Σάββατο 26 Απριλίου 2014

2o Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος: Η μεγάλη επιστροφή!


Πέρασε αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που η αγαπημένη ειδική διαδρομή της Αττικής γέμισε με ήχους αγωνιστικών κινητήρων, ωστόσο η επιστροφή έλαβε σάρκα και οστά το Σάββατο 26 Απριλίου 2014, με τους Γιώργο Αργυρίου-Δημήτρη Πάσχο να κατακτούν την πρώτη νίκη από την επάνοδο του "Μερκούρη" στην αγωνιστική δραστηριότητα.

 

Αυτό που πολλοί δεν πίστευαν, τελικά έγινε πραγματικότητα. Το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. κατέβαλλε μεγάλες προσπάθειες και εντέλει κατάφερε, να διοργανώσει το "2ο Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος" στην αγαπημένη ασφάλτινη ειδική διαδρομή, που έχει σφραγίσει την ιστορία των ελληνικών αγώνων.

Σε αυτό το ραντεβού, οι αγωνιζόμενοι ήταν συνεπείς καθώς 77 εξ αυτών, βρέθηκαν στην εκκίνηση του αγώνα, που είχε ως επίκεντρο την Μαλακάσα. Ο άστατος καιρός, δε βοήθησε ώστε η ειδική διαδρομή να φιλοξενήσει όσους θεατές θα μπορούσε, ωστόσο παρά τη διαρκή συννεφιά και σποραδική βροχή, ο αριθμός των ανθρώπων που παρακολούθησαν τον αγώνα κρίνεται άκρως ενθαρρυντικός, δίνοντας δύναμη σε όλους για συνέχεια σε αυτή την προσπάθεια που μόλις ξεκίνησε, ώστε η πορεία των ελληνικών αγώνων με την ειδική διαδρομή "Άγιος Μερκούριος" να παραμείνει κοινή και στο μέλλον.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, ο συναγωνισμός στην ειδική διαδρομή των 14,8 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε δυο φορές ήταν έντονος, ενώ τελικά ρυθμιστικός παράγοντας αποδείχθηκε ο καιρός, λόγω της βροχής που έπεσε στο δεύτερο πέρασμα και επηρέασε τις προσπάθειες των πρώτων πληρωμάτων. Πιο συγκεκριμένα, νικητές αναδείχθηκαν οι Γιώργος Αργυρίου-Δημήτρης Πάσχος, στην πρώτη τους εμφάνιση με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX.Οι τελικοί νικητές, ήταν από το πρώτο πέρασμα στη μάχη της νίκης και στο δεύτερο επέλεξαν την ενδιάμεση γόμα ελαστικών, που αποδείχθηκε η ιδανική για τις συνθήκες, με αποτέλεσμα να πετύχουν τον ταχύτερο χρόνο και να πάρουν τη νίκη. Στη δεύτερη θέση, βρέθηκαν οι Λευτέρης Μανιαδάκης-Νίκος Ζακχαίος, που μοιράστηκαν ακόμη ένα MitsubishiLancer EVO IXστην επιστροφή του οδηγού στους αγώνες μετά από σχεδόν 9 χρόνια. Ξεκίνησαν επιφυλακτικά και στη συνέχεια αύξησαν το ρυθμό τους, με αποτέλεσμα να επιβραβευθούν, παρά το γεγονός ότι στο δεύτερο πέρασμα χρησιμοποίησαν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Το βάθρο, συμπλήρωσαν οι Στέφανος Καμιτσάκης-Σπύρος Κολτσίδας, στα πηδάλια ακόμη ενός Mitsubishi Lancer EVO IXΟ νεαρός οδηγός με τον έμπειρο συνοδηγό, επηρεάστηκαν επίσης από την επιλογή ελαστικών στο δεύτερο -βρεγμένο-πέρασμα, κατακτώντας εντέλει την τρίτη θέση της γενικής κατάταξης.

Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν οι πολύπειροι Ηλίας Αθανασίου-Νίκος Πετρόπουλος, οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο πέρασμα με το Mitsubishi Lancer EVOVIII Gr.A, προτού υποχωρήσουν στη συνέχεια, αφού επίσης προτίμησαν τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Στην 5η θέση, τερμάτισε τον αγώνα το πρώτο πλήρωμα με δικίνητο αυτοκίνητο. Ο λόγος για τους Γιάννη Χεκιμιάν-Κώστα Κακαλή με Honda Civic Type-R, που πήραν σημαντική διαφορά στο πρώτο πέρασματην οποία διατήρησαν στη συνέχεια, επικρατώντας στην κλάση Α/7 και όντες το ταχύτερο πλήρωμα σε επίπεδο κατηγορίας F2. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Διονύσης Τροβάς-Νίκος Μπάμπαλης με μια πισωκίνητηBMW M3 Ε30οι οποίοι ήταν το ταχύτερο πλήρωμα στην κατηγορία Ε, που συχνά χαρακτηρίζεται ως η αγαπημένη των θεατών, λόγω του θεάματος που προσφέρουν τα, σε πολλές περιπτώσεις, πισωκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Αξίζει να σημειώσουμε, πως το πλήρωμα της όμορφης BMW, κέρδισε και το Έπαθλο FlatOutπου είχε αθλοθετήσει το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α., μετά από σχετική πρόταση της συντακτικής ομάδας του διαδικτυακού περιοδικού RRmagazine, με απώτερο σκοπό  να επιβραβευτεί η "flat outπροσέγγιση των πληρωμάτων, με σκοπό τη μεγιστοποίηση τόσο της δικής τους ευχαρίστησης, όσο και αυτής των θεατών που βρέθηκαν στην ειδική διαδρομή, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα.

Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Καϊτατζή-Γεωργίας Μαυροπούλη (Ford Escort Cosworthκαι Πάνου Ισμαήλου-Νίκου Μουζάκη (Citroen CR2), από έξοδο στο πρώτο και δεύτερο πέρασμα αντίστοιχα.

Όμως το αγωνιστικό, δεν ήταν το μοναδικό σημαντικό κομμάτι του 2ου Athens Rally SprintΆγιος Μερκούριος. Όπως είχαμε προαναγγείλει, το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. σε συνεργασία με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό "Make-a-wish" -οργανισμό που δραστηριοποιείται στην εκπλήρωση ευχών σοβαρά άρρωστων παιδιών, με στόχο να δυναμώσει την ψυχολογία τους χαρίζοντας τους δύναμη, χαρά και ελπίδα- φρόντισαν ώστε να πραγματοποιηθεί η ευχή ενός 12χρονου παιδιού. Ο μικρός Διονύσης, που είναι θιασώτης των αυτοκινήτων, βρέθηκε στην ειδική διαδρομή του αγώνα, ενώ έπειτα μετέβη και στο επίκεντρο του αγώνα στη Μαλακάσα, προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τον φιλόξενο χώρο των αγώνων. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της απονομής, η ευχή του να αποκτήσει ένα ποδήλατο BMX πραγματοποιήθηκε και ο μικρός παρέλαβε το δώρο του από τον οδηγό-θρύλο των ελληνικών αγώνων "Ιαβέρη", κατά κόσμον Τάσο Μαρκουΐζο, γεγονός που καταδεικνύει έμπρακτα πως οι αγώνες δεν αποτελούν μια δραστηριότητα που είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη κοινωνία, αφού οι άνθρωποι που ασχολούνται με το συγκεκριμένο σπορ, ζουν μέσα σε αυτή.

Το 2ο Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος έφτασε στο τέλος του, ωστόσο οι αγωνιστικές δραστηριότητες για το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. δε σταματούν εδώ αφού στόχος είναι το φετινό δύσκολο, αλλά επιτυχημένο εγχείρημα, να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά!

