Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Ντοκιμαντέρ για το Ράλλυ Ακρόπολις

Η Οργανωτική Επιτροπή του Ράλλυ Ακρόπολις, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, διοργανώνει διαγωνισμό καλώντας τους Έλληνες κινηματογραφιστές να δημιουργήσουν ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τον ελληνικό αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
H Οργάνωση θα εξασφαλίσει ελευθερία κινήσεων στους ενδιαφερομένους στους χώρους και στους τόπους διεξαγωγής του Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και τα έξοδα παραγωγής του ντοκιμαντέρ. Η προσπάθεια πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Boo Productions, εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών.

Βιογραφικά και δείγματα δουλειάς μπορούν να σταλούν στα γραφεία της Boo Productions (Ιερού Λόχου 26, Μαρούσι 15124) μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2011.

Rally Dakar 2011: Ο θεός του Dakar...

Στη συνέντευξη τύπου πριν από το 5
Ο ίδιος, μετά από τις πρώτες βοήθειες που δέχτηκε, περιγράφει με κάθε
λεπτομέρεια τι ακριβώς συνέβη από το ελικόπτερο που τον μετέφερε στο
bivouac:
«Ήδη μετά το τέλος του αγώνα της Τρίτης (σ.σ 12 Ιανουαρίου) παραπονέθηκα
στους μηχανικούς της ομάδας για ένα πρόβλημα με το ρεύμα, καθώς η μηχανή
μου δεν πήρε μπροστά με τη μίζα. Οι μηχανικοί μου απάντησαν ότι το πρόβλημα
ήταν στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και αφού στο τελευταίο τσεκάρισμα πριν
τον αγώνα της Τετάρτης, η μηχανή πήρε μπρος αποφασίσαμε να μην αλλάξουμε
τη μπαταρία. Ξεκινώντας ο αγώνας όμως στις 4 τα ξημερώματα της Τετάρτης, η
μηχανή πάλι δε πήρε μπρος με τη μίζα και αναγκάστηκα να τη σπρώξω για να
ξεκινήσει. Για να είμαι ειλικρινής, ξέροντας το απαιτητικό πρόγραμμα της
ημέρας, σε όλη τη διαδρομή είχα αυτή την έγνοια και κυρίως πρόσεχα να μη μου
σβήσει η μηχανή. Μετά την απλή διαδρομή, το απίστευτο κρύο και το πέρασμα
των Άνδεων στα 4800μ., σειρά είχε η ειδική.
Πριν από την ειδική το πρόγραμμα προέβλεπε ανεφοδιασμό και σε αυτό το
σημείο είναι που ξεκίνησαν τα πραγματικά προβλήματα καθώς έπρεπε πάλι να
σπρώξω για να πάρει μπρος η μηχανή. Σηκώνω το ρελαντί και φεύγω
αποφασισμένος ότι επουδενί δε πρέπει να μου σβήσει. Από τα 170χλμ. της
ειδικής έχω διανύσει ήδη τα 102 όταν το road book μας στέλνει να περάσουμε
από ένα ποτάμι με πολλή πέτρα, να κάνουμε δηλαδή trial. Ξανασηκώνω το
ρελαντί για να ξεκολλήσω από το ποτάμι και εκεί είναι που η μηχανή σβήνει και
πάλι.
Είμαι σε ένα σημείο ολομόναχος, μου χωρίς άλλους οδηγούς κοντά μου αλλά για
καλή μου τύχη περνάει ένας Ολλανδός οδηγός, στην ίδια ομάδα με εμένα, ο
οποίος μου δίνει ρεύμα για να συνεχίσω. Ωστόσο όπως αποδείχτηκε ήταν μάταιη
η προσπάθεια καθώς μετά από 100μ. μένω και πάλι. Είμαι αποφασισμένος ότι
δεν πρόκειται να εγκαταλείψω, όμως νιώθω τις δυνάμεις μου να λιγοστεύουν. Η
υπερπροσπάθεια του αγώνα, η αγωνία της μηχανής, το μένος μου να βρω τη
λύση, είχαν σαν αποτέλεσμα να μείνω και από σωματικά υγρά.
