Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

F1: Η νίκη στον Hamilton το πρωτάθλημα στη Mercedes


Η νίκη του Lewis Hamilton σε συνδυασμό με τη δεύτερη θέση του Nico Rosberg στο πρώτο Ρώσικο Grand Prix έδωσε στη Mercedes το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, σε συνεργασία με την Pirelli. Ο Juan Manuel Fangio οδηγούσε Mercedes όταν πήρε τον τίτλο το 1954 αλλά και μια Maserati που φορούσε Pirelli. Όμως είναι η πρώτη φορά από το 1958 που θεσπίστηκε το πρωτάθλημα κατασκευαστών που το κατακτά η Mercedes.

Ο Hamilton πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole όμως ήταν η απόδοση του Rosberg που έκλεψε τις εντυπώσεις. Ο Γερμανός υποχρεώθηκε ν’ αλλάξει ελαστικά στον πρώτο γύρο μετά από ένα παρατεταμένο μπλοκάρισμα που τα παραμόρφωσε. Ο οδηγός της Mercedes, έβγαλε τη μαλακή γόμα P Zero Yellow και έβαλε τη μέση γόμα P Zero White με την οποία συμπλήρωσε πάνω από 300km σε 52 γύρους. Ο Rosberg έπεσε στην 20στη θέση μετά την αλλαγή ελαστικών και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του, στον 52ο γύρο έναν γύρο πριν το τέλος.
Ο οδηγός της Sauber, Adrian Sutil συμπλήρωσε 40 γύρους με το σετ μαλακής γόμας που εκκίνησε, αυτό δείχνει την πολύ χαμηλή φθορά (wear) των ελαστικών αλλά και την μειωμένη τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (degradation) στο Σότσι.

Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, στην 12η θέση της εκκίνησης βρίσκουμε τον πρώτο που επέλεξε τη μέση γόμα στην αρχή, αυτός ήταν ο Sergio Perez της Force India. Ο Perez συμπλήρωσε 23 γύρους με το πρώτο σετ ελαστικών προτού βάλει την ταχύτερη μαλακή γόμα που του επέτρεψε ν’ ανέβει στην κατάταξη και να τερματίσει τελικά 10ος. Στο φινάλε έδωσε μάχη με τη Williams του Felipe Massa, ο Βραζιλιάνος τερμάτισε 11ος, αυτό ήταν το καλύτερο πλασάρισμα ανάμεσα σε όσους επέλεξαν στρατηγική 2 pit stop. Ο Massa  εκκινούσε από την 18η θέση.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: « Η φθορά και η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα στην ολοκαίνουργια πίστα του Σότσι. Αυτό επέτρεψε στους περισσότερους πιλότους να χρησιμοποιήσουν στρατηγική ενός pit stop. Ο Nico Rosberg πήρε την 2η θέση χρησιμοποιώντας το ίδιο σετ ελαστικών για 52 γύρους. Συγχαρητήρια στη Mercedes για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών για πρώτη φορά. Ανυπομονούμε για την κορύφωση της μάχη στο πρωτάθλημα οδηγών. Το Ρώσικο GP ήταν φανταστικά οργανωμένο μας έκαναν να νιώσουμε πραγματικά καλοδεχούμενοι».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα


Μέση
Μαλακή
Πρώτος
Bot    1:40.896s
Kvy  1:42.022s
Δεύτερος
Ros   1:41.360s
Hul   1:42.685s
Τρίτος
Ham  1:41.606s
Mas  1:42.879s

Περισσότεροι γύροι στον αγώνα

Μέση γόμα: Rosberg (52 γύρους)
Μαλακή γόμα: Sutil (40 γύρους)

Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι το ένα pit stop θα αποδειχτεί η ταχύτερη στρατηγική στον αγώνα: Εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και αλλαγή σε μέση γόμα στον 34ο γύρο και διατήρησή της ως το τέλος. Ο Hamilton ακολούθησε μια στρατηγική πολύ κοντά στις προβλέψεις μας αλλάζοντας τη μαλακή σε μέση γόμα στον 30στο γύρο.