 

Οι πρωταγωνιστές δήλωσαν

Γιώργος Αργυρίου

"Ήταν ένας δύσκολος αγώνας που διεξήχθη υπό περίεργες καιρικές συνθήκες. Εμείς συμμετείχαμε για πρώτη φορά με αυτό το εξαιρετικό αυτοκίνητο, κινηθήκαμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε αλλά δεν σας κρύβω ότι δεν περιμέναμε να τερματίσουμε στην πρώτη θέση. Φυσικά είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι και ευχαριστούμε τον Κώστα Σπύρο και την ομάδα, για το εξαιρετικό αυτοκίνητο που μας παρείχαν".

Λευτέρης Μανιαδάκης

"Μετά από 9 χρόνια αποχής, στην αρχή μάλλον δεν οδηγούσαμε πολύ σωστά. Όμως στη συνέχεια στρώσαμε την οδήγησή μας, ενώ παράλληλα κάναμε και κάποιες αλλαγές ρυθμίσεων στο αυτοκίνητο, που μας βόλεψαν περισσότερο, αφού αρχικά το αυτοκίνητο είχε μεγάλη ασάφεια. Σημασία έχει ότι συμμετείχαμε και τελικά, ευχαριστηθήκαμε τον αγώνα σε μια αγαπημένη ειδική διαδρομή".

Στέφανος Καμιτσάκης

"Στο δεύτερο πέρασμα κάναμε λανθασμένη επιλογή ελαστικών, κάτι που τελικά μας στοίχισε. Γενικά δεν ευχαριστηθήκαμε τον αγώνα όσο θα θέλαμε ".

 

2ο ΑTHENS RALLY SPRINT ΑΓΙΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ - ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΛΑΣΕΩΝ

Γενική κατάταξη: Γιώργος Αργυρίου-Δημήτρης Πάσχος (Mitsubishi Lancer EVO IX)

Κλάση ΕΝ2/Ν2: Σωτήρης Μαλακτάρης-Μάριος Τσαούσογλου (Citroen Saxo VTS)

Κλάση ΕΝ4/Ν4: Γιώργος Αργυρίου-Δημήτρης Πάσχος (Mitsubishi Lancer EVO IX)

Κλάση EΑ5/A5: Αλέξανδρος Ποσοτίδης-Αργυρώ Βλαχοπούλου (VW Polo)

Κλάση EA6/A6: Κώστας Παπανικολάου-Σταύρος Κουρκούλης (Peugeot 106 S16)

Κλάση EΑ7/A7: Γιάννης Χεκιμιάν-Κώστας Κακαλής (Honda Civic Type-R)

Κλάση ΕΑ8/Α8: Ηλίας Αθανασίου-Νίκος Πετρόπουλος (Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Κλάση EΕ/10: Δημήτρης Πλακουτσής-Στέλιος Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 205)

Κλάση EΕ/11: Αλέξανδρος Ιερεμίας-Νίκος Κοντός (Alfa Romeo Giulia)

Κλάση 3/D3: Γιάννης Ταχτάς-Νίκος Χρέππας (BMW 320 E21)

Κλάση 3/D2: Δημήτρης Μαστρογιάννης-Λάμπρος Χαρίτος (Ford Fiesta MK I)

Κλάση 2/C3: Δημήτρης Ραζής-Παναγιώτης Μωραΐτης (Datsun 510)

Κλάση 2/C2: Γιώργος Χωριανόπουλος-Παναγιώτης Φωτεινόπουλος (Audi 80 GT)

 

Αναλυτικά αποτελέσματα και χρόνους από την ειδική διαδρομή, μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω Link:

http://sportstiming.gr/live/results/auto/rally/RL14AGMERK/

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: PHOTORALLYPRESS

 

 

 

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

2o Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος: Με 77 συμμετοχές!


Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκινά το 2ο Athens Rally Sprint που διοργανώνει το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α, αφού οι αγωνιζόμενοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για συμμετοχή σε μια από τις πιο ιστορικές και σημαντικές ειδικές διαδρομές των ελληνικών αγώνων και 77 πληρώματα θα βρεθούν στην εκκίνηση του αγώνα, το Σάββατο 26 Απριλίου 2014.

