Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Ο Gabriele Tarquini και ο Tiago Montero οδηγοί της Honda στο WTCC


• Ο Tiago Monteiro θα τρέξει φέτος σε Σουζούκα, Σαγκάη και Μακάο
• Ο Gabriele Tarquini θα είναι ο οδηγός εξέλιξης της Honda Racing Team J.A.S.
• Και οι δύο θα αγωνιστούν με το νέο “Civic WTCC” το 2013

Τόκιο, 18 Ιουλίου 2012 – Η Honda ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Ιταλός Gabriele Tarquini και ο Πορτογάλος Tiago Monteiro θα είναι οι εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC).
Η Honda ήδη έχει επιβεβαιώσει από το Φεβρουάριο του 2012 τη συμμετοχή της στο WTCC από το 2013 και μετά, με μία εργοστασιακή ομάδα δύο αυτοκινήτων -- Honda Racing Team J.A.S. – υπό την επίβλεψη της J.A.S. Motorsport (Μιλάνο, Ιταλία), συνεργάτη της Honda για σειρά ετών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
.
Η J.A.S. Motorsport αυτή τη στιγμή εξελίσσει το Ευρωπαϊκό Honda Civic 5-θ για το WTCC, ενώ η Honda R&D δημιούργησε έναν ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 lit στο κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στο Tochigi (Ιαπωνία).
Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης, η Honda θα συμμετάσχει στο WTCC από φέτος με ένα μόνο αυτοκίνητο. Στο τιμόνι του “Honda Civic WTCC” θα είναι ο πρώην πιλότος της F1 Tiago Monteiro, ο οποίος θα τρέξει σε τρεις αγώνες, ξεκινώντας από τη Σουζούκα τον Οκτώβριο του 2012.

Κουβαλώντας μία τεράστια αγωνιστική εμπειρία, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αυτοκινήτων Τουρισμού 2009 Tarquini θα βοηθήσει επίσης την εργοστασιακή ομάδα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Και οι δύο οδηγοί θα τρέξουν σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (FIA WTCC) το 2013.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση συνεργασίας με τους δύο οδηγούς, ο Hideo Sato, Γενικός Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της Honda στην Ιαπωνία, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς με την επιστροφή του Gabriele και με ενθουσιασμό καλωσορίζουμε τον Tiago στην αγωνιστική οικογένεια της Honda για πρώτη φορά. Και οι δύο είναι πρώην πιλότοι της Formula 1 και έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι ανήκουν στην ελίτ των παγκόσμιων οδηγών αυτοκινήτων τουρισμού. Είμαστε πεπεισμένοι ότι και οι δύο οδηγοί θα συμβάλλουν στην επιτυχία του Honda Civic στο FIA WTCC. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στη FIA και τη Eurosport Events, καθώς έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να μπορέσουμε να συμμετάσχουμε στο WTCC από φέτος».
Η αγωνιστική καριέρα του Gabriele Tarquini ξεκίνησε στο karting, όπου αναδείχτηκε Ιταλός και Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Στη συνέχεια έτρεξε στη Formula 3000 για τρεις σεζόν, και ακολούθησε η F1, όπου συμμετείχε σε 78 Grand Prix και συνεργάστηκε με ομάδες όπως η Osella, Coloni, AGS, Fondmetal και Tyrrell.
Το 1994 ο Ιταλός έκανε μία επιτυχημένη στροφή στα αυτοκίνητα τουρισμού. Ξεκινώντας με το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC), κέρδισε τον τίτλο με την πρώτη προσπάθεια. Το 1997 ξεκίνησε μία πενταετή συνεργασία με τη Honda, πρώτα στο BTCC στο τιμόνι ενός Honda Accord. Το 1998 μετέβη στη Γερμανία για να υποστηρίξει την προσπάθεια της Honda στο STW Cup, και το 2000 επέστρεψε στο BTCC. Αυτή η πρώτη ‘εποχή Honda’ έληξε το 2001 και σηματοδοτήθηκε με νίκες σε εννέα αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού. Από τότε, ο Tarquini τρέχει στο FIA WTCC, με πιο επιτυχημένη τη σεζόν του 2009 όταν κέρδισε τον τίτλο των οδηγών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Την ίδια χρονιά που ο Tarquini προσήλθε για πρώτη φορά στη Honda (1997), ο Tiago Monteiro έκανε ντεμπούτο στο Γαλλικό Porsche Carrera Cup.
Μετά από ένα διάστημα στη Γαλλική Formula 3 και το Πρωτάθλημα GT, αγωνίστηκε στη Formula 3000 το 2002, και στη συνέχεια στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Champ Car το 2003.
Κατόπιν σειρά είχε η F1, όπου οδήγησε για τις ομάδες Jordan Grand Prix, Midland F1 και Spyker F1. Στο Grand Prix των ΗΠΑ το 2005 τερμάτισε στην 3η θέση του βάθρου των νικητών και την ίδια χρονιά κατέρριψε ρεκόρ με τον υψηλότερο αριθμό τερματισμών σε μία σεζόν σαν rookie (νέος/’απειρος οδηγός) (18) – ένα ρεκόρ που κατέχει μέχρι σήμερα.
Ο Monteiro προσήλθε στο FIA WTCC το 2007, όπου εξακολουθεί να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο.