Περίληψη pit stop – 2014 Ρώσικο GP

Hamilton:         SU                   MN (27)                                   1
Rosberg:         SU                   MN (1)                                     1
Bottas:             SU                   MN (26)                                   1
Button:             SU                   MN (22)                                   1
Magnussen:    SU                   MN (26)                                   1
Alonso:            SU                   MN (25)                                   1
Ricciardo:        SU                   MN (11)                                   1         
Vettel:              SN                   MN (30)                                   1
Raikkonen:      SU                   MN (26)                                   1
Perez:                         MN                   SN (25)                                                1
Massa:                        MN                   SN (1)              SN (27)                        2
Hülkenberg:     MN                   SN (24)                                                1
Vergne:            SU                   MN (23)                                   1
Kvyat:              SU                   MN (20)           SN (37)                        2
Gutierrez:        SN                   MN (39)                                   1
Sutil:                MN                   SN (12)                                                1
Grosjean:        SN                   MN (20)                                   1
Maldonado:      MN                   SN (21)                                                1
Ericsson:         SN                   MN (27)           SN (43)                        2
Kobayashi:      MN                                                                   0 NC
Chilton:            MN                   SN (4)                                      1 NC

M = Μέση γόμα
S= Μαλακή γόμα
Ν = Νέο ελαστικό
U = Μεταχειρισμένο ελαστικό

ΝC = Δεν κατετάγη

Η τελευταία στήλη περιλαμβάνει το συνολικό αριθμό pit stop.


Χωρίς ηττημένους η αυτοκινητιστική «μάχη του Μαραθώνα»



 


 

Οργανωτικά άρτιο και συναρπαστικό σε εξέλιξη το «6th Olympic Classic Tour Rally– Marathon Cup» ανήκει από σήμερα το απόγευμα στην ιστορία. Ο διεθνής αγώναςRegularity Rally εκκίνησε την Παρασκευή 10/10 από την αφετηρία του κλασσικού Μαραθωνίου δρόμου και ολοκληρώθηκε την Κυριακή 12/10 το απόγευμα στο γραφικό λιμάνι της Νέας Μάκρης.

Και στις δύο Τελετές πλήθος φίλων των ιστορικών αυτοκινήτων χειροκρότησαν όλα τα πληρώματα που συμμετείχαν στον αγώνα, ενώ ο Δήμαρχος Μαραθώνα κ. ΗλίαςΨινάκης, έδωσε τη δική του ξεχωριστή «showbiz» πινελιά σε μια διοργάνωση που δεν αποτελεί μια απλή αγωνιστική εκδήλωση, αλλά ένα διεθνές πολιτιστικό γεγονόςπου τιμά και διαφημίζει τη χώρα μας σε όλη την Ευρώπη.