Είμαι στη μέση του πουθενά, στην έρημο, μόνος και σκέφτομαι ότι πρέπει να
βρω έναν τρόπο να μην εγκαταλείψω. Είμαι στη στιγμή που ζυγίζω τις
αποφάσεις που πρέπει να πάρω όταν περνάει από πάνω μου ένα ελικόπτερο της
οργάνωσης. Του κάνω σήμα να κατέβει και ζητάω από το γιατρό να μου
χορηγήσει επί τόπου έναν ορό. Η ιατρική ομάδα – ως όφειλε – με ρώτησε αν
εγκαταλείπω ή όχι τον αγώνα και στην αρνητική μου απάντηση, πήρα την
προειδοποίηση ότι αν σε ένα τέταρτο που θα ξαναπεράσουν δε φύγω μαζί τους
τότε η εναλλακτική μου, αν δε λύσω και το πρόβλημα της μηχανής, ήταν να
περάσω όλο το βράδυ στην έρημο.
Με τον ορό που μου έδωσε ο γιατρός ανέκτησα κάποιες δυνάμεις. Η ιστορία
συνεχίζεται με ένα αυτοκίνητο αγωνιζόμενων οι οποίοι είχαν χαθεί και σε
αντάλλαγμα για το γεγονός ότι τους έδειξα το δρόμο, μου έδωσαν ρεύμα. Βάζω
μπροστά τη μηχανή, ωστόσο μετά από 100μ. μου σβήνει και πάλι. Εκείνη τη
στιγμή συνειδητοποίησα ότι είχαν τελειώσει όλα. Έφτασα στο οριακό σημείο
όπου πλέον ετίθετο θέμα επιβίωσης.
Δεν το κρύβω ότι η «τρέλα του Dakar» με παρότρυνε να κάνω την υπέρβαση και
να το ρισκάρω ωστόσο ένιωθα πολύ αδύναμος και για πρώτη φορά έπρεπε να
υπερισχύσει η λογική. Ήταν ανθρωπίνως αδύνατο να μείνω τη νύχτα στην
έρημο, ήταν μάταιος κόπος να προσπαθήσω να βάλω μπροστά τη μηχανή.
Προτού μετρήσω το δίκαιο και το άδικο, την τύχη και την ατυχία, νιώθω καλά με
τον εαυτό μου διότι έκανα ό, τι μπορούσα, διότι δεν εγκατέλειψα το μότο μου
ότι «δεν υπάρχει δε μπορώ, υπάρχει δε θέλω». Δυστυχώς έφτασα στο σημείο
που δε μπορούσα άλλο».
Ώρες μετά την εγκατάλειψη, η μηχανή του Βασίλη Ορφανού μεταφέρθηκε με
ελικόπτερο στο bivouac καθώς τα φορτηγά της οργάνωσης δε μπορούσαν να
προσεγγίσουν το σημείο. Στο bivouac οι μηχανικοί της Aprilia διαπίστωσαν ότι
είχε καεί η γεννήτρια που έδινε ρεύμα.