Γερμανικό Grand Prix και ελαστικά: Hockenheim, 22 Ιουλίου 2012

Το σκηνικό

Το σκληρό ελαστικό P Zero Silver της Pirelli ήταν προγραμματισμένο να κάνει ντεμπούτο στις ελεύθερες δοκιμές του Silverstone – αλλά ο απρόβλεπτος καιρός της Βρετανίας είχε άλλα σχέδια. Κατά συνέπεια, η νέα σκληρή γόμα πρόκειται να κάνει ντεμπούτο στη Γερμανία και συγκεκριμένα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους δύο σετ του νέου ελαστικού επιπλέον των στάνταρ 11 σετ, με τα P Zero White medium και P Zero Yellow ως επίσημες επιλογές για το Γερμανικό αγώνα.
Το Hockenheim – που φιλοξενεί το Γερμανικό Grand Prix εναλλάξ με το Nurburgring – είναι ένα από τα τρία νέα σιρκουί για την Pirelli φέτος, εκτός του Μπαχρέιν και των ΗΠΑ.
Η Ιταλική φίρμα έχει κάποια αγωνιστική εμπειρία εκεί μέσω του Πρωταθλήματος GP3, το οποίο εφοδιάζει με ελαστικά από το 2010, αλλά κανένα ελαστικό P Zero F1 δεν έχει τρέξει ποτέ στην πίστα. Ωστόσο, προσομοιώσεις της πίστας σε υπολογιστή και τεχνικές μαθηματικής μοντελοποίησης βοήθησαν τους μηχανικούς της Pirelli να προετοιμαστούν άριστα για τις συνθήκες του Σαββατοκύριακου. Το Hockenheim – μέχρι πρότινος ένα από τα ταχύτερα σιρκουί στον κόσμο – συνδυάζει μεγάλες ευθείες με ένα πιο αργό και περίπλοκο τεχνικά κομμάτι σταδίου. Αυτό απαιτεί πολύ ευέλικτο σετάρισμα, καθώς τα ελαστικά θα αντιμετωπίσουν μία τεράστια ποικιλία ταχυτήτων και στροφών. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο όλων των στροφών αργών - μεσαίων ταχυτήτων είναι το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο, και τα ελαστικά παίζουν ζωτικό ρόλο σ’ αυτό. Υπάρχουν επίσης αρκετά σημεία δυνατού φρεναρίσματος, με τα ελαστικά να πρέπει να απορροφήσουν φορτίο επιβράδυνσης μέχρι 5​G.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hempbery: «Μετά από ένα βροχερό Silverstone, ευελπιστούμε οι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να τρέξουν με τα πειραματικά σκληρά ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές του Hockenheim. Όμως ο καιρός στη Γερμανία αυτή την εποχή μπορεί να είναι εξίσου απρόβλεπτος όπως στην Αγγλία: όταν ήμασταν στο Hockenheim για το Πρωτάθλημα GP3 πριν από δύο χρόνια έβρεχε πολύ, αν και έχουν σημειωθεί επίσης υψηλές θερμοκρασίες στο παρελθόν. Το νέο σκληρό ελαστικό δεν αποτελεί θεαματική εξέλιξη, ωστόσο έχει ελαφρώς μεγαλύτερο λειτουργικό εύρος, που θα διευκολύνει τις ομάδες να φέρουν τα ελαστικά στις σωστές θερμοκρασίες