 

Όλα είναι έτοιμα λοιπόν για τη διεξαγωγή του 2ου Athens Rally Sprintστην αγαπημένηειδική διαδρομή "Άγιος Μερκούριος", που έχει μήκος 14,8 χιλιόμετρα και ξεκινά από τονοικισμό Σφενδάλη στη Μαλακάσα, για να τερματίσει στην ταβέρνα "Άγιος Μερκούριος" στα πέριξ της Βαρυμπόμπης.

Η συμμετοχή στον ιστορικό "Μερκούρη", όπως αποκαλείται από τους ανθρώπους των αγώνων, αποτελούσε πάντα μια πρόκληση για τους αγωνιζόμενους, κάτι που αποδείχθηκε περίτρανα και φέτος, αφού 77 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή στο σπριντ, που προσμετρά στο Έπαθλο Κεντρικής Ελλάδος και στο Έπαθλο Νέων Οδηγών, αριθμός πολύ μεγάλος αν σκεφτούμε και την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, οικονομικά και κοινωνικά.

Οι συμμετοχές

Οι συμμετοχές του αγώνα είναι πολλές και υψηλού επιπέδου. Σε πλήθος συμμετοχών, πολυπληθέστερη είναι η κατηγορία Α, στο πλαίσιο της οποίας συμμετέχουν 34 πληρώματα.Από τα 34 αυτά πληρώματα, τα 14 θα δώσουν τη μάχη τους στην άκρως ανταγωνιστική Α/6  (1401-1600 κ.εκ.), ενώ 8 από αυτά συμμετέχουν με αυτοκίνητα της Α/7 (1601-2000 κ.εκ.) και 6 με αυτοκίνητα της Α/8 (2000 κ.εκ. και άνω). Η μικρότερη κλάση της κατηγορίας, η Α/5 (έως 1400 κ.εκ.) συγκεντρώνει 4 συμμετοχές, ενώ 2 αυτοκίνητα συγκαταλέγονται στην κλάση Α/6+. Μετά την κατηγορία Α, σε πλήθος συμμετοχών ακολουθεί αυτή των Ιστορικών αυτοκινήτων, τα οποία εφοδιάζουν τον αγώνα με 20 συμμετοχές, τη στιγμή που στηνκατηγορία Ν, 3 συμμετέχοντες θα αγωνιστούν με αυτοκίνητα της κλάσης Ν/4 (2000 κ.εκ. και άνω) και 9 στην επίσης ιδιαίτερα ανταγωνιστική στους ασφάλτινους αγώνες, κλάση Ν/2 (1401-1600 κ.εκ.). Τέλος, στην κατηγορία Ε, που αποτελείται από αυτοκίνητα το Δελτίο Αναγνώρισης (ομολογκασιόν) των οποίων έχει λήξει,  θα λάβουν μέρος 11 πληρώματα, με τις κλάσεις Ε/10 (1401-1600 κ.εκ.) και Ε/11 (1601-2000 κ.εκ.) να συγκεντρώνουν 5 και 4 συμμετοχές αντίστοιχα, ενώ οι κλάσεις Ε/12 (2000 κ.εκ. και άνω) και Ε/9 (έως 1400 κ.εκ.) θα "εκπροσωπηθούν" από μία συμμετοχή.