ο Rally Dakar της καριέρας του ο Βασίλης Ορφανός σε ερώτηση για τις φιλοδοξίες του είχε απαντήσει: «Ό, τι πει ο θεός του Dakar». Ο θεός του Dakar φαίνεται ότι εγκατέλειψε τον Έλληνα οδηγό στη 10η αγωνιστική ημέρα του 33ου Rally καθώς προβλήματα με τα ηλεκτρολογικά της μοτοσυκλέτας του τον ανάγκασαν να παραιτηθεί από το όνειρο ενός ακόμη τερματισμού στον πιο απρόβλεπτο, ριψοκίνδυνο και εν τέλει συναρπαστικό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 9 Βασίλης Ορφανός: «Συνεχίζω ακάθεκτος»

Το Rally Dakar είναι φημισμένο ως ο αγώνας που μετρά τις αντοχές των οδηγών που συμμετέχουν: και τις σωματικές και τις ψυχικές. Ο Βασίλης Ορφανός μετά την ολοκλήρωση της 9
Αν και ο ίδιος ξεκίνησε τον αγώνα της Τρίτης 11 Ιανουαρίου με τις καλύτερες
προϋποθέσεις από την 70
άλλες δυο θέσεις, στο τέλος της ημέρας έπρεπε να «αντιμετωπίσει» και την
ειλημμένη απόφαση των κριτών: «Μου χρεώνουν ότι στον αγώνα της Δευτέρας
(σ.σ 10 Ιανουαρίου) έχασα 4 σημεία (WP, way points). Εγώ πήγα στο GPS της
μηχανής και είδα ότι τουλάχιστον για τα δυο σημεία που αντιστοιχούν σε 6 ώρες ποινής, η απόκλιση που είχα ήταν ελάχιστα μέτρα. Αμέσως θυμήθηκα το
κομμάτι στο οποίο μου χρεώνουν τη παράβαση. Ήταν ένα κομμάτι της ειδικής
όπου οι ροδιές ήταν τόσο βαθιές που ήταν αδύνατο να περάσεις. Έκανα κύκλο
και ξαναδοκίμασα να περάσω αλλά ήταν πραγματικά πέρα από τις δυνάμεις
οποιουδήποτε οδηγού. Αμέσως μετά από εμένα κόλλησαν ένα φορτηγό και ένα
αυτοκίνητο, στο ίδιο ακριβώς σημείο», λέει ο Βασίλης.
Ο ίδιος δηλώνει ότι η απόφαση των κριτών είναι αμετάκλητη και ότι προχωρά
παρακάτω. «Οτι έγινε έγινε και δεν αλλάζει. Αύριο είναι μια νέα μέρα και έτσι
την αντιμετωπίζω. Άλλωστε έχω αποδείξει ότι τέτοιες αναποδιές με πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Απλώς με στεναχωρεί αυτή η τυπολατρία, η αυστηρότητα για 1μ. διαφορά τη στιγμή που εμείς ρισκάρουμε τη ζωή μας», επισημαίνει.
ης αγωνιστικής ημέρας «μέτρησε» τις ψυχικές του αντοχές όταν έλαβε μια εξοντωτική ποινή 15ωρών και 5 λεπτών η οποία τον κατακρήμνισε στην 93η θέση της γενικής κατάταξης.η θέση και κατόρθωσε μέσα στο ετάπ να κερδίσει
Το αγωνιστικό προφίλ της ημέρας
Το 9o stage του αγώνα θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη του Βασίλη Ορφανού όχι
μόνο εξαιτίας της ποινής που έλαβε αλλά κυρίως γιατί ήταν το αποκορύφωμα
του Dakar. Κατά τη διάρκεια της ημέρας – όπως λέει ο ίδιος – δοκιμάστηκαν
κυρίως τα όρια των οδηγών καθώς ο αγώνας έφτασε στο σημείο εκείνο όπου οι
εγκαταλείψεις μαρτυρούν το γεγονός ότι η κόπωση έχει αρχίσει και κάνει την
εμφάνιση της.
Το πρωινό της Τρίτης 11 Ιανουαρίου βρήκε μόλις 104 οδηγούς μηχανών στη
γραμμή εκκίνησης όταν την προηγούμενη ημέρα τον αγώνα ξεκίνησαν 115 ενώ
μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Ελλάδος) οδηγοί από όλες τις
κατηγορίες οχημάτων συνέχιζαν να τερματίζουν.
«Ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική ειδική με βασική πρωταγωνίστρια για μια
ακόμα ημέρα τη σκόνη αν και το πρωί ξεκινήσαμε με χαμηλή νέφωση, πολύ κρύο και βροχή. Ήταν η πρώτη φορά που στον φετινό αγώνα φύγαμε όπως στα
Motocross, ανά ομάδες. Εγώ φεύγοντας μαζί με τους άλλους 19 οδηγούς
προσπάθησα να κάνω τη διαφορά. Και γενικά σε όλο το ετάπ οδήγησα όσο πιο
γρήγορα μπορούσα. Το ευνοούσαν οι συνθήκες, αφού η ειδική αν και μικρή ήταν γρήγορη, το ευνοούσε και η αυτοπεποίθηση μου πάνω στη μηχανή. Για άλλη μια ημέρα προσπάθησα να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Σαν να μην έχω τρέξει ούτε ώρα. Και όλα αυτά αντιμετωπίζοντας επαναλαμβανόμενες προκλήσεις: τον καιρό, την άμμο που μείνε την ορατότητα, τους αμμόλοφους, τον άμεσο συναγωνισμό της ταυτόχρονης εκκίνησης», περιγράφει ο Βασίλης.
Stage 10
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την πόλη Copiapo της Χιλής και
ολοκληρώνεται στην Αργεντινή, στην κοιλάδα του Chilecito αφού οι οδηγοί
ανέβουν ξανά κοντά στα 5000 υψόμετρο.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 10
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: COPIAPO CHILECITO
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 686
ü
Για μια ακόμα φορά οι αγωνιζόμενοι θα ξαναμπούν στο ρόλο των ορειβατών
διασχίζοντας και πάλι τις Άνδεις. Οι διοργανωτές τους συστήνουν να έχουν μαζί τους και μια φωτογραφική μηχανή προκειμένου να απαθανατίσουν το ταξίδι τους κατά μήκος της Route 60, αμέσως μετά το πέρασμα του San Francis(4726μ.) που θα τους οδηγήσει πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια
Cordillera. Επίσης, οι διοργανωτές προετοιμάζουν τους οδηγούς για ένα θερμικό σοκ καθώς μετά τις Άνδεις θα πρέπει να «αντιμετωπίσουν» τις λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Στον αγώνα του 2011 το πέρασμα θα είναι πιο σύντομο σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια αλλά μετά από 10 αγωνιστικές ημέρες αυτό το σημείο μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικό, ειδικά για όσους έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 176

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 8 Σε σταθερό τέμπο

Πιστός στη δήλωση του ότι περιμένει τα δύσκολα στο Dakar για να επιτεθεί, ο Βασίλης Ορφανός στρατηγική τη διατήρηση δυνάμεων ολοκλήρωσε την 8
«Αυτή τη στιγμή (σ.σ. ξημερώματα Τρίτης ώρα Ελλάδος) συνεχίζουν να
τερματίζουν και προβλέπω ότι είναι μια διαδικασία που θα τραβήξει αρκετές
ώρες ακόμα», λέει ο Βασίλης. Ο ίδιος περιγράφει την αγωνιστική ημέρα με πολύ κρύο το πρωί αλλά και σκόνη που τους δυσκόλεψε για μια ακόμα φορά.
«Δεν ήταν μόνο οι αμμόλοφοι που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, ήταν και η
πέτρα», εξηγεί ο Βασίλης ο οποίος κάνει ανασυγκρότηση δυνάμεων για την
Τρίτη οπότε και προβλέπεται άλλη μια ημέρα… ειδικών αποστολών!
«Όταν ξεκινάς και καταλήγεις στο ίδιο σημείο κάνοντας ουσιαστικά κύκλο,
χωρίς ούτε ένα ορόσημο, κάθε λάθος σε βγάζει τόσο εκτός πορείας που μετά
πρέπει να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να βρεις το δρόμο σου», εξηγεί
ο Έλληνας οδηγός.
