Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Η Στρατηγική Ελαστικών καθοριστική στο στεγνό Silverstone

Ο Mark Webber (Red Bull) πήρε τη δεύτερη νίκη του για φέτος στο Βρετανικό Grand Prix, μετά από δύσκολη αναμέτρηση με τον Fernando Alonso (Ferrari) στους τελευταίους γύρους, όπου και φάνηκε ο κρίσιμος ρόλος της στρατηγικής ελαστικών. Έτσι, ο Webber μείωσε τη διαφορά του από τον Alonso, ο οποίος παραμένει πρώτος στη βαθμολογική κατάταξη σε ένα από τα ανταγωνιστικότερα πρωταθλήματα στην ιστορία της F1. Επίσης, ο Webber έγινε ο δεύτερος οδηγός μετά τον Alonso με δύο νίκες τη φετινή σεζόν.

Ο Alonso πήρε pole position και ξεκίνησε με σκληρή γόμα P Zero Silver, ενώ ο Webber ήταν δεύτερος στη σειρά εκκίνησης με P Zero Yellow soft. Ο Webber ολοκλήρωσε ένα stint με μαλακή γόμα και στη συνέχεια δύο stint με σκληρή, εκμεταλευόμενος την αντοχή του P Zero Silver για να φτάσει και να προσπεράσει τον Alonso τέσσερις γύρους πριν το τέλος. Το τελευταίο stint του Alonso ήταν με μαλακό ελαστικό αφού προηγήθηκαν δύο stint με τη σκληρότερη γόμα.

Χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία από στεγνές συνθήκες πριν τον αγώνα, οι ομάδες είχαν περιορισμένες πληροφορίες για τα σκληρά και μαλακά ελαστικά στο Silverstone, καθώς τα είχαν χρησιμοποιήσει μόνο για λίγο στο τέλος των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου. Ο αγώνας ξεκίνησε με 31 βαθμούς στην πίστα, αντίθετα με τη βροχή και τις θερμοκρασίες των 15 βαθμών στην άσφαλτο που επικρατούσαν την Παρασκευή και το Σάββατο. Λόγω των καιρικών συνθηκών, οι περισσότεροι οδηγοί είχαν όλα τα slick ελαστικά σε άθικτη κατάσταση πριν ξεκινήσει ο αγώνας των 52 γύρων, και μόνον ο Webber φόρεσε ένα χρησιμοποιημένο σετ σκληρών ελαστικών στο τελευταίο stint.

Οι δέκα πρώτοι ξεκίνησαν με μαλακό P Zero Yellow, πλην του Alonso και του Lewis Hamilton (McLaren), ενώ υπήρχαν πολλές επιλογές για την εκκίνηση. Ο Webber και ο Alonso έκαναν την πρώτη τους στάση για αλλαγή σε hard γόμα στον 14ο και 15ο γύρο αντίστοιχα (το πρώτο σετ του Webber και το δεύτερο σετ του Alonso), αλλά το πλεονέκτημα που διασφάλισε ο Alonso από νωρίς του έδωσε τη δυνατότητα να κάνει τη δεύτερη και τελευταία στάση για μαλακά ελαστικά 15 γύρους πριν το τέλος, χωρίς να χάσει την πρώτη θέση. Ωστόσο, ο Webber κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Ισπανό μετά από θρυλική μάχη στους τελευταίους γύρους.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Μετά από ένα αρχικά βροχερό Σαββατοκύριακο, ήταν θαυμάσιο που είδαμε και πάλι τον ήλιο να λάμπει στο ξεκίνημα του στεγνού – όπως αποδείχτηκε – Βρετανικού grand prix το οποίο και απολαύσαμε. Όμως αυτό ήταν μία ακόμα πρόκληση για τις ομάδες καθώς τα δεδομένα που είχαν για να υποστηρίξουν τις στρατηγικές τους ήταν ελάχιστα. Χωρίς να έχει στρωθεί γόμα στην πίστα κατά τη διάρκεια της Παρασκευής και του Σαββάτου, παρατηρήθηκε αισθητή εξέλιξη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Καθένας είχε την άποψή του για το ιδανικό σετ, κάτι που φάνηκε στην τεράστια ποικιλία των επιλογών ελαστικών εκκίνησης, με τους περισσότερους οδηγούς να έχουν πολλά αχρησιμοποίητα slick στη διάθεσή τους. Η τακτική που επέλεξαν ο Mark Webber και η Red Bull τελικά απέδωσε στο μέγιστο βαθμό. Όπως όλοι, εντυπωσιαστήκαμε από την αφοσίωση των οπαδών αυτού του Σαββατοκύριακου, οι οποίοι άντεξαν σε δύσκολες συνθήκες, αλλά τελικά ανταμείφθηκαν με έναν ακόμα θαυμάσιο αγώνα».