Σε επίπεδο κορυφής, ο βετεράνος Γιώργος Καϊτατζής (Ford Escort Cosworth) επιστρέφει στον αγαπημένο του "Μερκούρη", έχοντας ως συνοδηγό την Γεωργία Μαυροπούλη, αλλά θα έχει να αντιμετωπίσει έντονο συναγωνισμό από οδηγούς τόσο της δικής του γενιάς, όσο και νεότερων γενεών. Συγκεκριμένα, μετά από καιρό θα ξαναβρεθεί σε αγώνα ο επίσης βετεράνος Ηλίας Αθανασίου (Mitsubishi Lancer EVO VIII), με συνοδηγό τον πολύπειροΝίκο Πετρόπουλο. Ακόμη, μεγάλη μάχη αναμένεται και στην κατηγορία Ν, όπου οπρωταθλητής καρτ Στέφανος Καμιτσάκης (Mitsubishi Lancer EVO IX), που θα έχει ως συνοδηγό τον Σπύρο Κολτσίδα, θα έχει να αντιμετωπίσει τους Λευτέρη Μανιαδάκη-Νίκο Ζακχαίο (Mitsubishi Lancer EVO IX), στην επιστροφή του ταχύτατου οδηγού μετά από αρκετό καιρό στους αγώνες.

"Make-a-wishκαι 2ο Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος

Όμως το αγωνιστικό, δεν είναι το μοναδικό ενδιαφέρον κομμάτι του 2ου Athens Rally Sprint.Θέλοντας να δείξει έμπρακτα το φιλανθρωπικό του πρόσωπο, το Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. θα βοηθήσει σε συνεργασία με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό "Make-a-wish" (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) - οργανισμό που δραστηριοποιείται στην εκπλήρωση ευχών σοβαρά άρρωστων παιδιών, με στόχο να δυναμώσει την ψυχολογία τους χαρίζοντας τους δύναμη, χαρά και ελπίδα- ώστε να πραγματοποιηθεί η ευχή ενός 12χρονου παιδιού, του Διονύση. Ο μικρός Διονύσης, θιασώτης των αυτοκινήτων, θα βρεθεί στην ειδική διαδρομή συνοδευόμενος από την οικογένειά του και εθελοντές του Οργανισμού, ενώ έπειτα θα μεταβεί και στην Μαλακάσα, όπου θα βρίσκονται ο χώρος επισκευών, τερματισμού και απονομών του αγώνα, προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τον φιλόξενο χώρο των αγώνων και να απολαύσει ακόμη μια έκπληξη!

Flat Οut Trophy

Έπειτα από πρόταση της συντακτικής ομάδας του διαδικτυακού περιοδικού RRMagazine,που αποτελεί το μοναδικό στο είδος του, αφού ασχολείται αποκλειστικά με τους ελληνικούς αγώνες, η Οργανωτική Επιτροπή του 2ου Athens Rally Sprint Άγιος Μερκούριος αθλοθέτησεΈπαθλο Flat Outπου θα απονεμηθεί από επιτροπή που θα έχει συσταθεί από συντάκτες του περιοδικού, με σκοπό να τιμηθεί το ταχύτερο πλήρωμα του αγώνα, όχι απαραίτητα σε επίπεδο τελικού αποτελέσματος, αλλά με βάση την εμφάνιση που θα πραγματοποιήσει στον αγώνα. Σκοπός του εν λόγω επάθλου, είναι να επιβραβευτεί η "flat outπροσέγγιση των πληρωμάτων, με σκοπό τη μεγιστοποίηση τόσο της δικής τους ευχαρίστησης, όσο και αυτής των θεατών που θα βρεθούν στην ειδική διαδρομή για να χειροκροτήσουν τις προσπάθειες των αγωνιζόμενων.  

 

2ο ΑTHENS RALLY SPRINT ΑΓΙΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ

Ειδική Διαδρομή: Άγιος Μερκούριος

Αναγνωρίσεις: Σάββατο 19 Απριλίου-Παρασκευή 25 Απριλίου 2014 (ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μέγιστη ταχύτητα αναγνωρίσεων είναι, σύμφωνα με τον Συμπληρωματικό Κανονισμό του αγώνα, 60 χλμ./ώρα. Θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος με τη χρήση συσκευών ραντάρ, κατά την περίοδο αναγνωρίσεων).

Τεχνικός και διοικητικός έλεγχος: Παρασκευή 25 Απριλίου 2014 (14.00-19.00), στο Ολυμπιακό Στάδιο Πάλης στο Αιγάλεω.