η ημέρα του αγώνα με ένα άλμα θέσεων. Ξεκινώντας τον αγώνα από την 97η θέση, το τέλος της ειδικής της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου τον βρήκε να φιγουράρει στην 73η θέση της γενικής κατάταξης έχοντας τερματίσει το ετάπ της ημέρας με τον 67ο καλύτερο χρόνο1 .
Stage 9
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά και ολοκληρώνεται στο Copiapo, την πόλη
που περικυκλώνεται από την έρημο Ατακάμα.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΡΙΤΗ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 9
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: COPIAPO - COPIAPO
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 35
ü
Θα μπορούσε να είναι μια ήσυχη βόλτα στην έρημο, λένε οι διοργανωτές για το
ετάπ της Τρίτης το οποίο ξεκινά και καταλήγει στο Copiapo. Παρ’ όλα αυτά,
όπως επισημαίνουν, η συγκεκριμένη ειδική με τους μαγευτικούς αμμόλοφους
μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα του αγώνα: σε ορισμένα σημεία το βάθος της
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 235
1
Ελλάδος.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδινε η ASO τα ξημερώματα της Τετάρτης, ώρα
«χαράδρας» που σχηματίζουν οι αμμόλοφοι, μπορεί και να τους καταδικάσει
όσους χάσουν τον προσανατολισμό τους σε μια σειρά από κύκλους.
Κατά τη διάρκεια μιας ημέρας που είναι γεμάτη παγίδες οι οδηγοί μπορούν να
χάσουν πολλά αλλά αυτοί που μπορούν να κυριαρχήσουν στους αμμόλοφους θα
έχουν μόνο κέρδη. Και για να προσθέσουν και λίγο αλατοπίπερο στις διαδρομές,
οι διοργανωτές θα βάλουν τους οδηγούς των μηχανών να ξεκινήσουν ανά
ομάδες: οι προπορευόμενοι ανά 10 και οι υπόλοιποι ανά 20.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 7 Ιστιοπλοΐα στην άμμο!

Με λιγότερα χιλιόμετρα ειδικής από τον αρχικό σχεδιασμό αλλά εξίσου επίπονα, έκλεισε και η 7
Ο Βασίλης Ορφανός μετά και από τον αγώνα της Κυριακής βρίσκεται στην 76
η ημέρα του 33ου Rally Dakar. Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί προέρχονταν από την ημέρα ξεκούρασης, η ASO μετά από τα πολλά προβλήματα που είχαν αρκετοί από τους αγωνιζόμενους στις 2 τελευταίες ειδικές, αποφάσισε, για λόγους ασφάλειας και καλύτερης ροής του αγώνα, να μειώσει το ετάπ της Κυριακής 9 Ιανουαρίου περίπου στο μισό. Έτσι τα 631χλμ. της ειδικής χρονομετρημένης διαδρομής έγιναν 272.η
θέση της γενικής κατάταξης, σύμφωνα με τους πίνακες των διοργανωτών τα
ξημερώματα της Δευτέρας (ώρα Ελλάδος). «Και σήμερα ήταν μια πολύ δύσκολη
ημέρα με μεγάλες εκτάσεις και απερίγραπτη σκόνη που σηκώνονταν στον αέρα
και μείωνε την ορατότητα. Η σα πούδρα άμμος ταλαιπώρησε ειδικά εμάς με τις
μηχανές καθώς υπήρχαν σημεία που έπρεπε να κάνεις υπεράνθρωπες
προσπάθειες για να περάσεις. Βούλιαζες τόσο πολύ που εμένα μου θυμίζαμε
ιστιοπλόους της άμμου», λέει ο Βασίλης.
