Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Η Ford στοχεύει σε έκτη νίκη στο Ράλι Σουηδίας

Οι Σκανδιναβοί οδηγοί της Ford World Rally Team θα προσπαθήσουν να επεκτείνουν το ιστορικό νικών της ομάδας στο Σουηδικό Ράλι που πραγματοποιείται 9 – 12 Φεβρουαρίου. Η ομάδα έχει κερδίσει στους πέντε τελευταίους αγώνες του μοναδικού γνήσιου χειμερινού ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ενώ τόσο ο Φιλανδός Jari-Matti Latvala όσο και ο Νορβηγός Petter Solberg έχουν σημειώσει νίκες στη Σουηδία.

Ο Latvala και ο συνοδηγός του Miikka Anttila πήραν την πρώτη τους νίκη στο WRC στο ράλι Σουηδίας το 2008 ενώ ο Solberg, που τώρα τρέχει με τον Chris Patterson, κέρδισε το 2005. Το Ford Fiesta RS World Rally Car έχει ήδη γράψει ιστορία στη Σουηδία, αφού κυριάρχησε στο χιόνι και στον πάγο στο περσινό του ντεμπούτο κατακτώντας και τις τρεις θέσεις του βάθρου.

Το φετινό ράλι διεξάγεται στη Σουηδία και τη Νορβηγία σε θερμοκρασίες μέχρι και -30ºC, κάτι που δημιουργεί τεράστιες απαιτήσεις για ανθρώπους και μηχανές. Για να μπορέσουν τα Fiesta RS WRC να διατηρήσουν ένα κορυφαίο επίπεδο επιδόσεων σε τόσο παγερές συνθήκες, απαιτούνται ειδικές λύσεις, ενώ ή μόνη λύση για τους μηχανικούς που εργάζονται στο ψύχος είναι άφθονα και ζεστά ρούχα.

Οι οδηγοί όμως θα απολαύσουν έναν χειμερινό παράδεισο όπου τα λεπτά ελαστικά με καρφιά, τα γυαλιά κατά της αντανάκλασης του χιονιού και οι θερμαινόμενες μπότες οδήγησης είναι must. Εκατοντάδες ατσάλινα καρφιά με αιχμές από βολφράμιο που προεξέχουν από τα χειμερινά ελαστικά της Michelin γαντζώνονται στην παγωμένη επιφάνεια προσφέροντας εκπληκτική πρόσφυση ενώ, κατά παράδοξο τρόπο, είναι ένας από τους ταχύτερους γύρους της χρονιάς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να ‘ακουμπάνε’ στους συμπαγείς όγκους χιονιού που βρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου ώστε να κερδίσουν αυτή την ελάχιστη ταχύτητα στις στροφές η οποία μπορεί να κρίνει το νικητή.
Ο Latvala, ο οποίος τερμάτισε τρίτος το 2010 και το 2011 πέρα από τη νίκη το 2008, έχει βλέψεις για μία ακόμα θέση στο βάθρο. “Αυτός είναι ο στόχος μου. Ήμουν ευχαριστημένος μετά την πρώτη μέρα της δοκιμής εν όψει του αγώνα. Επικεντρώθηκα στην τελειοποίηση του σεταρίσματος του αυτοκινήτου και το έχω ξεκαθαρίσει στο μυαλό μου. Ήμουν πολύ επιθετικός με τα σεταρίσματα πέρσι γι αυτό τα έχω τροποποιήσει ελαφρώς, δήλωσε».

Ο Solberg, ο οποίος κέρδισε μία θέση στο βάθρο στην πρώτη του εμφάνιση με την ομάδα στο Ράλι Μόντε Κάρλο τον περασμένο μήνα, έχει τεράστια εμπειρία από το ράλι, με 12 εκκινήσεις στο ενεργητικό του.

Το Ράλι Σουηδίας εισάγει μία νέα διαδικασία κατάταξης στο WRC. Μετά από δύο ώρες ελεύθερων δοκιμών την Πέμπτη το πρωί, οι οδηγοί θα ολοκληρώσουν ένα χρονομετρημένο πέρασμα στην ίδια ειδική. Στη συνέχεια, αυτοί θα επιλέξουν τη θέση εκκίνησης που επιθυμούν για το πρώτο σκέλος, με τον ταχύτερο οδηγό να έχει τον πρώτο λόγο στην επιλογή αυτή, πριν αποφασίσει ο δεύτερος ταχύτερος και ούτω καθεξής.

«Είναι θαυμάσια ιδέα» δήλωσε ο Solberg. «Κάθε οδηγός έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη θέση εκκίνησης που επιθυμεί μέσω της διαδικασίας κατάταξης. Αυτό προσφέρει νέα θέματα συζήτησης/ανάλυσης στα μέσα ενημέρωσης πριν την εκκίνηση».

Διαδρομή Ράλι

Η μεγάλη αλλαγή είναι μία ολόκληρη μέρα στη Νορβηγία κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους της Παρασκευής σε διαδρομές που χρησιμοποιήθηκαν στο Ράλι Νορβηγίας το 2009. Κατά τα άλλα, η διάταξη του αγώνα είναι γνωστή, με τη βάση στο Karlstad, το μεγάλο service park στο Αεροδρόμιο του Hagfors και τις ειδικές διαδρομές στις περιοχές Värmland and Dalarna. Μετά την κατατακτήρια ειδική που γίνεται την Πέμπτη το πρωί, το ράλι ξεκινά με μία υπερειδική στον ιππικό όμιλο του Karlstad το ίδιο βράδυ. Το πρώτο σκέλος είναι το μεγαλύτερο και περιλαμβάνει έξι ειδικές στη Νορβηγία και μία ειδική που ξεκινά στη Σουηδία και στη συνέχεια περνά τα σύνορα και καταλήγει στη Νορβηγία. Ένα remote service θα πραγματοποιηθεί στη Νορβηγική πόλη Kongsvinger. Τις δύο τελευταίες ημέρες, η βάση θα είναι στην περιοχή Dalarna κοντά στο Hagfors, με ειδικές διαδρομές γνωστές από πέρσι. Η τελευταία Hagfors Power Stage 4.66km θα ανταμείψει τους ταχύτερους τρεις οδηγούς με πρόσθετους βαθμούς. Ο τερματισμός θα γίνει στην κεντρική πλατεία του Karlstad το απόγευμα της Κυριακής, μετά από 24 ειδικές διαδρομές μήκους 349.16km σε μία συνολική απόσταση 1842.60km.



ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ

2ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA
9 - 12 Φεβρουαρίου 2012

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου: Κατάταξη και 1η Ημέρα

QS Råda ​3.99 χλμ.​10.33

Εκκίνηση: Karlstad ​20.00
1η Ε.Δ. SSS Karlstad 1 ​1.90 χλμ.​20.04
Ανασυγκρότηση: Karlstad ​20.44


Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου: 1η Ημέρα (συνέχεια) Karlstad - Karlstad

Εκκίνηση: Karlstad ​05.00
Serv A Hagfors (15 λεπτά) ​06.10
2η Ε.Δ. Mitandersfors 27.07 χλμ.​08.04
3η Ε.Δ. Opaker 1 ​20.17 χλμ.​09.28
4η Ε.Δ. Kirkener 1 ​7.10 χλμ.​10.03
5η Ε.Δ. Finnskogen 1 20.97 χλμ.​10.38
RSB Kongsvinger (15 λεπτά) ​11.57
6η Ε.Δ. Opaker 2 ​20.17 χλμ.​12.48
7η Ε.Δ. Kirkener 2 ​7.10 χλμ.​13.23
8η Ε.Δ. Finnskogen 2​20.97 χλμ.​13.58
9η Ε.Δ. Torsby ​19.21 χλμ.​16.05
Serv C Hagfors (45 λεπτά) ​16.45
10η Ε.Δ. SSS Karlstad 2 ​1.90 χλμ.​19.20
Ανασυγκρότηση: Karlstad ​20.00

Σύνολο: ​144.66 χλμ.


Σάββατο 11 Φεβρουαρίου: 1η Ημέρα Karlstad - Karlstad

Εκκίνηση:Karlstad ​06.00
Serv D Hagfors (15 λεπτά) ​07.10
11η Ε.Δ. Vargåsen 1 24.63 χλμ.​07.58
12η Ε.Δ. Sågen 1 ​14.23 χλμ.​09.46
13η Ε.Δ. Fredriksberg 1 18.15 χλμ.​10.46
14η Ε.Δ. Hagfors Sprint 1​1.87 χλμ.​12.03
Serv E Hagfors (30 λεπτά)​12.43
15η Ε.Δ. Vargåsen 2 24.63 χλμ.​13.46
16η Ε.Δ. Sågen 2 ​14.23 χλμ.​15.34
17η Ε.Δ. Fredriksberg 2​18.15 χλμ.​16.34
18η Ε.Δ. Hagfors Sprint 2​1.87 χλμ.​17.51
Serv F Hagfors (45 λεπτά) ​18.21
Ανασυγκρότηση: Karlstad ​20.26

Σύνολο: 117.76 χλμ.​


Κυριακή 12 Φεβρουαρίου: 3η Ημέρα Karlstad - Karlstad

Εκκίνηση:Karlstad ​06.10
Serv G Hagfors (15 λεπτά) ​07.20
19η Ε.Δ. Lesjöfors 1 15.00 χλμ.​08.34
20η Ε.Δ. Rämmen 1​22.76 χλμ.​09.10
21η Ε.Δ. Hagfors 1​4.66 χλμ.​09.59
Serv H Hagfors (30 λεπτά) ​10.39
22η Ε.Δ. Lesjöfors 2​15.00 χλμ.​12.08
23η Ε.Δ. Rämmen 2​22.76 χλμ.​12.44
24η Ε.Δ. Hagfors 2 ​4.66 χλμ.​14.11
Serv I Hagfors (10 λεπτά) ​14.51
Τερματισμός: Κεντρική Πλατεία, Karlstad 16.16

Σύνολο: ​84.84 χλμ.​
Συνολική διαδρομή ράλι: 349.16 χλμ.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Ράλι Ακρόπολις 2012: Στο Ζάππειο η εκκίνηση.

Μία διοργάνωση του παγκόσμιου πρωταθλήματος για να χαρακτηριστεί επιτυχημένη χρειάζεται σωστή προετοιμασία.

Πάνω σε αυτό δουλεύουν και οι άνθρωποι του 59ου Ράλι Ακρόπολις (24-27/5) οι οποίοι ήδη ετοίμασαν και δημοσίευσαν το Rally Guide 1, στο οποίο μπορείτε να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του αγώνα, τις ειδικές διαδρομές και όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζουμε για αυτόν.

Στις αλλαγές, σε σχέση με πέρυσι, θα δείτε την αλλαγή τοποθεσίας της πανηγυρικής εκκίνησης που θα γίνει στο Ζάππειο Μέγαρο, την προσθήκη νυχτερινής Ε.Δ. αμέσως μετά την εκκίνηση, την προσθήκη της qualification stage (όπως λεγόταν μέχρι πρότινος το shakedown την παραμονή της εκκίνησης), αλλά και πέντε νέες Ειδικές Διαδρομές.

http://www.acropolisrally.gr/userfiles/CMSFiles/2012/2012_RG1.pdf