Μήκος Ειδικής Διαδρομής: 14,8 χιλιόμετρα (η ειδική θα διεξαχθεί 2 φορές)

Εκκίνηση Ειδικής Διαδρομής: Στην έξοδο του οικισμού Σφενδάλη στην περιοχή Μαλακάσας, με κατεύθυνση προς Βαρυμπόμπη.

Τερματισμός Ειδικής Διαδρομής: Μετά από 14,8 χιλιόμετρα, στην διαδρομή από Βαρυμπόμπη προς Σφενδάλη.

Ωράριο κλεισίματος Ειδικής Διαδρομής: Η διαδρομή θα κλείσει στην κυκλοφορία, το Σάββατο 26 Απριλίου 2014 στις 08.00, περίπου δυο ώρες πριν τη διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου (Η διαδρομή θα είναι κλειστή από τις 08.00 έως και τις 17.00).

Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτουΣάββατο 26 Απριλίου 2014, ώρα 10.00 από την Πλατεία Μαλακάσας.

Τοποθεσία χώρου επισκευών (Σέρβις Παρκ): Στον κεντρικό δρόμο του χωριού Μαλακάσα.

Τελικός τεχνικός έλεγχος: Σάββατο 26 Απριλίου 2014, αμέσως μετά τον τερματισμό.

Απονομή Επάθλων: Σάββατο 26 Απριλίου 2014, μετά την ολοκλήρωση του αγώνα.

 

 

Πληροφορίες: http://assoaamotorsport.blogspot.com

E-mail: asoaa@ymail.com


F1: Νέος θρίαμβος Mercedes

Πριν το Κινέζικο Grand Prix εξετάστηκαν αρκετές επιλογές στρατηγικής. Όμως η πολύ δυνατή απόδοση του ελαστικού μεσαίας γόμας στο δεύτερο μέρος του αγώνα επέτρεψε στους πρώτους 15 στην τελική κατάταξη, πιλότους, να πραγματοποιήσουν τελικά μόνο 2 αλλαγές ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς.

Με μερικές πολύ γρήγορες καμπές και υψηλά πλευρικά φορτία g η πίστα της Σαγκάη προκαλεί μοναδικές καταπονήσεις ειδικά στο εμπρός αριστερά ελαστικό. Όμως η ενισχυμένη αντοχή των νέων ελαστικών P ZERO του 2014 επέτρεψε στον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton να πάρει την 3η συνεχόμενη νίκη του σε 4 αγώνες φέτος κάνοντας μόνο 2 pit stop. Πέρυσι η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στην Κίνα ήταν αυτή των 3 pit stop.

 

Ο Hamilton δημιούργησε προϋποθέσεις νίκης εκκινώντας από την pole, με ένα σετ μαλακής γόμας το οποίο άντεξε στο δικό του μονοθέσιο περισσότερους γύρους απ' ότι στων αντιπάλων του. Αλλάζοντας ελαστικά έκανε ένα μεγάλο δεύτερο μέρος χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα, αυτό ήταν καθοριστικό για την επιτυχία της στρατηγικής των 2 pit stop τόσο γι' αυτόν όσο και για τους άλλους πιλότους. Τελικά ο Hamilton τερμάτισε τον αγώνα με διαφορά 18.6 sec από το δεύτερο βάζοντας ακόμη ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας. Ήταν η 25η νίκη του Βρετανού που ισοφάρισε το ρεκόρ του αφεντικού του, Νίκι Λάουντα αλλά και του θρυλικού Σκωτσέζου, Τζιμ Κλαρκ.

 

Η χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος, σταθερά κάτω από τους 20 βαθμούς Κελσίου σε συνδυασμό με την πολύ απαιτητική φύση της πίστας καθιστούσαν πολύ πιθανή την στρατηγική των 3 pit stop  και πολλές ομάδες διατήρησαν ανοικτές όλες τις επιλογές. Όμως η ενισχυμένη αντοχή των φετινών ελαστικών της Pirelli κατέστησαν φυσιολογικές τις δυο αλλαγές ελαστικών, οι ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους. Οι θερμοκρασίες των 18 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 21 βαθμών Κελσίου στο οδόστρωμα ήταν σημαντικά πιο χαμηλές από τις αντίστοιχες περσινές: 28 βαθμοί Κελσίου στον αέρα και 40 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα.  