Ο Έλληνας οδηγός που όπως έχει ο ίδιος δηλώσει σε όλα τα Dakar περιμένει τα
δύσκολα για να κάνει επίθεση, διατήρησε τη θέση του στη κατάταξη σε μια
ημέρα που είχε πολλές προκλήσεις για τους οδηγούς. «Καθυστέρησα αρκετά
προσπαθώντας να διαβάσω το road book. Η σκόνη ήταν τόση που ήταν
πραγματικά αδύνατο να δεις τι έγραφε. Αναγκαζόμουν να σταματώ για να δω
που θα πάω μετά ενώ από ένα σημείο και έπειτα οι διοργανωτές
χρησιμοποίησαν ελικόπτερα προκειμένου να καθοδηγήσουν τους οδηγούς μέσα
στη σκόνη», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος όπως χαρακτηριστικά λέει ήταν μια
μέρα που θύμιζε Σαχάρα όχι μόνο από τη πούδρα αλλά και από τις ακραίες
θερμοκρασίες το πρωί και το βράδυ.
«Μένω πιστός στους στόχους μου και συνεχίζω παρά το γεγονός ότι και σήμερα
είχα μια μικρή πτώση πάνω στο χτυπημένο μου χέρι η οποία μου προσέθεσε
λίγο πρήξιμο στο ίδιο σημείο», λέει.
Ο πρόεδρος της Χιλής στο bivouac!
Στο bivouac της Arica βρέθηκε το Σάββατο ο πρόεδρος της Χιλής Σεμπαστιάν
Πινέρα ο οποίος μάλιστα σε δηλώσεις του εξέφρασε την ελπίδα αλλά κυρίως την
πρόθεση οι επόμενοι αγώνες του Dakar να μη περνούν απλώς αλλά να
τερματίζουν στη χώρα του.
Σύμφωνα με τον Χιλιανό τύπο και το Περού έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον να
είναι μέσα στις διοργανώτριες χώρες το 2012. Ο πρόεδρος του Περουβιανού
Ινστιτούτου Αθλητισμού βρέθηκε και αυτός το Σάββατο στο bivouac γεγονός
που ενίσχυσε τις φήμες περί «ανόδου» του Dakar μέχρι και τη Λίμα. Αξίζει δε να
σημειωθεί ότι ο διευθυντής του Rally Dakar, Ετιέν Λαβίν είναι ένθερμος
υποστηρικτής της ιδέας ο αγώνας να επεκταθεί όχι μόνο στο Περού αλλά ίσως
και στη Παραγουάη και στη Βραζιλία.
Stage 8
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την παραλιακή πόλη Antofagasta στο
βόρειο τμήμα της Χιλής και ολοκληρώνεται στο Copiapo το οποίο είναι
περικυκλωμένο από την έρημο Ατακάμα.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 8
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ANTOFΑGASTA COPIAPO
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 268
ü
«Τρεις ειδικές σε μία», αυτός είναι ο τίτλος του 8
λένε οι διοργανωτές, οι τρεις διαφορετικές φάσεις του αγώνα είναι πιθανό να
έχουν συνέπειες και να προκαλέσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Γι’ αυτό και
συστήνουν στους οδηγούς να εστιάσουν στην πλοήγηση ειδικά στην αρχή της
ειδικής. Στις αχανείς εκτάσεις της Χιλής οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να κάνουν
άλματα από κοιλάδα σε κοιλάδα: το ορόσημα θα είναι ελάχιστα και ο κίνδυνος
αποπροσανατολισμού μεγάλος. Και όπως επισημαίνεται, να το χαθούν οι οδηγοί
θα είναι ιδιαίτερα «επίπονο», ιδίως αν αυτό γίνει στη μέση του αγώνα, στα
μονοπάτια των παλιών ορυχείων. Προσοχή όμως θα χρειαστεί και στην μεγάλη
ζώνη άμμου στο τέλος της ειδικής η οποία θα απαιτήσει καθαρό μυαλό από τους
οδηγούς ενώ καλό είναι – λένε οι διοργανωτές – να περάσουν από εκεί όσο
υπάρχει ακόμα φως!
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 508ου stage του αγώνα και όπως