και να τις διατηρήσουν στο κατάλληλο λειτουργικό εύρος απόδοσης. Θα τα χρησιμοποιήσουμε μόνο στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής επειδή το πρωτάθλημα είναι απόλυτα ισορροπημένο και θα ήταν άδικο να αλλάξουμε ξαφνικά μία από τις βασικές παραμέτρους τις οποίες οι ομάδες κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να μάθουν και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο. Εν τούτοις, έχουμε έναν πολύ παραγωγικό διάλογο μαζί τους και πάντα θα λαμβάνουμε υπόψη τις επιθυμίες της πλειοψηφίας. Σίγουρα θα είναι πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε την άποψή τους για το νέο ελαστικό και να δούμε αν οι εντυπώσεις τους ταιριάζουν με τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τις ιδιωτικές δοκιμές μας. Μία νέα πίστα αντιπροσωπεύει πάντα ένα διαφορετικό είδος πρόκλησης καθώς δεν έχουμε κάποια προηγούμενα δεδομένα για να συγκρίνουμε. Αλλά η πρόοδος που έχει επιτευχθεί με την προσομοίωση είναι απίστευτη: στην εποχή μας μπορείς να μάθεις πολλά για τον τρόπο που συμπεριφέρεται ένα ελαστικό στην πίστα χωρίς καν να πας εκεί. Αυτές οι προηγμένες τεχνικές μοντελοποίησης είναι ενδεικτικές του πώς η εμπλοκή μας στη F1 μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των προϊόντων μας που χρησιμοποιούνται καθημερινά στο δρόμο».



Από τη θέση του οδηγού:

Nico Rosberg (Mercedes): «Ανυπομονώ για το δεύτερο αγώνα μου σε πάτρια εδάφη. Είναι πάντα κάτι πολύ ξεχωριστό για μένα το Hockenheim. Γεννήθηκα κοντά στο Wiesbaden και αγαπώ ιδιαίτερα αυτή την πίστα. Πιστεύω ότι ταιριάζει στο μονοθέσιό μας. Απαιτεί μεγάλη αεροδυναμική πίεση που φθείρει πολύ τα πίσω ελαστικά: κυρίως όταν κάνει ζέστη. Το Hockenheim είναι μία πολύ ξεχωριστή πίστα για μένα επειδή όταν ήμουν μικρός και ο πατέρας μου κέρδισε τον αγώνα του DTM εκεί, κάθισα δίπλα του στην οροφή του αυτοκινήτου, χαιρετώντας το πλήθος. Πιθανόν ήταν η πρώτη φορά που γεννήθηκε μέσα μου η επιθυμία να κάνω κάτι παρόμοιο μεγαλώνοντας. Η ατμόσφαιρα στην κερκίδα της Mercedes και στο αντίστοιχο τμήμα του σταδίου είναι πάντα πολύ ξεχωριστή. Κέρδισα πολλούς αγώνες εκεί σε μικρότερες κατηγορίες και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που έχω τόσες πολλές ευτυχισμένες αναμνήσεις από το Hockenheim. Θα ήταν φανταστικό αν γιορτάζαμε ένα καλό αποτέλεσμα εδώ μαζί με τους οπαδούς μας στην κερκίδα της Mercedes. Θα τα δώσουμε όλα για να συμβεί κάτι τέτοιο».



Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Lucas di Grassi: «Οι προσωπικές μου μνήμες από το Hockenheim είναι και καλές και κακές: Είχα το μεγαλύτερο ατύχημα στην καριέρα μου εκεί στη Formula 3 το 2005 όταν μετά από επαφή των τροχών μου με άλλο μονοθέσιο τουμπάρισα κι έπεσα πίσω από τα κιγκλιδώματα – αλλά τερμάτισα και δύο φορές στο βάθρο στο GP2. Αντίθετα με το παλιό Hockenheim, το σύγχρονο σιρκουί είναι μία πίστα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που θα καταπονήσει τα ελαστικά μας. Η πρόκληση συνίσταται σε ένα συνδυασμό διαφόρων παραγόντων: υπάρχουν μερικά σημεία δυνατού φρεναρίσματος που καταπονούν τρομερά τα ελαστικά, αλλά και το τμήμα του σταδίου προϋποθέτει βέλτιστη πλευρική πρόσφυση. Ενδέχεται να εμφανιστεί υποστροφή εδώ, εάν τα ελαστικά αρχίσουν να φθείρονται, αλλά ο κύριος περιοριστικός παράγοντας θα είναι η πρόσφυση. Ασφαλώς πολλά εξαρτώνται από τη θερμοκρασία και στο Hockenheim τα πάντα είναι πιθανά. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την άποψη των ομάδων για το πειραματικό σκληρό ελαστικό στην εξέλιξη του οποίου έχω βοηθήσει. Δυστυχώς, δεν θα μπορέσουμε να το συγκρίνουμε με την τρέχουσα σκληρή γόμα, αφού δεν έχει επιλεγεί για τη Γερμανία, αλλά πιστεύω ότι θα αρέσει στους οδηγούς: προσφέρει ακόμα καλύτερη πρόσφυση, κυρίως εάν οι θερμοκρασίες διατηρηθούν στα κατώτερα προβλεπόμενα επίπεδα».

Τεχνικές πληροφορίες:

• Το σωστό σετάρισμα που εξισορροπεί την απόδοση με την αντοχή του ελαστικού είναι κρίσιμο στο Hockenheim. Εάν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, τα πίσω ελαστικά κυρίως παρουσιάζουν μείωση επιδόσεων λόγω των συνεχών απαιτήσεων ελκτικής πρόσφυσης και των σχετικά υψηλών επιπέδων αεροδυναμικής πίεσης στο πίσω τμήμα.

• Στη Στροφή 6, τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 325 χλμ/ώρα στα 65 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, με τη μεγαλύτερη καταπόνηση να υφίστανται τα εμπρός ελαστικά τα οποία πρέπει να φρενάρουν και να στρίβουν ταυτόχρονα. Λόγω μεταφοράς βάρους από το δυνατό φρενάρισμα, αποσταθεροποιείται το πίσω τμήμα, κάτι για το οποίο συνευθύνονται και οι ανωμαλίες της πίστας.

• Τα μονοθέσια λειτουργούν με μεσαία – χαμηλή αεροδυναμική πίεση για να αναπτύσσουν την καλύτερη μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες: το αεροδυναμικό σετάρισμα δεν διαφέρει πολύ από του Καναδά. Αλλά μπορεί να παρατηρηθεί έλλειψη πρόσφυσης στα αργά και ελικοειδή τμήματα. Αν το μονοθέσιο γλιστρά υπερβολικά, η φθορά των ελαστικών αυξάνεται λόγω της αυξημένης τριβής με το οδόστρωμα.