 

Ο Κέβιν Μάκγνουσεν με τη McLaren ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε τη μέση γόμα P Zero White για την εκκίνηση του αγώνα όλοι οι άλλοι οδηγοί εκκίνησαν με την μαλακή γόμα P Zero Yellow.

 

Η F1 έρχεται τώρα στην Ευρώπη και αμέσως μετά το Ισπανικό GP είναι προγραμματισμένο ένα τεστ δυο ημερών. Οι Sauber και Toro Rosso θα δοκιμάσουν τα ελαστικά της Pirelli για το 2015 την 1η μέρα των δοκιμών. Την δεύτερη μέρα θα κάνουν την ίδια δουλειά οι Force India και McLaren.

 

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: " Μετά από μια βροχερή περίοδο κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις δυο διαθέσιμες γόμες σλικ ελαστικών στον αγώνα. Από την αρχή οι επιλογές στρατηγικής ήταν ανοιχτές: Θα χρειάζονταν δυο ή τρεις αλλαγές ελαστικών το κλειδί στη δυναμική κάθε οδηγού ήταν η απόδοση της μαλακής γόμας στο ξεκίνημα και της μέσης γόμας μετά την πρώτη αλλαγή. Από τη στιγμή που φάνηκε ότι η μικρή αύξηση της θερμοκρασίας οδοστρώματος δε θα αμβλύνει αρκετά την παραμόρφωση της μαλακής γόμας όλες οι ομάδες επικέντρωσαν την προσοχή τους στη βασική αγωνιστική γόμα, τη μέση. Οι θερμοκρασίες γενικά κατά τη διάρκεια του 3ημέρου ήταν χαμηλές, από τις χαμηλότερες που έχουμε δει κατά τη διάρκεια αγώνων τα τελευταία 3 χρόνια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δούμε τοπικές παραμορφώσεις ειδικά στη μαλακή γόμα πράγμα που οδήγησε και σε μικρές αποκολλήσεις (marbles) στην πίσω ευθεία. Πρόκειται για κάτι που δε θέλουμε να συμβαίνει αλλά δεδομένων των συνθηκών ήταν αναμενόμενο. Η πτώση απόδοσης της γόμας του μεσαίου ελαστικού ήταν μικρότερη από ένα δέκατο δευτερολέπτου στο γύρο, αντίστοιχα η πτώση της απόδοσης του μαλακού ελαστικού ήταν λίγο πάνω από δυο δέκατα δευτερολέπτου στο γύρο".

 

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:

 

 

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

ROS 1m40.402s

GUT 1m42.257s

Δεύτερος

HAM 1m41.196s

HAM 1m42.553s

Τρίτος

RIC 1m41.473s

MAG 1m42.842s

 

Περισσότεροι γύροι αγώνα με ένα σετ ελαστικών:

 

Μέση γόμα

27 γύροι

Button και Bianchi

Μαλακή γόμα

17 γύροι

Hamilton και Vergne

 

 

Μετρητής αλήθειας:

Η πιο γρήγορη πρόβλεψή μας για τον αγώνα των 56 γύρων ήταν να εκκινήσει κανείς με τη μαλακή γόμα, να βάλει ξανά τη μαλακή γόμα στον 14ο γύρο και να τοποθετήσει τη μέση στον 28ο γύρο. Επίσης προτείναμε εναλλακτικά την εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή στον 12ο γύρο σε μέση γόμα και ξανά τη μέση γόμα στον 34ο γύρο. Η τελευταία επιλογή αποδείχτηκε νικητήρια. Ο Hamilton σταμάτησε για πρώτη φορά στον 17ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα και το ίδιο έκανε πάλι στον 38ο γύρο.