«Θα το ξανακάνουμε, και μάλιστα ακόμη καλύτερο», υποσχέθηκε ο Δήμαρχος, ευχαριστώντας όλα τα στελέχη της διοργάνωσης, όλους τους συμμετέχοντες και ειδικά τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Χρήστο Αποστολίδηο οποίοςόχι μόνο σχεδίασε για πολλοστή φορά έναν άψογο αγώνα, αλλά είχε την ιδέα να τον συνδέσει με τον Μαραθώνα, μια από τις πλέον διάσημες περιοχές της Αττικής καιτης Ελλάδας.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως όλες τις εκδηλώσεις που συνδέονται με τον αγώνα (Εκκίνηση, Τερματισμός, Απονομή), τίμησαν με την παρουσία τους, εκτός του ΗλίαΨινάκη, όλα τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης (ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Μαραθώνακ. Σπύρος Λιβαθινός, ο Πρόεδρος της Δ.Κ. Μαραθώνα κ. Άγγελος Λένας, οΠρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δ. Μαραθώνα κ. ΑλέξανδροςΣόμογλου, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, τοπικοί σύμβουλοι, κ.ά.), εκπρόσωποι των χορηγών εταιριών «Dromeas» και «Shell»οι Εθελοντές της ΕΜΑΡ του Μαραθώνα, καθώς και εκατοντάδες θεατές. Και δεν είναι τυχαίο γιατί, όλη αυτή η αμέριστη συμπαράσταση της τοπικής και κοινότητας, αποδεικνύει τη θέληση όλων για ευρύτερη και μακρόβια συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, μετά το νυχτερινό «βάπτισμα του πυρός» της Παρασκευής που περιελάμβανε μία Ειδική Διαδρομή με τρεις χρονομετρήσεις, τα πληρώματα διαγωνίστηκαν το Σάββατο και την Κυριακή σε μια δύσκολη και επίπονη γιαάνθρωπο και μηχανές διαδρομή συνολικού μήκους 500 χιλιομέτρων που περιελάμβανε 33 χρονομετρήσεις (!)σε όλο σχεδόν το επαρχιακό οδικό δίκτυο τηςΒορειοανατολικής Αττικής, καθώς και κάποια τμήματα της Βοιωτίας και τηςΕύβοιας. Σχεδόν από το πρωί του 2ου Σκέλους του αγώνα οι πολύπειροι ΓιάννηςΚατσαούνης - Μαθιός Μανσόλας (Porsche 911, 1965) κατάφεραν να αναρριχηθούν στην πρώτη θέση της κατάταξης. Οδηγώντας με τη γνωστή τους σταθερότητα και με ελάχιστα λάθη κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα στη 1η θέση, έχοντας μάλιστα σημαντική διαφορά από τους αντιπάλους τους. Φαίνεται πως φέτος είναι η χρονιά τους, αφού ήταν οι ίδιοι που πριν λίγους μήνες θριάμβευσαν και στο ΙστορικόΡάλλυ Ακρόπολις. Στη δεύτερη θέση του βάθρου ανέβηκαν οι Ιταλοί PaoloMarcattilj - Francesco Giammarino (VW Beetle Cabrio, 1970), δεδηλωμένοι πλέον φιλέλληνες, οι οποίοι βρίσκονται μια ανάσα από το Ευρωπαϊκό Τίτλο της FIA«Trophy for Historic Regularity Rallies», θεσμό στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το Olympic Classic Tour RallyΟι συνήθεις …ύποπτοι, Γιώργος Δελαπόρτας -Δημοσθένης Παπαγιαννόπουλος (Alfa Romeo GTV 2000, 1973), οι άνθρωποι δηλαδή που μαζί με τους Marcattilj - Giammarino και Κατσαούνη – Μανσόλα,πρωταγωνιστούν στο Ευρωπαϊκό Έπαθλο, ολοκλήρωσαν τις θέσεις τους βάθρου.

Με ελάχιστες διαφορές –μια ακόμη ένδειξη του αδυσώπητου συναγωνισμού-  την εξάδα συμπληρώνουν οι Δημήτρης και Άγγελος Κουνέλης (BLMC Mini, 1978),Θόδωρος Χαδιώς – Γιώργος Κίκιζας (Porsche 911 Carrera RS, 1972) και ΓιώργοςΝτανάκας – Δημήτρης Καραδήμας (Porsche 911 E Targa, 1973).

Είναι σίγουρο, λοιπόν, πως με όσα είδαμε φέτος στην πανέμορφη αυτή περιοχή της Βορειοανατολικής Αττικής, ο Μαραθώνας από τώρα και στο εξής δεν θα συνδέεται μόνο με τη επική νίκη των Ελλήνων ενάντια στους Πέρσες και/ή τον Μαραθώνιο δρόμο, αλλά και με το «Olympic Classic Tour Rally», το οποίο μάλιστα του χρόνουπιθανόν να μην είναι μόνο αγώνας ακριβείας, αλλά και ταχύτητας.

Δεύτερος συνεχόμενος τίτλος για Marquez με Repsol Honda RC213V




 

O αναβάτης της Repsol Honda RC213V  MarcMarquezκατέκτησε το 2ο συνεχόμενο τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, στην πίστα τηςHonda στο Motegi της Ιαπωνίας, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση του αγώνα, τρεις αγώνες πριν πέσει η αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος.

