Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ HAMILTON ΣΤΟ NÜRBURGRING

Ο οδηγός της McLaren, Lewis Hamilton, διεκδίκησε τη δεύτερη νίκη του για φέτος και την 16η της καριέρας του στο Γερμανικό Grand Prix, σημειώνοντας τον πρώτο του βαθμολογούμενο τερματισμό στο θρυλικό Nurburgring μετά από 60 συναρπαστικούς γύρους και έντονες μάχες για την 1η θέση. Ο Fernando Alonso της Ferrari ήρθε δεύτερος, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Mark Webber της Red Bull Racing – ξεκινώντας από pole position.

Ο Hamilton πέρασε τον Webber κατά την εκκίνηση, ενώ όλα τα μονοθέσια ξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακά ελαστικά P Zero Yellow. Στη συνέχεια, ο Webber πέρασε πάλι μπροστά πηγαίνοντας νωρίς στα pits για ένα ακόμα σετ μαλακών ελαστικών στον 14ο γύρο προκειμένου να προλάβει τους Hamilton και Alonso, οι οποίοι έτρεχαν με πολύ μικρή διαφορά.

Ο πιλότος της Red Bull ήταν ο πρώτος από την πρώτη τριάδα που μπήκε πάλι για αλλαγή ελαστικών στον 30ό γύρο, και το παράδειγμά του ακολούθησε ο Hamilton μετά από ένα γύρο. Επιστρέφοντας βρέθηκε δίπλα τον Αυστραλό και πέρασε πρώτος μετά από σκληρή μάχη στην πρώτη στροφή. Ο Alonso δοκίμασε την ίδια τακτική στον 32ο γύρο και βρέθηκε μπροστά μετά από αντίστοιχη μάχη με τους άλλους δύο, μέχρι που ο Hamilton ανέκτησε το πλεονέκτημα.

Οι τρεις πρώτοι επισκέφθηκαν τα pits συνολικά τρεις φορές και χρησιμοποίησαν την ίδια στρατηγική, τρέχοντας στα τρία πρώτα stints με μαλακά ελαστικά και στο τελευταίο με μεσαία P Zero White. Καθώς τα μαλακά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για να είναι ταχύτερα κατά ένα δευτερόλεπτο το γύρο από τα μεσαία, στις ψυχρές θερμοκρασίες των 13 βαθμών και υπό τη συνεχή απειλή βροχής, οι πιλότοι προσπάθησαν να μείνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην πίστα με τα P Zero Yellow, δίνοντας έμφαση στην τακτική.

Ο Hamilton ήταν ο πρώτος που ήρθε για τελευταία φορά στα pits, αλλάζοντας σε μεσαία γόμα, μόλις εννέα γύρους πριν το τέλος. Ο Alonso έκανε pit stop μετά από δύο γύρους, εκμεταλλευόμενος το κενό πίσω από τον Hamilton – ο οποίος βρήκε αμέσως ρυθμό με τα P Zero White. Ο Adrian Sutil ήταν ο καλύτερος μεταξύ αυτών που εφάρμοσαν στρατηγική δύο pit stop, τερματίζοντας στην έκτη θέση – η καλύτερή του για φέτος - στο grand prix της πατρίδας του.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Ολόκληρος ο αγώνας βασίστηκε στη στρατηγική των ελαστικών και είδαμε τους Hamilton, Alonso και Webber να προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα pit stops για να κερδίσουν το πλεονέκτημα. Αν και ορισμένοι πίστευαν ότι θα υπήρχε μεγάλη διαφορά μεταξύ μαλακής και μεσαίας γόμας, ο Lewis Hamilton κατάφερε να κερδίσει με στυλ, όντας ο πρώτος από τους επίδοξους νικητές που άλλαξε σε ελαστικά P Zero White. Είδαμε και πάλι ποικίλες στρατηγικές, ακόμα και δύο πιλότους να καθυστερούν το τελευταίο pit stop μέχρι τον τελευταίο γύρο. Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και της ποιότητας του ασφαλτοτάπητα τα ελαστικά ‘κράτησαν’ περισσότερο εδώ, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το πρώτο μέρος της σεζόν, όπου κάποιοι σχολίασαν ότι τα ελαστικά μας υστερούσαν σε διάρκεια!

Αυτό υπογραμμίζει αφενός πόσο γρήγορα όλες οι ομάδες και οι πιλότοι προσαρμόζονται στον εξοπλισμό της F1, αφετέρου πόσο περίπλοκο είναι το έργο ενός προμηθευτή ελαστικών.
Εν τούτοις είχαμε τρία pit stops ανά αυτοκίνητο, όπως άλλωστε περιμέναμε».