έκδοση των ελαστικών μας προδιαγραφών 2013 αλλά προς το παρόν δενθέλουμε δεν θέλουμε να κάνουμε εικασίες παρά μόνο να συγκεντρώσουμε όλα ταυπάρχοντα στοιχεία ώστε να διαπιστώσουμε τι συνέβη και στη συνέχεια να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα εάν χρειαστεί».


Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Athens Rally Sprint 2013 Μια ξεχωριστή γιορτή στο Ελληνικό!

Ένας αγώνας διαφορετικός από τους άλλους εξελίχθηκε σήμερα, Κυριακή 30 Ιουνίου στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Ήταν το Athens Rally Sprint 2013 που διοργάνωσαν με επιτυχία τα αθλητικά σωματεία ΜΕΛΑΝΙΩΝ και ΑΛΑΜΕ, με την φροντίδα της IRON TEAMΑντί για διαδρομές στα …όρη και στα άγρια βουνά, εκτός αστικού ιστού, ο συγκεκριμένος αγώνας εξελίχθηκε σε μια «άλλη διαδρομή», οριοθετημένη με τεχνητά μέσα ανάμεσα σε παρτέρια, κυβόλιθους πεζοδρόμιων, υπόστεγα, θέσεις στάθμευσης, και στενούς δρόμους που ενώνουν τις εγκαταλελειμμένες και ως επί το πλείστον …ρημαγμένες αθλητικές εγκαταστάσεις του πρώην Δυτικού Αερολιμένα Αθηνών.

Ένα σκηνικό, ίσως ιδανικό για τα περίφημα stand-up του αμερικανού κασκαντέρ και ενίοτε rallyman Ken Blockμετατράπηκε σε Ειδική Διαδρομή και μετέδωσε κέφι και ζωντάνια σε 86 (!) αγωνιζόμενους και χιλιάδες θεατές, μέσα από αυτή ακριβώς της πρωτοτυπία και τη διαφορετικότητά του.

Δέκα χλμ. σε τρεις δόσεις ήταν το μενού, αρκετά πλήρες και εύγευστο, όπως αποδείχθηκε:

«Αν και δεν καταφέραμε να κάνουμε καλό χρόνο, εκτός από το τελευταίο πέρασμα, είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι γιατί ήταν ένα καλό τεστ για εμάς. Η δυσκολία της πίστας βοήθησε στο να γίνει ένας πολύ ωραίος και εντυπωσιακός αγώνας», είπε ο Στέφανος Καμιτσάκης, ο οποίος ήταν ο νικητής του Athens Rally Sprint, στο μπάκετ ενός Mitsubishi EVO IXέχοντας δίπλα του τον πολύπειρο Φίλιππο Τζεφεράκο.

Μεγάλος άτυχος του αγώνα, αφού ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο πέρασμα από την Ειδική των 10 χλμ με 7:11.307 (επίδοση πουπαρέμεινε κορυφαία μέχρι το τέλος του αγώνα), αλλά στο δεύτεροπέρασμα εγκατέλειψε από κινητήρα, ήταν ο Τάκης Καϊταζής που έδειξε πως παραμένει «ζεστός» αν και κάνει μόνο σποραδικές εμφανίσεις: «Κάναμε πιστεύω μια καλή προσπάθεια, αλλά σταθήκαμε άτυχοι. Γενικά η διαδρομή γλιστρούσε αρκετά και σε μερικά σημεία σε μπέρδευε, αλλά σαν σύνολο ήταν πολύ ωραία και τεχνική. Συνολικά η εκδήλωση μου άρεσε πολύ. Είχε αρκετές συμμετοχές παρά την οικονομική κρίση, γεγονός που αποδεικνύει πως οι αγώνες δεν πάσχουν από συμμετοχές αλλά από ιδέες! Και αυτή ήταν μια καλή ιδέα, γι’ αυτό την αγκάλιασαν οι αγωνιζόμενοι.»

Το Athens Rally Sprintεκτός από το Έπαθλο Αττικής προσμετρούσε και Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων. Οι μάχες εδώ ήταν εκπληκτικές και τα περάσματα των άψογα συντηρημένων ιστορικών αγωνιστικών ήταν θεαματικότατα: «Αγώνας που δεν έχει ιστορικά δεν είναι αγώνας. Έγινε ένας εκπληκτικός αγώνας και φάνηκε πως οι ικανότητες των νεότερων είναι πάρα πολλές. Εμείς αγωνιζόμαστεγιατί έχουμε μέσα μας το μικρόβιο. Τρέχουμε για την τρέλα μας και το απολαμβάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Μπέντας που οδήγησε με τον Κυριάκο Κοφινά ένα άψογα συντηρημένο Ford Escort MK1 του 1968, στη 3η θέση της κατηγορίας 1.

Τέλος καλό, όλα καλά, λοιπόν για το «παρθενικό» Athens RallySprint του 2013, και ανανέωση του ραντεβού των οργανωτών με όλους τους αγωνιζόμενους για του χρόνου, μακάρι στον ίδιο χώρο! Ακόμη όμως κι’ αν το Ελληνικό δεν είναι διαθέσιμο, ο τόπος και ο χρόνος σίγουρα θα βρεθεί. Η τρέλα και το μεράκι μια χούφτας ανθρώπων της οργάνωσης που μόχθησαν για τη διοργάνωση στο Ελληνικό, απέδειξε πως πραγματικοί και διαφορετικοί αγώνες αυτοκινήτου μπορούν να πραγματοποιηθούν και στα πιο απίθανα μέρη. Και ίσως αυτά να είναι που χρειάζεται ο χώρος για να ξεφύγει από τη μιζέρια και την εσωστρέφεια που τον τελματώνουν εδώ και δεκαετίες.