 

Ο 21-χρονος αναβάτης από την Cervera της Ισπανίας, πρωταθλητής της κατηγορίας 125cc και της κατηγορίας Motoκέρδισε το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της μεγάλης κατηγορίας, ξεπερνώντας το ρεκόρ του Mike Hailwood που είχε από το 1963.

Ο φετινός τίτλος που ήρθε τρεις αγώνες πριν το τέλος του Πρωταθλήματος ήταν αποτέλεσμα 11 νικών στους 15 πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος και ο ταχύτερος γύρος σε 10 αγώνες. Η επιτυχία αυτή έφερε τη Honda πιο κοντά στην κατάκτηση του 4ου συνεχόμενου τίτλου στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών με την Honda VRC213V MotoGP. Ο Marquezκέρδισε τους 10 πρώτους αγώνες στη σειρά χωρίς καμία διακοπή και την ενδέκατη νίκη του στο δωδέκατο αγώνα της χρονιάς στο Βρετανικό grand Prix

 

O δεύτερος αναβάτης της ομάδος Dani Pedrosa (Repsol Honda RC213Vτερμάτισε στην τέταρτη θέση του αγώνα μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον τρίτο αναβάτη, σε έναν αγώνα που πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλές καιρικές συνθήκες, εμπρός από ένα πλήθος θεατών που άγγιξε τις 42,856. Η θέση αυτή δίνει μεγάλες πιθανότητες στον Pedrosa να τερματίσει στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος και στη Honda να τερματίσει στην 1η -2ηθέση.

 

O Pedrosa στο Ιαπωνικό grand prix ξεκίνησε από την πρώτη γραμμή της εκκίνησης αλλά έπεσε στην έκτη θέση στο τέλος του πρώτου γύρου και κατάφερε να ανέβει στην Τρίτη θέση στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Μετά τον Marquezo Pedrosa είναι ο δεύτερος αναβάτης τηςHonda που κέρδισε πρώτη θέση στο φετινό πρωτάθλημα, στο Czech Republic Grand Prix, ενώ οι γνώσεις και η μεγάλη του εμπειρία σε αγώνες του MotoGP του έδωσαν τη δυνατότητα να τερματίσει σε οκτώ αγώνες στις πρώτες τρεις θέσεις. Ενώ η πρώτη θέση του Marquesείναι ήδη εξασφαλισμένη ο Pedrosa βρίσκεται σε ισοβαθμία με το Rossi με 230 βαθμούς και τρεις βαθμούς εμπρός από τον Lorenzo.

 

O επόμενος αγώνας του Πρωταθλήματος είναι το Australian Grand Prix στην πίστα του PhilipIsland στις 19 Οκτωβρίου 2014.

 

Ο πρωταθλητής Marc MarquezRepsol Honda μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε: «Σήμερα μετά από σκληρή προσπάθειαέφτασε η στιγμή να απολαύσω το δεύτερο τίτλο. Σε αυτό τον αγώνα είχα ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο να βρεθώ εμπρός από τον Valentino και τον Dani, καθώς δεν με ένοιαζε η θέση τερματισμού των υπολοίπων αναβατών. Θέλω να αφιερώσω αυτό τον τίτλο στους ανθρώπους που με βοήθησαν, ειδικότερα την οικογένεια μου και την ομάδα μου, που αποτελεί το θεμέλιο όλης αυτής της μεγάλης επιτυχίας.

 

Ο δεύτερος οδηγός της Honda , Dani Pedrosa που τερμάτισε στην 4η θέση δήλωσε: «δεν ήμουν πολύ γρήγορος στο ξεκίνημα του αγώνα με αποτέλεσμα να χάσω δύο με τρία δευτερόλεπτα στο ξεκίνημα. Ωστόσο στη συνέχεια βρέθηκα σε πολύ καλύτερη θέση καθώς κατάφερα να κάνω καλούς χρόνους και να μειώσω την απόσταση από τους πρώτους αναβάτες. Θέλω να συγχαρώ το Marc και την ομάδα του καθώς πραγματοποίησαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα και του αξίζει ο τίτλος.»